Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch ook maar even 2 maanden toegang tot TET aangeschaft... hoop t alleen geen 2 maanden nodig te hebben. En vreemd dat er fouten in dat ANWB boek staan, joh!

@KevinKuipers; succes met je AVD!
 
Ik heb wel wazige vragen gezien, zoals die van een motor met twee spiegels en of dat verplicht was. Ik antwoordde ‘ja’, maar dat was fout :? Bleek dat de motor een bouwjaar had dat vóór 1980 of 1990 lag en toen was het blijkbaar nog niet verplicht. Wist ik wat het bouwjaar van die Honda was... :/

Zulke vragen leer je dus meestal niet in je oefenstof,
maar Klopt wel inderdaad. op mijn Honda XR600 uit 1987 hoeft ook maar 1 spiegel,
ik weet nu ook nog steeds niet of er bij een bouwjaar 1980 kentekenverlichting op zitten want die zit er dus ook niet op bij mij.

ik kreeg ook vragen als mag je rijden met medicijnen met gele sticker. ik had Ja geantwoord omdat ik zelf al vaak medicijnen heb gehad met gele sticker en de apotheek mij uitlegde dat ik gewoon ermee auto mocht rijden. dit heb ik dus ook gedaan.maar dat was dus verboden volgens het CBR.dus die vraag had ik dan ook gelijk fout en ik ben die vraag ook nergens tegen gekomen tijdens het leren van mijn theorie. de meeste theorie cursussen gaan meer over verkeerssituaties met wie heeft er voorrang enz.en dan kom je bij het cbr en krijg je ineens 6 vragen over spiegels en medicijnen etc,

het is net of ze het erom doen zodat jij maar zo snel mogelijk mag zakken. gelukkig was ik wel bij de eerste keer geslaagd maar ik had precies alle vragen fout die ik niet in mijn oefenstof had gekregen.gelukkig maakte ik met alles wat ik wel geleerd had geen enkele fout.
 
Zulke vragen leer je dus meestal niet in je oefenstof,
maar Klopt wel inderdaad. op mijn Honda XR600 uit 1987 hoeft ook maar 1 spiegel,
ik weet nu ook nog steeds niet of er bij een bouwjaar 1980 kentekenverlichting op zitten want die zit er dus ook niet op bij mij.

ik kreeg ook vragen als mag je rijden met medicijnen met gele sticker. ik had Ja geantwoord omdat ik zelf al vaak medicijnen heb gehad met gele sticker en de apotheek mij uitlegde dat ik gewoon ermee auto mocht rijden. dit heb ik dus ook gedaan.maar dat was dus verboden volgens het CBR.dus die vraag had ik dan ook gelijk fout en ik ben die vraag ook nergens tegen gekomen tijdens het leren van mijn theorie. de meeste theorie cursussen gaan meer over verkeerssituaties met wie heeft er voorrang enz.en dan kom je bij het cbr en krijg je ineens 6 vragen over spiegels en medicijnen etc,

het is net of ze het erom doen zodat jij maar zo snel mogelijk mag zakken. gelukkig was ik wel bij de eerste keer geslaagd maar ik had precies alle vragen fout die ik niet in mijn oefenstof had gekregen.gelukkig maakte ik met alles wat ik wel geleerd had geen enkele fout.
Die vragen zijn wel allemaal voorbij gekomen in mijn oefenstof, dus ik vind het jammer dat dit niet bij andere oefenexamens voorbij komt want het is inderdaad theorie die terug kan komen op het CBR examen. Het is een beetje vaag dat er zoveel aanbieders van oefenexamens zijn zonder dat hier enige controle op uitgevoerd wordt. Het is allemaal al duur genoeg, zonder dat je bij 3 verschillende aanbieders moet gaan shoppen om de volledige stof te kunnen beheersen of dat je je CBR theorie examen elke keer opnieuw moet doen door gebrekkige oefenstof |(
 
Het CBR is alleen verantwoordelijk voor de toetsing. Ze bemoeien zich niet met de lessen en ook niet met lesstof.

Je zou de theorie zelfs gratis kunnen leren op www.wetten.nl . Omdat dit bijna niet te doen is zijn er bedrijven die boeken en dvds maken. Dit wordt inderdaad niet gecontroleerd, echter willen ze wel goeie reacties op hun product. Ze zullen dus echt wel hun best doen ervoor.

Je kan ook gewoon theorieles nemen bij je rijschool.. ja dit kost ook extra geld, maar dan heb je wel een docent die je het uit kan leggen en waaraan je vragen kan stellen.

100 euro voor theorieles is teveel, maar die mooie uitlaatdemper of strakke ledlampen maakt allemaal niet uit. Voor een dubbie op de eerste rij.. we blijven toch Hollanders ;)

Zelf ben ik tevreden over de lesstof van Verjo
 
Itsacon
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 23 september 2017
Theorie: 16-10-2017 (check!)
AVB: 12-10-2017 (check!)
AVD: 30-10-2017
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Honda CBF500A (AVB), Yamaha MT-07 (AVD)

En om meteen op de discussie in te haken: Mijn theorieboek en oefenexamens had ik via Vekabest (http://theorie-leren.nl), en ik had geen fouten op m'n examen, dus die zijn iig goed genoeg :-)
 
Nice, heb ook bij Bruinsma gelest in 2015. Ook in zo'n kort traject als jij, in 1 maand en 1 week was bij mij alles gepland. Uiteindelijk nog een les voor verkeer geskipt omdat het allemaal vlotjes verliep.

Grappig was nog dat ik in mn 2e les op de weg "kwijt" was. We reden net weg bij Bruinsma en bij het oprijden vd Waterlinieweg reed ik vlot door naar een ruime 70 (toen nog 70). Toen ik aankwam bij de A12 stonden voor mij de lichten op groen, maar toen ik er net doorheen reed werd het oranje. Aangezien ze (instructeur en onbekende langzame lesgenoot) wat verder achter me reden, moesten zij stoppen. Ik hoorde via de intercom nog wat gekraak en "....afslag Pependorp..." dus daar eraf gegaan. Toen maar rechtdoor gereden en bij de 1e mogelijkheid gestopt. Na ongeveer 10minuten niksen ben ik maar in mn eentje terug gereden naar Galgenwaard :+
 
Over 6 dagen heb ik mijn avb examen.... veels te zenuwachtig!!!!
Ik ben zo bang ervoor omdat ik toch moeite heb met sommige oefeningen :/

denk dat iedereen wel zenuwachtig is, bekijk het positief, als je een oefening fout doe mag je em nog een keer over doen .

ik moest het les uurtje voor het examen me denkbeeldige 8 nog leren, daar werd ik ook niet echt ontspannen van maar, op het examen ging die goed.

de langzame slalom had ik 1 pion omgereden en, hoefden em niet over te doen.

de noodstop zetten ik me linker voet op de grond en, hoefden em ook niet over te doen.

dit was in Rotterdam echt relaxten examinators heb je daar.
 
@nuri: Succes met je examen.

Ik heb vrijdag mijn AVB herkansing. Ik beheers nu alle oefeningen, maar ik maak me wel zorgen over het weer. Er wordt regen voorspeld voor vrijdag en ik heb nog nooit in de regen les gehad, dus weet niet hoe de motor reageert op regen en een nat wegdek, vooral bij de uitwijk en de remproeven.
 
morgen AVD examen :)
gelukkig gaat het morgen niet regenen, zo aan de weersverwachting te zien.


nuri en hcfong succes met de AVB.
 
Over 6 dagen heb ik mijn avb examen.... veels te zenuwachtig!!!!
Ik ben zo bang ervoor omdat ik toch moeite heb met sommige oefeningen :/

Angst is een slechte raadgever. Als je denkt dat het niet lukt, dan gaat het ook niet lukken.
Praat of denk jezelf dus niet in de mislukking.

Bedenk eerder: face your fears! Jij gaat aan jezelf laten zien dat je de motor beheerst, dat je die oefeningen kunt! Als je het aan jezelf kan laten zien, ziet de examinator het ook. En bedenk: perfectie bestaat niet, dus als er eentje of twee niet lukken is er nog steeds geen man overboord. Zoals mijn examinator zei: je moet zeven oefeningen doen, je mag ze elk twee keer doen en je moet er vijf voldoende halen.

Heb plezier in het motorrijden, bedenk waarvoor je het doet en straal dat uit. En zo ga jij dat AVB binnenhalen *O*
 
Laatst bewerkt:
morgen AVD examen :)
gelukkig gaat het morgen niet regenen, zo aan de weersverwachting te zien.


nuri en hcfong succes met de AVB.

Succes met je examen vandaag. Niet te zwaar over nadenken maar gewoon heerlijk genieten van het weertje vandaag en gewoon je ronde maken :) :t

@nuri: Succes met je examen.

Ik heb vrijdag mijn AVB herkansing. Ik beheers nu alle oefeningen, maar ik maak me wel zorgen over het weer. Er wordt regen voorspeld voor vrijdag en ik heb nog nooit in de regen les gehad, dus weet niet hoe de motor reageert op regen en een nat wegdek, vooral bij de uitwijk en de remproeven.

Je moet jezelf nooit wijsmaken dat je iets niet kan want daar fixeer je op. Gewoon met vertrouwen erin gaan. Overigens houden de examinatoren rekening met weer. Ze verwachten echt niet van je dat je je motor plat gaat gooien bij de uitwijk terwijl het regent.

Ik heb de mijne ook op een regenachtige dag gehad. Uitwijk wel gedaan maar toch voorzichtiger als normaal maar goedgekeurd.
 
Thnx khayma en momof1
examen strx om 14:00 Brabant berkel en schot.
Heb net lesje gehad ging op zich goed behalve plaats op de weg heb Vaak de neiging om naar links tegaan
 
Rijbewijs is binnen *O* *O* *O*
Na de ogentest kreeg ik wat vragen over de banden en remmen.
heb lekker vlot gereden 65 buiten de bebouwde kom hierna stukje binnen en als laatste snelweg.
Op snelweg waren ze me ook kwijt, kreeg in mijn oortjc te horen gekregen rij terug naar cbr.
Kreeg daar een hand dat het voldoende was jij bent geslaagt :t
 
Nou kijk dat is mooi, nu kun je die cbr600F gaan halen.
weet je al welke type je gaat kopen?
 
Gefeliciteerd! Snel pasje aanvragen en daarna testritjes maken. Ga niet overhaast een motor kopen, neem er rustig de tijd voor en kijk wat echt voor jouw past.
 
Rijbewijs is binnen *O* *O* *O*
Na de ogentest kreeg ik wat vragen over de banden en remmen.
heb lekker vlot gereden 65 buiten de bebouwde kom hierna stukje binnen en als laatste snelweg.
Op snelweg waren ze me ook kwijt, kreeg in mijn oortjc te horen gekregen rij terug naar cbr.
Kreeg daar een hand dat het voldoende was jij bent geslaagt :t

Congratz! *O*

Met wat mazzel kun je nog dit jaar wat eigen ritten maken.

Vanmiddag er eens helemaal alleen op pad geweest. Vet relaxed :]
 
dank allemaal.
vandaag afspraak gemaakt voor de pasje.
ik ga pas volgende jaar maart een motor kopen. waarschijnlijk een Honda cbr
nu alleen maar wat testritjes maken, en misschien een keer in het weekend motor huren.
 
Leuk om al die fanatieke mensen hier te zien :).. Ik doe dan ook maar even mee !

Lessend rijbewijs: A
Try the Bike: 23 augustus 2017
Theorie: 5 september 2017
Eerste rijles: 20 september 2017
AVB: 12 oktober 2017 (Vink)
AVD: 13 november 2017
Rijschool: Brookhuis Verkeersschool (Enschede)
Lesmotor: Honda CB650F
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan