Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even andere vraag, omdat dit het beginners topic is, lijkt me dit wel de goede plek:
Ik wil motorlaarzen gaan kopen.
Nu zie ik dat sommige laarzen best wel fors zijn bovenaan de schacht, met allerlei verstevigingen.
Als je een strakke motorbroek in de laars stopt is dat natuurlijk prima.
maar als ik dezelfde laars ook wil kunnen gebruiken met een motor spijkerbroek erover, dan lijkt me dat een beetje strakkere schacht beter is.
Hoe doenn jullie dat, dragen jullie je motorlaarzen niet als je met spijkerbroek rijdt? Of doe je dan de spijkerbroek ook in de laars?
Ik heb zowel motorlaarzen als motorschoenen en moet zeggen dat de motorschoenen veel comfortabeler zijn en voor nu als beginner voor mij ook veel beter werken qua rijden. Ik heb de motorlaarzen de eerste paar lessen gebruikt tot ik hier ook de tip kreeg om de motorschoenen te gebruiken en dat is echt wel een groot verschil.

Zou dus aanraden om gewoon met motorschoenen te beginnen eigenlijk (wat dus prima werkt met elke spijkerbroek), tenzij je echt plannen hebt om op het circuit te gaan rijden / veel woon-werkverkeer gaat doen

Sowieso als het kan gewoon in de winkel gaan proberen
 
Laatst bewerkt:
Net geprobeerd om een afspraak bij de gemeente te krijgen vlak na mijn examen.
Ze werken maar tot 12.30 en mijn examen is van 11 tot 12 dus dat ga ik niet redden. |(
Dan de 12de als eerste in de ochtend de afspraak dan maar, kan ik hem op vrijdag de 13de ophalen :?
 
Dat had ik ook al wel ontdekt.
Maar ik wil aan de ene kant niet de motor laten afslaan, maar aan de andere kant ook niet met een gierende motor wegrijden.
Het lukt steeds beter om de middenweg daar tussen te vinden, maar af en toe heb ik weer één van de uitersten.
Mijn instructeur zegt dat ik er ook aan moet wennen dat die motor herrie maakt met het wegrijden, ik wil het misschien te stilletjes doen.
Ik rij dus gewoon met een gierende motor weg, beter dan afslaan en omlazeren. De finesse komt vanzelf als je het vaker doet. Precies zoals bij de auto. En als je bejaard wordt ga je weer gieren :t

Even andere vraag, omdat dit het beginners topic is, lijkt me dit wel de goede plek:
Ik wil motorlaarzen gaan kopen.
Nu zie ik dat sommige laarzen best wel fors zijn bovenaan de schacht, met allerlei verstevigingen.
Als je een strakke motorbroek in de laars stopt is dat natuurlijk prima.
maar als ik dezelfde laars ook wil kunnen gebruiken met een motor spijkerbroek erover, dan lijkt me dat een beetje strakkere schacht beter is.
Hoe doenn jullie dat, dragen jullie je motorlaarzen niet als je met spijkerbroek rijdt? Of doe je dan de spijkerbroek ook in de laars?
Ik heb de Alpinestars Fastback-2 Drystar. Een forse hoge sneakerlaars (linkje). Mijn leren broek kan er overheen, mijn spijkerbroek gaat er in. Alles kan!
 
Yeaaah haha vanochtend opgehaald !!

full
 
Even andere vraag, omdat dit het beginners topic is, lijkt me dit wel de goede plek:
Ik wil motorlaarzen gaan kopen.
Nu zie ik dat sommige laarzen best wel fors zijn bovenaan de schacht, met allerlei verstevigingen.
Als je een strakke motorbroek in de laars stopt is dat natuurlijk prima.
maar als ik dezelfde laars ook wil kunnen gebruiken met een motor spijkerbroek erover, dan lijkt me dat een beetje strakkere schacht beter is.
Hoe doenn jullie dat, dragen jullie je motorlaarzen niet als je met spijkerbroek rijdt? Of doe je dan de spijkerbroek ook in de laars?

Mijn jeans stop ik er altijd gewoon in. Dan moet het wel en warm zijn en ik moet zeker weten dat het droog blijft. Met het weer van vandaag pak ik dus lekker jeans (of evt. leren pak).
Als het kouder is, of er is kans op regen, pak ik mijn textiele broek en die heeft van die mooie ritsen onderaan de pijpen waardoor ik die wel over mijn laarzen heen krijg. Dan blijven mijn voetjes tenminste droog :)
 
Wat bestaan er ontzétttttend veel verschillende rijbewijzen ... 's Kijken wat er op dat van mij staat.

Hé, bij "T" staat niks ingevuld. Zou dat betekenen dat ik dit trekkertje niet meer zou mogen rijden?
[afbeelding]
Of je bent een jonkie, of je huidige rijbewijs is voor 1 juli 2015 gemaakt. In het laatste geval krijg je hem bij vernieuwen alsnog.
 
Laatst bewerkt:
Wat bestaan er ontzétttttend veel verschillende rijbewijzen ... 's Kijken wat er op dat van mij staat.

Hé, bij "T" staat niks ingevuld. Zou dat betekenen dat ik dit trekkertje niet meer zou mogen rijden?
[afbeelding]

Geen idee eigenlijk....ik heb die er vorig jaar gratis bijgekregen. is jou rijbewijs zeker van voor 2016?? dan krijg je hem er bij na vernieuwing denk ik ?
 
Ja T krijg je er sindskort gratis en voor niets weer bij (bij verlenging), als je op 1 juli 2015 je rijbewijs B had en 18 jaar oud was.
 
Ik heb de Alpinestars Fastback-2 Drystar. Een forse hoge sneakerlaars (linkje). Mijn leren broek kan er overheen, mijn spijkerbroek gaat er in. Alles kan!
Dat zijn mooie schoenen, mijn instructeur zei dat het verplicht is om bij het examen schoenen te dragen die de enkel bedekken. Dit moet dus goed zijn.
Ik vind persoonlijk motorpakken niet zo mooi.
Zie het eigenlijk wel zitten om een goede motorjeans te kopen en een leren motorjas, als ik dan een keer ergens op visite stop ziet het er ook nog een beetje uit.

Maar waarom stop je dan de spijkerbroek in de schoen? Is toch leuker om die er over te dragen, of flappert dat te veel?
 
Laatst bewerkt:
Succes Strix! Ikzelf heb donderdag eindelijk het rijbewijs en ga diezelfde dag een suzuki sv650je huren voor 2 dagen. Km s maken in mijn eentje en eerst beetje in Flevoland en directe omstreken rijden. Zin an!

Drontermeerdijk (van Harderwijk richting Roggebot, halverwege kun je er desnoods bij Elburg af) is wel leuk. Beetje saai, paar bochtjes, maar leuk uitzicht. Anders de Zeewolderdijk (van Harderwijk richting Nijkerk), daar zitten ook wel paar mooie bochten in.

Verder vind ik Flevoland (nog) niet zo bijzonder, erg rechttoe-rechtaan. Veluwe vind ik mooier :]
 
Zo. Eerste 400 km gereden met huur motor. Ik zal de foto s binnenkort even posten. Was heerlijk rijweer!

Lekker hè Wilco! Hoe beviel de SV650? Overdag mij te warm. Gisterochtend vond ik het aangenamer rijweer.

Zaterdag een motorrijtraining ingepland, maar wat een temperaturen voorspellen ze... Eind van de dag zal ik wel een bunzing zijn :N
 
Dat zijn mooie schoenen, mijn instructeur zei dat het verplicht is om bij het examen schoenen te dragen die de enkel bedekken. Dit moet dus goed zijn.
Ik vind persoonlijk motorpakken niet zo mooi.
Zie het eigenlijk wel zitten om een goede motorjeans te kopen en een leren motorjas, als ik dan een keer ergens op visite stop ziet het er ook nog een beetje uit.

Maar waarom stop je dan de spijkerbroek in de schoen? Is toch leuker om die er over te dragen, of flappert dat te veel?
Dit ging over normale spijkerbroeken. Ik ben een tenger menneke, draag strakke broeken. Met weide broeken wordt ik zo'n slons. Die strakke broeken gaan er prima in. Mijn iets lossere leren motorbroek gaat er prima overheen. Skinny jeans gaan er dus in en motorjeans zullen er bijna allemaal overheen gaan. Dat zit prima en vaak ook strak genoeg om te voorkomen dat de broek opstroopt en het binnenwaait.

Het fijne aan deze schoenen is dat ze helemaal glad van binnen zijn (geen naden). Ze voelen erg veilig voor motorschoenen omdat ze zo hoog sluiten en als je die bovenste klittenbandrand losser zet lopen ze lekker. Daarnaast volledig waterdicht en niet al te lomp. Topdingen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan