Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Tips? Vooral niet bang zijn voor je motor. Beter worden in kleine doseringen op je gashendel komt vanzelf, maar in dit geval liever iets te hard en even 'spuiten' dan afslaan en geen voorwaartse kracht hebben. Je valt er niet vanaf hoor!

Misschien eens overleggen of je een kwartiertje ergens een paar sprintjes vanuit stilstand mag trekken? Dat heeft mij in het aller begin goed geholpen. En dat doe ik nu met liefde bij vrijwel elk stoplicht ;)

Dank! Niet bang zijn is zeker waar. Er toch even overheen zetten, wat op sommige momenten gelukkig al lukt :)
Sprintjes trekken is inderdaad een goed idee. Denk dat ik het vooral bij de stoplichten al vaker in praktijk moet brengen, dat zal al schelen.

Thanks nogmaals!
 
Dank! Niet bang zijn is zeker waar. Er toch even overheen zetten, wat op sommige momenten gelukkig al lukt :)
Sprintjes trekken is inderdaad een goed idee. Denk dat ik het vooral bij de stoplichten al vaker in praktijk moet brengen, dat zal al schelen.

Thanks nogmaals!
En vergeet vooral niet dat motorrijden leuk is, ook als je aan het lessen bent. Zorg dat je er plezier in hebt! :t
 
En vergeet vooral niet dat motorrijden leuk is, ook als je aan het lessen bent. Zorg dat je er plezier in hebt! :t

Dat is zeker een goede om mezelf aan te blijven herinneren. Vergeet ik nog al eens omdat lessen niet mijn favoriete ding zijn (was het ook al niet met autorijles).
Plezier zal ik hebben vanaf nu! *D
 
Dus..... het ene moment ben je nog je AVB aan het oefenen en plannen en een paar uur later heb je je eerste motor gekocht 😝

Met een beetje mazzel dit jaar het rijbewijs nog om vervolgens met mijn eigen Kawasaki z900 op pad te gaan!

7E4DE760-47D6-479D-AA9E-DC6D3CDD3C6E.jpeg

😍😍😍
 
Is het overdags al tegen het vriespunt, waai je van je fiets af of komt het urenlang met bakken naar beneden? Zo nee, dan is het mooi weer om te rijden.

En je weet nu al dat dat de komende paar weken niet gebeurt?? Kom solliciteren bij ons! We zoeken nog mensen voor de weerkamer! :Y

De laagste maximumtemperatuur in Oktober op het landelijk officiële weerstation in de Bilt was trouwens net boven het vriespunt : 2.1 graad op 30 oktober 1922(!) al acht ik de kans daarop klein de komende paar weken ;)
 
Laatst bewerkt:
na AVB gehaald te hebben 4 oktober, op naar AVD. Morgen 2de les gepland en door gepland tot het examen op zaterdag 10 november...heb er zin in. Lees dat er meer zijn die al een motor kopen voordat ze het papiertje in de zak hebben.

Ook ik ben voorbarig en heb een motor gekocht. Ben inmiddels 48 jaar en heb altijd een droom gehad om een.....te kopen. Wel al een paar keer op zo'n zelfde motorfiets gereden (in the middle of nowhere) en wist het toen zeker .Heb hem inmiddels met de aanhanger gehaald en hij is deze week helemaal nagekeken. Had de motor laten keuren door Erik van Lent. Morgen komen ze hem brengen en staat ie thuis.

Wachten duurt lang...

Allemaal succes met de lessen iig
 
Lees al een tijdje mee.. Ik heb alles binnen, alleen volgende week mijn AVD. Best wel spannend :)

Nog twee lessen van 90 minuten te gaan, nog wat probleempjes met de autobaan :P Er mag volgens de instructeur meer gas op, en inhalen.
 
En je weet nu al dat dat de komende paar weken niet gebeurt?? Kom solliciteren bij ons! We zoeken nog mensen voor de weerkamer! :Y

De laagste maximumtemperatuur in Oktober op het landelijk officiële weerstation in de Bilt was trouwens net boven het vriespunt : 2.1 graad op 30 oktober 1922(!) al acht ik de kans daarop klein de komende paar weken ;)
Ik heb mijn natte vinger even in de lucht gestoken en ik denk dat ik gelijk ga krijgen!
 
na AVB gehaald te hebben 4 oktober, op naar AVD. Morgen 2de les gepland en door gepland tot het examen op zaterdag 10 november...heb er zin in. Lees dat er meer zijn die al een motor kopen voordat ze het papiertje in de zak hebben.

Ook ik ben voorbarig en heb een motor gekocht. Ben inmiddels 48 jaar en heb altijd een droom gehad om een.....te kopen. Wel al een paar keer op zo'n zelfde motorfiets gereden (in the middle of nowhere) en wist het toen zeker .Heb hem inmiddels met de aanhanger gehaald en hij is deze week helemaal nagekeken. Had de motor laten keuren door Erik van Lent. Morgen komen ze hem brengen en staat ie thuis.

Wachten duurt lang...

Allemaal succes met de lessen iig
48 jaar ... dat moet dan wel een Harley of BMW zijn 🤭
Heb ik een sticker gewonnen?
 
succes Kimberly 87

saabert en hehe, idd een Harley, toch wel voorspelbaar haha.
Maar goed, wilde het daarom al niet invullen om ellenlange discussies te voorkomen, Internet staat er al vol van.

Gisteren 2de les gehad, prachtig weer en moet zeggen blij dat ik het AVB gedeelte erop heb zitten. Merk wel, dat ik laconiek ben geworden met kijkgedrag in het verkeer door jarenlang auto te rijden. Zeker een punt van aandacht.

Succes allemaal
 
Ik mag niets zeggen, ben 43 en heb deze week een BMW gehuurd in mijn zoektocht naar een eerste motor
(R NineT en nee, denk niet dat dat hem gaat worden)

Wat je zegt over kijken vind ik heel herkenbaar.
Ik rijd nu ook heel anders op de motor dan dat ik in mijn auto rijd.
Veel meer afstand tot voorliggers en defensiever (geen gaatjes dichtrijden om te voorkomen dat mensen ertussen schieten, maar juist ruimte maken, ze komen toch wel)
En bij onoverzichtelijke kruispunten en zijwegen echt terug naar stapvoets.
 
geen gaatjes dichtrijden om te voorkomen dat mensen ertussen schieten, maar juist ruimte maken, ze komen toch wel
:}:t

... en op de motor komt daar nog wat bij: "maar gewoon weer wat ruimte geven, ik floep er zometeen wel weer langs."
 
Kijken: op het AVD-examen geilen ze er bijna op. hou daar dus rekening mee en verdraai je hoofd, in plaats van uit je ooghoeken te kijken. het kan zelfs zo zijn dat je een stop&go-instructie krijgt tijdens je examen. je moet dan even langs de stoeprand stopen en weer wegrijden, zodat de examinator kan zien dat je kijkt.
 
Hoe zit het met het aanscahffen van een motor zonder dat je de rijbewijs voor hebt. Kan je het op je naam zetten zonder een rijbewijs te tonen? Moet het verzekerd zijn? Krijg je niet meldingen van RDW dat je motor niet verzekerd is als het in de schuur ligt?
 
Je kunt een motorfiets kopen ook als je geen rijbewijs hebt. Maar je mag er niet mee de openbare weg op. Je mag er wel mee op privéterrein rijden.
Je kunt het kenteken op je naam laten zetten, daarvoor moet je een id-bewijs tonen. Dat hoeft geen rijbewijs te zijn. Je moet dan wel zorgen dat de motor verzekerd is en je betaalt motorrijtuigenbelasting. Dat kun je alleen voorkomen door het kenteken te schorsen, en dat is ook weer niet gratis ...
 
Een parkeerterrein lijkt me inderdaad deel van de openbare weg, en zal de agent niet zo leuk vinden als ze jou daar treffen helaas. Heb je geen kennissen met een stuk geasfalteerd grond? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan