motorrijles Amsterdam (West)

daango

Rookie
23 mrt 2015
4
0
AMSTERDAM
Ik zit al een hele tijd met het idee in het hoofd om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Nu met het betere weer en vrienden die veel motorrijden begint het echt te kriebelen. Nu dus de knoop doorgehakt om het eindelijk te gaan doen! Maarja welke school kies je dan voor? Ik ben zelf woonachtig in Amsterdam (oud) West en daar in de buurt zitten er al een hele hoop.

Zelf heb ik er nu 3 in het hoofd:

- RVV (Rijschool veilig Verkeer) 999,- voor 20 uur les + AVB + AVD
- RSA (Rijschool Amsterdam) 799,- voor 20 lessen + AVB + AVD
- Motor Versnel 1393,- 24 uur les + AVB + AVD

Motor Versnel lijkt mij het prettigste, maar is wat duurder dan de andere en een stuk verder weg (Diemen). Als de motorinstructeur niet veel uitmaakt en het vooral gaat om het uren maken op de motor dan is RSA natuurlijk een erg voordelige en aantrekkelijke keuze, maar deze school heeft weer een erg laag slagingspercentage vergeleken met de andere. RVV en RSA ben ik vanaf mijn huis binnen enkele minuten. Motor Versnel moet ik de tijd voor nemen om er te komen.

Wie o wie kan mij hierover advies geven? En wellicht zijn er nog andere scholen die de moeite waard zijn? Bij voorbaat dank! :)
 
Ik zou zelf voor een hoog slagings percentage gaan, en een beetje op internet kijken of er ervaringen bij staan. Gewoon een proeflesje nemen en kijken hoe het bevalt.
 
Ik zou zelf voor een hoog slagings percentage gaan, en een beetje op internet kijken of er ervaringen bij staan. Gewoon een proeflesje nemen en kijken hoe het bevalt.

Zou degene nemen met het hoogste slagingspercentage plus de meeste rij-uren zodat je met meer ervaring aan je examen kunt beginnen.
Ken de genoemde rijscholen niet, maar mocht je reizen niet erg vinden dan weet ik in Huizen (motorrijschool Ferdinand) nog een hele goede! Is dit jaar nog niemand gezakt voor zijn AVD.

- RVV (Rijschool veilig Verkeer) 999,- voor 20 uur les + AVB + AVD
- RSA (Rijschool Amsterdam) 799,- voor 20 lessen + AVB + AVD
- Motor Versnel 1393,- 24 uur les + AVB + AVD

Motorrijschool Ferdinand heeft diverse pakketten;
Snel pakket voor als je ervaring hebt, 850 euro voor ongeveer 28 uur les incl. examens.
Pakket 1; net geen 1000 Euro voor 38 uur praktijklessen incl. examens.
Pakket 2; 1224 euro voor 48 uur praktijklessen incl. examens.

Hoogste percentage in het Gooi :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Versnel gelest. Ik was erg te spreken over die rijschool, vooral over instructeur Vincent. Echter werkt Vincent tegenwoordig bij RVV, dus als je ervoor kan zorgen dat je vooral met hem kan lessen (moet je wss zelf een beetje flexibel zijn), dan zou ik voor RVV gaan.

Bij Versnel werkt Laura als het goed is nog wel, daar heb ik ook erg prettig mee gelest.
 
Bedankt iedereen voor de berichten! Ik ben al bij Versnel langsgeweest, binnenkort ook maar eens een bezoekje brengen aan de andere scholen:)
 
Ik heb wel eens gelest (3 jaar terug) via een Groupon actie bij RSA. Waardeloos. Met zijn 8en op een terreintje vol met bladeren en putdeksels. Handschoenen waren gewoon winterhandschoentjes die overigens altijd doorweekt waren. Instructeurs waren aardig genoeg verder maar ik ben uiteindelijk gaan lessen bij rijschool Selling. Die zit bij Motoport Amsterdam, misschien wat ver voor je maar toch.

Veel les gehad van Vincent, goeie gast en verder wordt er gebruik gemaakt van goed spul. Nieuwe motoren, mooi lesterrein, prima kleding. Tot zover mijn ervaring met rijscholen.
 
Zie het tochtje (op de trapfiets, in mijn geval) gewoon als een ontspannen en mentaal voorbereidingsritje. Rustig heen fietsen en zin krijgen in de les. En nog gezond ook. Ik zou Motor Versnel kiezen. Professioneel en veel kennis en kunde in huis. Zie overigens mijn recensie op de site van Versnel KLIK
 
Laatst bewerkt:
Drie jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs bij RSA gehaald. Gekozen i.v.m. een mooie pakt aanbieding. Ik had mijn autorijbewijs al en wilde goedkoop mijn motorrijbewijs halen.
Handschoenen en helm nam ik zelf gewoon mee omdat dat altijd 10x beter zit en een stuk hygiënischer is. Instructeurs zijn aardig en doen hun werk goed. Ik heb er snel in 1x mijn rijbewijs gehaald en ben tevreden over deze rijschool.
Natuurlijk zitten er verschillen tussen de verschillende rijscholen, maar ze hebben allemaal de kennis in huis die nodig is om iemand op te leiden tot een goede motorrijder. De vraag is hoeveel ervaring je zelf al hebt en hoeveel begeleiding je denkt nodig te zullen hebben. Als je nog geen tot weinig ervaring hebt in het verkeer is het denk ik verstandig om voor een duurdere rijschool te kiezen. Als je al wat ervarener bent kun je met zo'n voordeelpakket prima je rijbewijs binnenslepen. Succes met je keuze en veel plezier! :)
 
Net als Vetje03 heb ik ook gelest bij RSA.. en tevens slechte ervaring. Komt mede door de Groupon aanbieding hoor, waardoor je met zn vele aan t lessen bent. Aardige lui hoor, maar gaven mij wel het advies om in een bocht zo rechts mogelijk te zitten (wat ik tijdens mn examen herhaalde). Verder volgen deze mannen je (regelmatig, zoals bij regen) met de auto. Dat hoort ook niet..

Zorg dat je een rijschool neemt waar de instructeur je met de motor volgt!!
 
Ik was erg te spreken over die rijschool, vooral over instructeur Vincent. Echter werkt Vincent tegenwoordig bij RVV, dus als je ervoor kan zorgen dat je vooral met hem kan lessen (moet je wss zelf een beetje flexibel zijn), dan zou ik voor RVV gaan.

Ik heb zelf ook bij RVV gelest en was hier erg over te spreken! Ik ben zelf binnen het pakket afgereden en voor beide examens in 1x geslaagd en had toen zelfs nog lessen over! :) Je hoeft dus niet bang te zijn dat ze je onnodig veel lessen laten maken om het pakket maar vol te krijgen, ga je snel en pak je het goed op dan kan het heel snel gaan bij RVV.

Heb in het begin met in totaal 3 verschillende instructeurs gereden maar had de beste klik met Vincent en heb daarbij de overige lessen vervolgd. Inplannen gaat heel makkelijk via app of website, kan je hier per instructeur zien wanneer ze tijd hebben en dit direct inplannen en evt. online betalen als je geen pakket hebt.

Mocht je nog wat willen weten over mijn ervaring bij RVV dan kan je mij altijd een bericht sturen.

Succes met je keuze!

*edit* je kan bij RVV ook nog een proefrit doen van 2 uur. Kan je kijken of het je bevalt, zoniet dan heeft het je maar €25 gekost..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou altijd lessen bij een goede rijschool hoe je daar achter komt is een deel slaging percentage. Wat ook niet alles zegt omdat ik ook een proef les gehad heb bij een rijschool waarbij het totaal niet werkte en je pas op mag als je zo goed kan rijden omdat je 30-40+ lessen gehad had had een percentage van 100%. Ik kwam toen van een zeer slechte rijschool waarbij ik 2x AVb niet haalde omdat het me totaal verkeerd aangeleerd is. Er is een goede midden weg als je snel wilt slagen dan kan je altijd zo een groupon ding doen of je echt goed leert is maar de vraag en of het echt goedkoper is in de long run. Maar zoek een rijschool uit waarmee het klikt. Als die iets duurder is prima maakt echt niet uit op de jaren lol die je heb van je rijbewijs. Ik ben uiteindelijk 2x een mislukt AVB examen en 19 lessen bij een verkeerde rijschool en dan nog 9 lessen bij de juiste rijschool eindelijk geslaagd. Uiteindelijk was het goed dat ik die 2x AVB niet gehaald heb omdat ik het nu wel goed gekregen dat het een eitje was om AVB.

Dus ga voor de rijschool die goed aangeschreven is hoeft niet altijd de beste cijfers te hebben. Maar het moet gewoon klikken met de instructeur.

Het belangrijkste is ga naar een rijschool die je leert een motor rijden te worden en niet de examen haalt.
 
Bedankt voor alle uitgebreide berichten! Heb de proeflessen eventje uitgesteld vanewege het weer, maar wanneer het weer een dagje droog is ga ik aan de slag. Ben erg benieuwd:)
 
In 2010 heb ik mijn rijbewijs gehaald bij Verkeerschool Vredeveld. Ik was erg te spreken over de rustige en duidelijke uitleg van Peter. De motoren waren netjes (toen f650GS twee cl.). Inmiddels gelegen in West/de Baarsjes, aldus hun site. De instructeur volgt op de motor. Fijne mensen.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal vergeten hier te reageren over wat ik uiteindelijk heb gedaan. Uiteindelijkg gekozen voor Motor Versnel. Aardig ver weg voor mij, maar de moeite meer dan waard. Ik ben erg te spreken over die school. Aardige en bekwame mensen die alle tijd voor je nemen. Zeker aan te raden dus voor mensen uit Amsterdam en omstreken!

Mijn rijbewijs heb ik trouwens uiteindelijk eind mei gehaald. Ik heb er ongeveer 2 maandjes over gedaan en rijd nu dus al een tijdje rond op mn Honda Hawk GT, heerlijk!
 
Ook al heeft TS ondertussen zijn rijbewijs, wil ook nog wel mijn ervaring kwijt, heb namelijk gelest bij zowel RSA en RVV. RSA bijzonder slechte ervaringen mee, zal niet in de details gaan maar ik zal die rijschool altijd afraden. RVV daarintegen een top school. Vooral Vincent heeft me erg goed begeleid, waardoor ik zowel AVB en AVD in 1 keer heb gehaald.
 
Ik ben na het behalen van de avb geswitcht van rijschool.
Mijn avd heb ik behaald bij RSA (rijschool Amsterdam).

De instructeurs waren zeer vriendelijk en zeer vakkundig.
Namen tijd om alles haarfijn uit te leggen. Niets meer dan lof voor deze gasten, ik raad iedereen aan om hier te lessen.
 
Ben wel benieuwd waar de TS nu zijn rijlessen heeft gedaan?
Topic geopend in Maart, en nu is het al September. Zou ie al geslaagd zijn
Dan kan ie mooi mee met de ex-lessersrit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan