Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mijn eerste les in de regen gehad, wel paar keer wat drupjes maar dat stelde niks voor. Best wel intensief om zo op de snelweg te rijden, maar ging allemaal prima. Bijna constant links gereden omdat ik niet achter auto's wou gaan plakken.
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 10 Juni '15
Theorie: 27 Augustus '15 gehaald
AVB: 16 Juli '15 gehaald
AVD: 14 Oktober '15 examen
Rijschool: Rijschool van Buuren
Lesmotor: Yamaha XJ6

En vanaf 28 September '15 worden de lessen weer vervolgd....

Kan al wel verklappen dat mijn crossmotor en quad ervaring weinig toegevoegde
waarde was, ja, motor beheersing ging vrij rap, alleen de examen onderdelen was
toch ouderwets oefenen....en niet van zelf sprekend.
Maar in 5 maanden het rijbewijs halen lijkt mij best netjes..mits ik natuurlijk slaag....
Daarna wachten op het roze plasticje, dan kan er gelijk gebruik van gemaakt worden,
motor staat al ongeduldig te wachten :]
 
Vandaag mijn eerste les in de regen gehad, wel paar keer wat drupjes maar dat stelde niks voor. Best wel intensief om zo op de snelweg te rijden, maar ging allemaal prima. Bijna constant links gereden omdat ik niet achter auto's wou gaan plakken.


Wees blij dat je les hebt in de regen. Toen ik les had was het altijd prachtig weer, toen ik voor het eerst in de regen reed moest ik het alleen doen. Beter om dat op les ook meegemaakt te hebben.

In de regen rijden kan heel goed hoor, kijk maar:
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de offline tijd had wat dingen te veel doen. Dus loop ik behoorlijk achter. Tevens weinig gereden vanwege de drukte.

Maar na een ongeplande 'vakantie' van ruim een maand (klus ging niet door) ben ik weer aan het knutselen in Leeuwarden bij die Orange leeuw ^_^ dus weer elke dag de dijk over.

En zou deze week lekker gaan rijden met de motor en hem mooi in garage maar toch om redenen niet gedaan en ik blij rond half 10 het ontruimings alarm wij naar beneden door de rook de hele beneden verdieping stond vol. Hup naar buiten en wachten maar was er een schakel kast gaan branden waarbij in de garage en eerste verdieping alleen vol rook kwam te staan. Duidelijk een goede reden om niet met de motor naar het werk te gaan. Meestal ga ik de eerste week nog even met de auto zodat ik weet waar ik kan omkleden etc maar nu nog maar even een weekje met de auo volgende week maar dan is de geur een beetje weg getrokken alles hier is ook weer schoon dus kan het weer. Maar wat een ervaring was dat.

Verder is mijn nieuwe ruit binnen gekomen voor mijn motor misschien even het weekend er op zetten en dan mooi even testen het weekend en maandag lekker rijden. Vond het deze week ook niet heel erg om niet te rijden met het bagger weer vind het meestal niet zo erg alleen handig is anders maar de hoeveelheid regen van de laatste.
 
Mijn eerste post op M-F als aankomend motorrijder! :+

JHW
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 17 juni 2015
Theorie: 8 juli 2015
AVB: 13 augustus 2015
AVD: gepland op 13 november 2015
Rijschool: Naam Intercity, Zoetermeer
Lesmotor: Suzuki Gladius

Tijdens de lessen rijden we steeds door die kleine straatjes in Rijswijk. En dan gaat er natuurlijk van alles fout. Niet goed voorsorteren, bochtjes niet strak genoeg, als ik de opsomming van de instructeur hoor, vraag ik me af of ik het wel ga halen ooit... :+ Hij heeft er overigens wel vertrouwen in zegt 'ie.

Hebben jullie tips hoe je meer uit je lessen kan halen? Ik heb het gevoel dat ik vaak dezelfde fouten maak.
 
Ik had vandaag mijn laatste rijles voor het examen AVD maandag. Ging wel lekker. Ik moet altijd ff inkomen maar mijn lessen duren anderhalf uur, 2e helft gaat altijd lekker. Ook ff over parkeerterrein cbr gereden zodat dat geen verrassing is maandag. Vanaf daar ging het prima. Ik heb eigenlijk wel zin in mijn examen. Als alles volgens planning verloopt ga ik maandagmiddag pasfoto's laten maken. Dinsdagavond rijbewijs aanvragen (al ingepland) met spoed en dan vrijdag afhalen. Zaterdag maar eens een proefritje maken. Heerlijk vooruitzicht. Met examen ook leuk dat je zelf op de motor zit en die 2 "echte" motorrijders achter je rijden in de auto.
 
Vandaag eerste les AVD. En oh mijn god wat een klote wegen, ook meteen mijn eerste 'SMIDSY' gehad. Auto die een stel fietsers inhaalden op een nogal domme manier. Voor de rest ging het wel lekker, op naar de volgende! :]
Iedereen met examens de komende dagen, succes!
 
Ik had vandaag mijn laatste rijles voor het examen AVD maandag. Ging wel lekker. Ik moet altijd ff inkomen maar mijn lessen duren anderhalf uur, 2e helft gaat altijd lekker. Ook ff over parkeerterrein cbr gereden zodat dat geen verrassing is maandag. Vanaf daar ging het prima. Ik heb eigenlijk wel zin in mijn examen. Als alles volgens planning verloopt ga ik maandagmiddag pasfoto's laten maken. Dinsdagavond rijbewijs aanvragen (al ingepland) met spoed en dan vrijdag afhalen. Zaterdag maar eens een proefritje maken. Heerlijk vooruitzicht. Met examen ook leuk dat je zelf op de motor zit en die 2 "echte" motorrijders achter je rijden in de auto.
als je hem vrijdag pas halen kan zou ik het niet eens met speod doen.
Ik vroeg hem hier dinsdag aan en kreeg hem donderdag al :+
(spoed en gewone zendingen gaan gewoon bij mekaar in wat klaar is. )
 
degene die tijdens een examen het meeste feest viert, ben jij, want jij zit op de motor, die andere twee zitten in een koekblikje. het examen is gewoon een fijn stukje rijden, meer niet. je hebt tijdens je Avd-rijlessen elke les eigenlijk al een examen afgelegd. dus gewoon net zo rijden als tijdens een rijles. uiteindelijk is het examen maar 20-25 minuten rijden. de eerste ruim 5 minuten is een kort geouwehoer over BRAVO-A, en daarna dus een stukje rijden. tijdens dat ritje krijg je waarschijnlijk nog een 'stop&go'-instructie. die is er voornamelijk voor de examinator om de controleren of je wel goed (genoeg) kijkt als je langs de weg moet stoppen, of als je van langs de weg weg wil rijden.

:]
 
degene die tijdens een examen het meeste feest viert, ben jij, want jij zit op de motor, die andere twee zitten in een koekblikje. het examen is gewoon een fijn stukje rijden, meer niet. je hebt tijdens je Avd-rijlessen elke les eigenlijk al een examen afgelegd. dus gewoon net zo rijden als tijdens een rijles. uiteindelijk is het examen maar 20-25 minuten rijden. de eerste ruim 5 minuten is een kort geouwehoer over BRAVO-A, en daarna dus een stukje rijden. tijdens dat ritje krijg je waarschijnlijk nog een 'stop&go'-instructie. die is er voornamelijk voor de examinator om de controleren of je wel goed (genoeg) kijkt als je langs de weg moet stoppen, of als je van langs de weg weg wil rijden.

:]

Een fijn stukkie rijden doe ik niet met een examinator of rij-instructeur in m'n nek en oor! :+
 
Sorry voor de offline tijd had wat dingen te veel doen. Dus loop ik behoorlijk achter. Tevens weinig gereden vanwege de drukte.

Maar na een ongeplande 'vakantie' van ruim een maand (klus ging niet door) ben ik weer aan het knutselen in Leeuwarden bij die Orange leeuw ^_^ dus weer elke dag de dijk over.

En zou deze week lekker gaan rijden met de motor en hem mooi in garage maar toch om redenen niet gedaan en ik blij rond half 10 het ontruimings alarm wij naar beneden door de rook de hele beneden verdieping stond vol. Hup naar buiten en wachten maar was er een schakel kast gaan branden waarbij in de garage en eerste verdieping alleen vol rook kwam te staan. Duidelijk een goede reden om niet met de motor naar het werk te gaan. Meestal ga ik de eerste week nog even met de auto zodat ik weet waar ik kan omkleden etc maar nu nog maar even een weekje met de auo volgende week maar dan is de geur een beetje weg getrokken alles hier is ook weer schoon dus kan het weer. Maar wat een ervaring was dat.

Verder is mijn nieuwe ruit binnen gekomen voor mijn motor misschien even het weekend er op zetten en dan mooi even testen het weekend en maandag lekker rijden. Vond het deze week ook niet heel erg om niet te rijden met het bagger weer vind het meestal niet zo erg alleen handig is anders maar de hoeveelheid regen van de laatste.

uhm verkeerde topic ?? lijkt mij meer passend in deze topic... _O-
 
Goedzo, gefeliciteerd! Nog tips? Ik mag er vrijdag voor.

Dank je! Ik zou zeggen, laat je niet gek maken en gewoon je eigen rit rijden. Veel in je spiegels kijken en lekker vlot doorrijden. Ik reed een stukje >40 in een 30 zone omdat ik met het verkeer voor me mee wilde. Hebben ze niets over gezegd dus dat is blijkbaar ook prima! :Y
 
Gefeliciteerd Slowpoke!

Nog meer tips? Ik moet volgende week dinsdag op, maar ik heb altijd examenvrees.... ben nu al zenuwachtig :') :').
 
Gewoon net zo rijden als in je lessen, niet proberen netter te rijden of juist brutaler, gewoon net zo. En probeer te genieten!
En geen koffie, daar krijg je nog meer hartkloppingen van met zoiets.
 
MJWB
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 08 augustus 2015
Theorie:
AVB: 23 september 2015
AVD:
Rijschool: VRS van Vugt (Wognum)
Lesmotor: Yamaha XJ6
 
Vrijdag examen, vandaag een soort proefexamen gedaan. Zou zijn gezakt, tijdens het uitvoegen draaide ik zodra ik op de uitvoegstrook was het gas dicht waardoor ik heel snel afremde zonder dat mijn remlicht ging branden. Nu ik me hiervan bewust ben kan ik dit eenvoudig aanpassen en dan moet het goedkomen.

Mijn instructeur zei juist in 30km-zones echt 30 rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan