Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
als...nee, wanneer je overstapt naar een andere rijschool, zal die andere rijschool eerst kijken hoe je de AVB-oefeningen uitvoert en vandaaruit verder gaan. misschien zal het weer even wennen zijn aan zijn commentaar, maar als er af en toe een ritje in het verkeer na je AVB-lessen volgt en hij heeft ook af en toe positief commentaar, is dat al een andere manier van les krijgen.
 
Ik had een proefles, omdat de instructeur me te oud vond (die instructeur die z'n autorijbewijs aan de wilgen heeft gehangen). Met de proefles gingen we gelijk de weg op, eerst langs woonerf met spelende kinderen, daarna een provinciale weg ("ff gassen nu, niet erg als je wat harder gaat dan 80"). Wat rotondes en drempels, wat rare bochtjes, en toen we terug waren kon ik het verkorte programma boeken.

De instructeur was niet de "zachte heelmeester". Als ik iets niet goed deed was het in het oortje "wat doe je NU weer?" maar hij leerde me snel en goed motorrijden. Belangrijk in een rijschool en instructeur is 1. houden ze van motorrijden 2. kunnen ze zelf heel goed motorrijden.
 
Hoeveel lessen heb je gehad?
Want morgen een afspraak maken voor avb, dat vind ik nog al wat..
Mijn 1e instructeur zei: 16 uur lessen en dan naar avb, buiten de persoonlijkheids verschillen, vond ik dit bizar lang..

Bij mijn huidige rijschool, na een proefles, had ik direct een examen datum avb gekregen (4juli)

Ik heb ook het gevoel dat hij echt ALLES ziet tot het vervelende af, maar dat vind ik juist wel fijn.
Op verzoek doet hij ALlES voor, als je wil kan je achterop om het “gevoel” te krijgen hoe zo brommer reageert op bepaalde inputs..

En hij heeft de afgelopen 2 jaar 50.000 km op zijn motor gezet. Ervaring heeft hij wel


Ongeveer 7 a 8volle lessen gehad nu. Maar AVB plannen voor over 4 weken. Ja het is wel fijn dat hij alles ziet, en er dan wat van zegt (duh, ik ben er om te leren) maar het gaat me meer op de manier van zeggen de manier van leren :) Ik hoor vaker dat mensen dan achterop zitten om dat gevoel te krijgen. Lijkt me wel fijn inderdaad :D
 
Ik ben ook tijdens mijn lessen van rijschool veranderd. Man man wat beviel die tweede rijschool (Rijschool Amsterdam) me beter. Bij mijn eerste rijschool (waar ik ook B had gehaald en die me daarvoor ook heel goed beviel) had ik een laconieke sarcastische oude vent wiens basisuitdrukking was om met een teleurgestelde blik langzaam nee te schudden en wiens instructies enkel bestonden uit opmerkingen als "als je het de volgende keer nou eens gewoon wèl goed probeert te doen" en een starter die enorm naar deze baas opkeek en hem probeerde na te doen. Wat een grafsfeer :( Ben toen nog eens bij de baliemevrouw gaan klagen tijdens het betalen, maar ze zei dat ze er verder geen klachten over hadden en dat ik het maar eens met de docent moest bespreken.

Fine, whatever, het zal wel aan mij liggen, geloof ik ook echt wel, maar toen zag ik dus gelukkig toevallig de lessendeal bij Rijschool Amsterdam voorbij komen en ik dacht fuck it, ik probeer het gewoon. Twee Egyptische jongens (als ik me goed herinner, en ondertussen zijn ze veel groter geworden en hebben ze ook een full fledged kappersdienst gewoon ín hun rijlesfiliaal, because why the fuck not :) ) die er met heel veel plezier, enthousiasme en humor gewoon elke keer weer een feestje van maakten.

Dus nee, er is helemaal niets mis met van instructeur/rijschool wisselen.
 
Ongeveer 7 a 8volle lessen gehad nu. Maar AVB plannen voor over 4 weken. Ja het is wel fijn dat hij alles ziet, en er dan wat van zegt (duh, ik ben er om te leren) maar het gaat me meer op de manier van zeggen de manier van leren :) Ik hoor vaker dat mensen dan achterop zitten om dat gevoel te krijgen. Lijkt me wel fijn inderdaad :D
Heeft de rijschool AVB examens al ingekocht voor over 4 weken?
Houdt er rekening mee dat het CBR wederom enorme wachttijden heeft

Het zou beter zijn om al een datum te hebben en naar gelang die datum de lessen in te plannen
Anders ben je je straks scheel aan het betalen aan extra lessen omdat je een lange wachttijd moet overbruggen.

Sowieso als je geen pakket hebt bij je huidige rijschool, kan je altijd vrijblijvend gewoon een andere rijschool binnen gaan en een gesprekje hebben met de instructeur (bij kleinere rijscholen in ieder geval)
Dan kun je wat informatie inwinnen en aangeven hoe het momenteel gaat bij je huidige rijschool
Aan hun reactie kun je dan ook een hoop aflezen of de nieuwe rijschool wel beter bij je zou passen :t
 
Over een uurtje weer lessen, blij dat het AVD is en geen AVB met dit weer :]
Geloof dat het 2,5 uur 1 op 1 is met de instructeur.

Volgende week examen schiet al behoorlijk op :P
 
Vanochtend mocht ik eindelijk voor mijn AVD examen. Ik dacht dat het met de zenuwen wel mee viel maar bij de eerste kruising sloeg de motor al af _O-
Ik moest er wel om lachen want met mijn auto examen ging het precies hetzelfde. Hierna was de grote spanning er wel af en heb ik een lekker rondje gereden. Examinator was tevreden dus mag ik vanmiddag naar het gemeentehuis voor het aanvragen van mijn rijbewijs :] *D
 
Gefeliciteerd!!! *O*

Gelukkig zak je niet op dat soort dingetjes
Ook fijn dat je vanmiddag al terecht kan voor het aanvragen!

Heb je al een motor staan?
 
Deze topic is voller dan vol, dus heb ik voor het gemak een nieuwe aangemaakt, die we helemaal weer kunnen volspammen.

Dus deze mag op slot !

Deel 16
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan