Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gisteren mijn 2e les gehad. Nq eerst remoefeningen komt hij bij e staan endoet mijn motr uit.
Of ik toe was aan een rondje door de omgeving. Wut?! Nu al?!
Als ik je zo zie gaan kan dat makkelijk zegtie.
Nou zeg ik natuurlijk geen nee, maar ik vond t doodeng. Vooral de eerste rotonde 😂.

Ging uiteindelijk hardstikke goed gelukkig.
Als ie volgende keer vraagt of je toe bent aan een wat te gaan drinken met hem dan zou ik aan de bel trekken :+
 
Gisteren mijn 2e les gehad. Nq eerst remoefeningen komt hij bij e staan endoet mijn motr uit.
Of ik toe was aan een rondje door de omgeving. Wut?! Nu al?!
Als ik je zo zie gaan kan dat makkelijk zegtie.
Nou zeg ik natuurlijk geen nee, maar ik vond t doodeng. Vooral de eerste rotonde 😂.

Ging uiteindelijk hardstikke goed gelukkig.
Ik had zoiets drie jaar geleden bij de lessen ook, de proefles was AVB, de eerste echte rijles was een volle AVD oefening. :+
 
Alle 8jes gingen goed vandaag. Iets meer snelheid maakt al een wereld van verschil. Evenals goed kijken. Alle andere herhaal oefeningen gingen bij poging 1 of 2 goed. Vertrouwen voor avb op donderdag.
 
Vandaag en gisteren les gehad.
Ik begin bij gisteren:

De langzame slalom ging goed. Vertragingsoefening ging goed! Alle rem oefeningen gingen goed. De stopproef blijft soms nog wel wat lastig.
Wegrijden uit parkeervak ging een heel stuk beter.... Maar de hell was de halve draai. Dat ging echt voor geen meter.
Midden in de bocht viel de motor uit, ik eroverheen en m'n scheen bleef denk hangen achter het stepje. Van onder tot aan m'n knie een hele schaafwond en blauw....
Zo enorm gefrustreerd dat het allemaal niet lukte |( |( |( |( Nog een lekker stukje gereden en dat was heerlijk.

Vandaag weer les gehad. En focus op de halve draai en het achtje.
Halve draai ging in het begin héél moeizaam. Ik was bang om te vallen. Lukte steeds een stukje verder. Na een aantal keer lukte het! Ik blij.
Daarna mislukte het weer, maar daarna bleef ik lekker gaan! Zowel links als rechts..... *O**O**O*
Achtje ging ook goed *O*:]
Het vertrouwen is weer terug :] EN dat met mijn gare been, kan amper lopen..... *D
 
Wat fijn dat het vandaag wel goed ging @lotje95 :)
Halve draai was bij mij ook drama, terwijl ik daarna geen problemen met het achtje had :+
Hahaha ik had dus vorige week vrijdag precies hetzelfde! 😂
Toen deed ik die voor het eerst. Ik denk dat je dan meer de focus op het midden hebt....en dat je dan automatisch daarheen wil rijden. En met de halve draai heb je dat richtpunt toch wat minder.
Instructeur vertelde zelf ook dat hij er moeite mee had. Dusja we zijn niet de enige die het lastig vinden.

En stopproef is alleen soms moeilijk omdat ik achter soms te hard wil remmen.... Dat ie net een beetje in de abs schiet.... Maar verder doe ik em goed.
 
Gefeliciteerd voor alle geslaagden!

Aanstaande dinsdag mag ik op voor het AVD examen. De laatste voorspelling is geloof ik 34 graden.... moet eerlijk bekennen dat ik er wel tegenop zie.

Laatste les ging prima, enige minpunt was soms te weinig afstand. Omdat ik al jaren mijn rijbewijs heb en het een slechte gewoonte is geworden heb ik nu moeite met het afleren. Toch weer wat bewuster in de auto gaan rijden.

Succes voor degene die net zoals ik aankomende week moeten afrijden! Toi toi toi!
 
Als je er het budget voor hebt: motorspijkerbroek en een doorwaai jas. Dan is het wel redelijk te doen. En goedkoper dan een nieuw examen omdat je door de hitte niet geconcentreerd kon rijden 😜

Succes iig, laat je niet gek maken en gewoon lekker rijden 👍
 
Gisteren mijn 2e les gehad. Nq eerst remoefeningen komt hij bij e staan endoet mijn motr uit.
Of ik toe was aan een rondje door de omgeving. Wut?! Nu al?!
Als ik je zo zie gaan kan dat makkelijk zegtie.
Nou zeg ik natuurlijk geen nee, maar ik vond t doodeng. Vooral de eerste rotonde 😂.

Ging uiteindelijk hardstikke goed gelukkig.
*O* :t Natuurtalent 😁
Begrijp alleen niet waarom hij, als hij vindt dat je toe bent aan een rondje door de omgeving, eerst je motor afzet. Of zat er geen dB-killer in en dacht hij dat je 'm anders niet zou verstaan? _O-
 
Afgelopen zaterdag mijn eerste rijles gehad.. Vanwege de warmte gingen we ons vooral richten op de snelle oefeningen, snelle slalom, onbewust maak ik meer snelheid, ik ga er met iets van 30 in maar neem de laatste bijna met 45.. iemand tips?

Uitwijkoefening ging prima, noodstop was in het begin eng maar ging steeds beter.
Vertragingsoefening ging in het begin lastig, vooral om ik heb gevoel had dat ik bijna stilstond en dan ineens doormoet de slalom in en ook het snel doorschakelen heb ik nog wat moeite mee, moet leren de kopppeling echt op te laten koppelen als ik schakel.
 
Ik was al een tijdje mee aan het lezen in het forum maar wou me niet nog meer druk op leggen door hier te posten dat ik vandaag op moest voor mijn AVD O-)
Maar ook ik mag melden dat ik vandaag geslaagd ben en vanaf morgen eindelijk op mijn Yamaha MT07 mag stappen *O*:]

Top 👍*O*.
Heel veel rijplezier de komende tijd.
 
Afgelopen zaterdag mijn eerste rijles gehad.. Vanwege de warmte gingen we ons vooral richten op de snelle oefeningen, snelle slalom, onbewust maak ik meer snelheid, ik ga er met iets van 30 in maar neem de laatste bijna met 45.. iemand tips?

Uitwijkoefening ging prima, noodstop was in het begin eng maar ging steeds beter.
Vertragingsoefening ging in het begin lastig, vooral om ik heb gevoel had dat ik bijna stilstond en dan ineens doormoet de slalom in en ook het snel doorschakelen heb ik nog wat moeite mee, moet leren de kopppeling echt op te laten koppelen als ik schakel.

Probeer je pols wat te kantelen, zo kan je niet per ongeluk meer gas geven.

Geniet ervan, en maak je niet te druk als iets niet gelijk lukt.
Dit was je eerste les, met herhalen kom je er echt wel.
 
Hier vandaag de laatste les gehad (ten minst als we morgen een mooi ritje kunnen maken). De instructeur heeft er vertrouwen in dat het avd moet gaan lukken... hopelijk stel ik niet teleur... nu al zenuwen....
 
Succes! Hier waren de zenuwen ook aanwezig! Eenmaal de motor in de eerste versnelling en ik was er (zo goed als) vanaf! Gewoon net doen alsof je aan het lessen bent!
 
Ik was al een tijdje mee aan het lezen in het forum maar wou me niet nog meer druk op leggen door hier te posten dat ik vandaag op moest voor mijn AVD O-)
Maar ook ik mag melden dat ik vandaag geslaagd ben en vanaf morgen eindelijk op mijn Yamaha MT07 mag stappen *O*:]
*O* :t
Veel veilige en vrolijke km's gewenst!
En vanaf nu dus ook graag af en toe een bijdrage van je!
 
Vandaag voor het eerst sinds October weer op de fiets.
Lessen voor overstap van A2 naar A (ik viel net buiten die hele leuke code 80 regeling, supertof B| )

Wat kanttekeningen gekregen in de vorm dat ik mezelf niet echt de tijd geef goed te kijken voor kruisingen en rotondes (nadering snelheid te hoog) en ik mis nog wel eens een overgang in de vmax :z

Denk zelf dat het ook wel gewoon weer even wennen is om te rijden terwijl er zo'n instructeur achter je rijdt en van alles in je oor roept..
Maar ik kan zeker niet alles daarmee goedpraten.

Komt dus eigenlijk te gehaast over, moet netter.

~7u les nodig, waarvan dus 2 nu gehad.
Ach, ik hield daar al wel een beetje rekening mee 8)7
 
Vandaag voor het eerst sinds October weer op de fiets.
Lessen voor overstap van A2 naar A (ik viel net buiten die hele leuke code 80 regeling, supertof B| )

Wat kanttekeningen gekregen in de vorm dat ik mezelf niet echt de tijd geef goed te kijken voor kruisingen en rotondes (nadering snelheid te hoog) en ik mis nog wel eens een overgang in de vmax :z

Denk zelf dat het ook wel gewoon weer even wennen is om te rijden terwijl er zo'n instructeur achter je rijdt en van alles in je oor roept..
Maar ik kan zeker niet alles daarmee goedpraten.

Komt dus eigenlijk te gehaast over, moet netter.

~7u les nodig, waarvan dus 2 nu gehad.
Ach, ik hield daar al wel een beetje rekening mee 8)7
Waar les je in Alkmaar?
 
Morgen lessen, zal wel lekker warm zijn. Moet echt voor dat soort dagen een jeans en doorwaai jas gaan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan