Motorrijders praat-topic over handicap na ongeval DEEL 2

Hier nog iemand die voorlopig niet kan motorrijden.
Afgelopen Juli onderweg voor een overwerk nachtdienstje op de Maasvlakte kwam ik een spookrijder tegen (spookrijdster overleden).
Ruim een uur bekneld gezeten en nadat ik uit de auto (was toevallig die nacht met de auto) was geknipt hebben ze me 14 uur in coma gehouden.
Volgende dag wakker gemaakt. Bovenbeen 3-voudig gebroken (open botbreuken), lever en milt beetje beschadigd, klaplong, gebroken rib, bicepspees gescheurd en bovenarm gebroken icm een zenuwbeschadiging. Ben nu sinds eind September aan het revalideren. Gaat redelijk maar loop nog wel met een kruk. M'n hand is hetgeen wat me het meeste zorgen baart. Ik heb een 'dropping hand' en zoiets kan makkelijk een jaar duren voordat het hersteld is, als het nog hersteld...
Heb al 2 x een EMG onderzoek gehad. Er is wat herstel zichtbaar maar ze kunnen niet zeggen hoe en of het volledig hersteld.. Kwestie van geduld hebben. Tot die tijd voorlopig nog ff geen motor rijden.

Grt rmk
 
Damn. Dat is superheftig. Dan heb je wel heel veel geluk gehad. En hopelijk blijft het herstel in een stijgende lijn gaan voor je👍🏻👍🏻
 
Hier nog iemand die voorlopig niet kan motorrijden.
Afgelopen Juli onderweg voor een overwerk nachtdienstje op de Maasvlakte kwam ik een spookrijder tegen (spookrijdster overleden).
Ruim een uur bekneld gezeten en nadat ik uit de auto (was toevallig die nacht met de auto) was geknipt hebben ze me 14 uur in coma gehouden.
Volgende dag wakker gemaakt. Bovenbeen 3-voudig gebroken (open botbreuken), lever en milt beetje beschadigd, klaplong, gebroken rib, bicepspees gescheurd en bovenarm gebroken icm een zenuwbeschadiging. Ben nu sinds eind September aan het revalideren. Gaat redelijk maar loop nog wel met een kruk. M'n hand is hetgeen wat me het meeste zorgen baart. Ik heb een 'dropping hand' en zoiets kan makkelijk een jaar duren voordat het hersteld is, als het nog hersteld...
Heb al 2 x een EMG onderzoek gehad. Er is wat herstel zichtbaar maar ze kunnen niet zeggen hoe en of het volledig hersteld.. Kwestie van geduld hebben. Tot die tijd voorlopig nog ff geen motor rijden.

Grt rmk
Sterkte. Ik kan mij (mede door mijn eigen ervaringen) indenken wat je hebt doorgemaakt, en nog steeds doormaakt.
Was jij bij bewustzijn toen je vastzat in de auto?
Ik kan mij de overvloedige geur van lekkende brandstof nog goed herinneren, en de bijbehorende paniek dat ik er niet uit kon komen. Ik droom er nog wel eens van..... Ik was de volledige 3 uur bij bewustzijn, maar gedurende een behoorlijke tijd niet voor rede vatbaar door de paniek.
 
Heftig man, ben jij volledig hersteld?
Heb je er nog last van?

Ik was net een flauwe bocht voorbij toen ik ineens koplampen voor me zag..toen dacht ik nog hé..da's raar, dat klopt niet volgens mij...
Maar voordat je iets beseft is het al gebeurd. Ik heb blijkbaar uit reflex nog wel m'n stuur naar rechts gegooid en dat is waarschijnlijk m'n redding geweest. Ze heeft nu mijn linkerkant gepakt en anders was het frontaal geweest. Ook had ik geluk dat ze niet in een Volvo reed...;)
Moet zeggen dat ik er vrij rustig onder was. Toen het gebeurd was was er ineens een doodse stilte...ik wist wat er gebeurd was maar had zoiets van..ik adem nog dus ik leef nog. En ik voelde op dat moment helemaal niets gelukkig. Na enige tijd kwamen er omstanders bij me. Daar heb ik nog mee zitten praten en gevraagd of ze m'n vrouw en werk ff wilde bellen want ik had zo'n idee dat ik dat niet ging redden..
Toen een brandweerman bij mij in de auto was hoorde ik via zijn portofoon dat ze de reanimatie gingen starten..omdat ze bij mij bezig waren om me eruit te knippen wist ik dat het ergens (in ieder geval niet bij mij) foute boel was.
Pas op het moment dat ze mij uit de auto haalden ging ik door de grond van de pijn maar dat was omdat alle druk weg viel..Dat was het moment dat ze me een spuitje gaven. Vanaf dat moment weet ik niets meer en werd ik de volgende dag wakker.
 
Hier nog iemand die voorlopig niet kan motorrijden.
Afgelopen Juli onderweg voor een overwerk nachtdienstje op de Maasvlakte kwam ik een spookrijder tegen (spookrijdster overleden).
Ruim een uur bekneld gezeten en nadat ik uit de auto (was toevallig die nacht met de auto) was geknipt hebben ze me 14 uur in coma gehouden.
Volgende dag wakker gemaakt. Bovenbeen 3-voudig gebroken (open botbreuken), lever en milt beetje beschadigd, klaplong, gebroken rib, bicepspees gescheurd en bovenarm gebroken icm een zenuwbeschadiging. Ben nu sinds eind September aan het revalideren. Gaat redelijk maar loop nog wel met een kruk. M'n hand is hetgeen wat me het meeste zorgen baart. Ik heb een 'dropping hand' en zoiets kan makkelijk een jaar duren voordat het hersteld is, als het nog hersteld...
Heb al 2 x een EMG onderzoek gehad. Er is wat herstel zichtbaar maar ze kunnen niet zeggen hoe en of het volledig hersteld.. Kwestie van geduld hebben. Tot die tijd voorlopig nog ff geen motor rijden.

Grt rmk

14 juli op de A15?

@rmk75, niet kijken als je het niet wil zien/lezen Dode bij aanrijding op A15 Maasvlakte Rotterdam, mogelijk spookrijder


Succes met het verdere herstel.
 
Laatst bewerkt:
Heftig man, ben jij volledig hersteld?
Heb je er nog last van?
Ik ben niet alleen daarvan volledig hersteld, ik had (bij dat ongeval) vrijwel niets. De hele voorkant was naar achteren gekomen en ik zat met alleen mijn benen vast tussen het motorblok/motorcompartiment en de brandstoftank (die bij een Landrover direct onder je stoel zit).
Nadat ze mij bevrijd hadden kon ik even niet veel (geen gevoel in mijn benen), maar ik had op blauwe plekken en wat wondjes na eigenlijk niets.
Ik rij ondertussen wel in een stevige Volvo V70......
De dromen/nachtmerries zullen nog wel even doorgaan denk ik.

Van mijn motorongevallen ben ik niet helemaal hersteld, maar ook dat had vele malen slechter af kunnen lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat was ik inderdaad..

Dan heb je dus (heel kortstondig) kennis gemaakt met een vroegere buurvrouw (S.) van me.

S. kwam een paar jaar geleden bij mij toen in dezelfde straat te wonen. Leuke vriendelijke goed verzorgde vrouw van in de 60. Voorjaar 2019 ging het pas opvallen dat ze nogal eens 'raar' deed. Overlast hebben van .................. zeg 't maar, niemand anders die er ook last van had. Maar zij wel!
De woensdag voor jullie ongeluk is er zelfs politie aan te pas gekomen, maar die hebben verder niet ingegrepen. Niet dringend genoeg, geen gevaar voor de omgeving of d'r eigen enz. Dus dan mogen ze ook niets doen. Wisten wel te vertellen dat ze al een psych. geschiedenis achter zich had.
Maandag daarna. Ik krijg een appje van een kennis over dat ongeluk, maar wist ook niet wie of wat. In gedachten wel 1 gegadigde die het kon zijn.
's Avonds rij ik daar de straat in, staan er een aantal van de buren op straat te praten, dus ik vraag; "Dat ongeluk, S. zeker?
Afijn je begrijpt 't wel. Haar ex en zoon waren al langs geweest om het e.e.a. te regelen en op te halen, en toen pas bleek ook dat S. al 20 jaar rare dingetjes zag en hoorde.
Waarschijnlijk (laten we daar vanuit gaan) heeft S. die avond een psychose gehad, en is ze daardoor helemaal van't pad geraakt.

Wel heb ik me zelf een aantal keren afgevraagd hoe het met de slachtoffers is afgelopen, maar daar is als buitenstaander niet achter te komen. En ik ga ook geen hele zoektochten uitstippelen puur uit nieuwsgierigheid.

Vreemd is, ik heb jouw motor wel te koop zien staan, maar zocht er toen nog niets achter. Kom voor het eerst in dit topic, en zag jouw post.
Toen ging er bij mij een belletje rinkelen, meer galmen.

Fijn om te weten dat je er naar omstandigheden nog redelijk goed vanaf gekomen bent, en ik hoop dan ook dat je tzt weer kan motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog iemand die voorlopig niet kan motorrijden.
Afgelopen Juli onderweg voor een overwerk nachtdienstje op de Maasvlakte kwam ik een spookrijder tegen (spookrijdster overleden).
Ruim een uur bekneld gezeten en nadat ik uit de auto (was toevallig die nacht met de auto) was geknipt hebben ze me 14 uur in coma gehouden.
Volgende dag wakker gemaakt. Bovenbeen 3-voudig gebroken (open botbreuken), lever en milt beetje beschadigd, klaplong, gebroken rib, bicepspees gescheurd en bovenarm gebroken icm een zenuwbeschadiging. Ben nu sinds eind September aan het revalideren. Gaat redelijk maar loop nog wel met een kruk. M'n hand is hetgeen wat me het meeste zorgen baart. Ik heb een 'dropping hand' en zoiets kan makkelijk een jaar duren voordat het hersteld is, als het nog hersteld...
Heb al 2 x een EMG onderzoek gehad. Er is wat herstel zichtbaar maar ze kunnen niet zeggen hoe en of het volledig hersteld.. Kwestie van geduld hebben. Tot die tijd voorlopig nog ff geen motor rijden.

Grt rmk

Jezus :o Sterkte!
 
Dan heb je dus (heel kortstondig) kennis gemaakt met een vroegere buurvrouw (S.) van me.

S. kwam een paar jaar geleden bij mij toen in dezelfde straat te wonen. Leuke vriendelijke goed verzorgde vrouw van in de 60. Voorjaar 2019 ging het pas opvallen dat ze nogal eens 'raar' deed. Overlast hebben van .................. zeg 't maar, niemand anders die er ook last van had. Maar zij wel!
De woensdag voor jullie ongeluk is er zelfs politie aan te pas gekomen, maar die hebben verder niet ingegrepen. Niet dringend genoeg, geen gevaar voor de omgeving of d'r eigen enz. Dus dan mogen ze ook niets doen. Wisten wel te vertellen dat ze al een psych. geschiedenis achter zich had.
Maandag daarna. Ik krijg een appje van een kennis over dat ongeluk, maar wist ook niet wie of wat. In gedachten wel 1 gegadigde die het kon zijn.
's Avonds rij ik daar de straat in, staan er een aantal van de buren op straat te praten, dus ik vraag; "Dat ongeluk, S. zeker?
Afijn je begrijpt 't wel. Haar ex en zoon waren al langs geweest om het e.e.a. te regelen en op te halen, en toen pas bleek ook dat S. al 20 jaar rare dingetjes zag en hoorde.
Waarschijnlijk (laten we daar vanuit gaan) heeft S. die avond een psychose gehad, en is ze daardoor helemaal van't pad geraakt.

Wel heb ik me zelf een aantal keren afgevraagd hoe het met de slachtoffers is afgelopen, maar daar is als buitenstaander niet achter te komen. En ik ga ook geen hele zoektochten uitstippelen puur uit nieuwsgierigheid.

Vreemd is, ik heb jouw motor wel te koop zien staan, maar zocht er toen nog niets achter. Kom voor het eerst in dit topic, en zag jouw post.
Toen ging er bij mij een belletje rinkelen, meer galmen.

Fijn om te weten dat je er naar omstandigheden nog redelijk goed vanaf gekomen bent, en ik hoop dan ook dat je tzt weer kan motorrijden.
Ik stuur je ff een prive berichtje ivm privacy dingetje.. (gewoon voor de zekerheid)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma,

Gelukkig is het hier erg rustig *O*
Maaaarrrrr, ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen dus zijn hier nog mensen met een A.K. amputatie?
Wat rijden jullie, hoe schakel je en wat heb je met je stepje gedaan etc.
Ik rij zelf op een street triple met een easy shift / kliktronic maar het stepje is nog niet naar mijn zin.
Vooral bochten linksom gaan matig, rechtsom gaat redelijk.
Kom maar op met die aanpassingen en ideeën 👍

Triumph.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan