Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
AVD is het leuk(st)e deel van het examen. wil niet zeggen dat het een makkie is, he. als het goed is, wordt in elke AVD-rijles de lat voor het examen steeds een stukje hoger gelegd, zodat het uiteindelijk, echte, examen een eitje is. het examen is niet veel meer dan 'een fijn stukje rijden'. en het zou wel heel raar zijn als je tijdens/na je examen ineens heel anders gaat rijden dan tijdens de lessen. dus: zoals je tijdens de lessen rijdt, rijd je ook op je examen. en 't examen is maar een half uurtje rijden...
 
Na wat heen en weer gejengel met cbr wordt de datum voor AVB nu 18 mei. Zenuwen beginnen nu al te komen als ik erover nadenk, gek genoeg. Nog een lesje of 4 en dan gaan we ervoor!
 
Te veel mensen die de laatste paar dagen geslaagd zijn voor AVB/AVD, dus bij deze aan eenieder een felicitatie :$ *O*

Na wat heen en weer gejengel met cbr wordt de datum voor AVB nu 18 mei. Zenuwen beginnen nu al te komen als ik erover nadenk, gek genoeg. Nog een lesje of 4 en dan gaan we ervoor!

Nou, nog een klein maandje, meer dan genoeg tijd om op die 10 minuutjes voor te bereiden dus! ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lesje avb gehad gezien examen er aan zit te komen. Alles ging goed, kon soms wel wat netter want ik kan het gewoon. Bleef echter weer op die ... Halve draai rechts hangen en de rechter bocht van de 8. Hele diepe zucht kan het nu nog maar 2* oefenen. Nu ook maar hopen dat ik niet te zenuwachtig straks met het examen ben. Juist omdat avb examen zeldzaam zijn in Rijswijk. Moet toch echt minder perenwater laten zien zoals me docent zegt.
 
Ik heb ook weer een lesje gehad. Eerst weer gewoon lekker door het verkeer naar een geschikte plek en daar de langzame slalom, stapvoets rijden en halve draai gedaan. Het was wat onwennig bij de slalom, tot ik een paar x te horen kreeg dat ik beter moet kijken waar ik heen wil, toen ging het makkelijker. Stapvoets rijden is vrij makkelijk, al was het wat slingeren soms, en de halve draai ging bijna gelijk goed! Kijken deed ik daar gelijk goed, en bij de laatste 2 x toen de instructeur zei dat ik m'n arm helemaal moet strekken om af te schuinen ging die ook keistrak!

Dus die kennis kan ik de volgende x ook gebruiken bij de slalom want dat stuurt echt veel strakker :) Ook de terugweg over wat rotondes en bij een strakke bocht ging ik hem mooi afschuinen, man dat is veel simpeler. Ook even op een rustig stuk dat apparaat losgetrokken, maar met 600cc tegen 900cc is wel lastig, en de mede-lesser met zo'n geknepen ding bleef helemaal nergens.. haha!

Blijf het fijn vinden om AVB en AVD gewoon door elkaar te doen. Ik vlieg al vrij makkelijk door het verkeer en daar kreeg ik ook complimenten over. Gewoon voor jezelf rijden, veiligheidskussen creëren en de vaart erin houden. Mijn instructeur is ook van mening dat je door die combinatie minder lessen nodig hebt dan als je eerst AVB en daarna AVD gescheiden doet.
 
Laatst bewerkt:
het is al eens eerder gezegd: het zin in 'de aard van het beestje' om een bocht de ene kant op beter te kunnen dan een bocht de andere kant op. waarschijnlijk heb je het nooit gemerkt, tot je motor-rijles bent gaan nemen en bochtjes en 8-jes moest gaan draaien. uiteindelijk lukt het wel, maar je moet ervoor oefenen...en daar heb je nou tenslotte les voor: het mag dus een keer fout gaan...
 
Als ik met avb-les naar het parkeerplaats ging nam mijn instructeur wel eens de shortcut door het centrum heen.

Dus deze bewuste dag hadden we dat ook gedaan, stonden er opeens een hoop lui aan de weg aan het werken. Die verkeersregelaars naar ons zwaaien dat wij (motorrijders) er wel langs konden. Instructeur zegt dat het wel moest lukken.

Nou...

Ik heb me nog nooit zo ontzettend geconcentreerd om niet tegen een auto te vallen :Y
Was het ook nog eens zo'n oude klinker weg, super smal en aan beide kanten auto's :9
Uiteindelijk gelukt, maar het zweet stond me op min rug. _O-

Daarna zijn we altijd om het centrum heen gegaan :}
 
dat zweten zal je nog wel vaker meemaken. heeft te maken met concentratie, en als je eenmaal 'alleen' rijdt, wordt dat minder. voor de een gaat dat trouwens sneller dan voor de ander. ik heb zelf ook nog af en toe het zweet op de rug staan, terwijl ik toch al een goeie 1,5 jaar mijn rijbewijs heb.
 
Inderdaad ook nu nog, als ik in een onbekende situatie kom moet je je opeens heel goed concentreren.
Dan gewoon lekker rustig aan doen en blijven opletten.

De eerste keer filerijden toen ik mijn rijbewijs al had ging ik ook redelijk langzaam, toen zaten er al meteen andere motorrijders achter me te wachten. Natuurlijk wel even voorbij gelaten :]
 
Vandaag weer lesje avb gehad gezien examen er aan zit te komen. Alles ging goed, kon soms wel wat netter want ik kan het gewoon. Bleef echter weer op die ... Halve draai rechts hangen en de rechter bocht van de 8. Hele diepe zucht kan het nu nog maar 2* oefenen. Nu ook maar hopen dat ik niet te zenuwachtig straks met het examen ben. Juist omdat avb examen zeldzaam zijn in Rijswijk. Moet toch echt minder perenwater laten zien zoals me docent zegt.


Ik vind naar rechts fijner dan links, dat is gewoon mens-eigen. Datzelfde heb ik in de auto. Korte bochten naar rechts kan ik sneller en vind ik fijner dan de ruimere bochten naar links.
 
Vandaag weer lesje avb gehad gezien examen er aan zit te komen. Alles ging goed, kon soms wel wat netter want ik kan het gewoon. Bleef echter weer op die ... Halve draai rechts hangen en de rechter bocht van de 8. Hele diepe zucht kan het nu nog maar 2* oefenen. Nu ook maar hopen dat ik niet te zenuwachtig straks met het examen ben. Juist omdat avb examen zeldzaam zijn in Rijswijk. Moet toch echt minder perenwater laten zien zoals me docent zegt.


Ik begrijp dat galve draai een 8-tje rechts om moeilijk gaan, een heeeuuullll stom iets en het werkte bij mij maaaaaar zodra je stil staat en de instructeur legt iets uit aan je collega-lessert ga rondjes draaien om hun heen, gewoon ovaaltjes rechtsom en blijf hun aankijken.


Straks is je rechtsom beter dan linksom
 
het zit nou eenmaal in de mens om (in dit geval) een bochtje de ene kant op beter/makkelijker te doen dan de andere kant op. zoals met andere dingen kan het zijn dat je met links handiger bent dan met rechts. of andersom.
 
weer 2 weken verder en weer veel gedaan.AVB gaat echt heel goed. me leraar is erg tevreden over me en hebben nu het examen op 20 mei voor me AVB geplaatst.
Enige wat ik soms nog beetje lastig vind is de uitwijk manoeuvre.
Vooral omdat afgelopen weekend het nat was, en ik die knop om moet zetten dat ondanks het nat is de motor gewoon grip heeft.
Na die knop omgezet te hebben ging het super, waneer me instructeur zelfs even juichte en een sprongetje maakte :p

Komende zaterdag weer verder met me AVB, en gaan we denk ik de 8 en de halve draai doen, die heb ik nog niet gedaan namelijk.

Tevens heb ik mezelf alvast getrakteerd op iets leuks.
Ik heb altijd een ZX6R willen hebben, als sinds me 19e en nu zag ik er 1 in een kleur te koop staan en dacht ja die moet ik gewoon hebben. dus ik 2 uur afreizen naar venlo en terug, en dit mee mogen nemen :D
13043226_1317023451645771_3852214242236129201_n.jpg


Nog meer motivatie om door te knallen met me rijbewijs!!
 
Tevens heb ik mezelf alvast getrakteerd op iets leuks.
Ik heb altijd een ZX6R willen hebben, als sinds me 19e en nu zag ik er 1 in een kleur te koop staan en dacht ja die moet ik gewoon hebben. dus ik 2 uur afreizen naar venlo en terug, en dit mee mogen nemen :D
[afbeelding]

Nog meer motivatie om door te knallen met me rijbewijs!!

Van harte gefeliciteerd man, mooie machine!! Zou zonde zijn als 'ie een lange tijd komt stil te staan niet...? 8-)
 
gaaf ding man, een 2006? of niet.
Werkt wel heel erg motiverend om al wat klaar te hebben staan.
zelf gisteravond van 6 tot middernacht bezig geweest om wat dingetjes erop te maken, zodat als ik maandag slaag diezelfde week nog kan rijden.
 
Net het een na laatste lesje gehad voor het examen, ging perfect, nauwelijks op of aanmerkingen.
Alleen met de stop en go, ging ik links staan terwijl rechts ook gekund had, niet fout dus maar je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.
 
Net het een na laatste lesje gehad voor het examen, ging perfect, nauwelijks op of aanmerkingen.
Alleen met de stop en go, ging ik links staan terwijl rechts ook gekund had, niet fout dus maar je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Das goed nieuws Deetoxx! Ook gezien de planning... *O*
 
Laatst bewerkt:
hopelijk heb je dan je rijbewijs, zodat je er meteen mee (op) weg kunt. maar gezien de drukte (lees: bureaucratie) bij het CBR vrees ik dat dat niet lukt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan