Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zo, ben nieuw op dit forum. 21 jaren jong, 1 mei een proefles (A2 code 80) gehad op de KTM 125 Duke, was gelijk verkocht. Had nog nooit (schakel)brommer o.i.d. gereden, dus vandaar de eerste les op een 125. Wat een beleving zeg, totaal anders dan auto :). Ik heb mijn rijbewijs B al enkele jaren dus schakelen etc. ging eigenlijk best wel prima. Instructeur zei gelijk al "ik zie het al, volgende les pakken we de 25kw". Heb mijn theorie op 18 augustus gepland.
 
Zo, ben nieuw op dit forum. 21 jaren jong, 1 mei een proefles (A2 code 80) gehad op de KTM 125 Duke, was gelijk verkocht. Had nog nooit (schakel)brommer o.i.d. gereden, dus vandaar de eerste les op een 125. Wat een beleving zeg, totaal anders dan auto :). Ik heb mijn rijbewijs B al enkele jaren dus schakelen etc. ging eigenlijk best wel prima. Instructeur zei gelijk al "ik zie het al, volgende les pakken we de 25kw". Heb mijn theorie op 18 augustus gepland.
Welkom! Zo mogen wij het zien. Hou ons op de hoogte van je vorderingen! :t
 
Welkom, hartstikke leuk. Veel plezier met lessen!

Mijn eerste ritje is een feit! Vrijdag mijn rijbewijs met spoed aangevraagd en vanmorgen opgehaald. Dan wil je natuurlijk, ongeacht het weer, een stukje rijden. Helaas was het maar een kort ritje want het begon te onweren en te bliksemen, maar ik kan zeggen dat ik heb gereden.
 

Bijlagen

  • 386F2CEE-9DC6-4C33-A577-38B41907662A.jpeg
    386F2CEE-9DC6-4C33-A577-38B41907662A.jpeg
    423,3 KB · Weergaven: 65
Nice! ik moet nog 1.5 maand wachten tot mijn code 80 verdwenen is en ik legaal op mijn motor mag rijden (wel stiekem naar huis gereden). Valt wel tegen hoor als je hem elke dag in de schuur ziet staan :''D. Net alsof iemand je een snoepje voor houdt.
 
Welkom, hartstikke leuk. Veel plezier met lessen!

Mijn eerste ritje is een feit! Vrijdag mijn rijbewijs met spoed aangevraagd en vanmorgen opgehaald. Dan wil je natuurlijk, ongeacht het weer, een stukje rijden. Helaas was het maar een kort ritje want het begon te onweren en te bliksemen, maar ik kan zeggen dat ik heb gereden.
Die zijn toch ook wel erg mooi, die Kawasaki's !😍
 
Welkom, hartstikke leuk. Veel plezier met lessen!

Mijn eerste ritje is een feit! Vrijdag mijn rijbewijs met spoed aangevraagd en vanmorgen opgehaald. Dan wil je natuurlijk, ongeacht het weer, een stukje rijden. Helaas was het maar een kort ritje want het begon te onweren en te bliksemen, maar ik kan zeggen dat ik heb gereden.
Gefeliciteerd! Wat voor motor heb je als ik vragen mag? Ik mag 18 mei voor m'n AVB. Hopelijk snel daarna voor AVD😁

*Heb al gelezen welke motor het is, vraag is al beantwoord haha*
 
Hij rijdt heeerlijk! Heel anders dan mijn lesmotor (Yamaha xj6 met 2 ton op de teller, haha).
De rotondes stuur ik zo over, hij schakelt heel soepel, echt een top ding. Ik hoor ook van iedereen dat het de perfecte beginnersmotor is, ik kan me daar nu al wel in vinden.

Ja, en deze kleur groen is ook dat echte mooie metallic groen.
 
zaterdag me 5de les gehad je hebt wel eens van die dagen dat je denk waar ben ik in godsnaam mee bezig .
nou ken je vertellen zaterdag was zo een dag de remproeven die ik de vorige lessen bijna perfect deed gingen Totaal nie dat de instructeur zei van waar zijn we nou helemaal mee bezig daar in tegen ging de snelle slalom weer wel ok en de uitwijkproef ook wel ok maar we laten te snel het gas los voor de pillonen.

ik zou zeggen door naar de volgende les die staat voor komende woensdag

wish me luck
 
@Patdae36 Dan weet ik zeker dat je volgende les weer helemaal top gaat. Dit was bij mij net zo. Soms heb je ff je dag niet. Succes!
@EGE87 Spannend, succes! Ik moest afgelopen donderdag afrijden, in de keiharde regen, de eerste regelval sinds weken en daarbij had ik ook een keelontsteking en was ik verkouden. En ik heb het ook gehaald. Misschien stelt je dit iets gerust.:P
 
@EGE87 Spannend, succes! Ik moest afgelopen donderdag afrijden, in de keiharde regen, de eerste regelval sinds weken en daarbij had ik ook een keelontsteking en was ik verkouden. En ik heb het ook gehaald. Misschien stelt je dit iets gerust.:P
Aaah... Hier kan ik wat mee! Dank. Ik kan straks heerlijk slapen. Je vermeldt het niet, maaaar....

Een vrouw op de motor met keelontsteking, examen afleggen in de stromende regen...

Dat moet goedkomen morgen! :P
 
Het is trouwens wel een A2 motor, voor als je dat nog niet wist.
Ja weet ik, ik wil sowieso beginnen met een lichte motor met niet teveel vermogen. Dus ergens tussen de 300 en 600cc tweecilinder zit ik nu aan te denken.
Maar ik heb helaas nog tijd zat om erover na te denken 8-)
 
Ja weet ik, ik wil sowieso beginnen met een lichte motor met niet teveel vermogen. Dus ergens tussen de 300 en 600cc tweecilinder zit ik nu aan te denken.
Maar ik heb helaas nog tijd zat om erover na te denken 8-)
Oké, ja dan is dit wel een goede om mee te beginnen. Mocht je nog vragen hebben ofzo over de Z300, dan stuur je me maar een berichtje!
 
Jeeeeej!! Geslaagd!! 🎉🎉
Ondanks het lekkere briesje van vandaag 😂.

Ik was meteen ook de laatste leerling, want de rijschool stopt ermee, voorbereiding niet ideaal. Maar dat maakt allemaal niet meer uit!
Motor heb ik al in me bezit, betreft een Yamaha FZ8, waar ik stiekem al een aantal maanden op aan het rijden was. Had ook geen lessen meer gevolgd vanaf november 2020, in totaal 1 les AVD 🙈. Ik moet zeggen AVD Youtube filmpjes in praktijk brengen, heeft mij enorm geholpen. 💪🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan