Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

JuH
Lessend rijbewijs: A Zwaar
Eerste rijles: 13-11-2018
Theorie: Nog niet gepland.
AVB: Nog niet gepland.
AVD: Nog niet gepland.
Rijschool: Rijschool van Zuylen Oss
Lesmotor: Kawasaki Z650

Nu een paar maanden 24, en eindelijk voldoende geld om te kunnen lessen en daarna een motor aan te schaffen. Eigenlijk al toen ik van mijn scooter afkwam de wens geweest, maar toch eerst voor de auto opgegaan. Ik heb er met opzet voor gekozen om in de herst/winter/lente periode te lessen, dan kan ik ook al wat ervaring opdoen in het nat.

Vanavond dus mijn eerste "kennismakings" les, maar ik weet al 100% zeker dat ik hem ga halen. Nog aan het twijfelen of ik voor een zo goed als nieuw motor ga kiezen, of een nieuwe.
 
JuH
Lessend rijbewijs: A Zwaar
Eerste rijles: 13-11-2018
Theorie: Nog niet gepland.
AVB: Nog niet gepland.
AVD: Nog niet gepland.
Rijschool: Rijschool van Zuylen Oss
Lesmotor: Kawasaki Z650

Nu een paar maanden 24, en eindelijk voldoende geld om te kunnen lessen en daarna een motor aan te schaffen. Eigenlijk al toen ik van mijn scooter afkwam de wens geweest, maar toch eerst voor de auto opgegaan. Ik heb er met opzet voor gekozen om in de herst/winter/lente periode te lessen, dan kan ik ook al wat ervaring opdoen in het nat.

Vanavond dus mijn eerste "kennismakings" les, maar ik weet al 100% zeker dat ik hem ga halen. Nog aan het twijfelen of ik voor een zo goed als nieuw motor ga kiezen, of een nieuwe.


Succes met je les!

Zelf zou ik (bijna) nooit een nieuwe motor kopen, je schrijft heel veel af. Dan liever eentje van twee jaar oud.

Zeker als je begint is de kans groot dat de motor een keer valt. Zonde als dat met een nieuwe gebeurt.

Naar welk model kijk je?
 
Succes met je les!

Zelf zou ik (bijna) nooit een nieuwe motor kopen, je schrijft heel veel af. Dan liever eentje van twee jaar oud.

Zeker als je begint is de kans groot dat de motor een keer valt. Zonde als dat met een nieuwe gebeurt.

Naar welk model kijk je?

Dankje!

Ik heb tot op heden naar de KTM Duke 790 gekeken, Ducati Monster 797 en de Kawasaki z800. De meer recente modellen (tot nu toe). Ik ben ook bij de BMW dealer naar binnen gelopen, maar dat vindt ik het toch net niet voor mij. Ik ga dit weekend nog langs de Suzuki dealer om ook deze te bekijken. Maar ik heb al wel besloten dat ik naked toch het mooiste vindt.

Daarom zit ik er aan te twijfelen, maar ik koop mijn motor pas als ik alles gehaald heb en niet eerder. Anders krijg ik veelste veel de neiging om toch te gaan rijden. (Dat had ik met mijn scooter namelijk toen ik 1x gezakt was)
 
Dank voor jullie reacties MBKNLD, BvWesten en Kimberly87!
Ik ga de komende periode proberen tweemaal per week te lessen.
Dat zal nog wel een uitdaging worden met mn werk maar goed alles voor die A op m'n pasje!
Het is grappig maar zoals met het kijkgedrag op de motor probeer ik nu maar gewoon in de auto te oefenen door mn bovenlijf bewust te ontspannen en zo ver mogelijk door bochten heen te kijken. Hopelijk dat dit wat kan helpen met het lessen straks.
Ik moet wel zeggen dat reacties hier als een steun in de rug voelen.:t
Hopelijk dat het kwartje bij mij straks ook valt en ik lekker kan rijden.
 
bochtjes te wijd --> vraag eens aan je instructeur of hij je wil laten zien hoever je kan afschuinen met een motor. belangrijk daarbij: JIJ zit dan achterop. werkt zeer verhelderend, kan ik je zeggen. en een goed stel losse heupen wil ook wel meewerken aan een mooi bochtje. kijk waar je heen wil/moet.

afschuinen doe je onbewust (maar in mindere mate) op een trapfiets ook al. van fiets naar motor is even een overstap(je). omgekeerd gaat ook: je zal merken dat je op de trapfiets putdeksels, wegenverf en bitumen gaat ontwijken...
 
Mijn felicitaties voor alle geslaagden! *O*

Mar_
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 5-09-2018
Theorie: 4-12-2018.
AVB: 21-11-2018.
AVD: Nog niet gepland.
Rijschool: Rijschool de Lange
Lesmotor: BMW F 650 GS

Eindelijk ben ik in september begonnen met mijn rijlessen. Mijn motorrijbewijs halen is iets wat ik eigenlijk al direct wilde toen ik die van mijn auto op zak had. Toen toch besloten een auto te kopen, wat tevens een miskoop bleek te zijn, waardoor het spaargeld op was. Eigenlijk ben ik wel altijd blijven zoeken naar leuke motoren in de buurt en in augustus werd ik verliefd op een motor die bij mij om de hoek werd aangeboden. Die motor heb ik nu in mijn bezit, maar zonder rijbewijs kun je niet rijden dus toen heb ik er vaart achter gezet. :Y Ik vind het echt geweldig! Nu ben ik me er steeds meer van bewust dat ik over een week mijn eerste examen ga doen. Spannend, maar ik heb er alle vertrouwen in! Ik hoop heel erg dat ik voor de winterstop het befaamde rijbewijs op zak heb.
 
Net dus mijn eerste les gehad, zag er toch tegenop toen ik zag dat mijn instructeur +/- 2 meter is. Ik ben zelf net geen 1.80. Maargoed, naar de polder en industrie gereden achterop en vanuit daar een stuk gaan rijden. Bochten gingen goed, schakelen viel me nog tegen. Toch nog even lastig omdat de 1 omlaag is en de rest omhoog. De U bocht ging goed. Daarna nog een stuk "stads" verkeer en dat ging prima. Motor wel een keer laten afslaan omdat ik in zijn 2 probeerde weg te rijden in plaats van zijn 1. Al bij al viel het niks tegen en ik heb niets meer dan plezier gehad.

Tevens was de eerste les op een Duke 390, aangezien hierop wel de koppeling en rem achter zitten voor de instructeur. Volgende lessen gewoon op de Z650.
 
Mijn felicitaties voor alle geslaagden! *O*

Mar_
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 5-09-2018
Theorie: 4-12-2018.
AVB: 21-11-2018.
AVD: Nog niet gepland.
Rijschool: Rijschool de Lange
Lesmotor: BMW F 650 GS

Eindelijk ben ik in september begonnen met mijn rijlessen. Mijn motorrijbewijs halen is iets wat ik eigenlijk al direct wilde toen ik die van mijn auto op zak had. Toen toch besloten een auto te kopen, wat tevens een miskoop bleek te zijn, waardoor het spaargeld op was. Eigenlijk ben ik wel altijd blijven zoeken naar leuke motoren in de buurt en in augustus werd ik verliefd op een motor die bij mij om de hoek werd aangeboden. Die motor heb ik nu in mijn bezit, maar zonder rijbewijs kun je niet rijden dus toen heb ik er vaart achter gezet. :Y Ik vind het echt geweldig! Nu ben ik me er steeds meer van bewust dat ik over een week mijn eerste examen ga doen. Spannend, maar ik heb er alle vertrouwen in! Ik hoop heel erg dat ik voor de winterstop het befaamde rijbewijs op zak heb.

Zit die rijschool in Grootebroek toevallig?

Succes met lessen en je examen volgende week!
 
Niets ten nadele van jou, maar dat hoop ik niet hahaha. Moet volgende week afrijden. Als ik daarna nog bij de rijschool kom zou ik het niet gehaald hebben 😬
Hahah oh, ik zie dat je je examen ook de 21ste hebt. Laten we dan hopen dat als we elkaar enkel zien dat enkel is om de motor over te dragen. :Y
 
Long time lurk, first time post hierzo!

Ik ben vanmiddag geslaagd, zowel AVB als AVD in één keer. Ik had echt een paar rottige situaties maar de examinator zei dat ik daar uitstekend op heb gereageerd. Ik dacht juist dat ik had verprutst had!

Morgen naar het gemeentehuis om het pasje aan te vragen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan