Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

JAAAAAAAAA!!!
GESLAAAAAAGD!!
Omgomgomgomg zo blij*O**O*

Paar foutjes, maar al met al prima rit. Was ook rustig op de weg (leve de vakantie), dus kon wat meer m'n ding doen. Pffff last van m'n schouders af, niet normaal:]
Goed werk jongedame, gefeliciteerd! *O* Ik kan me je gevoel levendig voorstellen. Maar nu gaat het echt beginnen. Vanaf nu ga je leren motorrijden. Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!
 
Thanks iedereen! Is nu een dag later en nog steeds helemaal blij. Alleen al dat gevoel "hij is binnen". *O*

@max snelheid Leren rijden, maar zonder oortje! Gelukkig mensen in m'n omgeving die al een tijdje ervaring hebben, dus kan nu als een blij ei achter hen aanstuiven :] .

Aankomende zondag m'n eerste motor ophalen. Honda Hornet uit 2009. Zodra ik hem in m'n bezitterige klauwtjes heb, plaats ik een foto. Hij is echt tof namelijk. Echt, heel tof. 8-)
 
Lekker joh! Lekker zelf rondrijden😃.

Ik heb vanmiddag mijn laatste les voor mijn AVB. Zaterdag ging het echt bagger. 8je lukte niet meer en er zelfs mee onderuit gegaan voort eerst. De rest ging trouwens wel allemaal goed hoor! Alleen dan baal ik weer van dat 8je die vorige week ineens superiors ging. Hoop dat t nu beter gaat.
Als het überhaupt lukt, ben gisteren door iets in mijn duim gestoken waardoor mijn hand tot aan mij pink/pols is opgezet. Ben benieuwd of ik wel in mijn handschoen kom 😂.
 
Thanks iedereen! Is nu een dag later en nog steeds helemaal blij. Alleen al dat gevoel "hij is binnen". *O*

@max snelheid Leren rijden, maar zonder oortje! Gelukkig mensen in m'n omgeving die al een tijdje ervaring hebben, dus kan nu als een blij ei achter hen aanstuiven :] .

Aankomende zondag m'n eerste motor ophalen. Honda Hornet uit 2009. Zodra ik hem in m'n bezitterige klauwtjes heb, plaats ik een foto. Hij is echt tof namelijk. Echt, heel tof. 8-)
Wij zijn nieuwsgierig …! Leuk dat je zo hier je blije gevoel weergeeft! Zelf ben ik daar niet sterk in. Kan nog van je leren :$ Geniet er vooral van! Enne, voorzichtig met dat stuiven … Je kunt beter wat eerder vertrekken dan hard rijden 😁
 
Lekker joh! Lekker zelf rondrijden😃.

Ik heb vanmiddag mijn laatste les voor mijn AVB. Zaterdag ging het echt bagger. 8je lukte niet meer en er zelfs mee onderuit gegaan voort eerst. De rest ging trouwens wel allemaal goed hoor! Alleen dan baal ik weer van dat 8je die vorige week ineens superiors ging. Hoop dat t nu beter gaat.
Als het überhaupt lukt, ben gisteren door iets in mijn duim gestoken waardoor mijn hand tot aan mij pink/pols is opgezet. Ben benieuwd of ik wel in mijn handschoen kom 😂.
Oeps … Beterschap en veel succes! :t
 
Ah gatsie @ToscaB, hopelijk trekt het snel weg! En hopelijk lukt het 8je ook snel weer! Heb ook vaak genoeg gehad tijdens AVB dat ik het ene moment supersoepel door een oefening ging, om hem vervolgens de volgende dag weer grandioos te verknallen. Uiteindelijk lukt het je *O* !

Leuk dat je zo hier je blije gevoel weergeeft! Zelf ben ik daar niet sterk in. Kan nog van je leren

Haha, ik moet zeggen dat ik me schriftelijk wel een stuk beter kan uitdrukken dan gewoon face-to-face zegmaar. Daarnaast is dit ook echt dé plek om m'n blijheid te delen, iedereen snapt het:9.
 
Ah gatsie @ToscaB, hopelijk trekt het snel weg! En hopelijk lukt het 8je ook snel weer! Heb ook vaak genoeg gehad tijdens AVB dat ik het ene moment supersoepel door een oefening ging, om hem vervolgens de volgende dag weer grandioos te verknallen. Uiteindelijk lukt het je *O* !



Haha, ik moet zeggen dat ik me schriftelijk wel een stuk beter kan uitdrukken dan gewoon face-to-face zegmaar. Daarnaast is dit ook echt dé plek om m'n blijheid te delen, iedereen snapt het:9.
Nou, ik in ieder geval! :Y
 
Zaterdag weer lesje gehad. Voor de eerste keer de snelle slalom en de uitwijkoefening. Merk wel dat ik dat snelle werk een stuk leuker vindt, die uitwijkoefening ging al naar een paar keer helemaal goed. Bij de snelle slalom geef ik soms nog onbewust gas bij in de bochtjes, verder ging ie ook lekker. Alleen de vertragingsoefening nog en vooral het remmen beter onder de knie krijgen. Vindt ik op 1 of andere manier het lastigste. AVB hoogstwaarschijnlijk 23 augustus, met nog 3 a 4 lessen tegaan. Spanning begint te komen ;). Misschien dat jullie trouwens hierbij kunnen helpen, die precisiestop. Moet je voordat je stil staat nog even snel terugschakelen, of moet dit veel eerder al klaar zijn? Ik kan het online moeilijk vinden. Merk ook dat ik remmen op de weg super makkelijk vindt, maar wanneer het dan in zo'n avb oefening moet dan gaat het opeens lastiger.
vertragingsoefening: het lukte mij ook niet in het begin totdat een instructeur (een andere dan die ik normaal had): zie het als een soort van noodstop, dus vol in de remmen. Daarna terugschakelen en de rest van de oefening doen. Dat hielp! Sindsdien had ik er geen problemen meer mee.
precisiestop: helaas had ik hetzelfde probleem. "Remweg niet vloeiend genoed", "te vroeg geschakeld", "te laat geschakeld", "niet geschakeld", "te snel"< "te traag". Enzovoort! wat een K-U-T oefening was het. Duss geen tips van mij haha. wat ik deed was remmen, op 3/4 van de 3 naar de 2 en vlak voor ik stilstond naar de 1 schakelen. Dus niet op het allerlaatste moment nog twee versnellingen terug.
 
Oeps … Beterschap en veel succes! :t
Ik zie nu ook echt pas dat er in mijn voorgaand bericht een heel raar woord staat. Fijn autocorrect :P
Er zou moeten staan dat het 8je vorige week nog prima ging.... :') Blijkbaar vond mijn telefoon het superiors :P

Ging trouwens prima gisteren. Tijdens het rijden geen last gehad. Pas toen doe handschoen uitging weer ;).

Laatste les voor mijn AVB was dit. In theorie zou het wel moeten lukken...
 
Ik zie nu ook echt pas dat er in mijn voorgaand bericht een heel raar woord staat. Fijn autocorrect :P
Er zou moeten staan dat het 8je vorige week nog prima ging.... :') Blijkbaar vond mijn telefoon het superiors :P

Ging trouwens prima gisteren. Tijdens het rijden geen last gehad. Pas toen doe handschoen uitging weer ;).

Laatste les voor mijn AVB was dit. In theorie zou het wel moeten lukken...
Tuuwk! :t
 
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 15 juli 2019
AVB: 22 augustus 2019
Theorie: 26 augustus 2019
AVD: N.t.b.
Lesmotor: Honda CB600F
Rijschool: Frits van Zelst in Waalwijk

Tot nu toe gaat het me goed af. Alle AVB oefeningen inmiddels gehad (ben 4 lessen van 1,5 uur onderweg). Nu een kwestie van herhalen. Het lastigste vind ik de vertragingsoefening (het vertragen en daarna direct weer op het gas moeten), en de langzame slalom (timing), maar al met al heb ik er vertrouwen in voor de 22e!
 
JAAAAAAAAA!!!
GESLAAAAAAGD!!
Omgomgomgomg zo blij*O**O*

Paar foutjes, maar al met al prima rit. Was ook rustig op de weg (leve de vakantie), dus kon wat meer m'n ding doen. Pffff last van m'n schouders af, niet normaal:]
Gefeliciteerd, top gedaan!*O**O**O**O**O**O*:]:]:]
 
Mijn mede lesser werd net bijna aangereden toen we op de rotonde reden.....
Wij rijden gewoon en zo'n oud vrouwtje in een dikke Mercedes dacht er nog wel even voor te kunnen..... Niet.... 8)7
Die schrok zich wel kapot.... _O-
Gelukkig liep het goed af, ze stopte, keek en besloot toch maar te gaan rijden.....
Ik heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt bij een rotonde..
Net toen ik de rotonde op wilde rijden zag ik een personenauto veel te snel aankomen rijden en ik dacht die heeft mijn vast niet gezien of wil mij niet zien.
Toen heb ik maar even net op de rotonde in de remmen geknepen en stond ik op de rotonde stil.
De auto sjeesde er voor langs zonder op of om te kijken.
 
Het zijn dingen die, helaas, dagelijks gebeuren. Ik rij al wat jaartjes motor, maar merk dat het steeds meer voorkomt.
Wees dus altijd alert op dat soort dingen, en anticipeer erop. Kijk naar het gedrag van de bestuurder, z'n snelheid waar ie mee aankomt en het kijken. Maar dat iemand kijkt wil niet zeggen dat ie je ziet. Wees voorzichtig, je verliest het altijd op de motor van een auto...
Het klinkt misschien raar, maar ik bekijk iedere automobilist als iemand die erop uit is me aan te rijden. Niet dat ze dat echt willen, maar op die manier ben ik altijd zeker dat het niet gebeurd, gezonde argwaan. Better safe than sorry!
 
Ik heb een keer iets vergelijkbaars meegemaakt bij een rotonde..
Net toen ik de rotonde op wilde rijden zag ik een personenauto veel te snel aankomen rijden en ik dacht die heeft mijn vast niet gezien of wil mij niet zien.
Toen heb ik maar even net op de rotonde in de remmen geknepen en stond ik op de rotonde stil.
De auto sjeesde er voor langs zonder op of om te kijken.
Ja je hebt echt mafklappers rond rijden.....
Beter stoppen dan dat je ineens door de lucht vliegt...

Deze keek hem dus echt gewoon aan en besloot alsnog door te rijden.... 8)7
Uiteindelijk remde ze alsnog wel, maar ze stond dus al bijna stil, en daarna nog gas geven...
 
Terug
Bovenaan Onderaan