Motorrijders ríchting IJmuiden?

De zwartrijder

Hardcore belastingbetaler
22 mrt 2016
642
140
Ik was dit weekend bij mijn ouders in Velsen en heb vanuit de woonkamer een goed uitzicht op de weg naar IJmuiden. Wat mij altijd een beetje verbaasd met mooi weer zijn de grote groepen die richting IJmuiden rijden.
Van Hells Angels snap ik het wel, die hebben daar een HQ. Bepakte en bezakte allroads ook wel omdat ze vaak de boot naar UK nemen maar gisteren kwamen er echt hele grote groepen voorbij. Geen specifieke clubs zo te zien. Wel een hele lange sliert MP3's.

Rijden ze/jullie dan naar het strand, of over de sluizen naar het noorden door?
In de "Wat is waar te doen?" kan ik er nooit wat over vinden en omdat ik hier ben opgegroeid kan ik me niet voorstellen dat hier nu zulke mooie routes liggen (vrij saai allemaal).
 
Ik denk dat er een georganiseerde rit was ergens in de buurt. Ik kwam er ook heel veel tegen op de dijkjes bij Beverwijk en Heemskerk. Het was sowieso druk met motoren gister, maar dit waren hele groepen bij elkaar dus dat moet haast wel georganiseerd zijn.

Zelf gister een tanktastocht van Promotor gereden, dat was ook behoorlijk druk maar wat wil je ook met dit weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Drenthe en rij af en toe ook wel eens naar IJmuiden ( familie ) en rij dan ook vaak even langs het NZkanaal richting kop van de haven. En ik zal wel niet de enige zijn.
 
Ik snap ook niet waarom mensen voor hun lol naar IJmuiden willen, het is naar mijn mening de lelijkste plek in Noord-Holland, misschien wel heel Nederland. Alleen de sluizen rijden is af en toe wel geinig.
 
Via Spaarnwoude naar Ijmuiden .. Ik vind de industrie daar altijd wel indrukwekkend.
 
Ik ben niet voor niets van IJmuiden naar Gorinchem verhuist :+
Hier heb je tenminste dijkroutes :]
 
het is redelijk simpel. als je een toertocht organiseert en je wil van de ene naar de andere kant van het kanaal dan is er maar een heel beperkt aantal plaatsen waar dat kan en daarvan is het merendeel snelweg en die probeer je te ontlopen met een toertocht. en dan blijft dus over of dwars door A-dam of over de sluizen of met een pont. een pond is onhandig want je zal altijd zien dat net niet iedereen er op past. door de stad met veel stoplichten wil je ook niet en dan blijven de sluizen dus over.
 
Ik snap ook niet waarom mensen voor hun lol naar IJmuiden willen, het is naar mijn mening de lelijkste plek in Noord-Holland, misschien wel heel Nederland. Alleen de sluizen rijden is af en toe wel geinig.

En die sluizen zijn momenteel een grote bouwput, dus ook daar hoef je op dit moment niet te zijn. Jaren in IJmuiden gewerkt en ik kan werkelijk geen enkel positief punt over die plek verzinnen... Ik zie nog liever de binnenkant van de Velsertunnel :+

Oja toch, De Kuil. Maar dat is niet echt in het dorp.
 
Laatst bewerkt:
Ha bedankt allen! Toertocht door richting Noord Holland is inderdaad logisch. Hoewel ik dan eerder de tunnel zou nemen en dan bij Beverwijk de snelweg af.

Van het weekend ben ik weer in de omgeving daar, dus wellicht dat ik ook een stukje ga rondrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan