Motorrijdertrefpunt

Peterh

Rookie
25 okt 2004
1
0
Amersfoort
Beste medemotorrijders,

Ik werk aan een plan om een motorrijdertrefpunt te starten aan de oostkant van Nederlands mooiste natuurgebied, de Veluwe. De ingrediënten zijn: eetcafe, bed & breakfast en een kampeergelegenheid. Daaromheen natuurlijk regelmatig iets te beleven!

Ik zoek hiervoor een locatie met horecapand (ongeveer 20 tafels, terras 6 tot 10 tafels, ruimte voor een klein podium). Daarbij ruimte of aanwezigheid van 6-12 kamers voor pension/bed & breakfast, kampeergelegenheid voor zo’n 50 (kleine) tenten en bijpassende parkeergelegenheid. Grondoppervlakte hiervoor nodig is een klein hectare. Mijn wensen ten aanzien van de ligging zijn: landelijk, langs doorgaande routes, nabij de voorzieningen van een dorp of stad (bijvoorbeeld rondom knooppunt Beekbergen).

Mijn vragen aan jullie zijn:
1.      wie weet een geschikte locatie te koop?
2.      wat verwacht jij als motorrijder zeker wel en zeker niet van zo’n trefpunt? Uiteindelijk ga ik jullie straks uitnodigen om als gast te komen genieten!
3.      ken je iemand die in zo’n onderneming zou willen investeren (mogelijk heb ik een investeerder nodig)?

Zouden jullie graag concrete reacties, bij voorkeur onder vermelding van contactpersoon willen doen?

Bij voorbaat dank voor je reactie. Jullie horen van mij!
Peter 8-)
 
Wat ik verwacht?

Kijk naar een willekeurige bikertreff in Duitsland.... die hebben het meestal goed voor elkaar :)

- Groot terras, liefst met "buitenbar"
- Grote parkeerplaats, liefst zo gecontrueerd dat je kan parkeren zonder hinderlijk te zijn voor andere motoren (dichtparkeren)
- Aan een mooie weg gelegen, liefst centraal in een mooi gebied.
- Interieur maakt meestal niet zo veel uit. Motorrijders zijn wat dat betreft snel tevreden.
- Eetkaart met goede porties
- Lekker uitziende bediening :P (O ja... m/v natuurlijk)

Nou voor een begin was het wel zo'n beetje.
 
Goed en niet te duur. Maar vooral genoeg


We hebben ooit een treffen gehad............nee, die man had al met zo veel clubs en verenigingen te doen gehad....laat maar aan hem over, hij was wel wat gewend.
Na 1 avond .........geen bier meer en we hadden nog 2 avonden te gaan.
 
als het slapen blijven is: BIER, BIERGLAZEN, BIERVILTJES EN EEN TAP VAN GROLSCH! *D


of gewoon een MAC. ( bv Deventer.. op de pakeerplaats kunnen wel 1000 motorrijders staan.. :) mercuri Hotel er strak naast. wat wilt een motorrijder nog meer? oh.. in Deventer kun je ook uitgaan. Dus allemaal aanstaande Zaterdag naar de MAC in Deventer komen? *D ;) ;) *D


misschien moet je iets zoeken in Apeldoorn Peter. Daar kun je ( Apeldoorn noord-west) kun je vast wel wat vinden.
 
een plek om je helm en pak te leggen (liefst bewaakt en een goede veilige plek voor je motor)

en bier natuurlijk :P
 
Bij Motorcycle Loft Hotel in Belgie kun je binnen parkeren, voor je slaapkamerdeur. Verder hebben ze het daar goed voor elkaar. Ga er eens kijken.

Denk ook aan de dagtoerist die gewoon een hapje en drankje komt halen. En even ouwehoeren. Die wil zijn helm en pak even kwijt.
 
Welkom op MF trouwens :}

Waar ik aan zat te denken:
-Goede stalling (liefst binnen)
-Spul om je helm te poetsen (vliegentroep)
-Bed en Breakfast mogelijkheden voor niet veeleisende motorrijder
-Lunch /Diner voor overnachters en/of toerrit rijders.
-Goede wegenkaarten (aan de muur) en te koop!
-Actuele Motorroutes (bolletje pijltje)
-Mogelijkheden voor groepen.
-Internetcafé misschien.
 
Ik rij regelmatig vanaf Apeldoorn naar Eerbeek via Loenen, en tussen Loenen en Eerbeek zit een horecagelegenheid (aan de linkerkant van de weg) waar ik nooit iemand zie zitten. Ik heb al vaker gedacht dat dat een prachtige plek zou zijn voor een motorrijderscafe. Ik heb geen idee of er slaap- en/of kampeergelegenheid en ruimte is. Ik weet trouwens ook niet hoe die tent heet. Heb ook geen idee of de boel te koop staat.
Kortom: volgens mij had ik dit net zo goed niet kunnen posten, want ik heb je geen enkel antwoord op je vragen gegeven. Whahaha.
Maar ja, je weet nooit.
 
Beetje huiskamer-sfeer... binnen een zooitje 'luie'stoelen waar je in kunt ploffen na een hele dag gereden te hebben. Eten; degelijk maar veel. Knappe douches, ook voor kampeerders. Knap terras buiten, met uitzicht op de (onoverdekte) motorparkeerplek. Liefst ook ergens een overdekte, afsluitbare motorstalling voor de blijvers.

Verder kom je al ver met veel gastvrijheid en een relaxte houding.


Zo zie ik dat het liefst
 
Strak plan! :} Een heel populair trefpunt is Bikertreff Route 67 aan de rand van Gescher. Dit ligt ter hoogte van Winterswijk in Dld.
Ga daar eens kijken.
Hier heb je een heel goed voorbeeld aan.
Als je het zo opzet, komen we zeker regelmatig aan.
Succes
 
Bij Motorcycle Loft Hotel in Belgie kun je binnen parkeren, voor je slaapkamerdeur. Verder hebben ze het daar goed voor elkaar. Ga er eens kijken.
Idd leuk overnachtingsadres maarrrr erg afgelegen en niet echt geschikt voor dagjesmensen.

Wil je renderen dan zal je ook met die groep rekening moeten houden, dus een degelijke eetkaart en snelle bediening.

Persoonlijk: Duitsland rools met glazen van 0,4 l (en ik ben niet de enige die dat vind). Motorrijders zijn vaak dorstig (ook naar fris) en dan moet je niet met die stomme hollandse glaasjes aankomen.
 
Bij kamperen willen mensen toch dat de motor zo dicht mogelijk bij de tent kan staan (gevoelsmatige kwestie?... iig handig met laden en lossen) dus zorg voor parkeermogelijkheid op het terrein of er pal naast.

Bandenlucht is al genoemd... zijn de kleine meerwaardes van zo'n plek voor motorrijders (en handig voor je luchtbed :P )

Mogelijkheid van open vuur schijnt door motorrijders erg gewaardeerd te worden (zie er persoonlijk de meerwaarde niet van in). Hou daar evt rekening mee want dat mag niet overal (natuurgebieden en zo... helemaal op de veluwe).
 
Kampvuurplek, echt wel.

En mogelijkheden om te sleutelen, er hoeft geen complete werkplaats aanwezig te zijn, maar een plekkie waar je droog en uit de wind kan kijken naar de brommert zou ook handig zijn, en een goede droogkast om alle regenoveralls uit te hangen.
 
Een biljart tafel ;) doet et bij mij altijd wel hehe ... Verder is een goed menu en een lekkere nachtrust ook heel belangrijk! Ik rij nog geen motor dus die ervaring heb ik nog niet maar wat ik me nu kan bedenken is dat ik wel mijn spullen 'safe' wil opslaan. Ik zou lekker willen zitten in de natuur en de zon op een terras met vriendelijk personeel. en ik zou een 2 persoons bed willen!! <- heel belangrijk ;) (en dan geen losse aan elkaar hehe) mjah maar verder zo simpel mogelijk. geen gedoe enz .. ow een pinautomaat en msshn iets waar je je motor kan onderhouden ofzo? ...
 
diefstalveilige parking
1-2 motortrailers (verhuur aan degene die schade rijden)
info over routes
"kleine werkplaats/gereedschap"
vermaak voor de avond: biljart/dart/etc...
 
waarom noemen mensen lokaties die verweg liggen van DE VELUWE.. want daar wou de topic starter het graag hebben..

mja.. als het in de buurt is heb ik er denk ik wel oren naar. ;)
 
"Bomberweekend" van de Ghost Rider DVD deel III

Nou is dat misschien extreem maar het draait er om

Motoren, bier, motoren, drank, motoren, sex, motoren, feest, motoren, party, motoren, vrouwen en er waren ook motoren geloof ik.

Leuke ingredienten voor een geweldige happening toch>?


:}
 
Bier :9
Kampvuur :)
Schone wc/douche (vies is :r )
Wasmachine/droger 8-) (je neemt niet zoveel mee he op de motor)

Oja, voor de kids die met paps en mams meegaan in de zijspan: speeltuin, spelletjes (voor als het regent) enzo...
 
Strak plan! :} Een heel populair trefpunt is Bikertreff Route 67 aan de rand van Gescher. Dit ligt ter hoogte van Winterswijk in Dld.
Ga daar eens kijken.
Hier heb je een heel goed voorbeeld aan.
Als je het zo opzet, komen we zeker regelmatig aan.
Succes


idd een goeie plek om eens een keer te gaan kijken , zekers op een zondagmiddag rond 1 of 2 uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan