Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.131
- 73.004
Het stond nog niet online.Kun je dat niet hier plaatsen. Ben benieuwd naar de tegenreactie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het stond nog niet online.Kun je dat niet hier plaatsen. Ben benieuwd naar de tegenreactie
Dat vermoed ik ook, bewijsvoering is uitermate lastig bij geluid.volgens mij was dit een onzin bericht , is een paar maanden geleden ook al eens voorbij gekomen op internet
De bijgevoegde foto laat al zien, dat moeilijk gaat worden om precies die ene herrie-schopper tussen al die motoren eruit te halen.Dat vermoed ik ook, bewijsvoering is uitermate lastig bij geluid.
Volgens mij kun je het op dit moment hooguit als voorselectie gebruiken en dan de desbetreffende motor staande houden voor een officiële meting.
Nou, met de systemen die ze tot nu toe uitgevonden hebben kunnen ze al heel precies de richting bepalen waar het geluid vandaan komt. Probleem is echter nog steeds dat de uitgevoerde metingen nooit overeen zullen komen met de officiële meetmethodes, dus hoe kunnen ze toetsen aan de normen?Wat nu als ik met mijn stadiontoeter onder die paal ga staan?
Iedere motor een bekeuring?
Dat is ook een probleem.Nou, met de systemen die ze tot nu toe uitgevonden hebben kunnen ze al heel precies de richting bepalen waar het geluid vandaan komt. Probleem is echter nog steeds dat de uitgevoerde metingen nooit overeen zullen komen met de officiële meetmethodes, dus hoe kunnen ze toetsen aan de normen?
Nou, met de systemen die ze tot nu toe uitgevonden hebben kunnen ze al heel precies de richting bepalen waar het geluid vandaan komt. Probleem is echter nog steeds dat de uitgevoerde metingen nooit overeen zullen komen met de officiële meetmethodes, dus hoe kunnen ze toetsen aan de normen?
Frankrijk heeft de primeur van de eerste lawaaiflitspaal, zo laat de Telegraaf vanochtend weten. Los van de gebruikelijke stemmingmakerij in het artikel ontbreekt informatie over wat dan straks 'te veel geluid' zou zijn. De vraag is of ze dat in Frankrijk al weten: er zijn geen normen voor het geluid dat een passerend voertuig mag maken. We nemen contact op met onze Franse collega's, Les Motards en Colere. Later meer!Nieuwsitems
www.motorrijdersactiegroep.nl
Ja, idd zoals je het zegt. Zo lang als dat het nog kan!Ik heb het al vaker gezegd: geniet zolang het nog kan....
De norm is wat de autoriteiten er aan hangen volgens mij, net als bij een max. snelheid. Dus als je straks langs die paal rijdt en je produceert meer dan een bepaald aantal decibel, dan krijg je een boete. En dat aantal decibel staat los van wat op je kenteken staat en waar je motorfiets mee is goedgekeurd.Er wordt geen norm aan gehangen, want die bestaat niet. Het is gewoon inspelen op onderbuikgevoelens van anderen en denken dat je er iets mee oplost. Ik heb het al vaker gezegd: geniet zolang het nog kan....
En dat gaat dus niet want zo'n paal kan niet op de juiste manier meten.De norm is wat de autoriteiten er aan hangen volgens mij, net als bij een max. snelheid. Dus als je straks langs die paal rijdt en je produceert meer dan een bepaald aantal decibel, dan krijg je een boete. En dat aantal decibel staat los van wat op je kenteken staat en waar je motorfiets mee is goedgekeurd.
Je motorfiets is ook goedgekeurd met een max. snelheid van bijvoorbeeld 220 km/u. Maar toch mag je op bepaalde wegen maar 60 km/u rijden. Dit is net zoiets volgens mij. Op dat stuk weg mag je niet meer dan een bepaald aantal decibels produceren. Dus niet flink gassen als je daar rijdt.Zou mooi zijn. De wetgever heeft eerst d,v typegoedkeuring bepaalt dat mijn motor een bepaald niveau van geluid mag maken en dan zou ik van diezelfde overheid een boete krijgen daarvoor?
Op zich is dat niet vreemd. Onderdeel van de typegoedkeuring is ook de maximale snelheid die het voertuig mag rijden. Toch kun je een bekeuring krijgen terwijl j er dat maximum niet overschrijdt.Zou mooi zijn. De wetgever heeft eerst d,v typegoedkeuring bepaalt dat mijn motor een bepaald niveau van geluid mag maken en dan zou ik van diezelfde overheid een boete krijgen daarvoor?
Wat is juist? Die paal meet een bepaald aantal decibels. Dus als, na de test daar in Frankrijk, het een geaccepteerde meet methode wordt, kunnen ze die gebruiken. Staat helemaal los van hoe er wordt gemeten bij een keuring voor je kenteken.En dat gaat dus niet want zo'n paal kan niet op de juiste manier meten.
Maar de snelheid di ik rijdt kan ik waarnemen op mijn mijn motor, en dus kan ik binnen de beperkingen blijven die de wetgever mij oplegt. Het aantal db dat mijn motor produceert, daar heb ik geen metertje voor op mijn motor. dus lijkt mij dat ik er op mag vertrouwen dat de norm waarmee mijn motor is goedgekeurd ook de norm is waarmee gemeten gaat worden.Je motorfiets is ook goedgekeurd met een max. snelheid van bijvoorbeeld 220 km/u. Maar toch mag je op bepaalde wegen maar 60 km/u rijden. Dit is net zoiets volgens mij. Op dat stuk weg mag je niet meer dan een bepaald aantal decibels produceren. Dus niet flink gassen als je daar rijdt.
Ik heb een snelheidsmeter op mijn motor, jij hoogstwaarschijnlijk ook. We kunnen dus zien of we te hard rijden of niet. Heb jij een geluidmeter op je motor?Op zich is dat niet vreemd. Onderdeel van de typegoedkeuring is ook de maximale snelheid die het voertuig mag rijden. Toch kun je een bekeuring krijgen terwijl j er dat maximum niet overschrijdt.