Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing?

Vrijstelling voor motorrijders.....

  • Ja, dit wordt ingevoerd

    Stemmen: 85 66,9%
  • Nee, gaat nooit gebeuren

    Stemmen: 42 33,1%

  • Totaal aantal stemmers
    127
Wat een geouwehoer zeg, terwijl het toch zo simpel en voor de hand liggend is. Het is een feit dat motorrijders geen file veroorzakers zijn en automobilisten wel. Klaar. Je bent geen klootzak als je automobilist bent, nee, je bent alleen een veroorzaker van een file (lees onmacht).
Dus de beste oplossing van het fileprobleem is het stimuleren van motorrijden, het goedkoper en effectiever, zo mogelijk gratis, maken van het openbaar vervoer. Ook het thuis werken en het ploegendienst werken bied misschien meer mogelijkheden. Ik zelf werk in ploegendiensten en ik kan je vertellen dat ik nooit last van files heb, heerlijk!
Als de overheid nu al het geld wat ze tot nu toe in het verbreden van wegen, en meer van zulk soort onzinnige ongein, in het OV en meer van bovengenoemde zaken zou hebben gestoken dan zouden we al goed op weg zijn met het oplossen van het file probleem. Het is triest dat een land als Nederland dit probleem niet effectiever kan aanpakken en zo blijft doorsukkelen. Misschien is dat dan het probleem van een democratie waar teveel mensen wat te vertellen hebben over zo'n onderwerp.

Lang leve de dictatuur!! ;) :P
 
Zo, na alle stress van de afgelopen maanden is er eindelijk het verlossende woord!
Dit trof ik in mijn inbox aan, een emailtje van de MAG met daarin het volgende stukje:

"Aan alle MAG-leden,

Soms hebben we goed nieuws te melden waarmee we niet willen wachten tot het volgende Mag-a-zine. Vandaar deze nieuwsbrief per e-mail.

***

Geen kilometerheffing voor motoren
Op donderdag 31 januari vond in de Tweede Kamer een hoorzitting plaats over Anders betalen voor mobiliteit en de MAG werd uitgenodigd om daar haar visie te geven. Samengevat kwam het er op neer dat volgens de MAG congestie vooral een autoprobleem is en niet door ons veroorzaakt wordt. De kosten om motorrijders in het systeem mee te laten draaien zouden daarbij in verhouding ook veel te hoog worden voor zowel de overheid als voor ons.
Daarnaast heeft een elektronische kilometerhefing grote gevolgen voor de privacy van de bestuurder.

Op woensdag 6 februari vond het vervolg plaats: de Kamerleden konden mede aan de hand van de bevindingen uit de hoorzitting vragen stellen aan verkeersminister Eurlings. Uiteraard was de MAG daar ook aanwezig om te horen of en hoe onze standpunten verwerkt zouden worden in deze discussie.
Het was een plezierige ontdekking dat de woordvoerders van CDA, SP en VVD rechtstreeks pleitten voor een aparte positie van de motorrijders. Dit werd overigens door geen enkele andere partij bestreden. Deze brede steun resulteerde in een onverwacht snelle rechtstreekse toezegging van minister Eurlings dat motorrijders niet mee hoeven te doen met het beoogde kilometerheffingsysteem. Wij beschouwen dit als een goed voorbeeld van realistisch meedenken van de overheid.

In het volgende Mag-a-zine vind je uiteraard een uitgebreid verslag over motorrijders en kilometerheffing, waarbij we ook zullen terugkijken op de strijd die de MAG al tien jaar voert tegen rekeningrijden en kilometerheffing.

***
 
lol, motorrijders zouden toch al niet meedoen met kilometerheffing door de nadelen voor de overheid genoemd in bovenstaand artikel.
 
Laatst bewerkt:
Draaikonterige ambtenaars.. wie haat ze niet?

HILVERSUM - Motorrijders dreigen op termijn toch kilometerheffing te moeten gaan betalen, ondanks herhaalde beloften van verkeersminister Camiel Eurlings dat dat niet zal gebeuren. Dat meldde RTL Nieuws vrijdagavond.

RTL Nieuws heeft van een hoge ambtenaar op het ministerie van Verkeer en Waterstaat te horen gekregen dat motorrijders alsnog kilometerheffing gaan betalen, zodra dat technisch mogelijk is. Het is nog onduidelijk wanneer dat het geval zal zijn.

De Motorrijders Actie Groep (MAG) reageert woedend. "Als dit klopt, is deze minister niet te vertrouwen'', zegt een verbijsterde MAG-voorzitter Nico Perk.

"Vanmorgen was ik nog op het ministerie voor een expertmeeting. Toen was er nog geen vuiltje aan de lucht. We sluiten geen enkel wettig geoorloofd actiemiddel uit als dit kabinet of een toekomstig kabinet de kilometerheffing alsnog in wil voeren voor motorrijders.''

Dus... tegen die tijd allemaal de weg op en de boel flink opstoppen *O*

Groet,
Irene (de vriendin van)
 
word tijd dat we met hooivorken en fakkels naar het binnenhof gaan en er een paar gaan opknopen, gewoon de helft van de pvda en cda en voor het gemak alle lui van de cu en sgp.

komt de boodschap misschien over
 
8-)

Niet nodig!
Fabels verzonnen door RTL!

Plannen staan vast,.....Eurlings wist van niets mbt RTL-bericht, en gemaakte afspraken blijven dus staan!


*O*

Wel nodig. Lid worden van de MAG! Wie trekt er anders aan de bel als een politicus of journalist iets denkt te moeten zeggen over motorrijden?

En gelukkig blijkt dit verhaal een storm in en glas water en heeft Eurlings zijn toezegging weer onderstreept, maar het blijft politiek geneuzel.
 
Laatst bewerkt:
Wel nodig. Lid worden van de MAG! Wie trekt er anders aan de bel als een politicus of journalist iets denkt te moeten zeggen over motorrijden?

En gelukkig blijkt dit verhaal een storm in en glas water en heeft Eurlings zijn toezegging weer onderstreept, maar het blijft politiek geneuzel.

..dat bedoelde ik niet....
ik refereerde eigenlijk naar het protest/malieveld gebeuren....
( had ff moeten quoten..)

MAG ja! :Y
 
nou ... met zijn allen een gezellig dagje stapvoets door Den Haag, even parkeren op de stoep bij V&W .... wat frietkarren en andere KaDi-wagens uitnodigen ... harinkie happe drankie drinke ...
mwah ... het heeft zijn charme
 
Terug
Bovenaan Onderaan