Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

@Springbok Het verbaasde me ook helemaal niets..

Achja, áls ik ooit een keer dat vermaledijde rijbewijs haal, heb ik hem tenminste wel écht verdiend. Heb zelfs voor het kopen van m'n huis niet zoveel moeite hoeven doen _O- .
 
Dan had ik waarschijnlijk het verzoek tot het bezichtigen van een woning in drievoud moeten invullen met een typmachine welke gezegend is door een Arameense priester waarna het document eerst vijf dagen dient te sudderen in een onbewoond moeras alvorens het verdwijnt in de vergetelheid a la in het postvakje van de makelaar:').
 
Nog even leuk om te delen, mijn eerste motor is dit geworden:
20190722_152556.jpg


Bandit uit 96, 25 kw op kenteken. Rijdt heerlijk en heeft nog een hoop power.

Succes nog aan iedereen die de komende tijd examen heeft!
 
Ik bedenk me net dat ik donderdag mn avb examen heb.....en dat het best warm gaat worden hahaha. Denk dat ik maar in mn zwembroek in mn pak ga rijden
Zorg ervoor dat je wat te drinken mee hebt en genoeg rust neemt..... Veel blijven drinken!

Ik heb ook in 30+ graden langzame dingen moeten oefenen.... De hell....
 
Ik bedenk me net dat ik donderdag mn avb examen heb.....en dat het best warm gaat worden hahaha. Denk dat ik maar in mn zwembroek in mn pak ga rijden

Oh lekker joh, kokende remmen en een kokend blok tussen je benen 😋

Hoe zwaarder de beproeving, hoe beter het gevoel achteraf 💪🏻

Ik zou gewoon je boxer in je pak dragen i.p.v. een zwembroek, is minder warm.

En neem een handdoek mee voor je zweetballen voor wanneer je terugkomt bij de rijschool :+

Maar vooral, veel succes en veel plezier, want je eerste examen wordt een feit :)
 
Succes met je examen Benonderweg! Ik heb de lessen voor mijn AVB doorstaan met gevoelstemperatuur 35+. Dag van het examen viel het gelukkig mee, scheelt ook dat het examen korter is dan een rijles. Max 20 minuten volgens mij, bij mij was iedereen zelfs sneller klaar.

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! *O*

Succes ermee Judy1990, wat een verhaal zeg! Het komt vast allemaal goed 🤞
 
haha succes met je AVB. Ik heb vanmiddag ook weer les in deze heerlijke warmte. Vorige keer gingen we de snelweg op, volgens mij stond nu remmen op de planning. Zal wel doorweekt thuis komen worden...
 
Gek genoeg is dat de enige die we nog niet gedaan hebben 😂. Die komt dinsdag aan de beurt.
Eerste les dat wij de halve draai en 8je deden kreeg ik het ook niet voor elkaar. Had er de pest in. De tweede keer dat we het gingen doen was ik veel vrijer in mijn hoofd. Heb vertrouwen en kijk vooral goed! Kijk hoog en de richting die je op wilt. Mogelijk dat je instructeur je via een oortje (mijne heeft dat) je instructies kan geven. Dat deed hij bij mij de eerste paar keer en dat hielp heel erg. Als je het uiteindelijk door hebt dan is het een stuk makkelijker en ook erg leuk!
 
T stomme is.. het afschuinen onderweg op bv afrit snelweg lukt me wel prima maar die stomme krappe pilonnen... 😂
Over een uurtje mogen we weer.. ben benieuwd!
 
T stomme is.. het afschuinen onderweg op bv afrit snelweg lukt me wel prima maar die stomme krappe pilonnen... 😂
Over een uurtje mogen we weer.. ben benieuwd!
hahaha, ja had precies hetzelfde. Je gaat heel erg focussen op die dingen. Kijk er overheen! Mijn instructeur gaf ook aan dat het makkelijker werd als ik het op een iets hogere snelheid zou doen (maybe slechts 4 a 5km per uur harder). Daardoor heb je minder snel dat je denkt, shit dat ding gaat vallen.
 
Thanks @Aneli !

Haha, @ToscaB die pilonnen maken alles moeilijker. Ik kreeg de halve draai níet voor elkaar. Zegt de instructeur "ga daar eens verderop proberen dan" en hop, op het stukje zonder pilonnen de ene halve draai na de ander. Weer terug tussen de pilonnen en meteen weer drama. Die dingen stijgen naar je hoofd, ik zweer het je. Succes straks! Oefening baart kunst enzo *O*
 
@P.d.H. & @Ride Dirty Thanks!
Heb al contact gehad met de BOVAG. Zodra de rijschool failliet wordt verklaard - of er een ander officieel bericht uitgaat waaruit blijkt dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen - kan ik waarschijnlijk aanspraak maken op het Garantiefonds van de BOVAG. Gelukkig heb ik ook een rechtsbijstandverzekering, die ga ik zeker even bellen, wie weet..

Al moet ik zeggen, op dit moment maakt het geld me niet eens uit. Ik wil gewoon dat dat verdammte examen geannuleerd wordt, zodat ik verder kan met m'n lessen. Hij staat nu gepland op 5 augustus. Dus in het ergste geval moet ik eerst wachten tot die datum gepasseerd is, om een nieuwe in te kunnen plannen. Maar liever niet natuurlijk.

dat snap ik helemaal! Echt een klotesituatie... Als die datum gepasseerd is zou je dan wel iets kunnen plannen? of blijft het examen dan toch op 'e'en of andere manier bij die rijschool en het CBR in " het systeem" staan? Probleem is wel: ook al zou je op 6 augustus weer aanvragen bij een andere rijschool ,dan zul alsnog 5 tot 8 weken moeten wachten vrees ik.

Overigens iedereen die nog aan het lessen is en morgen/overmorgen moet AVB'en: Sterkte! :+;(
 
O, die verdraaide pionnen... Bloedhekel dat ik aan ze heb! Nu even smal straatje keren geen probleem, dubbel zo veel ruimte met pionnen tijdens de avb en het lukte me voor geen meter. Gelukkig had ik een mierenneuker van een instructeur en waren de examinatoren soepeler *O*

Succes iedereen met jullie examens!
 
Zojuist met avd met succes afgerond.
A rijbewijs is binnen.

Het was zweten geblazen in mijn motorpak, maar dat was het meer dan waard.
20 min op de motor gezeten.
Gefeliciteerd! Je zal wel afgezien hebben in de warmte van vandaag.🥵
Veel veilige kilometers en plezier! :]*O*:t
 
Pfffff ik leef nog. Die temperatuur is echt niet fijn. Les ging wat minder dan vorige keer. Zei al tegen Mn instructeur, blaas dat AVB examen maar af😂😂 maar daar wou hij niets van weten. Had echt ff tijd nodig erin te komen. Uitwijk en vertragingsoefening had ik echt n paar keer voor nodig voor het goed ging. Frustrerend, vorige keer ging alles zo goed. 8je blijft klote, hoewel hij nu wel een paar keer gelukt is. Stomme is idd dat ik probeer meer snelheid te houden (zegt instructeur ook steeds) maar op eoa manier lukt dat niet echt. Hij blijft stom 😂.

Ik hoop dat t volgende keer weer beter gaat. Nog maar 2lessen voor mijn AVB staat, dus moet nog wel ff hard aan de bak volgende week!
 
Terug
Bovenaan Onderaan