Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kwam trouwens binnen bij het CBR AVB bureautje om kennis te maken met de examinatoren. Was nog bezig met helm, bril, handschoenen etc.

Vraagt een van die examinatoren 'wil je een biertje?'. Dus ik zeg 'zullen we daar even mee wachten tot ik vandaag klaar ben met rijden?' Hij: 'nou nee liever nu'. Dus ik dacht gewoon een koddige examinator te hebben getroffen die het een mooie dag vindt en graag een biertje nuttigt bij de lunch.


Bleek hij te vragen naar m'n AVB uitnodiging, iets in de trant van 'kwil graag je papiertje'... dusssss.
 
Hadden we eerder moeten doen Cabo! Was ik misschien ook in 1 keer geslaagd! Hahaha

Tussen mijn avb en 1ste avd heeeft 2 maand gezeten maar ik ben ook niet zon snelle leerlinge, hoe ouder hoe trager dus aan mijn ervaring heb je weinig _O- _O- _O-

Hahaha inderdaad O-) _O-

Proficiat voor de geslaagden!

Sjefman en BikerRichard, de wereld is kleiner als je denkt :Y leuk om ook wat mede bikers uit de omgeving zo te leren kennen :]

Gisteren is mn VXje terug gekomen na een beurtje en nieuwe rubbers. Ruzie thuis omdat ik persee naar 2 wkn weer zelf wilde opstappen, manlief was van mening dat met de nieuwe banden riskant zou zijn. Helaas voor hem ik ben gewoon opgestapt en zelf gereden :+ en vandaag ook weer op de motor naar werk. Heerlijk om weer vogelvrij te zijn :]
 
Duimclubje is inderdaad zeer effectief! :)

Morgen naar de rijschool om de AVD lessen en het examen in te plannen, hopen dat het nog lukt voor mijn vakantie (van af 16 juli), dan ligt het pasje klaar als ik terug kom.
 
Kwam trouwens binnen bij het CBR AVB bureautje om kennis te maken met de examinatoren. Was nog bezig met helm, bril, handschoenen etc.

Vraagt een van die examinatoren 'wil je een biertje?'. Dus ik zeg 'zullen we daar even mee wachten tot ik vandaag klaar ben met rijden?' Hij: 'nou nee liever nu'. Dus ik dacht gewoon een koddige examinator te hebben getroffen die het een mooie dag vindt en graag een biertje nuttigt bij de lunch.


Bleek hij te vragen naar m'n AVB uitnodiging, iets in de trant van 'kwil graag je papiertje'... dusssss.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Hilarisch. Ik hou van al die bijnamen van dingen en flauwekul. Dus bier is niet wat je denkt...

Ik heb nieuws. Theorie 13 juli om 9.40 u en voor de rest nu alle avb dingen een keer gedaan. Nu oefenen maar het gaat al zoveel beter dat ik me al kan focussen op een komend avb. We hebben dit keer weer veel op weg gereden en gaat steeds vloeiender. En sneller. Heerlijk rijweer ook.
 
Gisteren mijn AVB gehad en vandaag mijn theorie voor de 2e keer verpest (volgende week donderdag voor de 3e en hopelijk laatste keer):/
Mn AVB ging vrij soepel. Het enige probleem is dat ik met het 125cc 4takt motortje dat ik van mn rijschool krijg amper power heb om een aanloop goed te kunnen nemen bij bvb de remproeven en vertragingsproef. Dan zit vol gas net op 45 en dan rij je de 2e set pionnen al weer voorbij >_>. Ook heeft de CBF125 bij het remmen erg de neiging om de lucht in te gaan met zn staart(daarom ging ik door mn automatisme om op de achterem te gaan staan altijd met gierende achterwiel door de remproef). Maar gelukkig wel geslaagd :)
 
Gefeliciteerd!

Ik dacht altijd dat je eerst theorie moest hebben voordat je examen mag doen.
Mijn zoon is nu bezig en dat vertelde de rijschool....

Hij doet overigens gelijk A2 en was nadat hij eerst een paar lessen op de YBR125 heeft gereden heel blij dat hij nu op de CBF500 mag rijden.
 
Gefeliciteerd!

Ik dacht altijd dat je eerst theorie moest hebben voordat je examen mag doen.
Mijn zoon is nu bezig en dat vertelde de rijschool....

Hij doet overigens gelijk A2 en was nadat hij eerst een paar lessen op de YBR125 heeft gereden heel blij dat hij nu op de CBF500 mag rijden.

bedankt!

Dat klopt inderdaad, je mag pas AVD(verkeersdeelname) examen doen als je je theorie certificaat hebt gehaald maar AVB(voertuigbeheersing) mag je doen zonder theorie certificaat zolang je je auto rijbewijs al hebt.

Ik heb ook een lesje op de CBF500 mogen rijden van mijn instructeur. Het is een wereld van verschil en als ik zou mogen kiezen zou ik natuurlijk ook voor de 500 kiezen in plaats van de 125 maar dat mag niet in ons landje. Dus tot die tijd zal ik het moeten doen met mijn Yamaha Dt125x 2 takt die wel vol vermogen is( wat geen straf is overigens ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn, gefeliciteerd met je avb. Ik heb ook 3x over theorie gedaan, wat een klotevragen. Maar uiteindelijk komt het goed hoor. Succes!
 
Gefeliciteerd Martijn!

de CBF500 op de rijschool is leuk.. maar nog leuker is de CB600F. Deze zit ook gewoon een stuk comfortabeler voor mij.

Overigens heb ik vandaag mijn AVD ingepland. Op advies van de instructeur een paar lesjes extra ingepland (liever een paar lesjes meer dan een examen meer.....).

27 juli is het zo ver :D

Eerder was helaas niet mogelijk met mijn beschikbaarheid, vakantie net verkeerd gepland _O-
 
Korte update:
eerste 2 AVD lessen zitten erop!
24 juli AVD examen, zin in.
Niet slecht al zeg ik het zelf, ben het eerste weekend van mei begonnen met het rijbewijs.
 
Gefeliciteerd Martijn!

de CBF500 op de rijschool is leuk.. maar nog leuker is de CB600F. Deze zit ook gewoon een stuk comfortabeler voor mij.

Overigens heb ik vandaag mijn AVD ingepland. Op advies van de instructeur een paar lesjes extra ingepland (liever een paar lesjes meer dan een examen meer.....).

27 juli is het zo ver :D

Eerder was helaas niet mogelijk met mijn beschikbaarheid, vakantie net verkeerd gepland _O-

komt goed sjefman en vraag even hoe jou instructeur er over denkt dat AVD op je eigen motor doet, kan je er al aan wennen hoe het rijdt op de CB600F
 
Dat is verzekeringstechnisch een onmogelijkheid voor zover ik weet.

De voorwaarden van jou particuliere verzekering stellen namelijk dat je in het bezit van een geldig rijbewijs moet zijn.

De verzekering voor rijschoolhouders stelt dat alleen voertuigen die op naam van de rijschool staan verzekerd zijn.
 
volgens mij zijn er verzekeraars die bovenstaande situatie wel dekken, maar je zal ze met een vergrootglas moeten zoeken.

bovendien zit je met de vraag: hoe kom je met jouw motor bij de rijschool? of de rijschool/instructeur zal naar jou toe moeten komen, zodat je je lessen bij jouw voordeur begint en eindigt.
 
komt goed sjefman en vraag even hoe jou instructeur er over denkt dat AVD op je eigen motor doet, kan je er al aan wennen hoe het rijdt op de CB600F


Ik bedoelde dat de 600 van de rijschool lekkerder rijdt. Ik heb zelf een Yamaha XJ900 staan, lekker oud brik.

En mijn verzekering gaat het inderdaad niet dekken, anders zou ik al graag op mijn eigen motor lessen.

hoi sjefman ik heb AVD ook 27-7 succes waar moet jij ?

In Bergen op Zoom, vlak voor de middag.
 
Het is heerlijk om eindelijk die pionnen gedag te zeggen, AVD lessen zijn altijd zo interessant :Y gewoon genieten van een ritje met de instructeur als je navi ;)

Vandaag stukje Roosendaal-Breda meerijden met een groep en in Breda start een grote tourtocht. Zal eerder afhaken vanwege 24h Le Mans, zo benieuwd het is eerste keer voor mij in grote groep :Y
 
Het is heerlijk om eindelijk die pionnen gedag te zeggen, AVD lessen zijn altijd zo interessant :Y gewoon genieten van een ritje met de instructeur als je navi ;)

Helemaal mee eens. Gelukkig zit ik eigenlijk vanaf de proefles al op de weg. Ook altijd een nabeschouwing waar ik wel veel uit haal. Bijvoorbeeld bij baanverwisselen op de snelweg: 'een keer goed naast je kijken, niet een paar keer - anders lijk je te twijfelen'. Snap ik heel goed in retrospect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan