Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Drontermeerdijk (van Harderwijk richting Roggebot, halverwege kun je er desnoods bij Elburg af) is wel leuk. Beetje saai, paar bochtjes, maar leuk uitzicht. Anders de Zeewolderdijk (van Harderwijk richting Nijkerk), daar zitten ook wel paar mooie bochten in.

Verder vind ik Flevoland (nog) niet zo bijzonder, erg rechttoe-rechtaan. Veluwe vind ik mooier :]

Drontermeerdijk vorige week nog gereden vanaf Harderwijk en dan zo richting Kampen. Leuk uitzicht over het water met bootjes enzo (onderweg nog even gestopt voor een paar fotootjes), maar wat rijden betreft wel enorm saai. Viel nog net niet in slaap aan het einde :Z
Dan ben ik toch weer blij met de Veluwe om de hoek. Niet zoveel water, maar veel meer leuke weggetjes :)

Edit: Zo ziet dat er dus uit.. Enorm recht.. Enorm doods

[img=600,450,,,"Drontermeerdijk"]https://tweakers.net/ext/f/jeN88FbiiSL2IwWiUiOhYD8O/full.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Drontermeerdijk vorige week nog gereden vanaf Harderwijk en dan zo richting Kampen. Leuk uitzicht over het water met bootjes enzo (onderweg nog even gestopt voor een paar fotootjes), maar wat rijden betreft wel enorm saai. Viel nog net niet in slaap aan het einde :Z
Dan ben ik toch weer blij met de Veluwe om de hoek. Niet zoveel water, maar veel meer leuke weggetjes :)

Edit: Zo ziet dat er dus uit.. Enorm recht.. Enorm doods

[afbeelding]
Is waar. Maar ook meer bomen langs de weg en herten en wilde zwijnen die zomaar oversteken. Rustig aan dus.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist AVD examen gedaan en...


Woohoo!!
Geslaagd!!! In 1 keer nog wel *O*
Vanmiddag om 15.30 heb ik al een paar weken geleden een afspraak gemaakt bij de gemeente, gelijk dat pasje aanvragen *D

Zal dadelijk even verslag doen van de rit als ik weer thuis ben en uit mijn eigen zweet pak ben gehesen :t
 
Zojuist AVD examen gedaan en...


Woohoo!!
Geslaagd!!! In 1 keer nog wel *O*
Vanmiddag om 15.30 heb ik al een paar weken geleden een afspraak gemaakt bij de gemeente, gelijk dat pasje aanvragen *D

Zal dadelijk even verslag doen van de rit als ik weer thuis ben en uit mijn eigen zweet pak ben gehesen :t

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd Full Throttle Twisty en veel plezier gewenst met het motorrijden *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Zojuist AVD examen gedaan en...


Woohoo!!
Geslaagd!!! In 1 keer nog wel *O*
Vanmiddag om 15.30 heb ik al een paar weken geleden een afspraak gemaakt bij de gemeente, gelijk dat pasje aanvragen *D

Zal dadelijk even verslag doen van de rit als ik weer thuis ben en uit mijn eigen zweet pak ben gehesen :t
Ja, wat goed! Gefeliciteerd!! *O* :t
 
Haha
Dank jullie!

Dat wordt eerst volop proefrijden ;)

Nou de rit ging over het algemeen eigenlijk erg soepel vond ik

Van tevoren nog een uurtje inrijden gedaan,
kreeg tegen het einde nog wat commentaar over het invoegen dat ik beter voor de auto in kan voegen als de ruimte er is in plaats van erachter
Verder moest ik nog wat beter letten op het kijken bij het verplaatsen

Op CBR Rijswijk nog even de Bravo(k) doorgenomen voor het examen

Gesprekje met de examinator die aangaf wat hij verwacht te zien (vlot, veilig en zelfstandig)
Daarna uiteraard ogentest en een vraagje bij de motor over het oliepeil checken en vullen

Toen heb ik nog even zelf rustig de tijd genomen om mijn helm en handschoenen aan te doen en rustig van het terrein af te rijden

Geen idee hoe de route was want ik ken het daar niet en sowieso ben ik slecht in het onthouden van routes dus gelukkig zat er een TomTom in mijn oor

In het begin was ik nog een beetje zenuwachtig maar zodra ik zelf vond dat het wel goed ging werd ik rustig en reed ik dus gewoon vlot (en veilig en zelfstandig) door
Werd gewoon een lekker stukje rijden

Moest op een gegeven moment wel lachen omdat we de route pakten via de wel beroemde brug in Rijswijk waar veel gelest en examens worden gedaan
En ik toentertijd ook met de auto daar examen had gedaan

Verder werd tegen het einde van de rit de verbinding slechter met het oortje en verstond ik links af maar moest dus rechtdoor
De verwarring kwam omdat mijn knipperlicht naar links nog aan stond en hij aangaf om die even uit te doen maar daar maakte ik dus linksaf slaan van

Dat was verder geen probleem dus gewoon lekker doorgereden

Heb de examen wagen ook 1 keertje lekker achter mij gelaten dus moest even een stop & go nog doen. Dit ging verder ook prima

Uiteindelijk weer terug op het CBR kreeg ik een handje en een glimlach met het nieuws dat ik geslaagd was.
Nog wel een paar aandachtspuntjes had hij opgenoemend over de snelweg dat ik iets meer afstand moet houden en wat meer de vrije ruimte moet opzoeken maar verder was hij er tevreden over en vond hij dat ik het goed heb gedaan :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel motorlaarzen als motorschoenen en moet zeggen dat de motorschoenen veel comfortabeler zijn

Dat hangt denk ik af van het type laarzen en schoenen. Ik heb race-laarzen, en meer modieuze motorlaarzen met een hakje, en schoenen. De racelaarzen zijn te stug, maar de andere laarzen rijden prettiger dan de schoenen. Die zijn erg soepel, en hebben een smalle punt waarmee ik heel makkelijk schakel.
 
Thanks! :)

We gaan het vieren met een BBQ
Vanmiddag ook al gebak op
Dus waarschijnlijk wanneer ik weer op een motor zit heb ik een maatje groter nodig voor mijn pak haha

Rijbewijs ligt volgende week vrijdag klaar :t
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd FTT! Hoewel ik dacht dat je eind augustus pas aan de beurt was, of vergis ik me nou?

Weet je ook nog welke examinator je had? En dat bruggetje, bedoel je de brug bij Den Hoorn, waar het verkeer van rechts opeens voorrang heeft? Dat is wel een bekend instinkertje idd.

Nu wachten op je rijbewijs, proefritjes maken en evt snel een motor kopen?
 
Zojuist AVD examen gedaan en...


Woohoo!!
Geslaagd!!! In 1 keer nog wel *O*
Vanmiddag om 15.30 heb ik al een paar weken geleden een afspraak gemaakt bij de gemeente, gelijk dat pasje aanvragen *D

Zal dadelijk even verslag doen van de rit als ik weer thuis ben en uit mijn eigen zweet pak ben gehesen :t

Gefeliciteerd Full Throttle Twisty !!! yeaaaaaahhhh :] :] *O* *O*

Zullen we een newbee MC oprichten ?? haha :}
 
Ja dat was inderdaad eerst eind augustus maar ze hebben een paar weken terug een plekje gevonden vandaag dus en gelijk voor mij ingeboekt

Ik had mr. Uittenbogaart (weet niet of ik het helemaal goed schrijf) als examinator.

Nee niet bij den hoorn maar die brug heb ik wel gedaan tijdens de les afgelopen dinsdag. Dat was ook wel een vervelende brug inderdaad wat betreft voorrangsregels

Bedoel die weg in Delft (niet Rijswijk sorry!) met brug waar het 1 rijstrook breed is met 2 richting verkeer en fietsers op de weg waar er geen fietsstroken liggen en dus bij de brug heeft tegemoetkomend verkeer voorrang (tenminste ligt eraan van welke kant je komt uiteraard)
______________________
Ja even wachten op rijbewijs en dan ga ik eerst een motor huren om te kijken hoe dat proces in zijn werk gaat

Mijn ouders weten nog niet dat ik mijn A rijbewijs nu heb of dat ik überhaupt aan het lessen was omdat mijn moeder er op tegen is en mij alleen maar zou demotiveren

Maar mijn stiefvader heeft al heel lang geleden zijn A gehaald en eigenlijk al jaren niet meer gereden
Dus mijn idee is om hem uit te nodigen iets te gaan doen zonder te zeggen wat totdat we dan bij zo'n motor verhuur plek zijn en ik mijn rijbewijs laat zien :P

Als hij dan een leuk dagje motorrijden samen met mij heeft gehad heb ik wat steun wanneer ik het aan mijn moeder ga vertellen haha

Misschien enthousiasme genoeg dat ze wel wat willen bijspringen voor een leuke 2ehands motor *D

@Sandor: dank je! Ja laten we een MC oprichten voor de ex lessers en gelijk een ritje inplannen ;)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd !!!! Lijkt me echt heerlijk!!

Over laarzen... tsjah ik ben wel blij met me boots.. maar me broek erover wordt krap doordat dezevrij smal is (astars a10 air v2)

Erin kan prima, plaatje voor het idee

47924056_7_C64_4_F57_BD18_D47_AF640833_A.jpg
 
Ah, ik denk dat ik al weet welke brug jij bedoelt. Die redelijk onoverzichtelijke, met die bochtjes ervoor (of erna).

Voor verhuur had ik bij Motoport Wateringen gekeken, want die was lekker dichtbij. Borg was echter wel 1500 euro, wat ik een beetje belachelijk vond. Bij Goedhart was het 300, en het aanbod was ook veel leuker. Heb je al een beetje rondgekeken wat en waar je wilt huren?
 
@AronJ: Thanks! Het is een fijn gevoel om het lessen allemaal achter de rug te hebben

@Odin: ja inderdaad die brug

Ik zat te kijken bij Hans van Wijk die heeft ook een borg 300 en anders Goedhart
Bij Hans van wijk is dichtbij en heeft ook een Kawasaki Z900RS en Honda Rebel staan waar ik van uit ga dat dat mijn stiefvader meer aanspreekt
Zelf zou ik dan de Kawasaki z900 of z650 kiezen of de Honda cb500f
Alhoewel het mij ook leuk lijkt om de Versys eens te proberen ( maar bewaar dat wel voor een andere keer)
 
Laatst bewerkt:
@AronJ: Thanks! Het is een fijn gevoel om het lessen allemaal achter de rug te hebben

@Odin: ja inderdaad die brug

Ik zat te kijken bij Hans van Wijk die heeft ook een borg 300 en anders Goedhart
Bij Hans van wijk is dichtbij en heeft ook een Kawasaki Z900RS en Honda Rebel staan waar ik van uit ga dat dat mijn stiefvader meer aanspreekt
Zelf zou ik dan de Kawasaki z900 of z650 kiezen of de Honda cb500f
Alhoewel het mij ook leuk lijkt om de Versys eens te proberen ( maar bewaar dat wel voor een andere keer)
Je koopt toch geen motor voor je stiefvader? :?
 
Je koopt toch geen motor voor je stiefvader? :?
Nee maar gaat om een dagje met hem rijden en hij is meer van de choppers en de HD's etc dus dan komt zo'n Honda Rebel qua huurmotor daar wel dicht bij in de buurt
Ikzelf wil juist liever niet op zo'n ding dus bij Hans van Wijk bijvoorbeeld is er ook genoeg keuze voor mij

Ik ben van plan een 2e hands motor te kopen dus dat wordt sowieso dan proefritjes maken op motoren die een stuk ouder zijn dan die ik kan huren zeg maar

Het huren is eigenlijk meer een leuk dagje rondrijden voor de lol :)
 
@Reliku: Bedankt! Gaat wel lukken, ben er alleen maar meer enthousiast over geworden

@Xtine: ja daar ben ik het wel mee eens, ik wil zoveel mogelijk gaan rijden op de korte termijn zodat ik het gevoel niet kwijtraak en er nog meer zekerder over word
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan