Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

de EV heeft inderdaad 1 instinker tussen de vragen. als je die verkeerd invult, ben je de Jacques/Jacqueline. daar staat wel weer tegenover dat als je 'm goed invult en je laat 'm verlopen, je wel AVD-examen kunt doen, maar je rijbewijs niet kunt afhalen/bijschrijven.

maar àls je 'm eenmaal hebt, kan je wel lekker rond rijden :]

hier kan dat effe niet: vorige week gezien dat mijn voorvork lekt, over mijn remklauw en remschijf. best wel raar: alleen de linker keerring lekt, terwijl ze allebei even oud zijn. binnenkort allebei maar vervangen. op zich niet zo veel werk bij een Pan European. de meeste tijd gaat in het plastic zitten, dat er af moet en erna weer erop.
Saabert, is je vorkpoot niet gepit, of zijn er andere beschadigingen aan te zien? Zo ja, dan kan je volgende keerring ook zomaar weer snel lek zijn.
 
Even mijn verhaal kwijt,

Afgelopen dinsdag AVB gehaald zonder fouten, nu had ik het AVD al geplanned voor aankomende week maar ik was vergeten mijn eigen verklaring in te vullen, zonder de EV kan de rijschool namelijk geen examen inplannen. dit had ik zo snel mogelijk gedaan. Maar wat bleek, ik had ergens "ja" ingevuld.

Wordt ik vervolgens gebeld door de rijschool dat ze het examen niet kunnen reserveren, dus ik bel het CBR op, moest ik maar een eigen verklaring gaan regelen bij de huisarts want ze konden het niet terug draaien, afijn, vervolgens ga ik naar de HA en wordt ik verteld dat ze geen EV mogen afgeven wegens belangenverstrengeling.
Ik belde meteen weer het CBR op die vervolgens zegt dat ze niks voor me kunnen betekenen, ik moet nu dus waarschijnlijk 4 weken wachten om een adres te krijgen van het CBR voor een onafhankelijk arts die mij moet gaan "keuren" en daarna mag het CBR er ook nog eens 14 tot 19 week over doen om tot een besluit te komen.

Wat een rotzooi door 1 vraagje onoplettend en in alle haast even te hebben ingevuld. (ik heb trouwens het B rijbewijs ook gewoon)

bedankt voor het lezen.
Dát is balen!
Met dit soort dingen lees ik altijd alles nog ff 6x terug om dit soort dingen te voorkomen.

Succes in ieder geval, dit is écht zonde!!
 
Even mijn verhaal kwijt,

Afgelopen dinsdag AVB gehaald zonder fouten, nu had ik het AVD al geplanned voor aankomende week maar ik was vergeten mijn eigen verklaring in te vullen, zonder de EV kan de rijschool namelijk geen examen inplannen. dit had ik zo snel mogelijk gedaan. Maar wat bleek, ik had ergens "ja" ingevuld.

Wordt ik vervolgens gebeld door de rijschool dat ze het examen niet kunnen reserveren, dus ik bel het CBR op, moest ik maar een eigen verklaring gaan regelen bij de huisarts want ze konden het niet terug draaien, afijn, vervolgens ga ik naar de HA en wordt ik verteld dat ze geen EV mogen afgeven wegens belangenverstrengeling.
Ik belde meteen weer het CBR op die vervolgens zegt dat ze niks voor me kunnen betekenen, ik moet nu dus waarschijnlijk 4 weken wachten om een adres te krijgen van het CBR voor een onafhankelijk arts die mij moet gaan "keuren" en daarna mag het CBR er ook nog eens 14 tot 19 week over doen om tot een besluit te komen.

Wat een rotzooi door 1 vraagje onoplettend en in alle haast even te hebben ingevuld. (ik heb trouwens het B rijbewijs ook gewoon)

bedankt voor het lezen.
Bekend verschijnsel...
Ik had alles met nee ingevuld en reeds goedkeuring gehad, maar de examinator draaide de boel weer terug i.v.m. een bij hun reeds bekende aandoening waar ik geen last van heb.
Vervolgens kun je een paar maand wachten tot er een keer iemand tijd heeft om binnen 10 minuten te melden dat hij inderdaad geen probleem ziet...
Kut CBR!

Weet je ook op welk onderdeel je JA hebt ingevuld?
 
Ik had alles met nee ingevuld en reeds goedkeuring gehad, maar de examinator draaide de boel weer terug i.v.m. een bij hun reeds bekende aandoening waar ik geen last van heb.
Hoe kan hij beslissen dat je een aandoening hebt waar je helemaal geen last van hebt? was het gewoon een examinator, want volgens mij mag alleen een gecertificeerde arts bepalen als je een aandoening hebt of niet, toch?
 
Hoe kan hij beslissen dat je een aandoening hebt waar je helemaal geen last van hebt? was het gewoon een examinator, want volgens mij mag alleen een gecertificeerde arts bepalen als je een aandoening hebt of niet, toch?
Ik heb een zichtbare handicap (duim is kleiner dan normaal) aan mijn hand, maar kan er alles gewoon mee.
Dit is ook al getest en gecontroleerd met mijn vrachtwagenrijbewijs.
Ook had het cbr al een brief gestuurd met diezelfde mededeling.
Een examinator mag een melding maken, maar dan VOOR het examen.
Bij mij deed hij het NA het examen en dat kan dus eigenlijk niet eens.

Het hele cbr is een groot zooitje.
Ik moest een rijtest voor de motor aanvragen, maar ze wisten zelf niet eens hoe we dat moesten doen.
Uiteindelijk heb ik geen meter gereden en vond de controleur het wel best.
 
Ik heb een zichtbare handicap (duim is kleiner dan normaal) aan mijn hand, maar kan er alles gewoon mee.
Dit is ook al getest en gecontroleerd met mijn vrachtwagenrijbewijs.
Ook had het cbr al een brief gestuurd met diezelfde mededeling.
Een examinator mag een melding maken, maar dan VOOR het examen.
Bij mij deed hij het NA het examen en dat kan dus eigenlijk niet eens.

Het hele cbr is een groot zooitje.
Ik moest een rijtest voor de motor aanvragen, maar ze wisten zelf niet eens hoe we dat moesten doen.
Uiteindelijk heb ik geen meter gereden en vond de controleur het wel best.
Meen je niet, wat een suffe bedoening. gelukkig heb je gewoon je rijbewijs kunnen halen.

Ik wacht nog rustig op die raddraaiers af, dit grapje gaat me gewoon een euro of 150 extra kosten wegens de extra lessen die ik hierdoor moet gaan volgen.
 
Joehoee afgelopen donderdag mijn AVB gehaald en vanmorgen geslaagd voor theorie met 2 fout.

Ik reed donderdag het AVB terrein op en vergat door de gezonde spanning mijn standaard uit te klappen. Daar lag ik op de grond voor 10 man _O-
Examen zelf ging gelukkig goed. Ik moest:
- Achteruit parkeren
- Langzame slalom
- Snelle slalom
- Uitwijkoefening
- Achtje draaien
- noodstop
- precisie stop

Alleen de langzame slalom moest ik een keer overdoen omdat ik er te hard in ging en daardoor de voorlaatste pion miste. De rest in 1x voldoende.

Mijn instructeur maakte nog een leuk grapje "niet slecht voor iemand die niet van zijn motor kan stappen". Tja, die moet je dan ook kunnen incasseren ;)

16 september mijn AVD! Nog 6 lessen. Ik heb er zin in!
 
Joehoee afgelopen donderdag mijn AVB gehaald en vanmorgen geslaagd voor theorie met 2 fout.

Ik reed donderdag het AVB terrein op en vergat door de gezonde spanning mijn standaard uit te klappen. Daar lag ik op de grond voor 10 man _O-
Examen zelf ging gelukkig goed. Ik moest:
- Achteruit parkeren
- Langzame slalom
- Snelle slalom
- Uitwijkoefening
- Achtje draaien
- noodstop
- precisie stop

Alleen de langzame slalom moest ik een keer overdoen omdat ik er te hard in ging en daardoor de voorlaatste pion miste. De rest in 1x voldoende.

Mijn instructeur maakte nog een leuk grapje "niet slecht voor iemand die niet van zijn motor kan stappen". Tja, die moet je dan ook kunnen incasseren ;)

16 september mijn AVD! Nog 6 lessen. Ik heb er zin in!

Gefeliciteerd.
 
Joehoee afgelopen donderdag mijn AVB gehaald en vanmorgen geslaagd voor theorie met 2 fout.

Ik reed donderdag het AVB terrein op en vergat door de gezonde spanning mijn standaard uit te klappen. Daar lag ik op de grond voor 10 man _O-
Examen zelf ging gelukkig goed. Ik moest:
- Achteruit parkeren
- Langzame slalom
- Snelle slalom
- Uitwijkoefening
- Achtje draaien
- noodstop
- precisie stop

Alleen de langzame slalom moest ik een keer overdoen omdat ik er te hard in ging en daardoor de voorlaatste pion miste. De rest in 1x voldoende.

Mijn instructeur maakte nog een leuk grapje "niet slecht voor iemand die niet van zijn motor kan stappen". Tja, die moet je dan ook kunnen incasseren ;)

16 september mijn AVD! Nog 6 lessen. Ik heb er zin in!

Haha, ja die was te verwachten. Gefeliciteerd! *O*
 
Joehoee afgelopen donderdag mijn AVB gehaald en vanmorgen geslaagd voor theorie met 2 fout.

Ik reed donderdag het AVB terrein op en vergat door de gezonde spanning mijn standaard uit te klappen. Daar lag ik op de grond voor 10 man _O-
Examen zelf ging gelukkig goed. Ik moest:
- Achteruit parkeren
- Langzame slalom
- Snelle slalom
- Uitwijkoefening
- Achtje draaien
- noodstop
- precisie stop

Alleen de langzame slalom moest ik een keer overdoen omdat ik er te hard in ging en daardoor de voorlaatste pion miste. De rest in 1x voldoende.

Mijn instructeur maakte nog een leuk grapje "niet slecht voor iemand die niet van zijn motor kan stappen". Tja, die moet je dan ook kunnen incasseren ;)

16 september mijn AVD! Nog 6 lessen. Ik heb er zin in!
Gefeliciteerd!!
 
Gefeliciteerd aan de geslaagden! *O*

Morgen mijn tweede AVD blok, hopelijk gaat het beter dan het eerste blok afgelopen zaterdag. Ben de les erna meegeweest bij de instructeur achterop zodat ik kon zien en voelen wat hij deed. Het is ff een omschakeling van het autorijden. Ik schakelde telkens te snel door, begon te vroeg met remmen, etc.
 
Noël89
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 07-08-2019
Theorie: 12-08-2019 - Geslaagd
AVB: nog niet gepland.
AVD: nog niet gepland
Rijschool: motorijschool Peter Waterval. Eijsden(zuid Limburg)
Lesmotor: Suzuki Gladius 650

Zoekende naar wat tips ben ik op dit forum in deze chat terecht gekomen. Ondertussen al weer een paar handige dingen gelezen.

Ondertussen wil ik al een paar jaar het rijbewijs halen en ieder jaar kan ik wel weer 1 of meerdere redenen verzinnen om toch nog maar een jaartje te wachten. Eind Jul heb ik me toch maar eens ingeschreven voor een intake les.

Vanuit de vertek locatie kon ik achterop de motor mee naar het oefen terrein. Onderweg diverse vragen gekregen over hoe een motor werkt en waar alles zit.
Eenmaal aangekomen was het mijn beurt om te rijden., eerst een rondje met de instructeur achterop en daarna al alleen. Daarna nog een aantal oefeningen mogen proberen. Heerlijk

De eerste echte les moest ik meteen al zelf richten het oefen terrein rijden. Toch stiekem ietsje zenuwachtig op de motor gestapt en hup achter de instructeur aan. Het ging een beetje onwennig maar was wel echt heel leuk. Helaas ging de instructeur een paar dagen erna alweer op vakantie en zit nu met spanning te wachten tot ik morgen eindelijk weer mag rijden/oefenen.
 
Noël89
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 07-08-2019
Theorie: 12-08-2019 - Geslaagd
AVB: nog niet gepland.
AVD: nog niet gepland
Rijschool: motorijschool Peter Waterval. Eijsden(zuid Limburg)
Lesmotor: Suzuki Gladius 650

Zoekende naar wat tips ben ik op dit forum in deze chat terecht gekomen. Ondertussen al weer een paar handige dingen gelezen.

Ondertussen wil ik al een paar jaar het rijbewijs halen en ieder jaar kan ik wel weer 1 of meerdere redenen verzinnen om toch nog maar een jaartje te wachten. Eind Jul heb ik me toch maar eens ingeschreven voor een intake les.

Vanuit de vertek locatie kon ik achterop de motor mee naar het oefen terrein. Onderweg diverse vragen gekregen over hoe een motor werkt en waar alles zit.
Eenmaal aangekomen was het mijn beurt om te rijden., eerst een rondje met de instructeur achterop en daarna al alleen. Daarna nog een aantal oefeningen mogen proberen. Heerlijk

De eerste echte les moest ik meteen al zelf richten het oefen terrein rijden. Toch stiekem ietsje zenuwachtig op de motor gestapt en hup achter de instructeur aan. Het ging een beetje onwennig maar was wel echt heel leuk. Helaas ging de instructeur een paar dagen erna alweer op vakantie en zit nu met spanning te wachten tot ik morgen eindelijk weer mag rijden/oefenen.
Zo begint het voor bijna iedereen. Denk er vooral aan dat motorrijden leuk is! Heus, het goede gevoel komt vanzelf!
 
Ik ben geslaagd!!! :] *O**O**O*


Ach man wat was ik zenuwachtig....... 😂 Ik ging gekke dingen doen.... Paar slechte bochten...... Overdreven kijken juist.... Man man man man man man man man.....
Ik dacht echt.... Nou..... Pfff.... Gaat em niet worden.... 😂
Maar gelukkig was het voldoende 🎉🎉🎉🎉
:t Wel gefeliciteerd @lotje95 ! *O* Dan heb je idd wel een ijsje verdiend!
 
Noël89
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 07-08-2019
Theorie: 12-08-2019 - Geslaagd
AVB: nog niet gepland.
AVD: nog niet gepland
Rijschool: motorijschool Peter Waterval. Eijsden(zuid Limburg)
Lesmotor: Suzuki Gladius 650

Zoekende naar wat tips ben ik op dit forum in deze chat terecht gekomen. Ondertussen al weer een paar handige dingen gelezen.

Ondertussen wil ik al een paar jaar het rijbewijs halen en ieder jaar kan ik wel weer 1 of meerdere redenen verzinnen om toch nog maar een jaartje te wachten. Eind Jul heb ik me toch maar eens ingeschreven voor een intake les.

Vanuit de vertek locatie kon ik achterop de motor mee naar het oefen terrein. Onderweg diverse vragen gekregen over hoe een motor werkt en waar alles zit.
Eenmaal aangekomen was het mijn beurt om te rijden., eerst een rondje met de instructeur achterop en daarna al alleen. Daarna nog een aantal oefeningen mogen proberen. Heerlijk

De eerste echte les moest ik meteen al zelf richten het oefen terrein rijden. Toch stiekem ietsje zenuwachtig op de motor gestapt en hup achter de instructeur aan. Het ging een beetje onwennig maar was wel echt heel leuk. Helaas ging de instructeur een paar dagen erna alweer op vakantie en zit nu met spanning te wachten tot ik morgen eindelijk weer mag rijden/oefenen.
Had ik ook en nog veel spannender vond ik de eerste les echt de weg op (na avb gehaald).
Daarna begon het leuker en leuker te worden. Steeds iets ontspannender, steeds iets soepeler. Tot het moment van je AVD examen, dan weer vol zenuwen het examen in 😁
Succes de komende tijd en geniet ervan!!
 
Hoe streng zijn de examinatoren eigenlijk? Mijn autorijbewijs heb ik alweer 13 jaar geleden gehaald maar ik ben het vergeten.
Is het zo dat, wanneer je 1x niet goed genoeg kijkt of geen nacontrole doet oid, je gelijk naar huis kan? Of alleen als je dit stelselmatig niet doet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan