motorrijdster "tikt"terug

Ik ben 't met jullie eens dat de politie aan een facelift toe is. Wat mij betreft vang je veel op door een meer gemeleerd gezelschap tot politie te bombarderen (denk aan juristen, gedragskundigen e.d. erbij). Het zijn volgens mij nu te veel wannabe stoerdoeners. Gelukkig is er momenteel veel aandacht door de zogenaamde gerechtelijke dwalingen. De basis van een onderzoek ligt toch echt in handen van de politie en alleen bij grote onderzoeken komt er een Officier van Justitie om de hoek kijken.

Desondanks vind ik niet dat lekenrecht een totaal-oplossing is. Ik snap de ideeën van de voorstanders, maar zie het nog niet zo heilzaam in. Bovendien denk ik niet dat rechters oogkleppen op hebben en slechts naar de letter van de wet kijken. Het is juist hun vak alle belangen af te wegen en ik vind dat ze dat door de bank genomen goed doen. Stel dat we allemaal erop los zouden mogen meppen als iemand je aanrijdt, dan kunnen we ook wel onze knuppels weer opgraven om terug te gaan naar het tijdperk van de barbaren.
 
Meneer heeft aangifte gedaan wegens mishandeling. Is ondanks zijn "onhandige"actie
toch gestopt na ongeval maar kon geen reden geven voor zijn gedrag.
Bikerlady vond vandaag ook dat het geen handige zet van haar geweest is.
Was zelf ook, nadat hij mij "gepasseerd" was, behoorlijk pissed en kon in eerste instantie wel *D om haar reactie.
Wil bij deze wel even recht zetten dat niet alle MPV`s zo pushy rijden en dat meneer wel het lef had om te stoppen want er waren meer lieden die zich met zijn "gezondheidstoestand" gingen bemoeien waardoor hij voor eigen veiligheid rap in een politiebus verdween.

Ben wel benieuwd wat hier uit zal komen bij de rechter. Zal wel een 1-1 gelijkspel worden.
Hij voor veroorzaken door roekeloos rijgedrag en zij voor toebrengen van letsel.

Zit vrijwel dagelijks "op de pad", met klein vrachtwagentje van de zaak, met de auto en met de motor en dan zie nog wel eens wat en natuurlijk maak je jezelf ook wel eens kwaad en roep je dingen, maar gebruik alstublieft je hersens want wat je in woede daarna kan aanrichten kan soms net zo funest of erger zijn!!!!


Kijk dit is info die echt over het topic gaat. Ik zou het op prijs stellen daar meer over te horen. Nu is het verdwenen in het lawaai dat anderen maken :(
 
Ik ben 't met jullie eens dat de politie aan een facelift toe is. Wat mij betreft vang je veel op door een meer gemeleerd gezelschap tot politie te bombarderen (denk aan juristen, gedragskundigen e.d. erbij). Het zijn volgens mij nu te veel wannabe stoerdoeners. Gelukkig is er momenteel veel aandacht door de zogenaamde gerechtelijke dwalingen. De basis van een onderzoek ligt toch echt in handen van de politie en alleen bij grote onderzoeken komt er een Officier van Justitie om de hoek kijken.

Desondanks vind ik niet dat lekenrecht een totaal-oplossing is. Ik snap de ideeën van de voorstanders, maar zie het nog niet zo heilzaam in. Bovendien denk ik niet dat rechters oogkleppen op hebben en slechts naar de letter van de wet kijken. Het is juist hun vak alle belangen af te wegen en ik vind dat ze dat door de bank genomen goed doen. Stel dat we allemaal erop los zouden mogen meppen als iemand je aanrijdt, dan kunnen we ook wel onze knuppels weer opgraven om terug te gaan naar het tijdperk van de barbaren.

De politie is niet per se aan een facelift toe.

Veruit de meeste dienders zijn zeer gemotiveerde mensen met hart voor de zaak en menigmaal veel meer hart voor slachtoffers dan voor hun eigen priveleven goed is.

Alleen...net als bij maroc's, timmerlieden, cokegebruikers, turken, motorrijders, gynocologen, buschauffeurs en wat al niet meer zijn er altijd een aantal die het voor de rest bederven.
1 misstand kan met nog geen 100 goede daden rechtgezet worden.

Net als bij alle anderen moet je de kwaden met vuur en vlam bestrijden, maar niet het kwade daglicht over de hele groep schijnen.




2e deel ben ik wel helemaal met je eens.
 
Ik ben 't met jullie eens dat de politie aan een facelift toe is. Wat mij betreft vang je veel op door een meer gemeleerd gezelschap tot politie te bombarderen (denk aan juristen, gedragskundigen e.d. erbij). Het zijn volgens mij nu te veel wannabe stoerdoeners. Gelukkig is er momenteel veel aandacht door de zogenaamde gerechtelijke dwalingen. De basis van een onderzoek ligt toch echt in handen van de politie en alleen bij grote onderzoeken komt er een Officier van Justitie om de hoek kijken.

Desondanks vind ik niet dat lekenrecht een totaal-oplossing is. Ik snap de ideeën van de voorstanders, maar zie het nog niet zo heilzaam in. Bovendien denk ik niet dat rechters oogkleppen op hebben en slechts naar de letter van de wet kijken. Het is juist hun vak alle belangen af te wegen en ik vind dat ze dat door de bank genomen goed doen. Stel dat we allemaal erop los zouden mogen meppen als iemand je aanrijdt, dan kunnen we ook wel onze knuppels weer opgraven om terug te gaan naar het tijdperk van de barbaren.

Ik zie het lekenrecht ook niet als een zaligmakende oplossing, maar mensen die van buiten de juridisch geschoolde groep vakmensen meekijkt bij een zaak hebben soms een andere invalshoek of denkwijze, waardoor een wat genuanceerdere kijk op het geheel kan ontstaan. In b.v Denemarken vervangt de lekenrechter de geschoolde rechter niet, maar hij zit erbij en kijkt als "leek"naar de zaak.
Ik heb overigens niet gezegd, dat mensen er na een ongeval maar op los mogen meppen, maar ik kan er in bepaalde situaties wel begrip voor opbrengen, want mensen hebben net een schokkende ervaring, zoals een regelrechte aanslag op lijf en goed meegemaakt, door een aso figuur (zo kan ik de automobilist uit dit topic wel omschrijven denk ik ) en dan wil er in de stress (onder invloed van een adrenaline stoot doen mensen nu eenmaal soms rare dingen) wel eens iets gebeuren, wat iemand normaal gesproken niet zou doen.) En waar ze meestal al snel spijt van hebben. Ik vind dat een dergelijke actie juridisch gezien heel anders bekeken moet worden, dan het moedwillig mishandelen van mensen.
 
Stel dat datzelfde manneke met zijn fietsje een oud madammeke met wandelstok had omver gereden, met heupfractuur tot gevolg... wie is dan de schuldige? Dat madammeke dat dan maar niet over de stoep moet wandelen, of dat manneke dat niet op de stoep moet spelen?
Kindje schuldig, maar niet aansprakelijk.
 
vrijdag, rotonde, ik sta voor stoplicht linker weghelft, rechts naast mij een X5 ('keurige' man, grijs, halverwege 40 ofzo).. op zijn weghelft staat halverwege de rotonde een lesauto voor het volgende stoplicht. Groen. Ik trek normaal op (dus sneller dan die X5) .. op het moment dat ik zo'n beetje naast de lesauto zit.. komt ineens die X5 op +/- 1 cm volgas tussen mij en de lesauto door, lesauto bijna in de berm en ik moest echt heel erg ver naar links om niet geraakt te worden..
dus die gast achterna.. toch ff vertellen wat voor een #*$@* het is.. rijd naast 'm beetje naar mijn te voorhoofd wijzen.. en bijzonder veel zin om een deukje in zijn deur te maken..
maar goed.. zal waarschijnlijk voor mij minder goed aflopen dan X5 dus inhouden en later gaan.. (toch iets opgestoken van dit draadje)
maar toch..
waddup met die gasten? kleine dinges ofzo? ben de rest van de dag woest geweest..
 
vrijdag, rotonde, ik sta voor stoplicht linker weghelft, rechts naast mij een X5 ('keurige' man, grijs, halverwege 40 ofzo).. op zijn weghelft staat halverwege de rotonde een lesauto voor het volgende stoplicht. Groen. Ik trek normaal op (dus sneller dan die X5) .. op het moment dat ik zo'n beetje naast de lesauto zit.. komt ineens die X5 op +/- 1 cm volgas tussen mij en de lesauto door, lesauto bijna in de berm en ik moest echt heel erg ver naar links om niet geraakt te worden..
dus die gast achterna.. toch ff vertellen wat voor een #*$@* het is.. rijd naast 'm beetje naar mijn te voorhoofd wijzen.. en bijzonder veel zin om een deukje in zijn deur te maken..
maar goed.. zal waarschijnlijk voor mij minder goed aflopen dan X5 dus inhouden en later gaan.. (toch iets opgestoken van dit draadje)
maar toch..
waddup met die gasten? kleine dinges ofzo? ben de rest van de dag woest geweest..



Er is ooit een psychologisch onderzoek geweest naar gedrag in het verkeer en dan met name het rij gedrag van mensen in dure grote auto's. De conclusie van het onderzoek was kort samengevat ongeveer: om genoeg geld te kunnen verdienen om zo'n grote auto te kunnen betalen moest je in je werk erg asociaal en ruckzichtloos gedrag vertonen. Blijkbaar vertonen die mensen hetzelfde gedrag achter het stuur. En heb jij vandaag weer een treffend voorbeeld ontmoet :+
 
Ik ben 't met jullie eens dat de politie aan een facelift toe is. Wat mij betreft vang je veel op door een meer gemeleerd gezelschap tot politie te bombarderen (denk aan juristen, gedragskundigen e.d. erbij). Het zijn volgens mij nu te veel wannabe stoerdoeners. Gelukkig is er momenteel veel aandacht door de zogenaamde gerechtelijke dwalingen. De basis van een onderzoek ligt toch echt in handen van de politie en alleen bij grote onderzoeken komt er een Officier van Justitie om de hoek kijken.

Desondanks vind ik niet dat lekenrecht een totaal-oplossing is. Ik snap de ideeën van de voorstanders, maar zie het nog niet zo heilzaam in. Bovendien denk ik niet dat rechters oogkleppen op hebben en slechts naar de letter van de wet kijken. Het is juist hun vak alle belangen af te wegen en ik vind dat ze dat door de bank genomen goed doen. Stel dat we allemaal erop los zouden mogen meppen als iemand je aanrijdt, dan kunnen we ook wel onze knuppels weer opgraven om terug te gaan naar het tijdperk van de barbaren.

Hoi ijsmeissie, mag ik vragen of je wel eens van mr. Paul Ruijs gehoord hebt? Heb je wel eens de moeite hebt genomen zijn brieven of boeken te lezen? Ik wel, tevens heb ik kennissen voor wie hij zich heeft ingespannen omdat sommige advocaten en rechters er een ongelofelijk potje van maken/maakten. Ik zeg met nadruk "sommige" omdat ik persé niet wil dat je jezelf aangesproken gaat voelen.

Toch wil ik je de volgende link niet onthouden:

Klik hier voor de link

Het is een brief die P.Ruijs in 2004 aan de Commissie Disciplinaire Rechtspraak richtte (Mr. G.J. Kemper) n.a.v. een door de advocatuur (zegt de naam Pels Rijcken je wat?) slinks buiten schot gehouden (nog netjes uitgedrukt) advocate die voor dat kantoor werkte.

Ik ben v.w.b. die zaak bijzonder goed op de hoogte aangezien ik de gedupeerden een paar jaar met de nodige correspondentie heb geholpen.

Als slechts de helft waar is van wat Ruijs schrijft dan is dit een enorme dreun voor onze Nederlandse rechtspraak... Maar ik kan je verzekeren dat véél en veel meer dan de helft waar is. Maar het is moeilijk vechten tegen een advocatenkantoor dat ook de advocaat van ons kikkerlandje mag leveren... ;)
Connecties overal wil ik maar zeggen, amices onder elkaar dus :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan