Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgend jaar heb je wellicht meer keuze voor een motor, dan bieden de meesten hun motorfiets weer aan, en de laatste 2 maanden van het jaar worden toch minder. leuker rijd je volgend jaar voorjaar,hopelijk leven we dan permanent op wintertijd omdat ze de zomertijd willen gaan afschaffen want dan zal het sneller donker zijn als je om 1800 uur uit je werk thuis bent,dan nog moet gaan eten en daarna nog wat wil gaan toeren.
 
Op 29 september dit jaar echt besloten dat ik ervoor wilde gaan. Gelijk online bij het cbr een theorie examen aangevraagd er was toen plek die dinsdag(het was toen vrijdag). Aangevraagd en toen bedacht ik mij ineens dat ik nog moest leren. Online wat theorie gevonden en wat oefenvragen gemaakt en was geslaagd met 2 fouten.

Nu bezig voor mijn AVB. Inmiddels uit Belgie een Yamaha fazer fz6 geïmporteerd die nu op mij staat te wachten.

Lessend rijbewijs: A
Theorie: 3 oktober 2017
Eerste rijles: 16 oktober 2017
AVB: 07 november 2017
AVD: ?
 
En ook ik ben vanmorgen geslaagd! Heerlijke relaxte rit gehad. Was helemaal niks op aan te merken. Met 25 minuutjes was ik weer terug bij Het CBR.

Pas zojuist aangevraagd, over een weekje ophalen.

KevinKuipers
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 April 2017
Theorie: 18-04-2017, Geslaagd, in 1x
AVB: 27-07-2017, Geslaagd, in 1x
AVD: 26-10-2017, Geslaagd, in 1x
Rijschool: Servaas ( in Zeist)
Lesmotor: Suzuki Bandit 650

Ik ben blij!
 
Ja dat geloof ik dat je blij bent,alles in 1 keer gehaald geeft ook nog een goed gevoel, gefeliciteerd, nu kun je lekker op de motor stappen en overal naartoe rijden waar jij maar wil. vrijheid blijheid.
 
En ook ik ben vanmorgen geslaagd! Heerlijke relaxte rit gehad. Was helemaal niks op aan te merken. Met 25 minuutjes was ik weer terug bij Het CBR.

Pas zojuist aangevraagd, over een weekje ophalen.

KevinKuipers
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 April 2017
Theorie: 18-04-2017, Geslaagd, in 1x
AVB: 27-07-2017, Geslaagd, in 1x
AVD: 26-10-2017, Geslaagd, in 1x
Rijschool: Servaas ( in Zeist)
Lesmotor: Suzuki Bandit 650

Ik ben blij!

Gefeliciteerd! Je pas zal dinsdag al klaar liggen. Gewoon langsgaan dinsdag en hij ligt er *O* .
 
Gisteren opnieuw AVB examen gedaan en helaas weer gezakt. Echt balen, want ik dacht echt dat ik hem had gehaald. Na 5 oefeningen wist ik dat ik er 4 voldoende had. Het achtje, de noodstop, de uitwijk en lopen met de motor had ik meteen goed en de langzame slalom moest ik overdoen. Hij was niet perfect maar het had beide kanten op kunnen gaan. Ik had dus in alle 4 clusters in ieder geval een oefening voldoende. Toen moest ik de precisiestop en de vertraging doen. Allebei over moeten doen en bij allebei had ik na de herkansing echt een goed gevoel.

Helaas vond mijn examinator van niet. Bij de precisiestop vond hij dat ik net iets te vroeg stilstond en bij de vertraging vond hij dat ik net iets meer moest vertragen. Dus allebei onvoldoende. De langzame slalom was ook onvoldoende. Hij ging perfect dat ik bij de de laatste pion weer de verleiding niet kon weerstaan om naar de pion te kijken ipv vooruit te kijken. Ik heb hem niet geraakt maar de examinator vond dat ik niet voldoende had laten zien dat ik de motor onder controle had omdat ik extra gas bij gaf.

Omdat ik in januari naar het buitenland verhuis, weet ik niet of ik nu nog verder ga. Ik denk niet dat het me gaat lukken om voor die tijd nog een AVB en AVD examen te doen.
 
Erg jammer zo te lezen,
ik zou dan zelf ook stoppen na 2 keer zakken voor AVB, je weet tenslotte niet of je de 3de keer wel zou slagen en je moet dan ook nog AVD doen waar je weer op kan zakken. al met al zal het je ook veel geld kosten, maar dat terzijde, de frustratie en teleurstelling van telkens zakken is al erg genoeg lijkt mij.

ik heb zelf eens een opleiding gedaan waarbij de theorie super ging maar de praktijk helemaal niet, ben toen ook gestopt hoe graag ik het ook wilde,soms moet je dingen waar je niet goed in bent gewoon niet mee verder gaan en die dingen accepteren voor wat het is.
 
denk ook dat het te maken heeft welke examinator je hebt, de een zal wat makkelijk zijn dan de ander.

zo hoorde ik een verhaal dat een examinator voor AVD na 12 minuten al zei rij maar terug naar CBR ik heb genoeg gezien en, die was geslaagd .

je zou een spoed cursus kunnen doen, kan je in een paar dagen klaar zijn.

als ik bijvoorbeeld naar mij rijschool kijk, die koopt meerdere examens in daar kan je bijna elke week examen doen
 
Gisteren opnieuw AVB examen gedaan en helaas weer gezakt. Echt balen, want ik dacht echt dat ik hem had gehaald. Na 5 oefeningen wist ik dat ik er 4 voldoende had. Het achtje, de noodstop, de uitwijk en lopen met de motor had ik meteen goed en de langzame slalom moest ik overdoen. Hij was niet perfect maar het had beide kanten op kunnen gaan. Ik had dus in alle 4 clusters in ieder geval een oefening voldoende. Toen moest ik de precisiestop en de vertraging doen. Allebei over moeten doen en bij allebei had ik na de herkansing echt een goed gevoel.

Helaas vond mijn examinator van niet. Bij de precisiestop vond hij dat ik net iets te vroeg stilstond en bij de vertraging vond hij dat ik net iets meer moest vertragen. Dus allebei onvoldoende. De langzame slalom was ook onvoldoende. Hij ging perfect dat ik bij de de laatste pion weer de verleiding niet kon weerstaan om naar de pion te kijken ipv vooruit te kijken. Ik heb hem niet geraakt maar de examinator vond dat ik niet voldoende had laten zien dat ik de motor onder controle had omdat ik extra gas bij gaf.

Omdat ik in januari naar het buitenland verhuis, weet ik niet of ik nu nog verder ga. Ik denk niet dat het me gaat lukken om voor die tijd nog een AVB en AVD examen te doen.
Doorgaan ;) 3 keer scheepsrecht :)
 
Mijn idee ook. Gewoon doorgaan en zorgen dat je bij iemand lest die je snel op examen kan sturen. (lees al veel ingekocht). Je zat er deze keer al zo dichtbij. Ja de tijd wordt krap maar het kan nog wel!
 
tjee wat zuur!

Met spoed is misschien wel een goed idee.. naar welk land ga je? Wat zijn daar de kosten / vereisten voor het halen van het rijbewijs? Dat zou ik ook nog even uitzoeken als ik jou was.

succes!
 
zou het een idee zijn om je rijbewijs in het buitenland te behalen, als het in NL qua tijd niet meer lukt? beperkende voorwaarde die Nederland je dan oplegt voor het behalen van je rijbewijs in het buitenland is wel, dat je er minimaal een half jaar moet hebben gewoond (ik weet niet of je tijdelijk of definitief naar het buitenland gaat...), anders is het bij terugkomst niet geldig (of zoiets).
 
Iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald gefeliciteerd!
Ik heb over 2 uurtjes mijn avb ik zit al helemaal te trillen van de zenuwen :/
Langzame slalommen ging 1x goed van de 10x uitvoeren eergisteren. Wish me luck
 
Laatst bewerkt:
Zal later dieper erop ingaan maar kort samengevat.
Ben onderuit gegaan net de motor tijdens avb. Motor niet meer rijdbaar en ligt daar nog. Gezakt! :'(
Heb nu over 3 weken her avb examen gelijk met geluk weten te vemachtigen
 
Zo, da's stevig balen. Jij wel in orde, verder? Dat moet wel een flinke klapper/schuiver geweest zijn?
 
nou ik zou wel schrikken als ik zo onderuit zou gaan als de motor totaal niet meer rijdbaar is.ik zou mij dan ook afvragen of motorrijden dan wel iets voor mij is, langzame slalom 1 x van de 10 keer oefenen goed zo vlak voordat je examen gaat doen belooft ook niet veel goeds.
 
Normaal gesproken zou ik zeker verder zijn gegaan, maar aangezien ik 7 weken heb moeten wachten op mijn tweede AVB examen, zal ik waarschijnlijk pas half december weer examen kunnen doen. Dan heb ik nog maar een paar weken voor avd lessen en examen en bovendien moet ik ook nog van alles regelen voor mijn verhuizing. DAt wordt een beetje te veel. Rijbewijs halen in het buitenland lijkt me geen goed idee omdat ik ga varem en waarschijnlijk in geen enkel land meer dan een maand zal blijven. Bovendien weet ik niet van wat voor kwaliteit de rijlessen in Zuid Amerika zijn.

@nuri: Balen. Ik hoop dat je in orde bent. Goed dat je over 3 weken weer examen kan doen. Nu even bijkomen van de schrik, een paar lessen nemen om het vertrouwen terug te vinden en nog een keer proberen. Succes.

@drestar: Ik ben het niet met je eens dat je na 2 keer gezakt bent voor avb, dat je dan maar moet opgeven. Als iedereen zo zou denken (in het algemeen bedoel ik dan) dan zouden we nu nog rondlopen in berenvellen en in grotten wonen. Ik ben zeker geen natuurtalent in motorrijden en ik heb meer dan de meeste mensen om de behendigheid van het motorrijden onder de knie te krijgen, maar ik geloof wel dat het me uiteindelijk zal lukken. Ik zal nooit een Valentino Rossi worden of zelfs een plaatselijke race winnen, maar ik kan wel leren veilig en goed genoeg te rijden om er de weg mee op te kunnen. De enige reden dat ik nu even stop is omdat ik weet dat ik meer tijd nodig heb dan ik heb.
 
als het alleen de langzame slalom is die je niet goed kan, is er niks aan de hand ,je mag best 1 of 2 oefeningen verzieken namelijk.
de volgende keer haal je het waarschijnlijk, je instructeur zal het ook niet aanvragen als die dacht dat je het niet zou kunnen denk ik.

zenuwen hebben veel invloed op je prestatie, de een heeft er meer last van dan de ander, jammer dat ze daar nooit rekening mee houden want, als we alleen rijden zonder dat iemand op je vingers kijk zitten we allemaal relaxter op de motor en, rijden we beter.
 
Zal later dieper erop ingaan maar kort samengevat.
Ben onderuit gegaan net de motor tijdens avb. Motor niet meer rijdbaar en ligt daar nog. Gezakt! :'(
Heb nu over 3 weken her avb examen gelijk met geluk weten te vemachtigen
balen! niet gewond hoop ik?
sterkte!
 
Vanochtend m'n AVD gehaald!

Les vooraf ging voor geen meter. Had slecht geslapen, was erg druk op de weg, en ik kwam er niet lekker in. Maar toen examen begon gewoon lekker gereden. M'n eigen tempo aangehouden (net iets langzamer dan m'n instructeur gewoonlijk wilde, maar steviger dan ik in de auto zou doen), en het stemmetje in m'n oor enkel als tomtom gezien. Niet eens opgelet of de examinator nog achter me reed. (wel om afstand te checken alvorens te remmen, uiteraard :-) )

En ging erg soepel, dus geslaagd. Yay!

@nuri: Da's naar. Hopelijk jijzelf niet teveel beschadigd. Motoren zijn vervangbaar.

@hcfong: Verstandig om wat tijd te nemen. Ik heb me er tijdens de weglessen over verbaasd hoe belangrijk die vaardigheidsoefeningen dan opeens blijken te zijn. Het is echt meer dan een paar trucjes. Beter een maandje langer op de parkeerplaats dan een maandje in het ziekenhuis, zou ik zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan