Motorrijders voortaan op de vluchtstrook ?

...

  • JA

    Stemmen: 27 24,5%
  • NEE

    Stemmen: 74 67,3%
  • MAAKT ME GEEN REET UIT

    Stemmen: 8 7,3%
  • RIJ NOOIT OP DE SNELWEG

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal aantal stemmers
    110

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
Hoorde vanochtend op de radio dat er een voorstel is om motorrijders op de vluchtrook te laten rijden in verband met de "veiligheid"

Zelf vind ik het niet echt veilig als ik kijk wat er allemaal op de vluchstrook ligt.. banden, hout, dode dieren enz...

Strak plan of niet :?
 
niet echt veilig..tenzij ze alles schoon make....vind dat ze beter de linker rijbaan aan de motorrijders moeten geven..en dus verbode moet worde voor automobilisten :P
 
Als je mag kiezen, dan zou ik het niet erg vinden.
Kun je bij drukte tenminste af en toe een stukkie vluchtstrook meepakken zonder boetes.

Maar het klinkt mij als een vreemd verhaal in de oren.
 
Als ze alles schoon maken, heb ik er geen problemen mee, maar het moet niet verboden te zijn, om de de gewone rijbanen te gebruiken
 
Vreemd verhaal...

Lijkt me trouwens beter dat alle koekblikkers en vrachtwagens op de vluchtstrook gaan rijden :P
 
Bij file kun je harder over de vluchtstrook, dan tussen de auto's door.


En daarom denk ik dat ze dit nooit zullen doen. Nu wordt het snelheidsverschil nog enigszins beperkt doordat je je tussen de auto's door moet wurmen. Ik zie "ze" in gedachten al met 140 over de vluchtstrook blazen langs een stilstaande file.
 
Motorrijders op de vluchtstrook en hulpdiensten tussen de auto's door :?

Zou kunnen, maar beetje raar gedacht.

Zal mooie bende worden op die vluchtstrook. Hulpverleners die niet tussen auto's door kunnen, maaien motorrijders omver op vluchtstrook.
Ben je wel verzekerd van snelle hulp, maar of dat de bedoeling is.

Om mij hoeft het niet.
 
Lijkt me een echt slecht plan... ten eerste met al dat vuil erop, ten 2e omdat je dan met een 140 rechts lands vrachtwagens loopt te knallen, die je het zicht links van je blokkeren... en als je dan in een bocht na link naast een vrachtwagen zit, en er staat ineens een auto op de vluchtstrook, wordt je denk ik ook nie vrolijk.

Laat ze gewoon autos en motoren gelijkstellen, en eens mega veel boetes voor onnodig links rijden, onnodig blokken in files, en rechts inhalen geven. Dan is het meteen veiliger, en is er minder agressie in het verkeer. Alleen in Nederland bij gebrek aan spiegels kijken en knipperlichtgebruik is het zo gevaarlijk voor motoren. Duitsland op de snelweg kan het heel normaal, dan ga je op een rustig moment gewoon met 180 op de rechter weghelft rijden, in NL zitten ze met 80 nog links...
 
Ik meen dat in duitsland er bij een file ruimte gelaten moet worden om de hulpdiensten door te laten in geval van file, zodat deze niet over de vluchtstrook hoeven. Als ze dat hier nou ook doen heb ik een prive strook. Vluchtstrook lijkt me niets wegens alle hierboven gegeven argumenten.
 
Gevaarlijk!
Troep op het wegdek, auto´s en vrachtwagens die ineens de vluchtstrook opknallen, ineens moeten invoegen vanwege einde vluchtstrook of aanstormende hulpdiensten.

Nee, lijkt me geen goed plan.
 
Slecht plan! Ten eerste (reeds genoemd) ligt er een hoop ongerechtigheden op de vluchtstrook, ten tweede krijg je bij files naar verwachting een te groot snelheidsverschil. Ten derde kan je gevaarlijke situaties krijgen als er bij die file ook nog een pechgeval op de vluchtstrook staat. Tot slot lijkt me een dergelijke ongelijkheid zeer slecht voor de toch al niet te beste verstandhouding automobilist - motorrijder.
 
Nou, help die snelle jongens uit de droom.
Die denken straks met een bloedgang over de vluchtstrook te mogen :P

Weten we binnenkort gelijk waarom het een slecht plan is :X :X :X

Ik weet wel dat "men" erover aan het denken is de vluchtstroken in zijn geheel te laten vervallen. Ook een slecht plan denk ik.

Zelfs op de vluchtstrook worden regelmatig stilstaande voertuigen aangereden. Zelfs als die daar staan met blauwe zwaailampen aan :X :X
 
Zelfs op de vluchtstrook worden regelmatig stilstaande voertuigen aangereden. Zelfs als die daar staan met blauwe zwaailampen aan :X :X

Als sommige diersoorten een lichtje zien, dan hebben ze de onweerstaanbare drang om er tegenaan te lopen/vliegen/springen/doen.
 
Om te beginnen wordt de uitslag van een poll bepaald door de vraagstelling.

Als het zo is dat motoren over de vluchtstrook mogen dan wordt deze eerst met van die mooie veegwagens schoon gemaakt.
Vervolgens hoef je als motorrijder alleen maar naar links te kijken, tja in- en uitvoegstroken worden dan wel een beetje de jus van het file rijden.
 
het lijkt me een goed plan áls echt alle automobilisten weten dat we het mogen (en er niet één of andere 'grappige' trucker of gestreste bwm/kadet kneus een 'leuke' schijnbeweging richting de vluchtstrook maakt) bijv door het op de matrix borden o.i.d. aan te geven.
 
Lekker, lig je plat in een bocht op de vluchtstrook, staat er in een keer een auto met pech, want ja waar moet ie anders heen he... Maar het voordeel is dat er (nog) niet geflitst wordt op de vluchtstrook :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan