Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Forumgangers,

Afgelopen woensdag, 2 maart heb ik AVD examen gedaan in Leiden.
Om het kort te omschrijven hoe het is gegaan, zet ik een verhaaltje neer voor wie het interesseert.

Woensdag ochtend 9:50 moest ik afrijden bij het CBR in Leiden, kort daarvoor nog een les gehad van een uur. Het weer was goed, het waaide een beetje toch had ik er gelukkig wel een zonnetje bij.

Kennis gemaakt met de examinator, ogentestje gedaan, vragen over de motor gehad.
En toen kon ik gaan laten zien wat ik geleerd had.

Toch moet ik er kort bij vermelden dat ik bijna niet zenuwachtig ben geweest, dit heb ik voor de bromfiets en auto heel erg gehad bijna tegen faalangst aan.

Het was een mooie en vooral korte rit van hooguit 30 minuten, snelweg, woonwijk, stad, buitenwegen en snelweg terug naar Leiden.
Toen mijn instructeur vertelde dat ik terug mocht rijden naar het CBR, begon ik mij zorgen te maken omdat we zo kort hadden gereden.
Afijn eenmaal terug op de parkeerplaats had mijn examinator een goede pokerface opgezet, ik kon er nog niks van maken.

Terug aan de tafel vroeg hij wat mijn voornaam ook al weer was, en daarna gaf hij mij die handdruk en vertelde me dat ik geslaagd was.
De enigste opmerking was dat ik na het invoegen achter een langzame auto goed op het gas naar de linkerbaan ging, waar ook een auto reed. Toch vond hij dit goed en doelbewust opgelost.

3 maart heb ik mijn rijbewijs opgehaald en bijna 300km gereden op mijn motor.

Groetjes en alvast heel veel succes met de komende examens.
Mocht er een toer rit komen, ben ik van de partij
 
Zo Zo doe maar, een splinter nieuwe z800e. Wil ik ook wel, maar rij nu op een gs500 rond op 34kw. Praktisch gezien zo goed als net zoveel vermogen als die z800 van jou.

Foto hier misschien ?
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat jij het zegt :P. Wilde ook zeggen waar ie dat geld vandaan haalde, maar goed dat is zijn geld en niet van ons.
 
Hallo :W

Ik ben 11 jaar geleden begonnen met lessen in het Rijlessen topic Deel 3 :+
Uiteraard ook geslaagd, 3 jaar gereden op een Honda VFR400r NC30 en wegens omstandigheden daarna 6-7 jaar niet meer ... -O-

Nu heb ik 2 weken geleden een Honda Hornet 600 gekocht en ik ga dus een paar lessen nemen om er weer in te komen, leek me een goed idee, wel zo veilig.

#herintreder leest en post dus even tijdelijk mee ;)
 
Hallo :W

Ik ben 11 jaar geleden begonnen met lessen in het Rijlessen topic Deel 3 :+
Uiteraard ook geslaagd, 3 jaar gereden op een Honda VFR400r NC30 en wegens omstandigheden daarna 6-7 jaar niet meer ... -O-

Nu heb ik 2 weken geleden een Honda Hornet 600 gekocht en ik ga dus een paar lessen nemen om er weer in te komen, leek me een goed idee, wel zo veilig.

#herintreder leest en post dus even tijdelijk mee ;)

:W Vodkat!

Verstandig! Veel succes :]
 
full

full


even uitvogelen hoe het werkt op het forum, bij deze.

:]
 
Laatst bewerkt:
Mijn god wat een mooi ding
En ik zit hier nog ruim 2 maanden te sparen voor ik een brakke 2e handse motor van 1500 euro kan kopen -O- -O-

Hey hey hey... We gaan niet denigrerend doen over brakke 2e handse motoren van 1500 euro hè! :9

Maar zonder meer, het is inderdaad een prachtige motor J-Rider! Zuinig op zijn, maar niet tè zuinig... 8-)
 
Eerst de motor netjes inrijden en dan gassen maar.

@Lebrat eerste ex-lesser gespot 30 min geleden bij mij in het dorp. ( Had mij als eerst gespot door de gs500 en de mf sticker. Had zijn motor afgezet bij Leon De Jonge.

Dat was: YourSong
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer les gehad. Ging een keer echt super goed. Of het nu mede kwam door me nieuwe jas weet niet misschien wel.
Zelfs het trucje om de bocht naar rechts te maken werkte super. Moest steeds kortere cirkels om een pion rijden en mocht alleen naar de pion kijken.
Hopelijk gaat de volgende les net zo
 
@ Alice

Vast wel, je hebt de techniek nu te pakken. Nu is het alleen een kwestie van het momentum vast houden. Welke bijzondere verrichtingen heb je allemaal intussen al gehad dan!?
 
@ Alice

Vast wel, je hebt de techniek nu te pakken. Nu is het alleen een kwestie van het momentum vast houden. Welke bijzondere verrichtingen heb je allemaal intussen al gehad dan!?

Eigenlijk alles al.
De 3 stops, alleen noodstop beetje met beleid blijven doen in plaats klein.
Snelle en langzame slaom. Eindelijk langzame ook redelijk onder de knie. Ben ik een tijd op blijven hangen.
Uitwijk. Goed onthouden niet stiekem te vroeg beginnen.
Vertraging. Kan nog wat netter. Soms laat ik pionnetjes naar mars vliegen :-)
Halve draai en 8. Heb nog beetje probleem met bocht naar rechts. Hopelijk door afgelopen les dat het nu stuk minder is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan