Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)
 
Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)
Moeten we wel eerst weten wat jouw leeftijd is hè ... :+
 
Ik ben 29, tenminste nog heel even. 17 oktober mag ik op voor Avb en heb dan 8 lessen gehad van 1.5uur. Daarin rijden we ook naar het oefenterrein.
 
Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)

Twee blokken van 4 uur voor mijn AVB, 5 blokken van 2 uur voor mijn AVD. Vooral die laatste had ik er nog wel eentje kunnen gebruiken, het was prima (er ligt hier ergens een roze pasje dat zegt dat ik op dat moment kon motorrijden :+ ), maar ik had er nog wel wat schoonheidsfoutjes in zitten die ik er met een extra lesje waarschijnlijk uit had kunnen filteren.

EDIT; ik ben 28 trouwens, al vertelt eventjes hoveren over mijn username je dat volgens mij ook. :+
 
Laatst bewerkt:
I
Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)
ik ben 28. Heb zo’n 24 lesuren gehad (dus 12 lessen, 2u per keer). En dan nog n uurtje voor mijn examen
 
Ik was grotendeels 28 toen ik lessen had. Ik heb zo'n 15 lessen van 1,5 uur voor AVB gehad waarbij een paar lessen vanwege warmte al op de weg waren. Voor AVD gokt mijn instructeur er nog 3 a 4 nodig te hebben.
 
Ik was 43 en heb toen een uurtje of 20-25 AVB gedaan en rond de 15uur AVD.
Maar dat kwam meer dat ik al jaren op een bromscooter/schakelbrommer had gereden en mij een verkeerde rijstijl had aangeleerd....
En leer dat maar weer eens af...O-)
 
Ik was 43 en heb toen een uurtje of 20-25 AVB gedaan en rond de 15uur AVD.
Maar dat kwam meer dat ik al jaren op een bromscooter/schakelbrommer had gereden en mij een verkeerde rijstijl had aangeleerd....
En leer dat maar weer eens af...O-)

Die uitgestoken voet zeker? _O-
 
Denk dat het belangrijkste is dat je het op je eigen tempo doet. Is altijd leuk om te weten hoe snel of lang anderen erover hebben gedaan maar probeer het vooral niet te over haasten. Wat vandaag niet is komt morgen wel. Kan zelf ook niet wachten op de dag dat ik het eindelijk kan gaan halen.
 
Denk dat het belangrijkste is dat je het op je eigen tempo doet. Is altijd leuk om te weten hoe snel of lang anderen erover hebben gedaan maar probeer het vooral niet te over haasten. Wat vandaag niet is komt morgen wel. Kan zelf ook niet wachten op de dag dat ik het eindelijk kan gaan halen.
Heb je ook helemaal gelijk in hoor! Ik vroeg het ook niet om mijzelf er mee te vergelijken of als maatstaaf. Ik was meer gewoon benieuwd van hoelang anderen er nou over hebben gedaan haha :D thanks voor de tip though!
 
Ik ben 24 en heb er 36,50 uur over gedaan.... Incl uurtjes voor rijden van de examens volgens mij.

Avb heb ik wat meer uur in gestopt dan avd.
Ik had wel 0 ervaring op motor en/of scooter en ik was nogal bang met bepaalde oefeningen dus dat heeft allemaal wat tijd gekost. Denk 60% van de uren in avb gestoken. Avd ging wel sneller alleen cbr duurde lang.... Dus helaas.
 
Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)
33 en doe er zéér lang over (ik heb geen autorijbewijs en nooit brommer/scooter gereden).
28 lesuren gehad voordat ik het AVB deed (in 1 keer geslaagd), daarna 22 uur les op de weg en helaas gezakt voor AVD, nog een keer 8,5uur achteraan en volgende week weer een poging AVD..
 
Ik ben aan het lessen op dit moment. Ik vroeg mij eigenlijk af, hoeveel lessen (uur) hebben jullie nou gedaan over je avb en avd? Ik ken namelijk niet zove motorrijders van mijn leeftijd waar ik het aan kan vragen. Ben wel benieuwd wat nou een beetje "normaal" is :)

Ik ben 45.
9 lessen van 1.5 uur voor het AVB
Ga 7 oktober afrijden voor het AVD. Heb daar dan 4 lessen van 1.5 uur voor gehad.
 
Ik had wel 0 ervaring op motor en/of scooter en ik was nogal bang met bepaalde oefeningen dus dat heeft allemaal wat tijd gekost. Denk 60% van de uren in avb gestoken. Avd ging wel sneller alleen cbr duurde lang.... Dus helaas.

Dat CBR is een drama hahaha
22-8 AVB en pas 7-10 AVD kunnen doen......
 
Ik hou mijn uren niet bij want het worden er véél meer dan ik vantevoren had ingecalculeerd :( En ik word tevens onzeker van al die mensen die hun rijbewijs in een paar uurtjes hadden. Ik denk dat leeftijd ook een rol speelt. Ik ben 42 en bij mij duurt het tot nu toe heel lang. Al zegt mijn rijinstructeur dat het nu snel kan gaan als ik mijn angst overwin. We zullen zien...
En misschien is lessen in NLD ook anders dan hier. De eerste 6 lessen zat ik alleen maar op het oefenterrein en mocht ik nog niet eens zelf op de weg. Kan me voorstellen dat het sneller gaat als je daar direct mee begint. We zijn nog steeds erg gefocust op oefeningen. Ook snelweg en landweggetjes gaan we pas op het allerlaatste moment doen.
 
Ik hou mijn uren niet bij want het worden er véél meer dan ik vantevoren had ingecalculeerd :( En ik word tevens onzeker van al die mensen die hun rijbewijs in een paar uurtjes hadden. Ik denk dat leeftijd ook een rol speelt. Ik ben 42 en bij mij duurt het tot nu toe heel lang. Al zegt mijn rijinstructeur dat het nu snel kan gaan als ik mijn angst overwin. We zullen zien...
En misschien is lessen in NLD ook anders dan hier. De eerste 6 lessen zat ik alleen maar op het oefenterrein en mocht ik nog niet eens zelf op de weg. Kan me voorstellen dat het sneller gaat als je daar direct mee begint. We zijn nog steeds erg gefocust op oefeningen. Ook snelweg en landweggetjes gaan we pas op het allerlaatste moment doen.

Dat kan twee kanten op eigenlijk. Ik heb geen seconde op de openbare weg gezeten voordat ik mijn AVB had. De rijschool had een eigen oefenterrein, daar stonden ook de motoren. Mijn vriendin had een andere rijschool, die had de motoren ergens in een opslag staan en reed vervolgens naar de oefenlocatie. Eerste keer achterop bij de instructeur, afhankelijk van hoe snel je de motor enigszins onder controle had daarna zelf. Dit was een minuutje of 15, af en toe een kleine omweg als daar tijd/ruimte voor was. Voordeel daarvan is dat je ook alvast went aan het rijden op de openbare weg, maar je hebt minder tijd om je oefeningen te doen en nog veel bezig met het onder controle houden van je motor. Voordeel van mijn indeling is dan weer dat je de motor al echt onder controle hebt (tenminste, volgens het papiertje in mijn binnenzak had ik dat) voordat je aan het verkeer gaat deelnemen, waardoor je je meer kunt focussen op je rijgedrag en minder tegelijk bezig bent met of je wel een bocht kunt maken etc. Afijn, we hebben allebei zonder herexamens het roze pasje bemachtigd (zij wel in wat meer lessen dan ik), dus beide methoden werken blijkbaar. :+
 
Vandaag lekker 2 uurtjes aan het lessen geweest, ging lekker al zeg ik het zelf. Ook mijn instructrice was niet ontevreden.
Voor mij was dit les 3 en 4. We hebben nu alle AVB oefeningen gedaan. Merk da ik nu wel wat vertrouwder raak op de motor en hem nu al meer af durf te schuinen.
Puntje van aandacht voor mij is nog het gas bijgeven op het moment dat bijvoorbeel een bochtje of het achtje niet lukt. Voor mij is het erg tegenstrijdig om gas te geven en te remmen (voetrem) tegelijkertijd. Ik zie nu wel dat het werkt en dat je dan beter de bocht uit komt. Ik hoop dat het volgende week al weer een stuk beter gaat. Heb zelf het idee dat het gevoel al begint te komen.
 
Ik heb, uit mijn hoofd, zo'n 35 lessen nodig gehad. Meestal in blokken van 2 per keer.
Begonnen met 2 a 3x per week, dat werkte voor mij heel goed in de vooruitgang. Daarna terug naar 1x per week.
Het merendeel is gegaan naar AVB lessen en ongeveer een derde naar AVD.
Duurde iets langer dan ik en mijn leraar hadden verwacht. Een aantal onhandigheden kreeg ik er heel slecht uit helaas.
 
Ik was 37 en heb een stuk of 10 lessen AVB gehad in blokken van 2 uur en daarnaast nog ca. 5 lesjes AVD.

Heb al wel m'n autorijbewijs sinds m'n 19e en heb vroeger ook een paar jaar schakelbrommer gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan