Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onzin. Het gaat erom dat Nuri er nu al geen zin meer in heeft. Als ze nu vind, denkt ze niet op haar 24e van he leuk dat rijbewijs halen. Ik zou gewoon per direct met zo'n instructeur stoppen.

Vanwaar ben je? Misschien kan iemand je wel een goede rijschool in jouw omgeving aanbevelen.

Mijn instructeur heeft me nooit het idee gegeven dat ik een onnozele ben. Snel iets anders zoeken want er is niks leukers dan motor rijden. Na een val moet je gewoon weer vertrouwen krijgen! Je kan het echt
 
Laatst bewerkt:
Onzin. Het gaat erom dat Nuri er nu al geen zin meer in heeft. Als ze nu vind, denkt ze niet op haar 24e van he leuk dat rijbewijs halen. Ik zou gewoon per direct met zo'n instructeur stoppen.

Ze en haar?

Gebruikersnaam:
nuri

Geslacht:
Man
 
Laatst bewerkt:
vandaag ging m'n les wel weer lekker gelukkig. Halve draai rechtsom blijf ik moeite mee hebben en mn parkeervak oefening naar rechts kan ook nog wel wat beter. En ik moet de motor meer afschuinen volgens m'n instructeur

Woensdag m'n theorie herexamen, hopelijk nu wel voldoende. Ik kreeg vorige keer trouwens een vraag over 'waar kun je het beste rijden met de motor in de sneeuw?' in het spoor van een ander (asfalt was zichtbaar op de afbeelding) of op de verse sneeuw. Wat zou hier het juiste antwoord op moeten zijn?

Mijn gevoel zegt verse sneeuw. Je ziet echter niet wat er onder de sneeuw ligt (putdeksel, stoeprand), dus potentieel gevaar. Bij niet-gestrooide weggedeelten kan platgereden sneeuw spekglad zijn (de wegen in de wijk). Maar op de snelweg zou ik gaan voor het spoor van mijn voorganger, omdat daar wel gestrooid wordt. Ervaringsdeskundigen hier?
 
je zit in de fase van frustratie. dat hebben we allemaal door moeten maken. heb je nog veel avb lessen te gaan voor 22ste?

Ikzelf heb voor t eerst na mijn examen op 2 oktober weer een les gehad en die ging best goed. volgende week nog 1 les en dan 15e nogmaals avd.

Succes Wilco! :t :t
 
Weer gezakt voor m'n theorie overigens. Proefexamens gingen allemaal prima, stof beheerste ik gewoon goed via TET. Komen er op het CBR theorie examen van die vragen met afbeeldingen waardoor ik ga twijfelen. o.a. Een militaire colonne waarvan het voorste voertuig al met z'n wielen gedraaid staat en waarvan ik dus denk dat die al begonnen is met oversteken. Niet dus. '(

En nog zo een.. verkeerslichten buiten werking, jij moet rechtdoor en er staat al een auto op het kruispunt (tegenover je) die voor je langs wil. Ik dacht die auto voor te moeten laten gaan omdat die al bezig was met z'n handeling en je geen kruispunt mag blokkeren. Weer verkeerd. Grrr....

3x is scheepsrecht, 1 december nóg een keer.

Nu eerst 22 November m'n AVB. Heb nog 3 lessen, en gaat een beetje wisselend. In daglicht gaat alles me echt beter af. Rechtsaf in langzame oefeningen blijft nog een beetje een hekelpunt, maar na een paar keer oefenen lukt t dan weer wel. Maar goed, beter meteen in een keer. Moet tussendoor nog wel een keer de snelweg op eigenlijk, anders wordt t voor m'n AVB plaats vindt pas de eerste keer. Aftellen, nog 8 dagen!

@Nuri; dat is echt onacceptabel. Klacht indienen bij de rijschool en andere rijschool zoeken.
 
Weer gezakt voor m'n theorie overigens. Proefexamens gingen allemaal prima, stof beheerste ik gewoon goed via TET. Komen er op het CBR theorie examen van die vragen met afbeeldingen waardoor ik ga twijfelen. o.a. Een militaire colonne waarvan het voorste voertuig al met z'n wielen gedraaid staat en waarvan ik dus denk dat die al begonnen is met oversteken. Niet dus. '(

En nog zo een.. verkeerslichten buiten werking, jij moet rechtdoor en er staat al een auto op het kruispunt (tegenover je) die voor je langs wil. Ik dacht die auto voor te moeten laten gaan omdat die al bezig was met z'n handeling en je geen kruispunt mag blokkeren. Weer verkeerd. Grrr....

3x is scheepsrecht, 1 december nóg een keer.

Nu eerst 22 November m'n AVB. Heb nog 3 lessen, en gaat een beetje wisselend. In daglicht gaat alles me echt beter af. Rechtsaf in langzame oefeningen blijft nog een beetje een hekelpunt, maar na een paar keer oefenen lukt t dan weer wel. Maar goed, beter meteen in een keer. Moet tussendoor nog wel een keer de snelweg op eigenlijk, anders wordt t voor m'n AVB plaats vindt pas de eerste keer. Aftellen, nog 8 dagen!

@Nuri; dat is echt onacceptabel. Klacht indienen bij de rijschool en andere rijschool zoeken.
Dat is balen! Hopelijk inderdaad de 3e keer wel goed

Die vraag over het kruispunt had ik overigens ook fout. Het plaatje is inderdaad erg verwarrend/misleidend. Instinctief geef je voorrang aan die auto anders knal je er tegen op denk je dan. Maar ja het gaat natuurlijk om wie er officieel voorrang heeft

Veel succes met je AVB!
 
Volgende week heb ik her avb examen. De lessen gaan heel slecht sinds de ongeluk. Ik durf niet meer af te schuinen waardoor de oefeningen mislukken en mijn instructeur helpt hierbij ook niet mee.
Heb zovaak niet leuke opmerkingen gehoord als mogool, idioot, half lege dat ik motor rijden niet meer leuk vindt. Het is zo erg dat het mij niet meer uitmaakt of ik zak of haal

Ik heb tijdens mijn rijles ook een ongeluk gehad. Motor total loss en een gebroken rib gehad. Het heeft bij mij heel lang gebeurt voor dat ik weer een beetje vertrouwen terug kreeg in mijn eigen kunnen. Als je gevoel heb dat je instructeur je er niet bij helpt, zou mijn advies zijn om een proefles ergens anders te nemen. Want motorrijden is echt zo ontzettend fijn. Ik heb ook lang getwijfeld wat te doen. Sterker nog ik heb een topic aangemaakt. Ik kreeg veel lieve berichtjes om door te gaan. En heb wat adviezen gekregen hoe verder te handelen. Ik heb eerst een goed gesprek gehad mijn rijinstructeur, en daarna zijn we een les gewoon gaan rijden om even de feelings terug kijken en toen ik pas volledig herstelt was verder met de oefeningen.. kost tijd.. maar als je geen vertrouwen heb in je rijinstructeur, ga dan alsjeblieft ergens anders heen... Je bent niet voor niks motor gaan rijden
 
Ik was zo erg gemotiveerd toen ik met lessen begon om mijn rijbewijs te behalen. Ik had gelijk spullen gekocht en mijn eigen 1e motor en begon lekker te knutselen aan de motor.
De lessen begonnen goed en mijn instructeur was ook erg aardig en hielp mij goed. Helaas veranderde het vrij snel en begon hij soms agressief te reageren en altijd geschreeuw over hoe slecht ik reed en niet formele woorden kreeg ik te horen elke keer. Mijn zelfvertrouwen brokkelde langzamerhand af en ik begon niet meer te genieten van motorrijden... Hij liet mij erg miezerig/sneu voelen bij mede leerlingen. Ik begon steeds slechter te rijden omdat ik steeds minder zelf vertrouwen kreeg. Ik zal jullie advies opvolgen en van rijschool veranderen. Ik heb gisteren contact opgenomen met rijschool cees van den hoek in haarlem. Hij was erg vriendelijk en behulpzaam, ik moest van hem afwachten en mijn avb examen doen en daarna gaan we samen een plan maken met het lessen van mij.


@Ellenkox,

Bij de 3e x zal het je lukken :) ik heb die van mij ook bij de 3e x behaald.
 
Even korte mededeling van mijn kant.
Zojuist mijn AVB examen behaald 😁😁😁😁
Sinds mei bezig geweest.. maar eindelijk in de pokcet!
 
Even korte mededeling van mijn kant.
Zojuist mijn AVB examen behaald 😁😁😁😁
Sinds mei bezig geweest.. maar eindelijk in de pokcet!
Gefeliciteerd!! *O*

Ik was zo erg gemotiveerd toen ik met lessen begon om mijn rijbewijs te behalen. Ik had gelijk spullen gekocht en mijn eigen 1e motor en begon lekker te knutselen aan de motor.
De lessen begonnen goed en mijn instructeur was ook erg aardig en hielp mij goed. Helaas veranderde het vrij snel en begon hij soms agressief te reageren en altijd geschreeuw over hoe slecht ik reed en niet formele woorden kreeg ik te horen elke keer. Mijn zelfvertrouwen brokkelde langzamerhand af en ik begon niet meer te genieten van motorrijden... Hij liet mij erg miezerig/sneu voelen bij mede leerlingen. Ik begon steeds slechter te rijden omdat ik steeds minder zelf vertrouwen kreeg. Ik zal jullie advies opvolgen en van rijschool veranderen. Ik heb gisteren contact opgenomen met rijschool cees van den hoek in haarlem. Hij was erg vriendelijk en behulpzaam, ik moest van hem afwachten en mijn avb examen doen en daarna gaan we samen een plan maken met het lessen van mij.


@Ellenkox,

Bij de 3e x zal het je lukken :) ik heb die van mij ook bij de 3e x behaald.
Goed zo! Hopelijk dat je zelf vertrouwen dan ook weer terugkomt.
In ieder geval voor nu dat je nog bij de huidige rijschool zit: laat je niet kleineren en zeg ook gewoon tegen die instructeur dat je er niet van gediend bent de manier waarop hij tegen jou praat.

Houd ons op de hoogte hoe het verder gaat. :t
 
Laatst bewerkt:
Thanks.. zoo'n last van mijn schouders nu.. gewoon lekker genieten.

@nuri.. blijf je bij die rijschool? Is hem wat overkomen waardoor sijn gedrag ineens anders is?
 
Thanks.. zoo'n last van mijn schouders nu.. gewoon lekker genieten.

@nuri.. blijf je bij die rijschool? Is hem wat overkomen waardoor sijn gedrag ineens anders is?

Ik ben van plan om na mijn her avb van rijschool te wisselen.
Mijn huidige rijinstructeur heeft niet iets ergs meegemaakt voor zover ik het weet. Kreeg wel van de administratieve medewerker te horen dat dit al een tijdje speelde toen ik aangaf dat ik niet netjes werd behandeld
 
Ennnnnnn geslaagd :).

Gister tijdens het examen startte ik lekker, de buitenwegen en de snelweg (Op iets wat krappe volgafstand na) gingen allemaal lekker soepel.

Dan het stukje in de 30 zone, ondanks dat iedere tegenligger voor ging weinig overzicht en veel fiets verkeer. 3 jongeren naast elkaar helpen hier niet bij.. (Inhalen of achter blijven...Dilemma...). Zelf nee schudden tijdens een onhandige inhaalactie hielp volgens mij wel in de beoordeling van de CBR examinator.

Lessend rijbewijs: A
Try the Bike: 23 augustus 2017
Theorie: 5 september 2017
Eerste rijles: 20 september 2017
AVB: 12 oktober 2017
AVD: 13 november 2017
Rijschool: Brookhuis Verkeersschool (Enschede)
Lesmotor: Honda CB650
 
Laatst bewerkt:
Ook gefeliciteetd!! Dat deed ik tijdens het lessen ook altijd.. haha.. ik had het geluk dat het erg rustig was op de weg... wel zo prettig als je al erg zenuwachtig bent
 
Laatst bewerkt:
ik heb t helaas niet gehaald. Rit was goed maar 1 voor sorteer fout voor rotonde verpestte het. Was echt alleen dat.
 
ik heb t helaas niet gehaald. Rit was goed maar 1 voor sorteer fout voor rotonde verpestte het. Was echt alleen dat.

Vaak zak je niet door de fout die je maakt maar door door de manier hoe je het oplost. Als ik verkeerd voorgesorteerd stond zou ik gewoon andere route pakken. Dus stel je moest rechtdoor en je stond verkeerd voor gesorteerd dan zou ik hem lekker driekwart pakken. als jij dan uitlegt bij het CBR dat je een foutje hebt gemaakt en dat de veilige optie is dan ben je geslaagd.

Gewoon evalueren met je instructeur en er weer tegenaan over 2 weken!
 
precies. ik voegde bij een stoplicht te vroeg linksaf in.moest de 2de hebben en pakte de eerste,je moet dan gewoon door rijden en niet meer veranderen. ze stuurden mij daarna weer gewoon op de goede route die hun wilden rijden, ik legde het uit dat ik op dat moment maar half verstond door storing en in veronderstelling was dat ik werkelijk daar af moest.je hebt niks te verliezen want er komt toch geen extra tijd bij.gewoon je eigen rit rijden en bij misrijden op storing gooien in je oortje,dat werkt altijd en is voor hun toch niet controleerbaar
 
Laatst bewerkt:
Precies, ik denk dat ik er goed aan had gedaan om dan rechtdoor te gaan. Gaat me niet weer gebeuren, ik denk dat het volgende examen gaat lukken, en voortaan los ik zoiets dan inderdaad maar zo op dat de veiligheid altijd gewaarborgd blijft.
 
ik heb t helaas niet gehaald. Rit was goed maar 1 voor sorteer fout voor rotonde verpestte het. Was echt alleen dat.

;( Boehoe -O-

Weet je nog waar het was? Eerste keer dat je er reed?
Voor nu gewoon knap @#€ en balen.

Maar die derde keer ga je het met vlag en wimpel halen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan