Motorrijders mogen niet chippen in Westerscheldetunnel?

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Sinds kort rijd ik door de Westerscheldetunnel, 4x per week (2x heen 2x terug).

Nu heb je bij de tolpoortjes twee plaatsen waar je kunt chippen. Bij de ene staat dit bord:

c11.gif


En bij de andere deze:

c12.gif


met daaronder 'Vrachtverkeer uitgezonderd'.

Dus... met de motor mag je niet chippen en kun je alleen aan de kassa betalen :? Wat is dat voor BS :?

Nu doe ik het wel gewoon en heb ik schijt aan die borden, want chippen is gewoon veel sneller en tot nu toe zegt er niemand wat van, maar ik vind het toch wel bizar dat ze een apart verbodsbord hebben voor motoren. Er komt een keer een moment dat ik er ook nog een bon voor krijg.

Iemand enig idee wat de reden hierachter is :?
 
Geen idee maar deze zin staat op de site van de tunnel:

"Let op! Motorrijders zijn verplicht via de bemande kassa's te rijden. Zij kunnen geen gebruik maken van de automatische lanen."

Vraag het de volgende keer. Ben ook benieuwd.
 
Omdat je met de motor tussen de poorten door kan sjezen denk ik (of kan dat niet?)... en als dat onbemande poortjes zijn, hebben ze al gauw pech.
 
'Toltunnel: Motorrijders mogen niet chippen?' > 'Motorrijders mogen niet chippen in Westerscheldetunnel?'
 
Dat is een bericht uit 2005. Ik mag hopen dat ze onderhand die problemen hebben aangepakt.
Heb iig een mailtje gestuurd via de site van de westerschelde tunnel, ben zelf ook wel benieuwd namelijk.
 
Omdat je met de motor tussen de poorten door kan sjezen denk ik (of kan dat niet?)... en als dat onbemande poortjes zijn, hebben ze al gauw pech.

Ik zal er eens op letten maar volgens mij kan dat niet, want die slagboom sluit echt heel de laan af en eronder door gaat ook niet werken.

Tot nu toe ga ik dus nooit langs de kassa, en chip ik zelfs waar alle tolbeambtes gewoon op staan te kijken en niemand die iets zegt dus dat blijf ik zo maar doen dan :)

Ik vind het alleen wel behoorlijke discriminatie. Ik betaal met de motor zelfs evenveel als met een auto waar 4/5 mensen in passen.
 

Dat verklaart inderdaad een hoop, maar ik ben altijd wel ff bezig om m'n chippas weer in m'n portomonnee te doen, handschoen weer aan etc. en hij blijft gewoon netjes open tot ik er doorheen ben. Misschien tijd om die borden dan ook maar eens weg te halen.

Dat is een bericht uit 2005. Ik mag hopen dat ze onderhand die problemen hebben aangepakt.
Heb iig een mailtje gestuurd via de site van de westerschelde tunnel, ben zelf ook wel benieuwd namelijk.

Ik wilde al hetzelfde doen :} , maar laat het ff weten hier zodra je iets hoort :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er eens op letten maar volgens mij kan dat niet, want die slagboom sluit echt heel de laan af en eronder door gaat ook niet werken.

Ik vind het alleen wel behoorlijke discriminatie. Ik betaal met de motor zelfs evenveel als met een auto waar 4/5 mensen in passen.

Als het wel past wist ik het wel :+
 
Dat verklaart inderdaad een hoop, maar ik ben altijd wel ff bezig om m'n chippas weer in m'n portomonnee te doen, handschoen weer aan etc. en hij blijft gewoon netjes open tot ik er doorheen ben. Misschien tijd om die borden dan ook maar eens weg te halen.Ik wilde al hetzelfde doen :} , maar laat het ff weten hier zodra je iets hoort :)

Het idee er achter is volgens mij dat je als motorrijder met een T-tag (dus met korting) niet zomaar kan doorrijden (en onzacht met een slagboom in aanraking komt), maar je T-tag door de kassier laat bliepen die dan de slagboom omhoog zet.
 
misschien moet je wel ff opletten dat als de slagboom nu naar beneden knalt terwijl jij net wil gaan rijden je het niet meer op hun verzekering kan gooien omdat er nu borden staan.
Ik weet het niet hoor maar het lijkt mij dat ze zich gewoon willen indekken zo ;)
 
Het idee er achter is volgens mij dat je als motorrijder met een T-tag (dus met korting) niet zomaar kan doorrijden (en onzacht met een slagboom in aanraking komt), maar je T-tag door de kassier laat bliepen die dan de slagboom omhoog zet.

Ja maar ik heb geen T-tag. Dan moet er toch onder staan uitgezonder chipknip en/of creditkaart oid.

Dit is wel heel erg gemakkelijk! We zetten een bord weg en we zijn niet meer aansprakkelijk.
 
Die problemen met die slagbomen die schade veroorzaakten zijn mij bekend, een collega van mijn vriendin heeft een paar jaar terug ook een slagboom op de motorkap van zijn auto gekregen.
Maar ik denk dat ze ook willen voorkomen dat 2 motorrijders doorrijden en maar voor 1 betalen, want dat is mogelijk als je naast elkaar doorrijdt ;) .
 
zo houden ze hun straatje schoon als er iets met die slagboom gebeurt......
typisch een gevalletje van bureaucratische maffia
niemand is verantwoordlijk , behalve de passant die gewoon van A naar B rijd op een motor ;)
 
Die problemen met die slagbomen die schade veroorzaakten zijn mij bekend, een collega van mijn vriendin heeft een paar jaar terug ook een slagboom op de motorkap van zijn auto gekregen.
Maar ik denk dat ze ook willen voorkomen dat 2 motorrijders doorrijden en maar voor 1 betalen, want dat is mogelijk als je naast elkaar doorrijdt ;) .


Dat laatste denk ik ook, want volgens mij staat er ook een bord waarop staat dat motorrijders achter elkaar moeten rijden en niet naast elkaar
 
Heb zojuist een mailtje terug gehad:

Geachte heer,

Het is niet zo dat motorrijders alleen contant kunnen betalen. Ook motorrijders kunnen gebruik maken van de t-tag.
Het is alleen wel zo dat motorrijders via de kassalane moeten rijden en hun t-tag daar kunnen laten scannen.

Dit heeft alles te maken met gebeurtenissen in het verleden met het rijgedrag van motorrijders,


Met vriendelijke groeten
NV Westerscheldetunnel
 
Heb de mail maar beantwoord met de vraag wat er bedoeld wordt met "gebeurtenissen in het verleden met het rijgedrag van motorrijders"

Ben benieuwd.
 
Heh, ja inderdaad, als je bij de kassa ook kunt chippen, wat maakt het dan uit?
 
Sinds kort rijd ik door de Westerscheldetunnel, 4x per week (2x heen 2x terug).

Nu heb je bij de tolpoortjes twee plaatsen waar je kunt chippen. Bij de ene staat dit bord:

[afbeelding]

En bij de andere deze:

[afbeelding]

met daaronder 'Vrachtverkeer uitgezonderd'.

Dus... met de motor mag je niet chippen en kun je alleen aan de kassa betalen :? Wat is dat voor BS :?

Nu doe ik het wel gewoon en heb ik schijt aan die borden, want chippen is gewoon veel sneller en tot nu toe zegt er niemand wat van, maar ik vind het toch wel bizar dat ze een apart verbodsbord hebben voor motoren. Er komt een keer een moment dat ik er ook nog een bon voor krijg.

Iemand enig idee wat de reden hierachter is :?

Even iets rechtzetten ,gezien ik wekelijks zelf met volle blijdschap gebruik mag maken van deze tunnel (NOT B|)

Idd ,die borden staan er :Y
Alleen zijn deze bedoelt voor motoren die door een T-Tag poort heen willen :Y

De instinker hier is dat de poorten wel eens ,vaak ,veranderen
Dus de 1ne keer is het specifiek voor T-Tag gebruikers ,vervolgens kan hij weer voor mensen zijn die willen chippen etc etc

Ik vermoed dat ze bij het wisselen van de poorten vergeten (lees te lui zijn :( ) om de borden effe mee te wisselen ;)

PS :
Moet er wel bijzeggen .ze zien het liefst wel dat je als motorrijder je blokje lekker laat over verhitten bij de kassa :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan