Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Te lezen op nos.nl:

CBR: 610.000 examens in te halen

Het aantal uitgestelde theorie- en praktijkexamens bij het CBR is vanwege de coronacrisis opgelopen tot 610.000. Het gaat dan om de helft theorie en de helft praktijkexamens, zegt demissionair minister van Infrastructuur en Waterstaat Van Nieuwenhuizen in een Kamerbrief.
Onder die 610.000 examens zitten ook uitgestelde examens van de eerste lockdown die nog niet waren weggewerkt. In een normaal jaar neemt het CBR 1,5 miljoen examens af. Algemeen directeur Alexander Pechtold van het CBR geeft later op de dag een toelichting over de cijfers en hoe de organisatie de achterstand gaat aanpakken.
Met name over het Onder die 610.000 examens zitten ook uitgestelde examens van de eerste lockdown die nog niet waren weggewerkt. mag je wel wat zorgelijk zijn.
 
Zo, even een tijdje offline geweest. M’n examen is inmiddels al 3 a 4x uitgesteld.
Gelukkig krijg ik zojuist een appje van mijn instructeur:
OFTEWEL: IK MAG VOLGENDE WEEK MIJN AVB DOEN!!!!!!!!*O**O**O**O**O*
 
Zo, even een tijdje offline geweest. M’n examen is inmiddels al 3 a 4x uitgesteld.
Gelukkig krijg ik zojuist een appje van mijn instructeur:
OFTEWEL: IK MAG VOLGENDE WEEK MIJN AVB DOEN!!!!!!!!*O**O**O**O**O*
Wil je feestje niet verpesten maar er zal wel eerst een plekje voor je moeten zijn volgende week.
Je bent niet de enigste met een uitgesteld examen 🤐
 
Lekker hoor, 18 maart stond mn examen al dus dat zal dan wel doorgaan 🎉🎉
Zou mooi zijn idd! Als het de komende weken maar niet weer helemaal de verkeerde kant op gaat met de coronacijfers en het CBR opnieuw besluit te stoppen met de examens.. :X Ik vind t nog wel wat onzeker en kan nog niet helemaal opgelucht zijn merk ik.:$ Ik zit nog 6 weken voor mijn AVD dus in die tijd kan er nog veel gebeuren natuurlijk.

Ik ga maar wel weer lessen vanaf maart.. Wel weer heel veel zin in eigenlijk!*D
 
Heel goed nieuws dit, hopelijk lukt het om mijn avb en avd een beetje vlot in te plannen, maar ga er voor de zekerheid maar uit dat ik zomer 2022 op de motor kan zitten, om teleurstelling te voorkomen ;-)
 
Wel een domper dat het enkel voor de AVB examens is en niet voor AVD ( vooralsnog)
Ai..ik zie het inderdaad staan!;( Was er zomaar vanuit gegaan dat AVD ook gewoon weer zou beginnen, al vroeg ik me wel af waarom dat(examinator en instructeur naast elkaar in auto) dan wel zou kunnen en een praktijkexamen B niet._O-
 
mooi dat er weer een start gemaakt kan worden!
jammer dat AVD niet door kan gaan voorlopig, wellicht vanaf 2 maart?

Ik dacht eerst, waarom wel brommer en geen motor avd? Maar brommer, rijden ze wellicht niet met een auto achter je aan?! Dus geen examinator en instructeur in 1 auto ofzo? Iig, dat is het enige wat ik me kan bedenken :)
 
Is het verplicht dat je instructeur mee gaat? Bij mijn auto examen was ik alleen met de examinator
Je krijgt tijdens je examen de instructies van je instructeur.;) Ze hoeven alleen dat maar aan te passen om alles gewoon door te kunnen laten gaan. Lijkt mij toch niet zo moeilijk allemaal..
 
Je krijgt tijdens je examen de instructies van je instructeur.;) Ze hoeven alleen dat maar aan te passen om alles gewoon door te kunnen laten gaan. Lijkt mij toch niet zo moeilijk allemaal..
Dat is het wel, zou het kunnen zijn dat er een reden is dat een instructeur de instructie’s moet geven?
 
Op zich snap ik wel dat ze niet alleen de examinator achter je aan laten rijden. Jouw rijgedrag beoordelen en zelf op de weg letten terwijl hij aan het communiceren is via de porto beïnvloedt toch het inzicht van de examinator. Ik heb altijd begrepen dat de instructeur niet alleen meerijdt om het stuk communicatie te doen zodat de examinator puur op jou en op de weg kan letten, maar ook om een tweede paar ogen te hebben in het geval dat er onenigheid ontstaat over of je iets nou wel of niet goed gedaan hebt. Bij mijn examen miste ik bijvoorbeeld een fietspad van rechts vlakbij het CBR in Utrecht (waar de instructeur me elke les meermaals voor waarschuwde, maar dat terzijde...). Vervolgens schijnt de examinator gevraagd te hebben of ik dat altijd zo deed, waarop mijn instructeur aangaf dat hij me die weg meermaals heeft aangewezen, en dat ik weet dat 'ie er ligt maar vermoedelijk niet zichtbaar gekeken heb. Zo kan je instructeur kleine dingetjes aangeven tijdens de rit, en stel dat je op haar na gezakt zou zijn kan zijn input net de balans doen doorslaan.
Ik wist dat ik hier al eens ergens iets over getikt had... :+
 
Ik denk dat de een op de leerling moet letten en de ander op het verkeer. Beide tegelijk door één persoon lijkt me onvoldoende veilig.
Eigenlijk zou je dan verwachten dat je instructeur zou rijden. dan hoeft de examinator alleen maar op jou te letten en niet op het verkeer
 
Of ze letten beiden niet op.. reed op een kruispunt af, kon zowel naar links als naar rechts alsook rechtdoor. Rechtdoor was afgesloten vanwege werkzaamheden, maar kreeg niets te horen en ik maar wachten op een instructie. Uiteindelijk maar op de helm getikt van, welke kant willen jullie nu dat ik op ga?

"Sorry angarali, naar rechts" werd in het oortje geroepen =]
 
Terug
Bovenaan Onderaan