Motorrijders zijn aso's

Ook even gestemd.
Oneens. Een goede motorrijder rijd sociaal. 95%

En als hij verstandig is ook!!
We weten allemaal hoe kwetsbaar we zijn op de weg.
En ja, ook hoe wendbaar.
 
Ik snap best dat iedereen stemt: 'Oneens: een goede motorrijder rijdt sociaal' aangezien deze stelling zichzelf ondersteunt. Natuurlijk rijdt een goede motorrijder sociaal anders is het geen goede motorrijder. Voor de rest vind ik het een beetje onzin om op deze optie te stemmen we weten zelf ook wel dat veel van ons :? aso rijden ook al doen jullie het persoonlijk misschien niet. Veel motorrijders dringen voor bij stoplichten rijden veel te hard, halen in bij doorgetrokken strepen etc. Het is dan ook een beetje hypocriet om vervolgens op deze optie te stemmen. Ik rij zelf ook niet altijd even sociaal maar het is toch een beetje raar om nu te pretenderen dat we netjes rijden?
 
Nu vind ik het door jou genoemde "voordringen bij stoplichten" niet per definitie asociaal. Het is handig gebruik maken van de voordelen van een 2 wieler. Dat dit ook op een aso manier kan worden neergezet is duidelijk.
 
1378 tegen 72 is 72/(1378+72)*100 = 4,96% eens/neutraal

wil je naar 98,51% (dus 1,49% eens/neutraal) bij 72 eens/neutraal stemmer dan krijg je het volgende:
72/1,49*100-1,49 = 4760 stemmer oneens (dit is totaal)
(controle 72/(72+4760)*100 = 1,490066225%, check! )

Omdat we al 1378 stemmers hadden volgt:
4760-1378 = 3382 stemmers nodig om het getal op 99% te krijgen.

Klopt, al rond ik anders af waardoor ik op een iets ander getal kwam:
Om het getal op 99 % te krijgen moeten idd 98.51% "Oneens" stemmen en dus 1.49 % moet op "eens/neutraal" stemmen. Aangezien er al 72 op een/neutraal hadden gestemd geldt: 72 = 1.49 % => 4832 = 100 %
We hebben dus nog nodig 4832 - 1378 = 3454 "Oneens"-stemmers bij gelijk blijven van het aantal "Eens/neutraal" stemmers. Maar goed het verschil tussen jouw en mijn getal valt waarschijnlijk in de marge van het afronden.

Inmiddels staan we op:
2161 stemmers waarvan 96% "Oneens".

Overigens een beetje flauw dat dit topic nog steeds loopt. Waarschijnlijk kijkt er geen hond meer naar die "stelling van de dag" van 7 april (behalve wat bezoekers aan dit topic" en verder stelt die hele stemming geen ruk voor, want als je je cookies even delete dan kun je gewoon net zo vaak stemmen als je zelf wilt.
 
Uhm, vooraan gaan staan bij een stoplicht is wat ik als advies heb meegekregen van m'n rij-intructeur! Beter helemaal vooraan dan acteraan aansluiten (en iemand je misschien van achter aanrijdt). Is niet asociaal dus ;)
 
Een goede motorrijder rijdt asociaal

Wij moeten tenslotte ons imago in stand houden.

Rij zelf ook asociaal, altijd veel te hard en met blerplijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan