Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een kwestie van ver doorkijken. Als je met je halve draai bezig bent moet je al gaan kijken naar het poortje in het midden.

Yes kijken waar je naartoe wilt rijden.

Kijk je naar de pion, dan rij je vanzelf naar de pion. Kijk naar naar het poortje van de 8, dan ga je er vanzelf doorheen. Je lichaam volgt je hoofd.
 
zijn er mensen hier die geen kenteken konden lezen bij examen (oogtest)??
het lukt mij niet, dus ben naar opticien geweest en die zegt je hebt prima ogen geen bril
nodig :/
dus ik weet eigenlijk niet meer, wat ik nu moet doen :?
 
zijn er mensen hier die geen kenteken konden lezen bij examen (oogtest)??
het lukt mij niet, dus ben naar opticien geweest en die zegt je hebt prima ogen geen bril
nodig :/
dus ik weet eigenlijk niet meer, wat ik nu moet doen :?

second opinion bij een andere opticien ?
 
Laatst bewerkt:
Ik gok dat je naar een andere opticien of liever een optometrist moet. :Y

Als je echt op ca. 25m geen kenteken kan lezen dan ben je een gevaar op de weg.
Je hebt dan een visus minder dan 50%. Dat is ca. 50% van wat een normaal mens hoort te zien dus.

Met bril is mijn visus ca 120% en dat was 20 jaar geleden zelfs >160%.
 
zijn er mensen hier die geen kenteken konden lezen bij examen (oogtest)??
het lukt mij niet, dus ben naar opticien geweest en die zegt je hebt prima ogen geen bril
nodig :/
dus ik weet eigenlijk niet meer, wat ik nu moet doen :?

Een kandidaat van mij had dit. Via de eigen verklaring in medisch traject beland, dokter keurde de ogen toen goed en op het examen mogen ze er dan niks mee doen.
 
in zo'n medisch traject kun je beter niet komen omdat er een hele tijd overheen kan gaan.het cbr is niet echt snel,
ga er maar vanuit dat je dit jaar dan geen examen kan doen.

ik heb zelf ook lenzen maar kan alles prima zien.heb op de eigen verklaring overal Nee op ingevuld omdat ik ook wel iets heb wat ik liever voor mezelf wil houden heb ik daar ook Nee op ingevuld.
 
Ja en dan kan het nog wel eens lang duren voordat jij je rijbewijs krijgt.
ik snap trouwens niet waarom je het niet kan lezen als je ogen goed zijn bij de opticien, daar moet je toch ook lezen?

lees je wel echt vanaf 25 meter? ik heb eerst ook een test gedaan voor mezelf en kon het eerst ook niet goed lezen want toen bleek het 45 meter,
en ook in paniek de opticien gebeld omdat ik dacht dat mijn ogen achteruit waren.

eenmaal op het examen moest ik zelfs maar vanaf 15 meter lezen en was het een eitje.
 
neem een blaadje met letters mee naar de opticen en, ga daar in de winkel gewoon verschillende brillen testen tot dat je wel goed kan lezen van 25 meter, dan kan je een bril of lenzen kopen voor het examen
 
Dat is wel vervelend. Ik had het omgekeerde bij mijn rijexamen. Op het parkeerterrein stonden een aantal auto's, examinator zegt ""Lees het kenteken van die witte auto even op"
Er stonden alleen meerdere witte auto's op het terrein. Dus ik lees van de verste het kenteken op. Examinator verbaasd "Dat is het kenteken niet hoor". Ik: "Uh, jawel hoor, van die auto toch?" en wijs naar de verste. "Oh.." zegt ie "Dat kan ik vanaf hier niet lezen" _O-
 
Ik ben net gezakt voor m'n theorie examen.. wel gelijk een nieuwe aangevraagd, mag nu de 8e op. Nog maar even goed leren dus -O- Heeft iemand een ander theorieboek gebruikt dan die van VekaBest? Van LeerTheorie BV oid? Ik zie net dat mijn (VekaBest) boek 1e druk is, dus is al weer wat ouder
 
Ik ben net gezakt voor m'n theorie examen.. wel gelijk een nieuwe aangevraagd, mag nu de 8e op. Nog maar even goed leren dus -O- Heeft iemand een ander theorieboek gebruikt dan die van VekaBest? Van LeerTheorie BV oid? Ik zie net dat mijn (VekaBest) boek 1e druk is, dus is al weer wat ouder

Examen oefenkredits van Verjo leert ook fijn. Kan op elk aparaat op elk moment
 
Dat is wel vervelend. Ik had het omgekeerde bij mijn rijexamen. Op het parkeerterrein stonden een aantal auto's, examinator zegt ""Lees het kenteken van die witte auto even op"
Er stonden alleen meerdere witte auto's op het terrein. Dus ik lees van de verste het kenteken op. Examinator verbaasd "Dat is het kenteken niet hoor". Ik: "Uh, jawel hoor, van die auto toch?" en wijs naar de verste. "Oh.." zegt ie "Dat kan ik vanaf hier niet lezen" _O-


Hahaha wel lachen inderdaad, toen de examinator mij ging vragen over bravok waar je op moet letten bij onderhoud van de motor ging ik er een hoop verhalen bij vertellen en overal over uitweiden. de instructeur waarschuwde mij vooraf al om het niet moeilijker te maken dan nodig was maar vond het wel leuk te vertellen omdat ik zelf ook veel sleutel en motors uit elkaar heb gehaald enz.
hij vroeg mij ook waarom ik motor wilde gaan rijden en ik antwoorde dat ik een vet opgevoerde brommer had die 140 liep en met deze snelheden beter het motorrijbewijs kon gaan halen en een motor kon kopen.
 
Ik ben net gezakt voor m'n theorie examen.. wel gelijk een nieuwe aangevraagd, mag nu de 8e op. Nog maar even goed leren dus -O- Heeft iemand een ander theorieboek gebruikt dan die van VekaBest? Van LeerTheorie BV oid? Ik zie net dat mijn (VekaBest) boek 1e druk is, dus is al weer wat ouder

Wat balen zeg! Veel fout?

ANWB boek + Examen CD-rom vond ik erg goed te doen.
Zeker met de voorrang situaties waarbij ze tekeningen gebruiken i.p.v. die vage foto’s die VekaBest gebruikt.
Kost wel zo’n €40,-
Apps heb ik geen ervaring mee.

Succes de 8e.
 
Ik vond dat ANWB boek echt slecht, er staan maar 110 oefenvragen in, veel te weinig .

Ik had online excamen vragen gekocht 20 excamens van 50 vragen voor 20 euro en, als je slim bent neem je die excamens op met een screenrecorder of ,neem foto's van de vragen die je moeilijk vind, kan je ze nog een keer bekijken/oefenen.
 
Ik had eerst een ANWB boek + cd besteld, boek 1 of 2 keer doorgenomen en alle examens op CD 2 a 3 keer gemaakt en zelf hoofdstukken samengevat. Uiteindelijk bij CBR gezakt met 11 vragen fout. Vragen werden op een andere wijze gesteld bij het CBR.

Voor de herkansing had ik mij ingeschreven bij een theorie cursus (70 euro excl. theorie examen), van 06:00 tot 10:00 werd alle stof behandeld en de trucjes van het CBR werden uitgelegd. Laatste twee uurtjes examens oefenen met vragen die onder andere kwamen uit het CBR-examen. Ik was zo goed voorbereid dat ik lachend door het examen ging, 2 fout in 5 minuten.
 
Mijn langzame slalom gaat eindelijk bijna foutloos! Alleen blijf ik nu moeite houden met de parkeervak oefening naar rechts... deze week de vertragingsoefening en de uitwijkoefening voor het eerst gedaan, rest alleen nog het achtje en de halve draai rechtsom. Maar daar verwacht ik niet zoveel problemen mee. AVB nog niet geboekt, maar wordt waarschijnlijk November :) Morgen eerst m'n theorie maar eens halen!

Uitwijkoefening is leuk! Dacht dat het de moeilijkste zou zijn, maar viel uiteindelijk reuze mee.
 
Ik heb me theorie online geleerd bij itheorie. Dit na aanleiding van tips op dit forum.

Tip van mij dan weer ik kocht de cursus op hun site voor €69.00, de eerste hit op Google is ook van hunzelf maar krijg je €30.00 korting en betaal je dus maar €39.00

Je kan je hiermee echt goed voorbereiden en het examen had dan ook geen verassingen voor me. In 1x ermee geslaagd.

Donderdag ochtend voor mij het moment. AVD examen!
 
Helaas niet, ik ben niet in het bezit van het betreffende boek.

Ik heb wel wazige vragen gezien, zoals die van een motor met twee spiegels en of dat verplicht was. Ik antwoordde ‘ja’, maar dat was fout :? Bleek dat de motor een bouwjaar had dat vóór 1980 of 1990 lag en toen was het blijkbaar nog niet verplicht. Wist ik wat het bouwjaar van die Honda was... :/
 
Ik heb wel wazige vragen gezien, zoals die van een motor met twee spiegels en of dat verplicht was. Ik antwoordde ‘ja’, maar dat was fout :? Bleek dat de motor een bouwjaar had dat vóór 1980 of 1990 lag en toen was het blijkbaar nog niet verplicht. Wist ik wat het bouwjaar van die Honda was... :/

En helaas krijg je die vraag ook bij het CBR. Zo heb ik hem ook gekregen en het antwoord is inderdaad nee. Het is een instinkertje, ze laten een motor zien en stellen de vraag, moet je 2 spiegels hebben. Die hele motor heeft er niks mee te maken, gaat om de vraag. Het antwoord is nee, want 2 spiegels is niet bij elke motor verplicht.

Verder heb ik gewoon geleerd met TET en daarmee heb ik mijn theorie gehaald met 3 fout. Heb niet eens een boek gekocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan