Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Energyre
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 17 februari 2016
Theorie: 15 april 2016
AVB: 29 maart 2016 (behaald)
AVD: 17 mei 2016
Rijschool: Rijschool Bakker (Vlijmen)
Lesmotor: Kawasaki ER6N

Beetje laat, maar welkom Energyre! Gefeliciteerd met het behalen van je AVB. Laat af en toe is weten hoe je lessen gaan ;)
 
Sodeknetters... Ik heb gisteren gebeld met m'n instructeur voor het reserveren van AVB, is de eerste mogelijkheid pas 1 juni :( Vanmiddag gaan we kijken of er een gaatje valt ergens.
 
Sodeknetters... Ik heb gisteren gebeld met m'n instructeur voor het reserveren van AVB, is de eerste mogelijkheid pas 1 juni :( Vanmiddag gaan we kijken of er een gaatje valt ergens.

Hmm dat is vervelend. Zorg dat je in ieder geval een datum vast zet. 1 juni is dichterbij dan je denkt, en als je klaar bent met AVB oefeningen kun je met je lessen gewoon de weg op. Ik zou me er niet te druk om maken dat het zo lang duurt. Als je eenmaal geslaagd bent ben je het allemaal zo vergeten. (vanmorgen m'n rijbewijs opgehaald en op de motor naar t werk. LEUK!!!!)
 
Het is echt rampzalig kwa wachttijden bij het cbr, mogen ze wel een verbetering in brengen.
Hier doen ze maar 1-2 dagen in de maand avb en 1-2 dagen avd voor motor.
Zit altijd binnen no time ook volgeboekt.
Hopen dat ik in 1 x slaag deze maand, anders moet ik ook wachten tot juni of iets in die richting.
 
Het is echt rampzalig kwa wachttijden bij het cbr, mogen ze wel een verbetering in brengen.
Hier doen ze maar 1-2 dagen in de maand avb en 1-2 dagen avd voor motor.
Zit altijd binnen no time ook volgeboekt.
Hopen dat ik in 1 x slaag deze maand, anders moet ik ook wachten tot juni of iets in die richting.

In de winter worden de paaseieren gemaakt, en in de zomer de kerststollen!
Dat geldt ook voor het CBR, wanneer het zonnetje gaat schijnen wil iedereen motorrijden en examen doen (wachttijden van 4-8 weken of soms nog langer)
. Gewoon laat in het seizoen, of vroeg in het seizoen beginnen dan vallen de wachttijden nog wel mee. Maar het toont ook wel aan dat sommige rijscholen zich aan de wachttijden houden, terwijl ze ook examens kunnen inkopen waardoor men soms veel sneller terecht kunt...

Maar gebruik die tijd nuttig en probeer er gewoon van te genieten en ervaring op te doen.
 
Laatst bewerkt:
In de winter worden de paaseieren gemaakt, en in de zomer de kerststollen!
Dat geldt ook voor het CBR, wanneer het zonnetje gaat schijnen wil iedereen motorrijden en examen doen (wachttijden van 4-8 weken of soms nog langer)
. Gewoon laat in het seizoen, of vroeg in het seizoen beginnen dan vallen de wachttijden nog wel mee. Maar het toont ook wel aan dat sommige rijscholen zich aan de wachttijden houden, terwijl ze ook examens kunnen inkopen waardoor men soms veel sneller terecht kunt...

Maar gebruik die tijd nuttig en probeer er gewoon van te genieten en ervaring op te doen.
Volgens mij zijn de wachttijden altijd ongeveer even lang hoor, rond de 6-8 weken. Ze plannen gewoon minder examinatoren in als het rustig is.
 
Tja, het CBR is dan ook hard opzoek naar nieuwe examinatoren. Schijnt een cursus van ongeveer 12 weken te nemen, met een goed salaris als gevolg... :+

Blijft balen natuurlijk, die lange wachttijden. Een kleine troostprijs: iedereen die nu aan het lessen is zal klaar zijn voor het hoogseizoen. Daar doen we het voor toch? ;)
 
Hehe, ik had net de vacatures bekeken. Moet overslaan, verdien nu genoeg en ik zie het uitgavepatroon van m'n vriendin niet veranderen :+

Ben benieuwd of er vanavond een betere mogelijkheid voordoet (in elk geval eerder)... En anders prikken we het gewoon vast en zien we het wel. Lesje meer of minder maakt mij echt helemaal niks uit: ik ga met plezier heen, heb nog meer plezier tijdens het lessen en ga sip naar huis als het uur voor m'n gevoel te snel voorbij gaat. Ik heb augustus als doel gesteld en dat lijkt mij makkelijk haalbaar.

Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen AVB en AVD?
 
*O* Geslaagd *O*

Maar de rit verliep niet heel lekker. Ik denk dat ik de meeste AVD ritten een stuk beter heb gereden.

Net de gemeente gebeld om een afspraak te maken voor het rijbewijs aan te vragen, eerste mogelijkheid 22 april -O-

Tinnman
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 13-02-2016
Theorie: 04-02-2016
AVB: 17-03-2016
AVD: 14-04-2016
Rijschool: A2 motorpoint
Lesmotor: Yamaha XJ6
Eigen motor: nog zoekende
 
*O* Geslaagd *O*

Maar de rit verliep niet heel lekker. Ik denk dat ik de meeste AVD ritten een stuk beter heb gereden.

Net de gemeente gebeld om een afspraak te maken voor het rijbewijs aan te vragen, eerste mogelijkheid 22 april -O-

VET! *O*

Wat een gezeur bij je gemeente! Kun je niet zonder afspraak?

Welke gemeente is dat dan? Je kan je bijna voor die tijd nog inschrijven bij je ouders (of bij vrienden, whatever) en daar rijbewijs aanvragen, en weer terug. Woon je 22 april weer waar je nu woont. Teylingen (tja daar woon ik nou eenmaal, kan ik niks aan doen) kon ik het zonder afspraak op de dag van m'n examen aanvragen, volgende ochtend 8:30 ophalen. (spoedprocedure, dat wel)

Volgens mij gaan de meeste AVD examens niet briljant. Die van mij ook niet (op 20 cm na omgereden door een prutsauto die ik aan had moeten zien komen). Het idee is volgens mij dat je examen doet op het moment dat je goeie kans hebt dat je het kunt halen, niet dat je er met kop en schouders fluitend doorheen fietst...

Anyway, rustig kijken naar een mooie fiets, en dan daarna lekker rijden. 30 april op toer met de ex-lessers? (24e haal je wellicht niet meer met het tempo van de bureaucratie bij jou in de buurt... :( )
 
*O* Geslaagd *O*

Maar de rit verliep niet heel lekker. Ik denk dat ik de meeste AVD ritten een stuk beter heb gereden.

Net de gemeente gebeld om een afspraak te maken voor het rijbewijs aan te vragen, eerste mogelijkheid 22 april -O-

Tinnman
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 13-02-2016
Theorie: 04-02-2016
AVB: 17-03-2016
AVD: 14-04-2016
Rijschool: A2 motorpoint
Lesmotor: Yamaha XJ6
Eigen motor: nog zoekende

Gefeliciteerd! Wel zuur dat je nog moet wachten op het pasje aanvragen.
 
bij mijn gemeente kon zowel de aanvraag als het ophalen zonder afspraak. zat 5 werkdagen tussen, als ik het goed heb. voordeeltje voor mij was dat mijn werkgever mijn rijbewijs betaalde, want ik moest code95 bijgeschreven hebben op mijn rijbewijs. dus 2 vliegen in 1 klap :)


:]
 
Ik wil kijken voor een leuke naked bike, een shiver of FZ6 bijvoorbeeld.

De gemeente is sittard-geleen. Ze zeiden wel aan de telefoon dat ik morgen kon terug bellen om te kijken of het dan eerder kon.

Zolang mijn rijden alleen op de weg maar niet zo gaat zoals op het examen dan vindt ik alles goed :)
en als ik een motor op 30 april heb dan ga inderdaad misschien mee!
 
Wat gek dat je moet wachten bij de gemeente. Hier in Hellendoorn (OV) kun je 's ochtends zonder afspraak en 's middags met. Toen ik m'n autorijbewijs had liep ik naar binnen, vroeg ik het aan, zeiden ze dat het een week zou duren, maar 2 dagen erna liep ik toch in 't dorp, dus heb ik even gevraagd en kon ik hem meenemen. Niks spoedprocedure ofzo. :)
 
Zojuist het AVB examen gehad en geslaagd!!

Ik had 1 oefening fout (precisiestop), maar de rest had ik gelukkig goed!
Dus eindelijk zometeen lekker beginnen met de AVD lessen :)

Der wolff
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 02-01-2016
Theorie: 29-01-2016
AVB: 14-04-2016
AVD: -
Rijschool: ACM Rijopleidingen
Lesmotor: Yamaha MT-07
 
Ben op 7 april voor 2e keer gezakt voor AVD. Dit keer kan ik ook niet zeggen dat het onterecht was, itt de 1e keer. Af moeten rijden in Zaandam (nooit gelest), met andere instructeur. De zenuwen waren teveel denk ik, was te twijfelachtig en te laat met plannen. De grap is dat ik gewoon geslaagd was, gaf de examinator aan.. alleen ja dan moet je niet vlak voor het CBR door rood rijden..

Kijken hoe ik mijn zenuwen in bedwang kan houden de volgende keer. Denk sowieso weer in Eemnes met mijn vaste instructeur. Ben tijdens het examen veel te veel bezig met wat er fout kan gaan/gaat in plaats van rijden zoals ik normaal doe. :N

hmmm dan zijn het toch de zenuwen, ik heb zelf ook gelesd bij motorexperience, en heb les gehad met AVB en AVD van zowel oscar als ook van dave, hoe johan is weet ik niet want die kwam vlak na mijn examen er bij.
 
Van harte en veel succes der wolff met AVD :) Het leukste gedeelte van de lessen :]

Dank u, Dank u!

Tijdens de AVB lessen moesten we een stuk over de openbare weg rijden naar het oefenterrein.
Gisteren moesten we van Alphen a/d Rijn naar Ter Aar (CBR locatie) rijden... En ik moet zeggen, dat beviel me goed!

Ik heb dit weekend even rust en dan volgend week direct beginnen met het AVD gedeelte.

Nu hopen dat dit ook net zo vlot gaat als het AVD, zodat ik nog voor de zomer op m'n Thundercat kan rijden :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan