Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Vandaag bericht gekregen aangaande mijn bezwaar...

Geachte heer, mevrouw,
U heeft, met vele anderen, bij Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier bezwaar gemaakt
tegen het verkeersbesluit van 3 mei 2021, registratienummer 21.0369160, inzake de afsluiting van
de Zuiderdijk voor motoren in het weekend.
De Adviescommissie bezwaren van het hoogheemraadschap zal de ingediende bezwaarschriften
behandelen in een hoorzitting op woensdag 14 juli 2021 om 15.00 uur op het kantoor van het
hoogheemraadschap, Stationsplein 136 te Heerhugowaard.
De meeste bezwaarmakers hebben bezwaar gemaakt middels het standaardbezwaarformulier van
de Motorrijders Actie Groep uit Drachten (MAG) of hebben vergelijkbare bezwaren ingediend. De
MAG zal op 14 juli aanwezig zijn om de bezwaren mondeling toe te lichten aan de commissie. Het
is daarom niet nodig dat u zelf aanwezig bent op de hoorzitting. Het advies van de commissie en
het verslag van de zitting worden sowieso aan u toegezonden. U kunt dus naderhand lezen wat er
tijdens de zitting is besproken en wat de commissie adviseert.
In het geval u toch bij de hoorzitting aanwezig wilt zijn, verzoek ik u om dit uiterlijk op dinsdag
6 juli 2021 door te geven aan de secretaris van de commissie via het emailadres;
adviescommissiebezwaren@hhnk.nl.
Aangezien sommige coronamaatregelen nog steeds van kracht zijn, is er slechts beperkt ruimte in
de zaal. Wij vragen u daarom terughoudend te zijn met het bijwonen van de zitting en niet naar de
zitting te komen zonder u vooraf aan te melden.
 
zal mij benieuwen , maar ik verwacht er niet te veel van
Kweenie, als de MAG ze duidelijk kan maken dat je met de Zuiderdijk sluiten het probleem verplaatst inplaats van oplost en er dus andere mensen mee opscheept, dan zou het best wel eens wat kunnen opleveren.

Ik ben goed bekend in de regio en hoewel de Zuiderdijk een heel mooi motorpadje is, kun je zonder die dijk hier in de regio ook prachtige ritjes maken en de lawaaischoppers en wannabe Rossi's blijven gewoon rijden, met of zonder dijk.
 
Kweenie, als de MAG ze duidelijk kan maken dat je met de Zuiderdijk sluiten het probleem verplaatst inplaats van oplost en er dus andere mensen mee opscheept, dan zou het best wel eens wat kunnen opleveren.

Ik ben goed bekend in de regio en hoewel de Zuiderdijk een heel mooi motorpadje is, kun je zonder die dijk hier in de regio ook prachtige ritjes maken en de lawaaischoppers en wannabe Rossi's blijven gewoon rijden, met of zonder dijk.
Precies, knal je gewoon door de polders heen _O-

Mooiste stukje is vanaf Medemblik Gemaal naar Robbenoordbos.. 17 km knallen zonder verkeer van rechts en zonder drempels :] :] })
En die boeren daar zijn toch de hele dag op het land aan het werk en anders zijn ze aan het autocrossen _O- _O-
 
Ik ben goed bekend in de regio en hoewel de Zuiderdijk een heel mooi motorpadje is, kun je zonder die dijk hier in de regio ook prachtige ritjes maken en de lawaaischoppers en wannabe Rossi's blijven gewoon rijden, met of zonder dijk.
Wat anders, de pakkans is gewoon te laag.
Net als voor dat tuig in GTI's uit jaren 90. Dingen remmen bagger en vliegen elk weekend van de dijk af B|
Zolang je daar geen maatregelen voor treft en adequate boetes en veroordelingen zoals afpakken rijbewijs, inname voertuig en een cursus BHV dan zet het verder geen zoden aan de dijk.
Verkeershufters zijn overal. Godzijdank hoef ik bijna niet meer de weg op want echt leuk is het niet meer geworden.
 
Precies, knal je gewoon door de polders heen _O-

Mooiste stukje is vanaf Medemblik Gemaal naar Robbenoordbos.. 17 km knallen zonder verkeer van rechts en zonder drempels :] :] })
En die boeren daar zijn toch de hele dag op het land aan het werk en anders zijn ze aan het autocrossen _O- _O-
Krijg je daar geen vierkante banden van?
 
ben benieuwd wat eruit komt.
de uitslag kan bepalend zijn voor zaken als bijv. de lekdijk en andere mooie motor routes.
(lees: de zeikclubjes proberen als het fout afloopt munt te slaan uit deze zaak om ook andere wegen dicht te krijgen).
als de MAG hen kan overtuigen, is de kans groter dat ze ook betrokken worden door de betreffende gemeente voor een oplossing...
 
20210623_195254.jpg

20210623_195244.jpg


Heerlijk rustig op de dijk vanavond!
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Het is wel makkelijk voor de plekken waar een weg geen inrijverbod heeft behalve een heel klein stukje fietspad met paaltjes of een bussluis. Niet dat ik daar dan ook werkelijk afstap maar je hebt een goed excuus waarom je op die weg rijdt.

Een heel enkele keer wordt zo'n plek beveiligd met camera's. Daar heb ik de gok nog niet genomen om dan af te stappen en er langs te lopen. Ik vermoed dat je dan wel automatisch de boete thuis krijgt want er is een kenteken gedetecteerd. En bezwaar maken is ook weer zo'n gedoe.
Inderdaad proefondervindelijk uitgevonden in Delft: Buitenwatersloot.B|
Mijn vrouw had beloofd de volgende bekeuring door mijn prakkie te prakken, net op tijd weggegrist.
 
Die eerste foto: links van die weg naar beneden staat de woning van de mevrouw waarmee de ellende is begonnen.
Weet je toevallig ook wanneer ze jarig is? Ik stel voor dat we haar een keer verrassen met een verjaardagsbezoek.
 
Weet je toevallig ook wanneer ze jarig is? Ik stel voor dat we haar een keer verrassen met een verjaardagsbezoek.
Ik heb toen ze die ingezonden brief in de krant had er over gedacht om met een aantal motorrijders haar te bezoeken, excuses te maken en haar een bos bloemen aan te bieden.

Maar zij was dermate denigrerend jegens ons dat ik daar bij nader inzien geen zin meer in had. Deze mevrouw heeft het vuur aangestoken en nu is het een uitslaande brand.

Kijk naar de laatste alinea van de brief:
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_20200419_165302.jpg
    thumbnail_IMG_20200419_165302.jpg
    255,3 KB · Weergaven: 64
Ik heb toen ze die ingezonden brief in de krant had er over gedacht om met een aantal motorrijders haar te bezoeken, excuses te maken en haar een bos bloemen aan te bieden.

Maar zij was dermate denigrerend jegens ons dat ik daar bij nader inzien geen zin meer in had. Deze mevrouw heeft het vuur aangestoken en nu is het een uitslaande brand.

Kijk naar de laatste alinea van de brief:
Excuses voor?
 
Ik heb toen ze die ingezonden brief in de krant had er over gedacht om met een aantal motorrijders haar te bezoeken, excuses te maken en haar een bos bloemen aan te bieden.

Maar zij was dermate denigrerend jegens ons dat ik daar bij nader inzien geen zin meer in had. Deze mevrouw heeft het vuur aangestoken en nu is het een uitslaande brand.

Kijk naar de laatste alinea van de brief:
Als ze niet meer open staat voor een fatsoenlijk gesprek, dan moet haar leven wel heel zuur zijn.
 
Wat er erg dik bovenop ligt is dat Mevr. alles als feit verkondigt, terwijl ze eigenlijk alleen haar subjectieve mening geeft.
Dat is heel vaak het geval...maar wat nog veel erger is, is dat de politiek zoiets overneemt/misbruikt! Wanneer je debatten volgt van gemeenteraden / tweede kamer merk je dat er velen zijn die minder geestelijke bagage hebben dan een fruitvlieg...
 
Dat is heel vaak het geval...maar wat nog veel erger is, is dat de politiek zoiets overneemt/misbruikt! Wanneer je debatten volgt van gemeenteraden / tweede kamer merk je dat er velen zijn die minder geestelijke bagage hebben dan een fruitvlieg...
Media gaat voor "de sappigheid" van een item, dat is hun werk. Het is de taak van o.a de politiek om dat te filteren en daar zijn ze tegenwoordig idd bar slecht in. Toen ik in de media werkte werd ik daar echt misselijk van, mensen werden echt bewerkt om het verhaal interessant te maken.
 
Ik heb toen ze die ingezonden brief in de krant had er over gedacht om met een aantal motorrijders haar te bezoeken, excuses te maken en haar een bos bloemen aan te bieden.

Maar zij was dermate denigrerend jegens ons dat ik daar bij nader inzien geen zin meer in had. Deze mevrouw heeft het vuur aangestoken en nu is het een uitslaande brand.

Kijk naar de laatste alinea van de brief:
Ik lees die brief nog eens en snap je woede/verontwaardiging en onbegrip eigenlijk niet zo.
Het woonplezier wordt toch vergald door die wielrenners en motorrijders die het verpesten voor de anderen?
Die enkele motorrijder (zoals ik) die op een doordeweekse avond wel eens langs komt tuffen op zijn 2-pitter is die uitzonder die zij bedoelt.
Ik woon vlakbij de N506 en vanaf HN80 gooien ze het gas open tot aan Schellinkhout.. die gasten hoor je met die jankpijpen.
Nou vind ik het persoonlijk niet zo heel erg maar kan begrijpen dat men zich er flink aan stoort.

Maar dat ze de dijk afsluiten is geen oplossing. Er moet gewoon meer beheer komen. Zet her en der eens een flitspaal neer. Of met een lasergun. Promoveer een BOA of agent in opleiding. Eerst laten meten wanneer de meeste overlast is en dan handhaven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan