Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou je succes wensen, Pumke, maar het zal intussen al voorbij zijn. Hoe is het gegaan?

Ik kom hier meevolgen, ik heb m'n autorijbewijs (al een poos, van 2010) en rij sinds kort met een YBR 125 wat hier in België dus gewoon met mijn autorijbewijs mogelijk is. Ik ben toch niet zomaar de baan op gegaan, ik heb lessen van een bevriend motard en mijn pa (beiden het dagelijks rijdende soort met al heel wat km ervaring).

Alleen de baan op durfde ik tot nu toe niet, maar gisteren Lokeren -> Gent via de N70 onder begeleiding van de pa gedaan, intussen dus ook al eens 80 gereden, en denk dat ik voor kortere ritten nu wel eens alleen zal durven... Ik ben het voorzichtig/ rustig type, als in, ik ben graag goed voorbereid voor ik aan iets begin.

Nu ben ik aan het denken, zou ik best nu met de YBR al eens lessen nemen bij een rijschool of is het zoals ik nu doe oké voor de kleinere ritten op secundaire wegen en wacht ik beter met die lessen tot ik van plan ben om m'n rijbewijs te halen en over te schakelen naar een echte moto?
 
Laatst bewerkt:
Yess, heb hem gehaald !! Metein naar gemeentehuis gegaan kon gelukkig zonder afspraak morgen kan ik hem ophalen. Na 3 maanden naar de motor te kijken kan ik nu zelf rijden :)
 
Goed joh! Gefeliciteerd! De eerste kilometers zullen wel even wennen zijn. Geen commentaar in je oortje... :)
En als je wel commentaar wil horen zal je dat zelf moeten geven.

:]
 
Gefeliciteerd Pumke93!!

My god ik loop echt vet achter! Nog steeds geen motor maar dat veranderd precies over 2 maandjes! Over 2 weekjes ff weer rijden op een gehuurde motor..
 
Ja Lisa, wel even bij de tijd blijven, hé!

Ben benieuwd wat voor brommert het wordt bij jou. Nog steeds een HD? Ik zit er (ook) met een scheef oog naar te kijken...(als 'zoveelste' motor naast mijn Pan E.) collega heeft een sportster 883 maar adviseert mij een grotere (voornamelijk vanwege mijn lengte (1m88) denk ik). Maar om nou meteen een Road King te kopen...

Nadeel: ik moet 'm op de openbare weg stallen, naast de Pan. Zal de buurt blij mee zijn *D (om van de verzekering nog maar te zwijgen)

:]
 
Wauw Pumke93!

ik ben stik jaloers.. ik moet nog even....

@Frank-m heb je les van die rdalsem / motodrome zwolle? Dat terrein lijkt vreselijk veel op die filmpjes van youtube ! Wij mochten gisteren ochtend ook lessen in regen, eind v/d avond waren de handschoenen nog steeds nat... gelukkig was het pak wel water bestendig :-d
 
Leroy voordat je het weet heb je hem in de pocket. Bij mij is het redelijk snel gegaan in totaal 5 weken waarvan ik 1 week geen les heb gehad.
 
@leroy84,

Ik les inderdaad bij motodrome. Startpunt altijd de ijsselhallen.
En scheelt tijdens je avb mooi nutteloze heen en weer rijtijd.

Het lag gister mooi blank, echt bizar. Toen ik met de auto heen reed kwam het water over de motorkap zetten....
 
Leroy voordat je het weet heb je hem in de pocket. Bij mij is het redelijk snel gegaan in totaal 5 weken waarvan ik 1 week geen les heb gehad.

Haha ik ben gewoon een trage leerling... (instructeur zij dat we normale leerlingen waren)

wij hebben nu 2 x 1.5 uur per week, hoeveel uur heb jij erop zitten?

@leroy84,

Ik les inderdaad bij motodrome. Startpunt altijd de ijsselhallen.
En scheelt tijdens je avb mooi nutteloze heen en weer rijtijd.

Het lag gister mooi blank, echt bizar. Toen ik met de auto heen reed kwam het water over de motorkap zetten....

cool! leuke filmpjes maken ze! Als ik in die omgeving woonde had ik zeker een lesje meegepikt, wellicht als na de komende winterstop dat ik een opfris lesje bij 1 v/d 2 neem :-)

Veel success
 
Gefeliciteerd Pumke! Lekker snel! Heb je nog een mooie periode om zelf lekker te gaan toeren.

Vandaag weer gelest. Eerst snelle verrichtingen, die gingen echt lekker. Daarna de langzame slalom, dat ging voor geen meter :( Achteraf realiseer ik me dat ik hem niet stapvoets deed, probeerde het met 15km/h...
 
Pumke, topperrr gefelicteerd! Nu lekker zelf rijden en genieten!

Frank ik heb ook les gehad in Zwolle, mooi filmpje! Lesde zelf bij Blokhuls

Mijn man heeft ook een roadking, bakbeest, durf er nog niet op te rijden vanwege mn korte pootjes...doe mij mn intruder maar!
 
Leroy rijden zoals je rijd en laat je niet opnaaien wie sneller is. Ik had ook veel uur, avb 2 lessen vavn 2 uur per week en daarna elke week 2 uur. September begonnen en april geslaagd, wel na 3 keer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan