Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker Deetoxx!Leuke fiets :)

Dank u, dank u.

hopelijk heb je dan je rijbewijs, zodat je er meteen mee (op) weg kunt. maar gezien de drukte (lees: bureaucratie) bij het CBR vrees ik dat dat niet lukt...

Ik ga er zelf van uit dat het examen ergens in juni/eind juni zal zijn.
M'n instructeur wilt eerst kijken hoe ik het zaterdag doe. Als ik het goed oppak, dan wilt hij het examen direct aanvragen.

Maar sowieso heb ik wel even de tijd om de motor lekker te vertroetelen :)
 
Zal me ook maar ff voorstellen 😉 lees al een tijdje mee.
Ik ben Bas(26) kom uit wateringen (vlakbij Den Haag). Anderhalve maand ook maar besloten om te gaan beginnen met mn motorrijbewijs.
Heb nu 5 lessen gehad van 2 uur en mag morgen op voor mn AVB. Krijgen mooi weer dus heb er goed vertrouwen in dat het gaat goedkomen !
 
Zal me ook maar ff voorstellen 😉 lees al een tijdje mee.
Ik ben Bas(26) kom uit wateringen (vlakbij Den Haag). Anderhalve maand ook maar besloten om te gaan beginnen met mn motorrijbewijs.
Heb nu 5 lessen gehad van 2 uur en mag morgen op voor mn AVB. Krijgen mooi weer dus heb er goed vertrouwen in dat het gaat goedkomen !

Hoi Bas :W Heel veel succes alvast voor morgen, maar dat heb je vast niet nodig. 8-)
 
Van harte gefeliciteerd man, mooie machine!! Zou zonde zijn als 'ie een lange tijd komt stil te staan niet...? 8-)


Dankjewel, ja gaat hopelijk echt niet gebeuren, 20 mei me AVB en hopelijk snel daarna me AVD.
En tot die tijd rijd me broer af en toe een rondje om de accu heel te houden.

Gefeliciteerd met de aankoop!

Dat zou ik niet moeten doen, nu al een motor kopen, dan ga ik zeker weten ermee rijden :$

Dankjewel ook echt super blij mee, dacht ik zelf ook maar het feit dat je voor een paar jaar niet mag afrijden weerhoud je echt wel om te rijden hoor :p

gaaf ding man, een 2006? of niet.
Werkt wel heel erg motiverend om al wat klaar te hebben staan.
zelf gisteravond van 6 tot middernacht bezig geweest om wat dingetjes erop te maken, zodat als ik maandag slaag diezelfde week nog kan rijden.


Thnx, ja werkt heel erg motiverend maar jammer genoeg is het CBR nu heel erg druk, kan 20 mei pas op voor me AVB. en is inderdaad een 2005/2006 model met Yoshi slipp on :)
 
Thnx, ja werkt heel erg motiverend maar jammer genoeg is het CBR nu heel erg druk, kan 20 mei pas op voor me AVB. en is inderdaad een 2005/2006 model met Yoshi slipp on :)

Gewoon lekker afwachtten, had mijn motor toen ik net begon met lessen, kan je mooi wat poetsen en sleutelen.

Hoe gaat je avb nu? uitwijk was ook mijn minste oefening, inderdaad knop omzetten en die motor opzij 'gooien'.
Heb uiteindelijk op mijn avb examen uiteraard mijn uitwijk opnieuw moeten doen ( te langzaam ).
reed de hele les voor het examen de pionnen omver met lanzame slalom, geen last van gehad echter tijdens examen, en met vlag en wimpel geslaagd.

Zijn leuke moto's die zx6r's, heb ik ook naar gekeken, maar hele dorp rijdt hier op die dingen.
uiteindelijk een r6 geworden.
Maandag examen, en zit bomvol zenuwen, maar o wat heb ik zin om te rijden. *O*

Morgen na het werk nog een lesje en maandag voor het examen toch nog maar 1 ingepland.
 
Ik lees al een tijdje mee, maar ik heb tot nu toe nog niets gezegd. Misschien is het leuk om te melden dat ik gister geslaagd ben voor m'n AVB! En als bonus, heb ik een kort filmpje van m'n laatste les op YouTube gezet, misschien dat er mede lessers zijn die dat leuk vinden om te zien :)
 
Ja hoor, al moest ik twee oefeningen opnieuw doen: de stopproef (omdat ik m'n gas open hield tijdens de remming) en de halve draai (omdat ik iets te weinig gas gaf). De tweede keer gingen deze oefeningen prima :)
 
Ik lees al een tijdje mee, maar ik heb tot nu toe nog niets gezegd. Misschien is het leuk om te melden dat ik gister geslaagd ben voor m'n AVB! En als bonus, heb ik een kort filmpje van m'n laatste les op YouTube gezet, misschien dat er mede lessers zijn die dat leuk vinden om te zien :)
Gefeliciteerd!

Dat achtje aan het eind gaat mooi. Je arm strekken en zo je motor omlaag duwen, dat kwartje viel bij mij ineens vorige week. Daar worden de zaken een stuk makkelijker van :}
 
Avd-examen is niks meer (maar ook niks minder) dan een 'fijn stukje rijden'. als het goed is, heb je tijdens de lessen al een aantal keer examen gedaan, zonder dat je er erg in had. belangrijkste is: ga niet anders rijden dan tijdens de lessen. want, zoals mijn instructeur het altijd zei:'het zou wel heel raar zijn als je tijdens en na je examen ineens anders gaat rijden dan tijdens de lessen.' dus gewoon lekker doorrijden. wat de examinator eigenlijk wil is dat je hem een beetje 'zoek' rijdt.
het examen is voorbij voor je het weet. in een half uurtje mag je laten zien wat je geleerd hebt. that's it.

voor Avb: als je denkt dat je het nóóit zal leren, dan ben je er bijna, moet je even volhouden en dan vallen de kwartjes. wat helpt (ook al vaker gezegd, hier): laat je instructeur eens voordoen hoe ver je met de motor kan afschuinen, met jou achterop.
 
...

voor Avb: als je denkt dat je het nóóit zal leren, dan ben je er bijna, moet je even volhouden en dan vallen de kwartjes. wat helpt (ook al vaker gezegd, hier): laat je instructeur eens voordoen hoe ver je met de motor kan afschuinen, met jou achterop.

Dat laatste had mij idd erg geholpen :)

Morgen om half 12 m'n eerste AVD les, ben benieuwd hoe het bevalt :D
 
AVD ziet er uit als 'gewoon rijden'. maar de eerste lessen krijg je veel voor je kiezen: plaats op de weg, wat doe je op wegenverf/putdeksels/bitumen, hoe neem je een afrit van de snelweg, dat soort dingen. en heel belangrijk: hoe kijk je om je heen, als je afslaat. en ook dan kan dus het zweet op je rug staan van concentratie. maar dat went, en wordt vanzelf minder, al kan je er ook na je examen nog wel 'last' van hebben, is mijn ervaring.

wat mij hielp was dat mijn instructeur tijdens de Avb-lessen af en toe het laatste halfuurtje van de les gebruikte om een stukje in het verkeer te rijden. hij had zelf (ook?) een gruwelijke hekel aan Avb-dingen. en dat terwijl hij nu enthousiast en niet onverdienstelijk bezig is met Motogymkhana ('Avb on steroids')

:]
 
Sow, eerste AVD les is een feit!
Weliswaar wel regen en veel wind gehad, maar beviel erg goed *O* !!

Welke route had ik gereden:
Alphen -> Nieuwkoop -> Nieuwveen -> vrouwenakker -> Kudelstaart -> Leimuiden -> Alphen.

Her en der waren wel wat schoonheidsfoutjes, maar de instructeur was zeker niet ontevreden.

Examen wordt ook direct aangevraagd, enige is dat er een wachttijd van ongeveer 2 maanden is -O-

Maar goed, op naar de volgende les :]
 
Goed dat het beviel der wolf, word alleen maar leuker als je het wat meer in de smiezen krijgt.
Wachttijden bij het cbr zijn inderdaad erg lang, maarja wat doe je eraan.
Wanneer is je volgende les?

Vanmiddag zelf toch nog even gereden, voor mijn eigen gevoel ging het iets minder als normaal (moe van werk).
Heb het gevoel dat ik het beste rij alsof het een examen is, alleen rijrichtingen en geen commentaar.
Maar volgens de instructeur ging het prima, wel redelijk veel wind en een spatje regen.
Maandag nog even werken en dan om 10 uur lessen + examen om 11:40.
Dus duimen maar en hopen dat het goed gaat, lijkt me overigens sterk dat je heel anders gaat rijden op je examen dan normaal.
 
Goed dat het beviel der wolf, word alleen maar leuker als je het wat meer in de smiezen krijgt.
Wachttijden bij het cbr zijn inderdaad erg lang, maarja wat doe je eraan.
Wanneer is je volgende les?

Vanmiddag zelf toch nog even gereden, voor mijn eigen gevoel ging het iets minder als normaal (moe van werk).
Heb het gevoel dat ik het beste rij alsof het een examen is, alleen rijrichtingen en geen commentaar.
Maar volgens de instructeur ging het prima, wel redelijk veel wind en een spatje regen.
Maandag nog even werken en dan om 10 uur lessen + examen om 11:40.
Dus duimen maar en hopen dat het goed gaat, lijkt me overigens sterk dat je heel anders gaat rijden op je examen dan normaal.

Succes alvast, klinkt alsof het wel goed komt!
 
uitgegleden over een glad vloertje, met de cbr drukte is mijn examen waarschijnlijk pas in juli.
helaas, maar het is niet anders.
 
Jammer, maar kan gebeuren.

Bij de Ex-Lessers meeting was er ook iemand op zijn gat gegaan met de motor ( 125cc Trailbike van Yamaha ).
Zijn wiel onder de middenbok van mijn gs500.
Beide geen schade gelukkig, behalve dat hij een kromme schakelpook aan over hield.
 
Oei, m'n AVB stond gepland voor 18 mei, maar is door een uitvaller naar voren geschoven naar volgende week woensdag! *O* Ben heel blij dat het sneller is, maar heb nu al zweethandjes... -O- Als het weer goed is (droog) rijden we naar Heerhugowaard, zal wel helpen om de spanning wat weg te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Oei, m'n AVB stond gepland voor 18 mei, maar is door een uitvaller naar voren geschoven naar volgende week woensdag! *O* Ben heel blij dat het sneller is, maar heb nu al zweethandjes... -O- Als het weer goed is (droog) rijden we naar Heerhugowaard, zal wel helpen om de spanning wat weg te nemen.

Dan hebben we samen zweethandjes op dezelfde locatie, data (en tijd?)
Ik moet om 10.55 uur, jij?

Tot nu toe gaan alle oefeningen goed maar ik heb al nachtmerries over vallen bij achtjes, etc. :X :X Dus ben d'r bang voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan