Motorrijders vrijgesteld van kilometerheffing?

Vrijstelling voor motorrijders.....

  • Ja, dit wordt ingevoerd

    Stemmen: 85 66,9%
  • Nee, gaat nooit gebeuren

    Stemmen: 42 33,1%

  • Totaal aantal stemmers
    127
Er is al een partij voor de dieren, waarom niet een partij voor motorrijdende mensen, de MRM of zo? - Een motorrijdersbond is natuurlijk leuk en zeer nuttig, maar je kunt er ook een politieke partij van maken. :]
 
Pas wel op dat bij ogenschijnlijk minimale kosten per km al snel flinke jaartotalen ontstaan. Wordt snel meer dan de huidige wegenbelasting!

Volgens mij ook een /de reden om de motorrijder buiten de regeling te houden.

Een woon-werkrijder gaat bij "1ct/km" plots 200,- per jaar betalen ipv 65,-
Een mooi-weerrijder betaalt 20,- per jaar.

Aangezien er meer mooi-weerrijders en stilstaande motorfietsen zijn gaan de inkomsten voor de overheid zelfs achteruit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelden zo'n generaliserend, stompzinnig, kortzichtig en domme hoop bagger uit iemand's mond horen komen zeg!!! :r

Die Vincent van Twillert is dus de initiatiefnemer van autoblog en autojunk.nl
Het is hier meer dan duidelijk dat deze figuur een erg gefrustreerd sukkeltje is dat blijkbaar nogal erg geilt op auto's en er niet tegen kan dat de motorrijder op een andere manier plezier beleefd als in zijn bekrompen wereldje |( de

dat NU.nl zich leent om dit soort bagger te publiceren valt me nogal zwaar tegen eerlijk gezegd...
de voorbeelden die worden gebruikt in zijn ronduit belachelijk en lachwekkend, een voorbeeld:

Al deze voertuigen maken deel uit van het probleem en ik durf te beweren dat er een evenredig groot deel van de files tot stand komt vanwege motorrijders.
de link verwijst naar die ene motorrijder die de sleutels van iemand heeft weggegooid en hierdoor is dus blijkbaar 'in zijn redenering' elke motorrijder evenredig verantwoordelijk voor files in het algemeen _O-

tegen zoveel stompzinnigheid valt ook gewoon niet op te redeneren :N

maar dit is wel leuk om te lezen, op Nu.nl kun je zelf ook reageren op de column,
http://www.nujij.nl//extra-belasting-voor-motorrijders.1168482.lynkx
er is nagenoeg niemand die het met hem eens is _O-
 
Laatst bewerkt:
sinds wanneer moeten belastingen eerlijk verdeeld worden ? is het CDA ziek geworden ?

Nee, daar moet duidelijk meer achter zitten. En inderdaad als ze het doen = minder inkomsten dan nu !!

cheers ! *O*
 
Laatst bewerkt:
De keren dat ik vol in de ankers moest vanwege zo'n kansloze actie van een motorrijder zijn ontelbaar.

Tjah, als je niet verder kunt tellen dan 2... :X
Dat hele stuk van die Twillert is gewoon TE triest voor woorden... :Y
 
als het sarcasme is dan is het wel een heel slecht stuk.

alsof er ook nog motorrijders zijn die risico's nemen op wegen waar veel koekblikkers rijden.
de eerste motor die met 100 wheely-end door de file rijdt wil ik wel eens zien.

en daarnaast denk ik dat meer dan 80% van de (dodelijke) ongelukken is te wijten aan gefrustreerde ventjes als twillert die denken dat ze de bink zijn in hun tupperware auto en dus niet hoeven op te letten.

:r

heb 6 jaar mijn b rijbewijs en nu 1 jaar mijn A.
sinds ik mijn A heb rij ik extreem veel beter, kijk ver voorruit en anticipeer veel beter op mensen die eigenlijk niet op de openbare weg horen.
eigenlijk zou je eerst je A moeten halen zodat je verkeersinzicht krijgt.
 
Laatst bewerkt:
...het is nu al wel flink actueel....
...én het zal nog wel een aantal jaar duren...
...máár ik kan het straks toch niet laten... :P
...door de file heen... :X

full
 
Zojuist op het NOS journaal gehoord dat de heffing er niet komt voor motorrijders.
Camiel Eurlings zei dat in een interview.
Maar.............hij zei ook dat de BPM toch niet helemaal verdwijnt, met de nogal vreemde argumentatie dat er anders wellicht veel auto's langs de weg zullen staan weg te roesten. En dat terwijl eerst de BPM in zijn geheel afgeschaft zou worden als de kilometerheffing ingevoerd wordt.
Logica en betrouwbaarheid zijn mi ver te zoeken bij de besluitvorming, zodat de uitspraak dat de kilometerheffing er niet voor motoren gaat komen ook zo maar weer teruggedraaid kan worden.
Dus : eerst zien en dan geloven........
 
Hoe zat het ook al weer, Tolheffingswet, Zeeland tunnel, motorrijders, gedifferentieerde tariefstelling, afspraken uit het verleden en... :X
 
...hij zei ook dat de BPM toch niet helemaal verdwijnt, met de nogal vreemde argumentatie dat er anders wellicht veel auto's langs de weg zullen staan weg te roesten.

Alsof er geen APK bestaat?
...of is ie bang dat er straks minder betalende auto's in Nederland staan rijden. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat 'ie bedoelde dat auto's dan zo goedkoop worden dat er te veel auto's gekocht zouden worden :?

Hoe dan ook opnieuw een kromme redenatie van volk dat er voor doorgeleerd heeft................!
 
Zojuist op het NOS journaal gehoord dat de heffing er niet komt voor motorrijders.
Camiel Eurlings zei dat in een interview.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3232220/_Geen_kilometer-heffing_motoren__.html?p=3,1

DEN HAAG - Motorrijders blijven voorlopig buiten schot bij het systeem van kilometerheffing dat het kabinet vanaf 2011 wil invoeren. Dit zei minister van Verkeer Camiel Eurlings woensdag in de Tweede Kamer.
-----------------------------

Zo nu kan men ook hier rustig gaan slapen...
 
Persbericht

Minister Camiel Eurlings heeft woensdag in de Tweede Kamer aangegeven, dat motorrijders worden vrijgesteld van de voorgenomen kilometerheffing. Wel zullen ze Motorrijtuigenbelasting moeten blijven betalen.

De Motorrijders Actie Groep (MAG) is verheugd over deze toezegging, omdat zij recht doet aan hetgeen de MAG altijd heeft gesteld. Motorrijders zijn niet de oorzaak van de files en vormen eerder een deel van de oplossing. Als meer automobilisten overstappen op de motor zal dit een positief effect hebben op het terugdringen van de files. Vanuit deze gedachte is een kilometerheffing voor motorrijders niet logisch en niet wenselijk.

Tijdens de hoorzitting van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat op 31 januari 2008 heeft de MAG nog aandacht gevraagd voor de bijzondere positie van de motorrijder in het (file-) verkeer. De MAG beschouwt de toezegging van de minister als een beloning voor jarenlang hard werken om haar visie onder de aandacht van de politiek
te brengen.

Nico Perk, voorzitter van de MAG, heeft voor de camera van het NOS journaal de minister gefeliciteerd met zijn inzicht.
Voor wie dit moment wil zien: http://player.omroep.nl/?aflID=6437154 (fragment start op 6:45)
 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3232220/_Geen_kilometer-heffing_motoren__.html?p=3,1

DEN HAAG - Motorrijders blijven voorlopig buiten schot bij het systeem van kilometerheffing dat het kabinet vanaf 2011 wil invoeren. Dit zei minister van Verkeer Camiel Eurlings woensdag in de Tweede Kamer.
-----------------------------

Zo nu kan men ook hier rustig gaan slapen...

Aha... Weleens bedacht hoeveel uitspraken van politici naar verloop van tijd teruggedraaid, genuanceerd, terzijde geschoven worden? Wie heeft het in 2011 voor het zeggen en hoe denkt die er over? Hoeveel uitspraken zijn er al niet gedaan door politici ten aanzien van rekening rijden en km heffing? Er is nog geen enkel besluit genomen en dat zal ook nog wel een tijdje duren. Ik zou nog maar even nergens op rekenen.
 
Ik denk er ook zo over , eerst zien dan geloven . Maar waar praten we over als Eurlings nu bang begint te worden dat ie nat gaat en gezegd heeft dat die kilometer registratie een nogal ingewikkeld systeem zal worden en hij zeker wil weten dat alles goed zit waardoor hij denkt dat 2011 al niet meer haalbaar is . Hoeveel verkeersministers zijn er al geweest die zeiden dat ze de kilometerheffing of rekeningrijden zouden gaan invoeren ? Zolang we elke vier jaar een nieuwe verkeersminister krijgen die bang is om besluiten te nemen zitten we voorlopig goed .
 
Kilometer heffing mogen ze wat mij betreft per direct invoeren, ook voor motoren mits ze de zogenaamde houderschap belasting daarmee ook afschaffen én er voor kunnen zorgen dat het systeem 100% waterdicht is.

Het jammere is dat dat laatste alleen weer onmogelijk is met een "Big Brother Is Watching You" systeem omdat een GPS ontvanger vij gemakkelijk te "shielden" is, zodat een eventuele zender ook niks meer te zenden heeft.
Het terugdraaien van Km. tellers is nog steeds mogelijk zonder gevolgen dus ook die controle is niet 100% te vertrouwen. (Dat laatste zouden ze dan weer kunnen controleren met een verplicht te stellen jaarlijkse APK, ook voor motoren..... Ik zit er ook niet op te wachten, maar je weet nooit wat ze in den Haag besluiten).

Dit alles resulteert in een systeem waarbij de fiscus (lees: overheid) kans loopt op het missen van inlomsten uit één van de grootste melkkoeien, dus ik vermoed dat we die houderschapbelasting nooit kwijt gaan raken hier in NL.

Conclusie: Kilometerheffing: Nee ..... niet voor motoren, maar ook niet voor auto's

Oplossing: Bereken het door in de literprijs van de brandsof én schaf al die overige "non-sense" toeslagen/belastingen af ..... maar waarschijnlijk denk ik dan té simpel ;) .... 't mooie is op die manier natuurlijk wél dat ze ook de bromfietsen/scooters/brommobielen/grasmaaiers & consorten/invaliden-karretjes.... gá zo maar door, belasten op basis van de zogenaamde "milieu-eisen". Onder dát motto willen ze kilometerheffing er namelijk óók doorvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Kilometer heffing mogen ze wat mij betreft per direct invoeren, ook voor motoren mits ze de zogenaamde houderschap belasting daarmee ook afschaffen én er voor kunnen zorgen dat het systeem 100% waterdicht is.

Daarbij ga je even voorbij aan het feit dat er een omslagpunt is waarbij oude en nieuwe regeling even duur zijn
Maak je meer kilometers dan wordtr het allemaal een heel stuk duurder

Er zijn vele motorrijders die maar 3 a 4000 km per jaar maken
En een andere groep die (woonwerk) 20 a 25000 km per jaar maken

Als de eerste groep het omslagpunt is dan wordt voor velen het rijden 5x duurder!
En dus MAG je blij zijn dat de km-heffing van de baan is voor motoren
 
Opzich wel leuk al die accijnzen en kilometerheffingen, maar word er ook daadwerkelijk echt iets mee gedaan voor het milieu?

En als je dan hoort dat een CO2 opslag onder grond, in het gat waar de olie/aardgas vandaan is gehaald, te duur is?... :X
 
stond van de week in de krant en was op tv ,dat er geen km heffing komt op motoren ,omdat deze geen bijdrage leveren aan de filles ,wel blijft de wegen belasting voor motoren bestaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan