Motorrijders weren van dijkwegen

ja weet het, ziet er gefrustreerd uit is niet zo, kwam in als eerste in me op, je kent het gezegde toch , eerst doen dan denken....


maar kan er niet zo goed tegen dat iedereeen alles maar in de schoenen van de motorrijders schuift terwijl die wielrenners net zo erg zijn, en op de koop toe ook nog een grote bek hebben


beter zo bereschieter?

beer = bier.
bear = beer
hunter = jager
beerhunter = bierjager
 
Ik kan melden dat de overlast van motorrijders heel,heeeeeel groot is.
Er mag 50 km gereden worden op de weg voor ons huis, maar snelheden van 80 tot 120 km is heel normaal.
Zeker in het weekend dan komen er soms wel groepen van 20 tot 50 motorrijders voorbij. Heb een keer geteld en ik kwam in totaal van 135 motorrijders. Sommige het liefst op 2 achterwielen. Het lawaai is oorverdovend en van rustig buiten zitten en genieten van de natuur ,dat kunnen we wel vergeten. Soms moeten we de paarden binnenhalen want door veel motoren zijn ze door het geluid helemaal overstuur.
Rustig met elkaar praten kunnen we ook vergeten ,we komen niet boven de herrie uit. We gunnen iedere motorrijder z'n uitje,maar de weekenden zijn voor ons een straf als de motorclub voorbij raast. Had het "buitenwonen"me anders voorgesteld.

:?
 
1c.jpg


:+

oh nee, dit zijn er 3 .... :X
 
Tja.. de scheurijzers die t stoer vinden om over de dijken heen te KNALLEN.. zoals ze vaak weergeven, vergallen en verpesten het weer eens voor de overige motor rijders

Als je die dijk bewoners nu gewoon eens te vriend houd, blijft het voor iedereen leuk

Maarja, de Brikkers en alle andere rustige rijders zullen wel weer de LUL worden dank zij die Testosteron race bommetjes :W

Nu maar wachten tot het algehele verbod komt

Bedankt mensen :} :W goed gedaan, be proud

Soz Barbie crosser maar ik vind je post en de inhoud te kort door de bocht(lol) en generaliserend.
Ik woon zelf in het Rivierengebied tussen de dijken, mag er zelf ook graag over rijden, maar scheuren op de dijken hier, tussen Nijmegen/Ochten en Culemborg/Driel is niet meer mogelijk, het stikt er namelijkvan de drempels, welke overigens, en wel door alle verkeer, meer geluidsoverlast veroorzaken doorhet afremmen en optrekken.
Verder moet ik zeggen dat de meeste autochtone dijkbewoners weinig of niet klagen over geluidsoverlast door motoren, meestal is het de "import" die klaagt en er meteen maatregelen tegen wil treffen.
Als laatste mag ik toch wel opmerken dat er genoeg niet racemotoren zijn die ook erg veel geluid produeren, wat te denken van onze amerikaanse chopperbroeders?
Het moge duidelijk zijn dat ik hier spreek uit eigen ervaring!!!
En laten we niet vergeten::: LOUD PIPES SAVE LIVES
 
Laatst bewerkt:
Vorig weekend, van Opheusden naar Arnhem, rond 14.30 uur, druk. Komen mij een stuk of 3 motoren tegemoet, met op hun kant een stel fietsers. Vindt de laatste lomperd het nodig om die fietsers in te halen op het moment dat ik naast die fietsers (voor mij dus tegenliggers) zit.

Ja, zo snap ik de frustratie van die fietsers wel!

Overigens een week eerder diezelfde dijk andersom gereden, rond half twaalf 's ochtends. Toen was het heerlijk rustig, en dan rij ik ook een ander tempo. Of je mijdt de dijken als het mooi weer is op zondagmiddag, of je houdt er rekening mee, zo simpel is het toch?
 
Overigens, wees blij met een mooie dijk in je omgeving, hier moet ik het mee doen:

full
 
Vorig weekend, van Opheusden naar Arnhem, rond 14.30 uur, druk. Komen mij een stuk of 3 motoren tegemoet, met op hun kant een stel fietsers. Vindt de laatste lomperd het nodig om die fietsers in te halen op het moment dat ik naast die fietsers (voor mij dus tegenliggers) zit.

Ja, zo snap ik de frustratie van die fietsers wel!

Overigens een week eerder diezelfde dijk andersom gereden, rond half twaalf 's ochtends. Toen was het heerlijk rustig, en dan rij ik ook een ander tempo. Of je mijdt de dijken als het mooi weer is op zondagmiddag, of je houdt er rekening mee, zo simpel is het toch?

Enigermate rekening houden met andere weggebruikers mag zeker, al zijn er erg veel andere weggebruikers die dat zeker niet met motorrijders doen.
Overigens is het op zondagochtend rond half 12 meestal nie zo rustig op de dijk bij en rond Opheusden......
Ik denk dat de dominee wat laat was dan met zn preek, zosnel als de locale gelovigen de kerkdeur achter zich gelaten hebben spoeden ze zich huiswaarts, de auto's met superspeed en de voetgangers niet met zn 5-en achter elkaar maar 5-breed op de weg.
De Here moge ons behouden, lijkt dan wel hun devies.........
 
Enigermate rekening houden met andere weggebruikers mag zeker, al zijn er erg veel andere weggebruikers die dat zeker niet met motorrijders doen.
Overigens is het op zondagochtend rond half 12 meestal nie zo rustig op de dijk bij en rond Opheusden......
Ik denk dat de dominee wat laat was dan met zn preek, zosnel als de locale gelovigen de kerkdeur achter zich gelaten hebben spoeden ze zich huiswaarts, de auto's met superspeed en de voetgangers niet met zn 5-en achter elkaar maar 5-breed op de weg.
De Here moge ons behouden, lijkt dan wel hun devies.........
Belachelijk om dat erbij te halen :/
 
Ik ben niet protestants-christelijk, en ik vind die opmerking niets te maken hebben met fietsverkeer op de dijk :N
 
de opmerkingen gingen over de nadere weggebruikers op de dijk, die ook niet aan motorrijders denken, zoals je wellicht in mn 1e post had kunnen lezen, en verder meer specifiek over de dijk bij Opheusden.........
 
Dit heeft de potentie om een oneindig lang draadje te worden.

Effe doorlinken naar een wielren-forum en het wordt dan nog eens twee keer zo lang....


(Oh wacht, twee keer oneindig dat kan niet...)

Iedreeen ergert zich kapot aan een ander en uiteindelijk mag niemand iets! (copyright EvO)
 
welke kant op?? kan me dat dijkje zo niet voor de geest halen. :]

Volgens mij bedoel ik dezelfde als Repsol hieronder noemt! :)

trouwens jij hebt in je achtertuin ook een leuk weggetje,Slijkenborg- Ossenzijl :Y

btw,dag Lenuzzz, allez goe? long time no see ;) :W

:W
Alles gaat lekker hoor! Volgend weekend nog aanwezig bij de Race of the Champions? Ik werk in ieder geval de zondag voor MCT, dus dan kunnen we ff weer ouderwets meeten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, we gunnen elkaar het asfalt niet...
En we willen ons al helemaal niet aanpassen aan de omstandigheden...

Ja, ik ben voor scheiding van snel en langzaam verkeer...
 
Volgens mij bedoel ik dezelfde als Repsol hieronder noemt! :):W
Alles gaat lekker hoor! Volgend weekend nog aanwezig bij de Race of the Champions? Ik werk in ieder geval de zondag voor MCT, dus dan kunnen we ff weer ouderwets meeten ;)
is duidelijk :]
 
Belachelijk om dat erbij te halen :/

Als je in de contreien Opheusden/Ochten (zoals ik)/Kesteren woont, is het misschien niet zo aardig/correct het te zeggen, maar helaas wel zoals 't is....
Je wordt op zondag niet 'geacht' iets te doen hier buiten kerkbezoek, zeker niet met gemotoriseerd vervoer, en dat laat men je dan wel merken door niet aan de kant te gaan en dus 5 man breed over de weg te wandelen e.d. ...
Dus ik snap Kawarules wel met deze opmerking :Y
 
Ben vandaag nog door Langelille gereden :W En vandaar naar Driewegsluis, en dan het dijkje richting Ossenzijl, ook leuk :Y
Hopelijk viel het aantal fietsers een beetje mee? Er zitten wat onoverzichtelijke bochtjes in, waar het gemakkelijk "fout" kan gaan. :] het kan zelfs zijn dat ik je heb horen rijden....... :]
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft de potentie om een oneindig lang draadje te worden.

Effe doorlinken naar een wielren-forum en het wordt dan nog eens twee keer zo lang....


(Oh wacht, twee keer oneindig dat kan niet...)

Iedreeen ergert zich kapot aan een ander en uiteindelijk mag niemand iets! (copyright EvO)
:^ je vergeet trouwens de het protestantse forum erbij te zetten, want ook daar wordt inmiddels modder naar gegooid. Als er zovel modder op de wegen lag, als er in dit topic gegooid werd, dan zou ik toch de dijkjes maar even weren :X
 
Enigermate rekening houden met andere weggebruikers mag zeker, al zijn er erg veel andere weggebruikers die dat zeker niet met motorrijders doen.
Overigens is het op zondagochtend rond half 12 meestal nie zo rustig op de dijk bij en rond Opheusden......
Ik denk dat de dominee wat laat was dan met zn preek, zosnel als de locale gelovigen de kerkdeur achter zich gelaten hebben spoeden ze zich huiswaarts, de auto's met superspeed en de voetgangers niet met zn 5-en achter elkaar maar 5-breed op de weg.
De Here moge ons behouden, lijkt dan wel hun devies.........
gek he... zouden het dan toch gewoon mensen zijn... die gelovigen? :? :z
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk viel het aantal fietsers een beetje mee? Er zitten wat onoverzichtelijke bochtjes in, waar het gemakkelijk "fout" kan gaan. :] het kan zelfs zijn dat ik je heb horen rijden....... :]
:Y Hebben we je wakker gemaakt? *D Was rond kwart over negen - half tien denk ik. Nog geen last van fietsers om die tijd.

Zin om ook eens mee te rijden met de motorclub van Emmeloord? Zie mijn homepage
 
:Y Hebben we je wakker gemaakt? *D Was rond kwart over negen - half tien denk ik. Nog geen last van fietsers om die tijd.

Zin om ook eens mee te rijden met de motorclub van Emmeloord? Zie mijn homepage
Nou nee hoor, was er al om half 7 uit..... (redelijk "normale" tijd voor mij....) :] Ik zal zeker even op de site kijken, maar "beloof" niets. Desalniettemin bedankt voor de invitatie! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan