Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

MechMike95
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 3 november 2020
Theorie: check in 1x
AVB: check in 1x
AVD: al 2x verplaatst door de lockdown. volgend examen staat op 18 maart
Rijschool: Alpina Poortugaal
Lesmotor: Honda CB650

Zou eerst 17 december voor examen AVD gaan, toen werd dat van de baan geschoven door de lockdown, weer examen ingepland 20 januari maar ook daar was ik de sjaak... Nu staat ie op 18 maart, hopen dat het doorgaat want begin gek te worden van dat lessen.
 
MechMike95
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 3 november 2020
Theorie: check in 1x
AVB: check in 1x
AVD: al 2x verplaatst door de lockdown. volgend examen staat op 18 maart
Rijschool: Alpina Poortugaal
Lesmotor: Honda CB650

Zou eerst 17 december voor examen AVD gaan, toen werd dat van de baan geschoven door de lockdown, weer examen ingepland 20 januari maar ook daar was ik de sjaak... Nu staat ie op 18 maart, hopen dat het doorgaat want begin gek te worden van dat lessen.
Waarom? Je zit toch op een motor? Geniet ervan! Je eigen tijd komt heus wel, maar dat is nog geen reden deze tijd een probleem te vinden! Maak er het beste van :t
 
Waarom? Je zit toch op een motor? Geniet ervan! Je eigen tijd komt heus wel, maar dat is nog geen reden deze tijd een probleem te vinden! Maak er het beste van :t
Jaa zeker waar! Vind het heerlijk om te rijden, maar als ik iets kleins vergeet wordt dat uiteraard direct tegen me gezegd (wat natuurlijk ook goed is). En heb wel erg veel zin om gewoon de motor te pakken op elk willekeurig moment:P
 
Jaa zeker waar! Vind het heerlijk om te rijden, maar als ik iets kleins vergeet wordt dat uiteraard direct tegen me gezegd (wat natuurlijk ook goed is). En heb wel erg veel zin om gewoon de motor te pakken op elk willekeurig moment:P
Dat wel natuurlijk, maar dat komt. Heb je 'n geschikte instructeur?
 
Jaa zeker waar! Vind het heerlijk om te rijden, maar als ik iets kleins vergeet wordt dat uiteraard direct tegen me gezegd (wat natuurlijk ook goed is). En heb wel erg veel zin om gewoon de motor te pakken op elk willekeurig moment:P
Scheelt natuurlijk ook in de kosten of je twee uur op de motor zit voor bijna 100 euro terwijl iemand in je oor zit te roepen, of gewoon een halve tank tank benzine leegrijd voor 15 euro tijdens een rit als je je rijbewijs hebt
 
Scheelt natuurlijk ook in de kosten of je twee uur op de motor zit voor bijna 100 euro terwijl iemand in je oor zit te roepen, of gewoon een halve tank tank benzine leegrijd voor 15 euro tijdens een rit als je je rijbewijs hebt

Niet om het feestje te verpesten, maar deze dingen ook niet vergeten: aanschaf, onderhoud, verzekering, belasting, upgrades :p
 
vandaag me eerste les gehad, zeer fijn sfeertje bij de rijschool, echt een luxe dat je 1 op 1 rijd tijdens je les trouwens.
het was fantastisch om te doen. nu al zin in de volgende les.
Mooi man 👍🏼
Zou eerst maar eens gaan vragen wanneer je examen kan gaan doen.
Zou zo nog maar even (...) kunnen duren en dan is de vervolgvraag of het handig is om op dit moment door te gaan met lessen kwa euro’s.
 
Sorry!

 
Sorry!

ja, spijtig gelukkig heb ik me theorie al gepland, ik hoop dat in mei alles weer door gaat, ook weet ik dat mijn rijschool plekken beschikbaar heeft voor de exames in mei, het is natuurlijk altijd afwachten of er dan exames afgenomen kunnen worden. aan de andere kant, wil ik wel de gok nemen om te beginnen wie weet valt alles mooi in elkaar.
 
en toch blijf ik er bij dat examens voor motor (en brommer) prima moeten kunnen, ook in deze tijd.....
ik mag ook naar klanten voor mijn werk en met mondkapje gewoon binnen 1,5 meter volgens de regels.

en dan zie ik er soms ook wel meer dan 1 per dag ;) zullen we maar zeggen.

ik ben van mening dat het CBR in deze echt wel iets meer kan doen dan doodsimpel maar afwachten....
Je zou bijvoorbeeld een groep van een rijschool bij elkaar in kunnen plannen mer examinator, dan zien ze maar 1 vreemde... bijvorbeeld....
ze krijgen dit nooit meer fatsoenlijk ingehaald en mensen die nieuw beginnen kunnen straks pas een jaar later examen doen als het zo door gaat, dat werkt ook ECHT niet....

ben ik blij dat ik het vorig jaar september heb gehaald zeg.... pfoe..... (maar ja, die maat van me die moet dus weer een maand langer wachten)
 
Zelfde hier, vorig jaar augustus behaald maar mijn collega is al een maand of 8 bezig nu door álle perikelen rondom Covid, ik moet zeggen leef erg met hem mee en op 1 of andere manier baal ik er bijna net zo hard van dat hij ( en velen hier) niet mogen afrijden en het enkel langer gaat duren, je ziet de enorme teleurstelling keer op keer, zijn motor is onderhand in nieuwstaat zo veel is hij er inmiddels mee bezig geweest in de tussentijd en wederom de deksel vlak voor de finish op de neus, tuurlijk, de tijd komt wel maar het is toch echt wel een dikke domper, tevens deel ik de mening dat het echt wel kan, examinator voorin en instructeur achterin, mondkapjes/ spatschermen/ hazzardsuit voor mij part, zijn nu al honderdduizenden exames uitgesteld..ja ik snap ook dat dit the least of te problems zijn in het grote plaatje maar evengoed is het een lichtpunt voor velen in deze donkere dagen.
 
Beetje off-topic, maar mijn zoon is dadelijk twee jaar bezig met zijn auto-rijbewijs. Dat er nog een beoordeling van een psychiator en een rijtest van het CBR bijkwam heeft ook niet echt geholpen
 
en toch blijf ik er bij dat examens voor motor (en brommer) prima moeten kunnen, ook in deze tijd.....
ik mag ook naar klanten voor mijn werk en met mondkapje gewoon binnen 1,5 meter volgens de regels.

en dan zie ik er soms ook wel meer dan 1 per dag ;) zullen we maar zeggen.

ik ben van mening dat het CBR in deze echt wel iets meer kan doen dan doodsimpel maar afwachten....
Je zou bijvoorbeeld een groep van een rijschool bij elkaar in kunnen plannen mer examinator, dan zien ze maar 1 vreemde... bijvorbeeld....
ze krijgen dit nooit meer fatsoenlijk ingehaald en mensen die nieuw beginnen kunnen straks pas een jaar later examen doen als het zo door gaat, dat werkt ook ECHT niet....

ben ik blij dat ik het vorig jaar september heb gehaald zeg.... pfoe..... (maar ja, die maat van me die moet dus weer een maand langer wachten)
Misschien heb je wel gelijk, maar helaas telt jouw mening 0,0 mee voor het CBR '(
 
dat klopt helemaal @Groninger Meeuw , dat klopt helemaal
denk dat de mening van bijna niemand meetelt bij het CBR (iig niet de "gewone burger").... anders hadden ze zelf ook al wel actie ondernomen ;)
Bij de eerste golf was het ook de branche zelf die in protest moest om wat voor elkaar te krijgen
Wat heeft de branche gedaan dan?
 
Wat heeft de branche gedaan dan?
o.a. door initiatief van enkele rijscholen welke aangesloten waren bij de branche verenigingen hebben deze druk gezet richting de politiek om eerst eens lessen weer te laten mogen op de motor en brommer (dat mag nu overigens ook gewoon) en daarna om sneller de examens weer toe te staan.
ook is er meegedacht met manieren om auto lessen en examens ook sneller mogelijk te maken. CBR zelf is met geen enkel idee hiervoor gekomen destijds (meer de rol spelen "play dead"), dit kwam van de rijscholenwant het waren hun activiteiten en werkzaamheden.
Dit is in ieder geval wat ik er van begreep van een rijschoolhouder die ik ken en hierbij ook betrokken is geweest.

Op dit moment komen rijscholen ook met genoeg ideeën, ook waarbij de veiligheid van het personeel van het CBR gewaarborgd wordt, en waardoor de achterstand niet weg is maar wel minder hard op loopt.... helaas komt er 0,0 reactie of medewerking/meedenken vanuit CBR.

Destijds kon er wat "gedwongen" en "gedreigd" worden door rijscholen door gewoon aan het werk te gaan, in dit geval is het het CBR wat deze positie in moet nemen, en dat doen ze daar niet helaas :) want het zijn nu vooral hun werkzaamheden en verantwoordelijke taken die niet mogen, niet die van de rijscholen wat voorheen het geval was.

Punt is: er kan veel meer gedaan worden om een grotere ravage te voorkomen dan er nu al is. Rijschoolhouders en instructeurs die ik spreek (in mijn kennissen kring zitten er van alle 2 die groepen, meerdere) denken daar net zo over, en zijn net zo (zo niet meer) gefrustreerd als de kandidaten kan ik je vertellen.
 
Scheelt natuurlijk ook in de kosten of je twee uur op de motor zit voor bijna 100 euro terwijl iemand in je oor zit te roepen, of gewoon een halve tank tank benzine leegrijd voor 15 euro tijdens een rit als je je rijbewijs hebt
Ook zeker waar hahaha het uitstellen kost me steeds meer lesgeld
 
o.a. door initiatief van enkele rijscholen welke aangesloten waren bij de branche verenigingen hebben deze druk gezet richting de politiek om eerst eens lessen weer te laten mogen op de motor en brommer (dat mag nu overigens ook gewoon) en daarna om sneller de examens weer toe te staan.
Je haalt dingen door elkaar, rijschoolhouders hebben druk gezet om motor- en bromfiets rijlessen toe te staan, toen dat mocht heeft het CBR besloten om bromfiets examens af te gaan nemen.
Het is verplicht een instructeur mee te laten rijden bij een motorfiets examen dus die werden uitgesteld totdat de contactberoepen weer uitgevoerd mochten worden.
ook is er meegedacht met manieren om auto lessen en examens ook sneller mogelijk te maken.
Ja, plastic zeiltjes ophangen die zicht belemmeren en ingrepen belemmerden.
Of plexiglas schermen die bij een ongeval door de airbag breken en vlijmscherp worden.....


CBR zelf is met geen enkel idee hiervoor gekomen destijds (meer de rol spelen "play dead")
Het CBR heeft in samenwerking met TNO en RDW deze en andere oplossingen onderzocht, de door de rijschoolbranche aangegeven oplossingen waren wettelijk niet goed, onveilig en praktisch onhandig.
De bewering dat het CBR niets gedaan heeft is dus onjuist.
, dit kwam van de rijscholenwant het waren hun activiteiten en werkzaamheden.
Dit is in ieder geval wat ik er van begreep van een rijschoolhouder die ik ken en hierbij ook betrokken is geweest.
Dan hoort hij de uitkomsten van de eerder genoemde onderzoeken te kennen.
Op dit moment komen rijscholen ook met genoeg ideeën, ook waarbij de veiligheid van het personeel van het CBR gewaarborgd wordt, en waardoor de achterstand niet weg is maar wel minder hard op loopt.... helaas komt er 0,0 reactie of medewerking/meedenken vanuit CBR.
Omdat er momenteel geen contactberoepen uitgevoerd mogen worden.
De meeste van de ideeën van rijschoolhouders hebben meestal betrekking op de eigen rijschool, meer dan uitstellen en de uitgestelde examens eerst afnemen is gewoon niet mogelijk.
Zodra er weer examens afgenomen mogen wordt er gewoon weer over gewerkt om iedereen zo snel mogelijk, met inachtneming van de Corona maatregelen, te helpen.
Destijds kon er wat "gedwongen" en "gedreigd" worden door rijscholen door gewoon aan het werk te gaan,
Dat was richting politiek, had niets met het CBR te maken.
in dit geval is het het CBR wat deze positie in moet nemen, en dat doen ze daar niet helaas :)
Het CBR is een uitvoeringsorganisatie, geen brancheorganisatie.
Het CBR heeft in deze dus geen rol.
want het zijn nu vooral hun werkzaamheden en verantwoordelijke taken die niet mogen, niet die van de rijscholen wat voorheen het geval was.
Nee, het is precies hetzelfde als eerder dit jaar.
Rijschoolhouders mogen de meeste van hun werkzaamheden niet uitvoeren, net zoals het CBR.
Punt is: er kan veel meer gedaan worden om een grotere ravage te voorkomen dan er nu al is. Rijschoolhouders en instructeurs die ik spreek (in mijn kennissen kring zitten er van alle 2 die groepen, meerdere) denken daar net zo over, en zijn net zo (zo niet meer) gefrustreerd als de kandidaten kan ik je vertellen.
Rijschoolhouders kunnen kritiek zo lekker afschuiven, echter doen ze dat naar de verkeerde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan