Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik heb zaterdag met een gehuurde motor gereden en ben flink nat geregend.
Mijn Shoei GT Air2 ruikt nu een beetje vreemd en mijn Revit Sirius H2O handschoenen zijn ook niet droog meer.
Heeft iemand tips hoe ik alles nu het beste kan laten drogen?

Mijn helm ligt standaard op de kapstok.

 
Ik vond AVB juist het leukste van de opleiding 🙈 AVD vond ik helemaal niks .
Zit je net lekker te sturen in het heuvelland zit die idioot in je oren te mekkeren _O-

Ik had het zelfde, AVB was gewoon veel leuker dan het AVD. Lekker spelen met de motor.
AVD was alleen leuk als we hier rondjes reden over de Waal of Rijndijk.
 
:D Ik vond eerlijk gezegd AVB ook leuker. AVD was verschrikkelijk. Constant gezeik in je oor wat niet goed ging, wegen waar je helemaal niet wilt rijden moeten rijden.
Idd, AVD was verschrikkelijk. AVB was nog erger *D Maar zooooo blij dat ik heb doorgezet! Gistermiddag een heerlijk rondje getoerd over de Veluwe/Posbank :]
 
Ik vind eerlijk gezegd AVD leuker, lekker de weg op, en vooral als je haast geen fouten maakt, dan is het alleen maar navigatie wat je hoort van de instructeur voor de rest lekker rijden. AVB was ook leuk, zoals diver2000 zei, lekker spelen met de motor maar ik verkies AVD toch boven AVB.
 
Morgen voor mijn tweede keer examen doen AVD. Eerste keer helaas het pech gehad met een examinator + examinitor (leerling). De focus bij hen zat er extra op. Gezakt op kijkgedrag bij kruispunten.

Ik word al nerveus als ik aan morgen denk.
 
Morgen voor mijn tweede keer examen doen AVD. Eerste keer helaas het pech gehad met een examinator + examinitor (leerling). De focus bij hen zat er extra op. Gezakt op kijkgedrag bij kruispunten.

Ik word al nerveus als ik aan morgen denk.
Gewoon rustig blijven en je ding doen. Niet opnaaien.

Kennis van mij was enkele weken geleden gezakt omdat hij te langzaam had gereden op een weg met zijstraten en veel bomen waardoor het zicht beperkt was (hij had nog aangegeven bij het nagesprek dat hij daar in het vervolg ook rustig zou rijden omdat hij de weg niet vertrouwd voor de aangegeven snelheid en hij had een verkeersbord 30 zone gemist en was doorgereden met 50. (bord staat ook echt slecht opgesteld)

Gister voor de 2e keer gezakt omdat hij stijf stond van de zenuwen....... Te weinig vertrouwen volgens de examinator.
 
Gewoon rustig blijven en je ding doen. Niet opnaaien.

Kennis van mij was enkele weken geleden gezakt omdat hij te langzaam had gereden op een weg met zijstraten en veel bomen waardoor het zicht beperkt was (hij had nog aangegeven bij het nagesprek dat hij daar in het vervolg ook rustig zou rijden omdat hij de weg niet vertrouwd voor de aangegeven snelheid en hij had een verkeersbord 30 zone gemist en was doorgereden met 50. (bord staat ook echt slecht opgesteld)

Gister voor de 2e keer gezakt omdat hij stijf stond van de zenuwen....... Te weinig vertrouwen volgens de examinator.
Ik hoop dat zijn examinator dat wat toegelicht heeft met concrete fouten die hij gezien heeft, anders kan je kennis er weinig mee.
 
Morgen voor mijn tweede keer examen doen AVD. Eerste keer helaas het pech gehad met een examinator + examinitor (leerling). De focus bij hen zat er extra op. Gezakt op kijkgedrag bij kruispunten.

Ik word al nerveus als ik aan morgen denk.
Ga morgen gewoon je rit rijden en laat je niet gek maken.
Iedereen kan een keer pech hebben, het komt ook een keer goed.
Als ze er zo samen zo erg op gelet hebben, hebben ze je vast verteld wat er beter kon..
Nu ga je het gewoon halen.
Heel veel succes!
 
Morgen voor mijn tweede keer examen doen AVD. Eerste keer helaas het pech gehad met een examinator + examinitor (leerling). De focus bij hen zat er extra op. Gezakt op kijkgedrag bij kruispunten.

Ik word al nerveus als ik aan morgen denk.

Succes vandaag. Laat je vooral niet gek maken door de zenuwen.
 
Zo, dat is achter de rug. Gister mijn AVD ook gehaald :]
Gefeliciteerd aan alle andere geslaagde en heel veel succes voor diegene die binnekort moeten!

Ik moet zeggen dat ik de AVD lessen ook juist wel leuk vond. Tijdens mijn eerste les veel regen, wat niet fijn was. Maar tijdens mijn tweede les reed ik op een gegeven moment vrij relaxed de zonsondergang te gemoed op een provenciale weg. Op zulke momenten vond ik het echt genieten en kon ik even proeven van het 'echte' motor rijden voor mijn gevoel.

Nu lekker shoppen voor een fiets, kan niet wachten om op de weg te zitten!
 
Zo, dat is achter de rug. Gister mijn AVD ook gehaald :]
Gefeliciteerd aan alle andere geslaagde en heel veel succes voor diegene die binnekort moeten!

Ik moet zeggen dat ik de AVD lessen ook juist wel leuk vond. Tijdens mijn eerste les veel regen, wat niet fijn was. Maar tijdens mijn tweede les reed ik op een gegeven moment vrij relaxed de zonsondergang te gemoed op een provenciale weg. Op zulke momenten vond ik het echt genieten en kon ik even proeven van het 'echte' motor rijden voor mijn gevoel.

Nu lekker shoppen voor een fiets, kan niet wachten om op de weg te zitten!
Gefeliciteerd, goed werk! *O* Al een idee wat het moet gaan worden?
 
Zo, dat is achter de rug. Gister mijn AVD ook gehaald :]
Gefeliciteerd aan alle andere geslaagde en heel veel succes voor diegene die binnekort moeten!

Ik moet zeggen dat ik de AVD lessen ook juist wel leuk vond. Tijdens mijn eerste les veel regen, wat niet fijn was. Maar tijdens mijn tweede les reed ik op een gegeven moment vrij relaxed de zonsondergang te gemoed op een provenciale weg. Op zulke momenten vond ik het echt genieten en kon ik even proeven van het 'echte' motor rijden voor mijn gevoel.

Nu lekker shoppen voor een fiets, kan niet wachten om op de weg te zitten!
Gefeliciteerd! Ik moet nog 2 weekjes wachten dan lekker afrijden, ik hoop zo dat het weer mee valt die dag… maar we zullen zien! In ieder geval veel plezier en succes met je zoektocht naar je eerste motor!
 
Gefeliciteerd, goed werk! *O* Al een idee wat het moet gaan worden?
Dankjewel! :t

Ik twijfel al een tijd enorm tussen allerlei soorten motoren, maar mijn sterke voorkeur gaat momenteel uit naar een vfr 750 (rc36II). Mooie fiets met nog mooiere techniek. Lekker door bocht te sturen en lange afstanden schijnen er goed mee te doen zijn, eigenlijk alles wat ik kan wensen.

Gefeliciteerd! Ik moet nog 2 weekjes wachten dan lekker afrijden, ik hoop zo dat het weer mee valt die dag… maar we zullen zien! In ieder geval veel plezier en succes met je zoektocht naar je eerste motor!

Ook jij bedankt, en alvast succes! Het is zo in het najaar (eigenlijk altijd in NL :+) dat je een beetje geluk hebben met het weer. Maar laat je er in elk geval niet gek door maken. Regen of niet, gewoon je ding doen.
 
Dankjewel! :t

Ik twijfel al een tijd enorm tussen allerlei soorten motoren, maar mijn sterke voorkeur gaat momenteel uit naar een vfr 750 (rc36II). Mooie fiets met nog mooiere techniek. Lekker door bocht te sturen en lange afstanden schijnen er goed mee te doen zijn, eigenlijk alles wat ik kan wensen.

Heb ik ook naar gekeken. Mooie motoren.
Bij mij is het een CBR600 geworden. Kon geen leuke VFR vinden voor een nette prijs.

Afgelopen zaterdag de CBR gekocht en maandag via een collega van de brandweer een VFR aangeboden gekregen. Helaas 2 motoren is geen optie.
 
Heb ik ook naar gekeken. Mooie motoren.
Bij mij is het een CBR600 geworden. Kon geen leuke VFR vinden voor een nette prijs.

Afgelopen zaterdag de CBR gekocht en maandag via een collega van de brandweer een VFR aangeboden gekregen. Helaas 2 motoren is geen optie.

Haha, dat zal je altijd zien.. Voor mij helaas ook niet, daarom lijkt de VFR me een mooie alleskunner.

CBR600 ook echt een super motor natuurlijk. Hoe bevalt 'ie tot nu toe?
 
Suzuki sv650a vind ik een mooi ding. Ik wacht nog even met de aanschaf met een motor. Bij mooi weer ga ik er wel een paar testen.
Triumph street triple RS 765 ben ik ook fan van :).
en jij?
 
Gefeliciteerd! Leuk ding hoor, maar wel verstandig een beetje redelijk weer af te wachten. Ik merk dat ik toch wel een paar maanden nodig heb gehad voor ik een beetje relaxt door het natte weer heen ging.
Proefrijden zou ik nog steeds niet doen met een buitje ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan