Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Welkom @FracKture en veel succes!
Als je zelf je theorie inpland zou ik de site gewoon goed in de gaten houden. Ik heb het destijds toch nog eerder kunnen doen dan de eerste keer was aangegeven dus wie weet :)
Bedankt voor de tip!

Jullie hoeven niet op mij te wachten voor een rit, hoewel ik het aanbod erg waardeer. Ik sluit vanzelf een keer aan :Y

Mijn eerste les was op een Yamaha MT125, de rest van de lessen zal op een MT07 gebeuren.
 
Hallo,
ben ook nieuw hier.
Les sinds september en mag 9 maart as mijn avb examen doen. Dit heeft allemaal vertraging opgelopen uiteraard door covid-19.
Hier nog mensen met tips ?
Is het bijvoorbeeld. Moeilijk ? En hoe zijn de examinatoren en dergelijke.

Gr.
 
@Md92 Welkom! Of het moeilijk is zal iedereen anders over denken gok ik. Ik bedoel het absoluut niet zo arrogant als het misschien overkomt, maar ik ben van mening dat het één van de makkelijkste examens is geweest die ik gedurende mijn leven gehad heb. Waarom? Omdat je bij AVB van te voren namelijk precies weet wat er van je verwacht wordt en je niet voor verrassingen kan komen te staan. Als je dus gewoon alle verrichtingen onder de knie hebt dan kan het niet anders dan dat je slaagt. Gewoon op jezelf vertrouwen dus! :t Eventuele zenuwen zijn dan het enige dat ik kan bedenken dat het slagen in de weg zou kunnen staan..

Iedere examinator wil hetzelfde zien dus in theorie maakt het niet uit welke je hebt. Je kan natuurlijk met de ene een betere 'klik' hebben dan met de andere. Dat zou kunnen bijdragen aan het onder bedwang houden van je zenuwen. Maar dat is ook weer heel persoonlijk. Ik vond de examinator die ik had bijvoorbeeld heel relaxed, tijdens het examen grapjes maken als ik een foutje maakte en af en toe een compliment. Een andere leerling met dezelfde examinator vond het niets en werd er weer helemaal zenuwachtig van.(wel geslaagd overigens;))

Dus gewoon vertouwen hebben en laten zien wat je tijdens de lessen ook laat zien. Dan moet het goedkomen. Succes!!:t
 
Hallo,
ben ook nieuw hier.
Les sinds september en mag 9 maart as mijn avb examen doen. Dit heeft allemaal vertraging opgelopen uiteraard door covid-19.
Hier nog mensen met tips ?
Is het bijvoorbeeld. Moeilijk ? En hoe zijn de examinatoren en dergelijke.

Gr.
Indd eens met @Dennis! Vond het ook een erg makkelijk examen. Onthou dat je bij de de 8 en halve draai etc goed over je schouder doorkijkt. En slalom de juiste snelheid vast houdt.
En verder gewoon lekker rustig blijven en doen wat je altijd doet! Moet goed gaan 👌🏼
 
@Md92 Welkom! Of het moeilijk is zal iedereen anders over denken gok ik. Ik bedoel het absoluut niet zo arrogant als het misschien overkomt, maar ik ben van mening dat het één van de makkelijkste examens is geweest die ik gedurende mijn leven gehad heb. Waarom? Omdat je bij AVB van te voren namelijk precies weet wat er van je verwacht wordt en je niet voor verrassingen kan komen te staan. Als je dus gewoon alle verrichtingen onder de knie hebt dan kan het niet anders dan dat je slaagt. Gewoon op jezelf vertrouwen dus! :t Eventuele zenuwen zijn dan het enige dat ik kan bedenken dat het slagen in de weg zou kunnen staan..

Iedere examinator wil hetzelfde zien dus in theorie maakt het niet uit welke je hebt. Je kan natuurlijk met de ene een betere 'klik' hebben dan met de andere. Dat zou kunnen bijdragen aan het onder bedwang houden van je zenuwen. Maar dat is ook weer heel persoonlijk. Ik vond de examinator die ik had bijvoorbeeld heel relaxed, tijdens het examen grapjes maken als ik een foutje maakte en af en toe een compliment. Een andere leerling met dezelfde examinator vond het niets en werd er weer helemaal zenuwachtig van.(wel geslaagd overigens;))

Dus gewoon vertouwen hebben en laten zien wat je tijdens de lessen ook laat zien. Dan moet het goedkomen. Succes!!:t
Bedankt,
voor je verhaal en duidelijkheid ervan. Hoop de het idd mee valt met de zenuwen en examinator dan heb ik er idd ook wel vertrouwen in dat het goed komt.
 
Indd eens met @Dennis! Vond het ook een erg makkelijk examen. Onthou dat je bij de de 8 en halve draai etc goed over je schouder doorkijkt. En slalom de juiste snelheid vast houdt.
En verder gewoon lekker rustig blijven en doen wat je altijd doet! Moet goed gaan 👌🏼
Oh thnx, dat is wel een goeie idd zal er goed om denken bij die oefeningen. Komt dan vast goed!
 
pfoeh hee...wordt weer hoog tijd dat ik de (tour-)buffel wakker kus O-). echt, een jaar niet gereden. alleen begin vorig jaar een rondje Muiden vanuit Soest na het vervangen van de vorkkeerringen en -olie. da's echt wel weinig 8-)

(en dat wil dan een keer 'n rondje Schotland doen...:o )
 
pfoeh hee...wordt weer hoog tijd dat ik de (tour-)buffel wakker kus O-). echt, een jaar niet gereden. alleen begin vorig jaar een rondje Muiden vanuit Soest na het vervangen van de vorkkeerringen en -olie. da's echt wel weinig 8-)

(en dat wil dan een keer 'n rondje Schotland doen...:o )
Je kunt er in ieder geval op een boot heen varen, dat scheelt al weer! 😁
 
Zojuist gebeld door mijn rijschool. Ik zou 12 maart m’n avb hebben, maar er is morgen een plekje vrij gekomen! Morgen om 08:00 nog even een privélesje, omdat ik al 3 maanden niet meer heb gereden, en om 10:35 het examen! *O**O*
De zenuwen zijn al aanwezig.
Dat is boffen. Veel succes! En vergeet de banaan niet!
 
Zojuist gebeld door mijn rijschool. Ik zou 12 maart m’n avb hebben, maar er is morgen een plekje vrij gekomen! Morgen om 08:00 nog even een privélesje, omdat ik al 3 maanden niet meer heb gereden, en om 10:35 het examen! *O**O*
De zenuwen zijn al aanwezig.
Wat een geluk zeg! Bij de rijschool waar ik les blijft je datum altijd staan, eventuele vrij gekomen plekken bij het cbr gaan dan gewoon naar de eerst volgende waarvoor een examen gepland moet worden.. Maar jij geluk dus dat dat bij jou anders gaat! :)

Succes morgen!!
 
Zojuist gebeld door mijn rijschool. Ik zou 12 maart m’n avb hebben, maar er is morgen een plekje vrij gekomen! Morgen om 08:00 nog even een privélesje, omdat ik al 3 maanden niet meer heb gereden, en om 10:35 het examen! *O**O*
De zenuwen zijn al aanwezig.
Goed nieuws! Succes morgen, komt vast goed. 🙂 👍
 
Zojuist gebeld door mijn rijschool. Ik zou 12 maart m’n avb hebben, maar er is morgen een plekje vrij gekomen! Morgen om 08:00 nog even een privélesje, omdat ik al 3 maanden niet meer heb gereden, en om 10:35 het examen! *O**O*
De zenuwen zijn al aanwezig.
Zet 'm op!! Succes!
 
Hallo,
ben ook nieuw hier.
Les sinds september en mag 9 maart as mijn avb examen doen. Dit heeft allemaal vertraging opgelopen uiteraard door covid-19.
Hier nog mensen met tips ?
Is het bijvoorbeeld. Moeilijk ? En hoe zijn de examinatoren en dergelijke.

Gr.
Rustig blijven en dan komt het wel goed, volgens mij haalt echt meer dan 90% het AVB examen
 
Rustig blijven en dan komt het wel goed, volgens mij haalt echt meer dan 90% het AVB examen
Dat hoorde ik ook van mijn rijschool idd, en dat geloof ik ook wel eigenlijk. Je gaat examen doen als je de oefeningen beheerst. En tijdens het examen mag je alle oefeningen opnieuw doen en dan hoef je er nog 2 niet correct uit te voeren ook. Er zijn natuurlijk altijd pechgevallen, maar zo is de kans dat je het niet haalt natuurlijk ook wel erg klein.

Ik weet niet zo goed wat ik van deze manier van examen afnemen moet vinden maar het is natuurlijk fijn voor alle examenkandidaten! :t
 
En met de examinator kun je het natuurlijk ook treffen! Op mijn AVB was de examinator heel behulpzaam: "We gaan je er samen doorheen loodsen". Bij de noodstop was ze van mening dat ik de achterrem te laat bijpakte, en dit zei ze ook: Ik vind hem net niet voldoende, pak zometeen even je achterrem ietsje eerder bij en hij is goed. En zo geschiedde.
 
Ik kan mij nog herinneren mijn AVB. Die langzame slalom was bij mij gewoon 50/50 tijdens de les. Tijdens AVB examen alle 7 oefeningen in één keer gehaald.
AVD ging voor mij wat stroever, bepaalde bochten niet goed genomen waardoor ik bijna op de andere weghelft terecht kwam, tot twee keer toe. Gelukkig toch nog gehaald. Eigenlijk tijdens eigen motorrijden nooit meer last van gehad, zal wel door de zenuwen zijn geweest.
 
Yes yes yes, ik ben geslaagd voor mijn AVB!
Vanmorgen om 8 uur al afgesproken op het terrein met mijn allerliefste instructeur Jeroen. (Ik weet dat hij ook op dit forum zit en meeleest :')) samen een uurtje nog even alles doorgenomen. Eigenlijk ging alles hartstikke goed behalve de langzame slalom. Ik heb maar geaccepteerd dat deze gewoon ruk zou gaan. Aangezien de rest wel vlekkeloos ging, moest het goed komen.

Om 10:30 was ik aan de beurt en we begonnen met de langzame slalom. Deze ging in 1x goed!
Daarna gingen we naar wegrijden in het parkeervak, ook vlekkeloos!
Toen de vertragingsoefening; ook in 1x goed.
De uitwijkoefening óók in 1x goed.
De stopproef moest opnieuw, omdat ik te snel alles wilde. Te snel remmen en te snel terugschakelen. Na geluisterd te hebben naar de feedback van de examinator was ook deze oefening goedgekeurd.
de noodstop ging niet geheel vlekkeloos maar was wel gelijk goedgekeurd.
Stapvoets rijden ging ook probleemloos.

Dus al met al heb ik maar 1 oefening over hoeven doen en deze uiteindelijk gewoon behaald.

Ik ben blij!*O*
 
Yes yes yes, ik ben geslaagd voor mijn AVB!
Vanmorgen om 8 uur al afgesproken op het terrein met mijn allerliefste instructeur Jeroen. (Ik weet dat hij ook op dit forum zit en meeleest :')) samen een uurtje nog even alles doorgenomen. Eigenlijk ging alles hartstikke goed behalve de langzame slalom. Ik heb maar geaccepteerd dat deze gewoon ruk zou gaan. Aangezien de rest wel vlekkeloos ging, moest het goed komen.

Om 10:30 was ik aan de beurt en we begonnen met de langzame slalom. Deze ging in 1x goed!
Daarna gingen we naar wegrijden in het parkeervak, ook vlekkeloos!
Toen de vertragingsoefening; ook in 1x goed.
De uitwijkoefening óók in 1x goed.
De stopproef moest opnieuw, omdat ik te snel alles wilde. Te snel remmen en te snel terugschakelen. Na geluisterd te hebben naar de feedback van de examinator was ook deze oefening goedgekeurd.
de noodstop ging niet geheel vlekkeloos maar was wel gelijk goedgekeurd.
Stapvoets rijden ging ook probleemloos.

Dus al met al heb ik maar 1 oefening over hoeven doen en deze uiteindelijk gewoon behaald.

Ik ben blij!*O*
Wij ook! *O* Gefeliciteerd! Nu nog één examentje en je bent er!
 
Dankjewel! Ja, hopelijk kan dit zo snel mogelijk. Kan ik zo snel mogelijk op de motor genieten van het lekkere weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan