Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het ook niet echt erg, maar straks met avd zou het wel leuk zijn wat vaker lessen.
Vandaag overigens ook een stukje avd gehad.
eerst 15 min pionnen rijden en toen zei hij dat ik het wel kende, dus een stukje avd gedaan toen nog.
Heb nog 2 lessen voor het examen, dus moet wel dik in orde komen ( afkloppen ) .
 
Goed nieuws :)
Vandaag geslaagd voor theorie 😃🎈👍🎉

Is er nog iemand geïnteresseerd in mijn boek (Vekabest) en nog iets van 16 uur online examentraining tegen een vriendelijk prijsje?
 
Goed nieuws :)
Vandaag geslaagd voor theorie 😃🎈👍🎉

Is er nog iemand geïnteresseerd in mijn boek (Vekabest) en nog iets van 16 uur online examentraining tegen een vriendelijk prijsje?

Gefeliciteerd! *O* Theorie heb ik al... Misschien iemand anders... Hoe gaat het met je lessen? AVB al ingepland?
 
Vandaag gehoord dat als ik slaag voor mijn AVD ik bij de lokale motorboer gratis een motor voor een dag mag huren. Je mag dan kiezen tussen GSR-750 (2015) en meerdere recente motoren zoals een Kawasaki Z800. My god wat krijg ik daar al tintels op bepaalde plekken van :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gehoord dat als ik slaag voor mijn AVD ik bij de lokale motorboer gratis een motor voor een dag mag huren. Je mag dan kiezen tussen GSR-750 (2015) en meerdere recente motoren zoals een Kawasaki Z800. My god wat krijg ik daar al tintels op bepaalde plekken van :9~ :]
...op bepaalde plekken...
 
Vandaag gehoord dat als ik slaag voor mijn AVD ik bij de lokale motorboer gratis een motor voor een dag mag huren. Je mag dan kiezen tussen GSR-750 (2015) en meerdere recente motoren zoals een Kawasaki Z800. My god wat krijg ik daar al tintels op bepaalde plekken van :9~ :]

_O- Zo'n bon heb ik ook nog wel ergens liggen.
 
Thanks, heart42wheels 😃
Voertuigbeheersing heb ik al, alleen nog verkeersdeelname.

Ff afwachten wanneer mijn instructeur vindt dat ik daar klaar voor ben.
Hoop voor Het voorjaar toch wel dit papiertje (tegenwoordig: plasticje) erbij te hebben.
Dan heb ik B, E en A :)

Ik begin al een beetje te oriënteren op een leuke motor, maar heb er niet zoveel verstand van... Tips waar ik tips kan krijgen?
 
Thanks, heart42wheels 😃
Voertuigbeheersing heb ik al, alleen nog verkeersdeelname.

Ff afwachten wanneer mijn instructeur vindt dat ik daar klaar voor ben.
Hoop voor Het voorjaar toch wel dit papiertje (tegenwoordig: plasticje) erbij te hebben.
Dan heb ik B, E en A :)

Ik begin al een beetje te oriënteren op een leuke motor, maar heb er niet zoveel verstand van... Tips waar ik tips kan krijgen?

Gefeliciteerd met je theorie!

Motoren schijnen heel persoonlijk te zijn qua uiterlijk en gedrag (maar ik heb nog maar op 1 gereden tot nu, dus ik heb vooral van horen zeggen ;) ), dus dat kan niemand je vertellen. Kijk plaatjes, lees reviews, bedenk waarom je motor wilt rijden en wat je verwacht, en iedereen zegt dat je moet proefrijden. Als je een aanbod hebt zoals Morenoo, dat je een keer gratis een motor kunt huren is dat natuurlijk een mooi idee. Sommige verhuurtoko's bieden aan dat je meerdere modellen kunt proberen, dat is denk ik ook een leuke manier om verschillende motorkarakters en je eigen voorkeuren te leren kennen.
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie nooit tijdens het lessen op verschillende lesmotoren gereden? Zelf merk ik namelijk best wel een verschil tussen deze motoren, hoe ze oppakken en hoe de handling hiervan is. Frapante is, dat het alle drie dezelfde modellen zijn.
 
Hebben jullie nooit tijdens het lessen op verschillende lesmotoren gereden? Zelf merk ik namelijk best wel een verschil tussen deze motoren, hoe ze oppakken en hoe de handling hiervan is. Frapante is, dat het alle drie dezelfde modellen zijn.

Ik les altijd op dezelfde motor (suzuki gladius 650)...
 
Ik les op een Honda hornet.
Fijne motor.
Maar ik wil straks ook woon-werk kunnen doen, en dat is veel snelweg.
Dus ik zoek iets voor een beginner, niet te duur, zuinig in het verbruik, met een kuipje. / scherm, ABS en handvatverwarming en waar je rechtop op zit (comfortabel, beter voor m'n rug).

Ik ben al 47 jaar en ben dus meteen met m'n A rijbewijs bezig. Dus ik mag wel boven de 35 Kw...
 
Ik heb 27 jaar geleden wel eens op een andere motor gereden, maar daar kan ik me niet zoveel meer van herinneren...
Toch al Alzheimer? ;)
 
Thanks, heart42wheels 😃
Voertuigbeheersing heb ik al, alleen nog verkeersdeelname.

Ff afwachten wanneer mijn instructeur vindt dat ik daar klaar voor ben.
Hoop voor Het voorjaar toch wel dit papiertje (tegenwoordig: plasticje) erbij te hebben.
Dan heb ik B, E en A :)

Ik begin al een beetje te oriënteren op een leuke motor, maar heb er niet zoveel verstand van... Tips waar ik tips kan krijgen?

Hoeveel avd lessen heb je nu gehad en wanneer denk je af te kunnen rijden? Koopt je rijschool examens in zodat je vrij snel examen kan doen wanneer je instructeur je daartoe geschikt acht?
 
Hebben jullie nooit tijdens het lessen op verschillende lesmotoren gereden? Zelf merk ik namelijk best wel een verschil tussen deze motoren, hoe ze oppakken en hoe de handling hiervan is. Frapante is, dat het alle drie dezelfde modellen zijn.


De eerste lessen had ik op een hornet gereden en ik les nu tegenwoordig op een mt07. Tis even wennen van een oude 4 cilinder met carb, om nu ineens op een 2 cilinder met injectie te rijden.

Moet zeggen, een 2 cil rijd best wel lekker :)
 
Laatst bewerkt:
Les zelf dus op diverse Honda CB500'tjes. Wat ik eerder bedoelde was dat er zelfs binnen dezelfde lijn fietsen verschil kan zitten. Bijvoorbeeld in hoe ze op het gas reageren, of hoe de koppelings- en voorremhendel zitten etc.
 
Sorry, ik weet niet hoe ik moet 'quoten'...
@hart42wheels: ik heb m'n AVB in december gedaan, dus nu ca 7 lessen AVD.
Ik weet niet of mijn rijschool examens inkoopt, ik denk van niet - ik les bij een eenpitter, dus die heeft waarschijnlijk niet voldoende lesklanten hiervoor (hij geeft ook auto-rijles).
Maar volgens mij zit er niet zo mega veel tijd tussen aanvragen en examen. Bovendien ben ik bang dat ik nog wel een paar lessen kan gebruiken. Om minder als een automobilist en meer als een motormuis mezelf door Utrecht te manoeuvreren...

@der wolff:
Wat is voor jou het verschil tussen de 4 carb en de 2 inj?
Ik had mijn eerste paar lessen op een Honda 2 cil, maar dat was een lichtere motor....
 
Opwarmen hoef ik niet. Doe mij maar gewoon vaker lessen! Kan al niet wachten tot het zaterdag is. Wou al jaren beginnen maar nooit gedaan (weet niet waarom) en nu heb ik steeds zin erin. Zelfs theorie leren boeit me.. Dag is in m'n hele leven nog nooit iets geweest wat me kon behagen.
 
Thanks, heart42wheels 😃
Voertuigbeheersing heb ik al, alleen nog verkeersdeelname.

Ff afwachten wanneer mijn instructeur vindt dat ik daar klaar voor ben.
Hoop voor Het voorjaar toch wel dit papiertje (tegenwoordig: plasticje) erbij te hebben.
Dan heb ik B, E en A :)

Ik begin al een beetje te oriënteren op een leuke motor, maar heb er niet zoveel verstand van... Tips waar ik tips kan krijgen?
Heb is een beetje simpele html site, maar er staat wel leuke info op!

De Luie Motorfiets: over Motorrijden
 
Ik les op een Honda hornet.
Fijne motor.
Maar ik wil straks ook woon-werk kunnen doen, en dat is veel snelweg.
Dus ik zoek iets voor een beginner, niet te duur, zuinig in het verbruik, met een kuipje. / scherm, ABS en handvatverwarming en waar je rechtop op zit (comfortabel, beter voor m'n rug).

Ik ben al 47 jaar en ben dus meteen met m'n A rijbewijs bezig. Dus ik mag wel boven de 35 Kw...

Een BMW RT (keuze uit 850, 1100, 1150), je zit in een cocoon. Met ABS, handvatverwarming en zeer comfortabel!
 
IK heb mezelf ook maar eens geregistreerd. Al een tijd aan het meelezen, maar bij deze ook mij maar even voorstellen.

afgelopen december voor het eerst een proefles gedaan. Altijd geroepen; als ik een vaste baan heb ga ik m'n motorrijbewijs halen. Een aantal jaar verder was het er nog steeds niet van gekomen, dus toen de knoop maar doorgehakt en direct verslaafd.

Rijbewijs: A
eerste proefles: 12 dec.
eerste les: 24 dec.
theorie: 8 februari
AVB: gepland 7 maart nadat eerste keer niet doorging door gladheid
AVD: nnb
les-motor: Kawa ER6N

eerste keer AVB stond gepland half januari, precies die dag -7 en te glad volgens CBR, daarna 2 weken naar buitenland, dus weer wachten op plekje, 7 maart dus. Afgelopen dinsdag weer voor het eerst sinds 11 januari les gehad, ging perfect, dus na 30min pionnen de weg op. Rij-instructeur gaat ook al kijken voor datum voor AVD examen, zodat ik lekker door kan.

Nu wel door sleutelen, want er staat een Kawasaki Zephyr 1100 die nog wat werk nodig heeft. Met een beetje mazzel is die tegelijk klaar als ik met het roze pasje :D
 
IK heb mezelf ook maar eens geregistreerd. Al een tijd aan het meelezen, maar bij deze ook mij maar even voorstellen.

afgelopen december voor het eerst een proefles gedaan. Altijd geroepen; als ik een vaste baan heb ga ik m'n motorrijbewijs halen. Een aantal jaar verder was het er nog steeds niet van gekomen, dus toen de knoop maar doorgehakt en direct verslaafd.

Rijbewijs: A
eerste proefles: 12 dec.
eerste les: 24 dec.
theorie: 8 februari
AVB: gepland 7 maart nadat eerste keer niet doorging door gladheid
AVD: nnb
les-motor: Kawa ER6N

eerste keer AVB stond gepland half januari, precies die dag -7 en te glad volgens CBR, daarna 2 weken naar buitenland, dus weer wachten op plekje, 7 maart dus. Afgelopen dinsdag weer voor het eerst sinds 11 januari les gehad, ging perfect, dus na 30min pionnen de weg op. Rij-instructeur gaat ook al kijken voor datum voor AVD examen, zodat ik lekker door kan.

Nu wel door sleutelen, want er staat een Kawasaki Zephyr 1100 die nog wat werk nodig heeft. Met een beetje mazzel is die tegelijk klaar als ik met het roze pasje :D

Hoi Martijn :W

Vervelend hè die verslaving :Y Je gaat snel zeg! Eerste proefles in december en gecancelde avb in januari. Moet denk ik geen probleem worden op 7 maart. Les je meerdere keren per week en waar? Veel succes!!
 
Les nu ongeveer 1 keer per week. Rijschool E&R in Nieuwegein, zit vlak bij mn werk. Gaat inderdaad lekker snel, schijn wel beetje aanleg te hebben. En dan van het voorjaar lekker :]
 
als je vroegâh op een brommer hebt gereden heeft dat met de motor wat voordeel, vooral met schakelen. maar zou je dat stadium hebben overgeslagen (zoals bij ons thuis), en je hebt wat gevoel voor techniek dan heb je het zo onder de knie :)
 
als je vroegâh op een brommer hebt gereden heeft dat met de motor wat voordeel, vooral met schakelen. maar zou je dat stadium hebben overgeslagen (zoals bij ons thuis), en je hebt wat gevoel voor techniek dan heb je het zo onder de knie :)
Ook nooit brommer gereden, maar ik had het volgens mij wel snel door. De handelingen zijn opzich anders, maar het idee is een beetje hetzelfde als auto rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan