Motorrijders zijn betere autorijders

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Iets wat wij al heel lang wisten, maar nu door een Amerikaanse verzekeraar ook in cijfers is vastgelegd. Uiteraard zou het nog veel hoger uitkomen als we de Harleyrijders niet zouden meetellen :+

Motorcyclists '23% better' behind the wheel of a car

MOTORCYCLISTS are 23% safer behind the wheel of a car than non-motorcyclists, according to a leading insurer.

Equity Red Star compared car drivers to car users who also have an insured motorcycle, and found the latter 23% less likely on average to make a claim on their car policy.

The firm also adjusted the figures to take into account the different typical ages of car drivers and motorcyclists, and still found the riders to be 21% better behind the wheel. The results showed motorcyclists were 20% less likely to make a bodily injury claim on their car policy.

The insurer examined 200 million policies between 2007 and 2012.

Rob Clark, Equity Red Star’s Head of Retail Motor, said: “A motorcyclist could, behind the wheel of a car, be said to be 23% better.”

Clark presented the data yesterday at a conference organised by the Motorcycle Industry Association to examine evidence that increasing the number of motorcyclists on the road could actually improve safety.

The conference was held in the offices of the Department for Transport in London.



Read more: Motorcyclists '23% better' behind the wheel of a car
 
Laatst bewerkt:
nou nog eens kijken naar de motorrijders die eerst hun motorrijbewijs haalden versus diegenen die eerst hun autorijbewijs haalden
 
Wist ik allang.
Ben superieur aan andere blikkers, en zo gedraag ik me dan ook in het verkeer.

Ik heb dan ook een MF kentekensticker op t blik, dat dwingt extra respect af.
 
En een onderzoek naar mensen die met een oefenrijbewijs hun papiertje gehaald hebben vs hen die intensief les hebben gehad.

En ook een onderzoek naar die gasten die al jaren motor reden zonder rijbewijs, 2x gepakt zijn, en toen toch maar zijn gaan lessen.

En of grijze motoren saaier dus veiliger zijn.
 
Ik stel voor dat we een collectiviteitskorting krijgen op de verzekering van de auto indien je 2 jaar een motorrijbewijs hebt. :Y
 
Laatst bewerkt:
En een onderzoek naar mensen die met een oefenrijbewijs hun papiertje gehaald hebben vs hen die intensief les hebben gehad.

En ook een onderzoek naar die gasten die al jaren motor reden zonder rijbewijs, 2x gepakt zijn, en toen toch maar zijn gaan lessen.

En of grijze motoren saaier dus veiliger zijn.
Wel oud:
Nieuws en Evenementen | SWOV
Nieuwer:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Motorrijders.pdf
Berijders van sportieve motorfietsen vaak betrokken bij dodelijke ongevallen - VerkeersNet
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/motorfietsen/lopen-motorrijders-boven-50-jaar.92657
Leesvoer genoeg dus.
 
Talloze fillumpies op Youtube die demonstreren hoe goed de motorrijders worden opgeleid in the US of F*ckn A.

Als het verschil daar al zo groot is, hoe groot is het dan hier?

Veel groter dan in de Unaaitmesteeds. :N
 
Laatst bewerkt:
Talloze fillumpies op Youtube die demonstreren hoe goed de motorrijders worden opgeleid in the US of F*ckn A.

Als het verschil daar al zo groot is, hoe groot is het dan hier?

Verschil zal niet veel groter zijn, want onze auto opleidingen zijn ook veel beter dan daar.
 
Zou het ook kunnen komen doordat motorrijders gemiddeld minder auto-kilometers maken? Ze zijn immers liever met de motor op stap.......
 
Ik ben wel anders gaan rijden in de auto, na het behalen van het A-rbw.
Een voorbeeld hiervan is remmen voor (ipv in) een bocht.

Daarnaast hou ik mn stuur ook beter vast bij een stoplichtsprintje, omdat ik verwacht dat de voorkant het luchttuim kiest ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan