Motorrijders voortaan op de vluchtstrook ?

...

  • JA

    Stemmen: 27 24,5%
  • NEE

    Stemmen: 74 67,3%
  • MAAKT ME GEEN REET UIT

    Stemmen: 8 7,3%
  • RIJ NOOIT OP DE SNELWEG

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal aantal stemmers
    110
Ervan uitgaande dat deze plannen echt zijn (misschien weer eens een uitspraak die niet doordacht is)

Er zullen dan natuurlijk wel regels aan snelheid e.d. gebonden worden. En waarschijnlijk zullen ze dan ook de vluchtstrook schoon proberen te houden.

Maar! Hoe moet dat dan in hemelsnaam wanneer er een in- of uitvoegstrook 'in de weg' zit? Daar komen ongelukken van!
 
Lijkt mij wel een goed plan, dan hoeven de motorrijders niet meer tussen al die auto's door te zwiepen als er een file staat. :]

Maar ik vind wel dat het dan alleen bij file's moet gebeuren. als het rustig is kunnen ze ook wel gewoon op de weg.. toch?
 
leuk idee, moeten ze wel alles schoonmaken en schoonhouden, en halen ze van die baan dan ook de snelheidsbeperking :P

maar waar laten we dan de auto's die pech hebben :? met die shit zitten wij dan zeker weer, en hopelijk mogen we ook nog op de rest van de rijbanen
 
Ik rij nu al als het regent op de vluchtstrook. Perfect. Gaat tenminste beter dan tussen die auto's door op die witte gladde strepen !
 
Vluchtstroken vrijgeven voor motorrijders lijkt me geen goed plan. Maar doelgroepstroken zoals busbanen, dat lijkt me zo gek nog niet.
 
Dit zijn geen officiele plannen. De titel was vanmorgen op Radio2 het onderwerp van het wisselgesprek, dwz. een luisteraar heeft een idee of bepaalde ergernis en wil doormiddel van de radio een soort van voor en tegen discussie horen of er meer mensen zijn met zijn idee en of ergernis. Je kunt reageren door te bellen en je stem of reactie door te geven. Aan het eind van het programma of einde van de dag wordt de uitslag bekend gemaakt dmv. een poll.

Mijn mening is om de vluchtstrook te blijven gebruiken waarvoor die is bedoeld, nl. voor gestrande weggebruikers.

Mark
 

Denk niet dat iemand zoiets als bedoeling zal hebben B| B| B|
nee, d'r zat gelukkig niemand in de auto

en nee, geen onderwerp om aanvullende grappen over te maken |(


full
 
Denk niet dat iemand zoiets als bedoeling zal hebben B| B| B|
nee, d'r zat gelukkig niemand in de auto

en nee, geen onderwerp om aanvullende grappen over te maken |(


(Afbeelding)
Wow... da's heftig...

Als je ziet hoe die vrachtwagens (want dit was er één denk ik) soms heen en weer zwaaien en dus soms wat mensen/auto's meepikken '(

Rijden zelfs dwars door die vrachtwagentjes/aanhangers met zo'n complete lichtinstallatie (pijl) heen |(
 
Denk niet dat iemand zoiets als bedoeling zal hebben B| B| B|
nee, d'r zat gelukkig niemand in de auto

en nee, geen onderwerp om aanvullende grappen over te maken |(


(Afbeelding)

Bleh,

Mijn neef is een aantal jaar geleden aangereden toen ie de bermen aan het grasmaaien was.

Een kilometer voor die maaiers rijdt er al een waarschuwings wagen met knipperlichten en een snelheids beperking, die tractoren zijn van die grote jongens, ook met een halve disco achterop als waarschuwing en ze rijden half in de berm en nog rijdt er een dikke mercedes frontaal in op de maai-instalatie.

Volgens m'n neef een mooie extra bumper zo'n maaier, wel jammer dat het een aantal maanden heeft geduurt eer hij weer de snelweg op durfde.

Oftewel, ik rij liever tussen de file dan groot wild te zijn op de vluchtstrook.
 
Bij file wel ja. Dan moet je zowiezo een rustige snelheid hebben, maar ik ben tegen het voorstel om motorrijders permanent op de vluchtstrook te laten rijden. Met een normale snelheid is dat te link vanwege inderdaad de zooi op de weg. Daarnaast staan er ook wel eens wagens met pech, dus die zouden in de weg staan. En wat als er ineens een wagen met pech uitwijkt naar de vluchtstrook en jij rijdt daar net?

En ik heb ook te vaak vrachtwagens dubieus ver naar rechts zien uitwijken....
 
die vluchtstrook is al na 1 dag schoongereden das geen probleem.
het heeft voordelen en nadelen.
-snelle gassies rijden zich kapot op vluchtstrook -die rijden zich nu ook kapot tussen de files.
-wanneer voeg je in -en uit ? -daar moeten voorzieningen voor komen en dat kost geld. Het is de bedoeling de weg veilig te maken met een minimum aan kosten. Dus dit plan gaat nooit door. Anders hadden we wel inmiddels skirts op de vangrail gehad. (tja maar dat kost doekoes)
 
Terug
Bovenaan Onderaan