Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed bezig Ellen!
Wegrijden uit een vak vond ik echt VERSCHRIKKELIJK, maar ben heel blij dat ik 'em onder de knie heb. Ik kreeg em ook voor mijn AVB, ging goed gelukkig. Heb wel een kegel omgegooid bij de langzaam slalom, maar bij de tweede keer ging ie goed.

Wegrijden uit een vak heb je echt HEEL vaak nodig op de weg. Sta je stil en moet je rechtsaf, bam, daar is die oefening.
Oortje, man, soms hoor ik mijn instructeur NOG praten als ik aan het rijden ben! ;-p
Gelukkig had ik een hele fijne instructeur, maar toch, blij dat ik er af ben :)
Lekker rijden!
 
Gefeliciteerd en herken goed wat je hier schrijft,
als je eenmaal zelf gaat rijden na het behalen van je rijbewijs doe je toch alles wat het cbr je verboden heeft te doen .ik heb vandaag nog een ritje gemaakt ,twas hier mooi weer en heb heel wat pijlen en zebra strepen meegepakt ,zinkputjes kijk ik ook niet zo naar en als het regent en glad is dan rijd ik toch niet.bij invoegen verplaats ik eerst en geef daarna pas richting aan.dit deed ik op les ook altijd en werd op gehamert door mijn instructeur met lessen dat ik daarop zou zakken maar wat kan mij het schelen haha. ik heb nu toch lekker mijn rijbewijs en schijt aan heel dat CBR!!

Ja, klopt je gaat je eigen rijstijl ontwikkelen.
Die wittestrepen en de putdeksels. Ja daar let ik ook niet meer op.
Ik lap ook wel eens een regel aan mijn laars, maar ik vind dat als je zelf maling hebt aan de regels, je ook niet moet zeuren als bv een automobilist je afsnijdt en zich niet aan de regels houdt.

Dat gezegd hebbende, valt het me op dat ik me op de motor vaak in kleine gaatje prop, dat gaat gewoon niet met een koekblik...
 
Ook aan je medeweggebruikers ...? :?


Ik heb nooit klachten gehad maar een sterk eigen rijstijl.en ik ben meer automobilist op de weg dan motorrijder na 20 jaar auto rijden want dat krijg je er toch niet uit. ik vergeet ook altijd mijn licht aan te zetten overdag net als ik in mijn auto ook nooit de lichten aanzet.
 
Laatst bewerkt:
@Ellen, gefeliciteerd!

Ik had mijn A, checkte net zoals auto; 1 keer spiegel; en gaan.. Maar heb mijzelf inmiddels wel aangeleerd kijken, herhaal kijken en beslis dan je zijwaartse verplaatsing doet..

Beter 1 x te veel kijken, dan 1 te laat. Ik sneed blijkbaar een auto en kreeg een gratis groot licht concert. Met 1 x kijken kon ik blijkbaar zijn snelheid niet goed genoeg inschatten...

Met de auto ben ik mij bewust van welke auto waar rijd.. bij een verplaatsing controleer ik het beeld wat in mijn hoofd zit; is dit veranderd dan nogmaals kijken anders gewoon gaan. Het is een automatisme wat gaat groeien.. Met de motor moest ik dit wel even afleren.. Maar dat komt vanzelf wel terug vermoed ik..
 
Ik heb nooit klachten gehad maar een sterk eigen rijstijl.en ik ben meer automobilist op de weg dan motorrijder na 20 jaar auto rijden want dat krijg je er toch niet uit. ik vergeet ook altijd mijn licht aan te zetten overdag net als ik in mijn auto ook nooit de lichten aanzet.
Het is toch prettig te weten wat een koekblikker vóór je van plan is te gaan doen. Achteraf nog aangeven wat je gedaan hebt is weinig zinvol B|
 
Ik heb donderdag AVD, het gekke is dat ik daar meer gespannen voor ben dan dat ik voor me AVB was.

Vanaf zaterdag kom ik al moeilijk in slaap, soms leg ik 2 uur wakker in me bed aan dat examen te denken en, heb ook nog het gevoel dat ik ziek ga worden :(

En? En? En?
 
Het is toch prettig te weten wat een koekblikker vóór je van plan is te gaan doen. Achteraf nog aangeven wat je gedaan hebt is weinig zinvol B|

kwestie van voldoende afstand houden dan overzie je meer en heb je tijd genoeg te anticiperen op je voorganger dan dat je er te dicht op zit.
 
Laatst bewerkt:
kwestie van voldoende afstand houden dan overzie je meer en heb je tijd genoeg te anticiperen op je voorganger dan dat je er te dicht op zit.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het gaat niet aan hier met de nodige bombarie te verkondigen dat je maling hebt aan verkeersregels en verkeersdeelnemers en intussen anderen de wet voor te schrijven :N
 
ik heb toch niet gezegd dat ik maling heb aan andere verkeersdeelnemers?
alleen dat ik schijt heb aan het cbr met hun zinkputjes en strepen ontwijk regeltjes en dat ik een eigen rijstijl heb maar dat heeft iedereen. net of jij zo perfect bent in het verkeer zeker.
 
ik heb toch niet gezegd dat ik maling heb aan andere verkeersdeelnemers?
alleen dat ik schijt heb aan het cbr met hun zinkputjes en strepen ontwijk regeltjes en dat ik een eigen rijstijl heb maar dat heeft iedereen. net of jij zo perfect bent in het verkeer zeker.
Het ging me om je luidruchtige uitroep: "bij invoegen verplaats ik eerst en geef daarna pas richting aan.dit deed ik op les ook altijd en werd op gehamert door mijn instructeur met lessen dat ik daarop zou zakken maar wat kan mij het schelen haha. ik heb nu toch lekker mijn rijbewijs en schijt aan heel dat CBR!!" Die deed me onsympathiek aan.

Geen of niet tijdig richting aangeven staat in de top drie van ergernissen in het verkeer, dat wou 'k maar zeggen. De verkeersregels, waaronder die over (tijdig) richting aangeven, zijn er in het belang van de verkeersdeelnemers, dus als je maling hebt aan verkeersregels geef je impliciet aan dat je het ook hebt aan verkeersdeelnemers. En het CBR is er om na te gaan of je in het verkeer rekening houdt met het belang van de andere verkeersdeelnemers, dus daarvoor geldt hetzelfde. "Eigen rijstijl" prima, maar als die inhoudt dat je deze en gene verkeersregel aan je laars lapt heb ik daar geen goed gevoel bij.

Ik kan me het gevoel wel voorstellen als je net vijf minuten geleden geslaagd ben voor je rijexamen. Maar daarna hoort dat gevoel weg te zijn in het belang van je eigen en andermans veiligheid.

Nee, ik ben (ook) in het verkeer niet perfect. Maar ik reken mezelf wel tot de weinigen die nog hun richtingaanwijzers gebruiken zoals het hoort :+
 
Laatst bewerkt:
Tjonge ben jij van d politie ofzo haha ik geef wel richting aan maar heb alleen bij invoegen altijd de neiging eerst al een beetje opzij te gaan en dan pas de richtingaanwijzer aanzetten maar dan ben ik dus nog niet over de streep. alleen als ik op mijn XR600 enduro motor rijd waar geen richtingaanwijzers op zitten omdat dit niet verplicht is steek ik vaak geen hand uit maar wel als het echt heel druk is en je absoluut gezien moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Het ging me om je luidruchtige uitroep: "bij invoegen verplaats ik eerst en geef daarna pas richting aan.dit deed ik op les ook altijd en werd op gehamert door mijn instructeur met lessen dat ik daarop zou zakken maar wat kan mij het schelen haha. ik heb nu toch lekker mijn rijbewijs en schijt aan heel dat CBR!!" Die deed me onsympathiek aan.

:^
 
Bij terug komst zei die , was je soms zenuwachtig want op het begin ree je een beetje gehaast, ik dacht gelijk, ooh nee he ik zal het wel niet gehaald hebben maar, de rest van de rit vond die wel goed en, heb het gehaald.

Eindelijk ben ik er vanaf, nu maar hopen dat ik em ook niet meer kwijt raak.

Me instructeur vertelden dat ik nu een punten rijbewijs heb en, gezien word als beginnende bestuurder, dat vind ik wel een raar raar aangezien ik al 17 jaar me b rijbewijs heb
 
Proficiat en ja normaal gezien elk nieuw rijbewijs telt niet mee voor andere rijbewijzen
want je bent nu beginnend bestuurder op een motorfiets dus mag je minder de eerste 5 jaar alcohol drinken dan bij je B rijbewijs helaas.

eigenlijk klopt dat ook niet want als je na jaren een AM rijbewijs krijgt bij je auto rijbewijs mag je wel net zoveel drinken.

maar je hebt het binnen ,nu kun je lekker gaan gassen
 
Laatst bewerkt:
Goh, nooit geweten dat ik weer beginnend bestuurder ben geweest. Nou ja, wat alcohol betreft heb ik toch de absolute 0-lijn op de motor.
 
Hier zie toch wat anders staan:

Wanneer krijg ik een beginnersrijbewijs?

Regels bij nieuwe rijbewijzen
Heeft u al langer dan 5 jaar een rijbewijs en haalt u er een ander rijbewijs bij? Heeft u bijvoorbeeld het autorijbewijs en slaagt u voor uw motorexamen? Dan wordt uw nieuwe rijbewijs niet een beginnersrijbewijs. Het beginnersrijbewijs geldt alleen voor de datum van afgifte van het eerste rijbewijs.
 
Het schijnt wel dat ieder een puntenrijbewijs heeft maar, dat is iets anders dan een beginners rijbewijs .

Dat wist ik ook niet
 
Bij terug komst zei die , was je soms zenuwachtig want op het begin ree je een beetje gehaast, ik dacht gelijk, ooh nee he ik zal het wel niet gehaald hebben maar, de rest van de rit vond die wel goed en, heb het gehaald.

Eindelijk ben ik er vanaf, nu maar hopen dat ik em ook niet meer kwijt raak.

Me instructeur vertelden dat ik nu een punten rijbewijs heb en, gezien word als beginnende bestuurder, dat vind ik wel een raar raar aangezien ik al 17 jaar me b rijbewijs heb

Van harte gefeliciteerd! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan