Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komt vast allemaal wel goed eerst die .... Theorie ook na is halen grr hele dag al weer aan het blokken. Stomme regels

Heb je nog oefenexamens nodig? Ik heb een heel pakket van 60 uur, waarvan 2 uur gebruikt, en in 1 keer geslaagd... Kwam gratis bij de rijlessen :-)

Heel online theoriepakket, inclusief eigenlijk alle examenvragen die langs kunnen komen
 
Heb je nog oefenexamens nodig? Ik heb een heel pakket van 60 uur, waarvan 2 uur gebruikt, en in 1 keer geslaagd... Kwam gratis bij de rijlessen :-)

Heel online theoriepakket, inclusief eigenlijk alle examenvragen die langs kunnen komen
Anders heb ik wel belangstelling. Maarrr ladies first 8-)

Ik heb afgelopen zaterdag mijn tweede les gehad. Wederom over landweggetjes en een beetje klooien met de motor. Dus gewoon op de weg een beetje slalommen en goed leren kijken, en wat remproefen en later nog over de gewone 80km weg naar de andere grote weg om door het centrum te gaan om ook vast een beetje in het gewone verkeer te zitten. Ging allemaal best goed. Alleen sloeg hij me een paar keer af bij het remmen en terugschakelen omdat ik nog in de verkeerde versnelling zat.
 
Voor vrijdag een examen A gepland (na 2 jaar A2 te hebben gereden)! In de tussentijd nog 2 lessen gehad, vrijdag nog een les en aanvullend het examen. Blijkt dat het nu gaat om een combi-praktijkexamen. Dit wilt zeggen dat er nog wel een aantal bijzondere verrichtingen gevraagd worden op de weg (met keuze uit stapvoets rijden, inparkeren, wegrijden uit parkeervak en halve draai).

Ik moet zeggen dat de lessen eigenlijk wel meevallen. Er wordt wel weer gehamerd op kijkgedrag, positie en bochtenwerk. Vrij irritant om alles weer volgens het boekje te doen als je je eigen rijstijl gewend bent.
 
Dankjewel Lebrat (en alle andere), het heeft geholpen! Vandaag geslaagd zonder op of aanmerkingen!
Eigenlijk een probleemloze rit gehad. Alles ging goed, geen gekke situaties tegen gekomen onder. Had alleen nadat ik moest wachten bij een spoorwegovergang bijna een weg in gereden welke tijdelijk was afgezegd. Op het moment dat ik het doorhad deed ik snel m'n knipper aan. Een halve seconde later hoorde ik in me oor heey ople.... oh, je ziet het al, ga maar door. Verder probleemloos gereden, situaties goed ingeschat, bij uitvoegen ruimte gecreëerd tussen mij en de automobilist voor me. Bij het invoegen niet op de snelheidsmeter gelet, maar gewoon een gaatje gezocht. Ging gepaard met een flinke dot gas, maar heb over niks een opmerking gehad. Rij instructeur vertelde dat de examinator erg positief was, dus ik ben blij *O*
Ik had nog een evaluatie verwacht bij het CBR, maar we gingen zitten, ik legde me helm neer, de examinator geeft me een hand, feliciteert me en laat me mijn handtekening zetten. Vervolgens mochten we onze weg weer vervolgen.
Ik zal proberen hier mee te blijven lezen, en bedankt voor alle succeswensen!
 
Gefeliciteerd Thomas!!! Veel veilige km's toegewenst!!!

Ik heb, nadat ik afgelopen maandag geslaagd ben voor m'n avb, vandaag te horen gekregen dat ik vrijdag 1 april al op mag voor m'n AVD!!! Dus nu nog een aantal lessen inplannen. Kan bijna niet wachten totdat ik zelf de weg op mag! :)
 
Gisteren mijn, hopelijk, een na laatste les gehad voor AVB.
Alle oefeningen gaan prima behalve die K*T langzame slalom.
Vooral gisteren was die een ramp.
Volgende week woensdag nog een volle les dan donderdag eventjes oefenen en dan examen.
 
Alvast veel succes volgende week donderdag Tom :)

Tip voor de langzame slalom, zorg dat je van te voren de snelheid op orde hebt en gebruik vervolgens countersteering in de slalom zelf.

Hiermee vond ik deze oefening een stuk makkelijker worden.
 
Wat bij mij goed werkte bij de langzame slalom is om de snelheid niet te laag hebben, want hoe langzamer hoe instabieler. En gelijk naar de laatste pylon kijken en zodra je bij de laatste aankomt naar de verte. Als ik naar de pylonen zelf keek, of de ruimtes ertussen ging de snelheid eruit en reed ik precies met m'n schoenen de pylonen om.
 
Wat bij mij goed werkte bij de langzame slalom is om de snelheid niet te laag hebben, want hoe langzamer hoe instabieler. En gelijk naar de laatste pylon kijken en zodra je bij de laatste aankomt naar de verte. Als ik naar de pylonen zelf keek, of de ruimtes ertussen ging de snelheid eruit en reed ik precies met m'n schoenen de pylonen om.

De langzame slalom is puur motorbeheersing. Die krijg je altijd.
Iedereen heeft z'n eigen trucje.

Succes alvast *O*
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de avb behaald! *O*
eerst een dik uur gereden, met 4 anderen.
Lekker druk dus, en weinig verschillende oefeningen gedaan omdat sommigen maar met de acht en langzame slalom bezig bleven.
Maarja, ik was als 2de van mijn rijschool aan de beurt.
- uitwijk, ging prima maar mocht iets sneller, een tweede poging dus welke goedgekeurd werd.
- noodstop, foutloos
- precisiestop, instinker om dat precies na de noodstop te doen, maar foutloos.
- langzame slalom, foutloos
- lopen met de motor, uhm kan dat fout gaan :?
- snelle slalom, foutloos
- halve draai om het af te maken welke ook goed ging.

Instructeur stak de duim al op naarmate we bij de laatste 2 opdrachten kwamen.
Heel erg blij natuurlijk, en man man man wat valt er een last van je schouders. :Y
 
Gefeliciteerd! Het mooie weer begint steeds meer te komen, Wanneer wij lessers dus afrijden kunnen we dus direct de rest van de zomer genieten!
 
Zojuist de avb behaald! *O*
eerst een dik uur gereden, met 4 anderen.
Lekker druk dus, en weinig verschillende oefeningen gedaan omdat sommigen maar met de acht en langzame slalom bezig bleven.
Maarja, ik was als 2de van mijn rijschool aan de beurt.
- uitwijk, ging prima maar mocht iets sneller, een tweede poging dus welke goedgekeurd werd.
- noodstop, foutloos
- precisiestop, instinker om dat precies na de noodstop te doen, maar foutloos.
- langzame slalom, foutloos
- lopen met de motor, uhm kan dat fout gaan :?
- snelle slalom, foutloos
- halve draai om het af te maken welke ook goed ging.

Instructeur stak de duim al op naarmate we bij de laatste 2 opdrachten kwamen.
Heel erg blij natuurlijk, en man man man wat valt er een last van je schouders. :Y

Gefeliciteerd! *O*
 
Op naar het AVD!. Is veel leuker dan avb is mijn ervaring.
Ik heb zelf nu alweer 2 maanden mijn rijbewijs en al weer 2000km gereden. Vindt ik best wel veel eerlijk gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan