Gefeliciteerd met jouw nieuwe motor . Is ie vol vermogen?Na 2 maanden wachten is vandaag eindelijk mijn sv650 binnen! Zo blij! Het voelt nog steeds onwerkelijk dat ik nu lekker de motor kan pakken wanneer ik wil
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gefeliciteerd met jouw nieuwe motor . Is ie vol vermogen?Na 2 maanden wachten is vandaag eindelijk mijn sv650 binnen! Zo blij! Het voelt nog steeds onwerkelijk dat ik nu lekker de motor kan pakken wanneer ik wil
Thanks! Jazeker, ik heb mijn A gehaaldGefeliciteerd met jouw nieuwe motor . Is ie vol vermogen?
Gefeliciteerd!Thanks! Jazeker, ik heb mijn A gehaald
Wilt iemand een keertje rijden in de omgeving Rotterdam, Den Haag, Delft of Zoetermeer?Is ie vol vermogen?
Stuur maar even een PB Kom uit hoogvliet dus kan best wel mee rijden.Wilt iemand een keertje rijden in de omgeving Rotterdam, Den Haag, Delft of Zoetermeer?
Ik heb namelijk geen mensen om mee te rijden
volgende vraag daar aan vast is natuurlijk: waarom zit-ie in het AVB-gebeuren?Weet iemand hoe je vertragingsoefening doet ?
Ah leuke en ook logische verklaring! De uitleg van mijn instructeur was: hoe hard je ook rijdt, je moet voldoende af kunnen remmen en klaar kunnen zijn voor de bocht terwijl je de motor netjes onder controle houdt. Met dan als voorbeeld dat je op een rotonde afrijdt en vervolgens soepel de bocht kan nemen.volgende vraag daar aan vast is natuurlijk: waarom zit-ie in het AVB-gebeuren?
antwoord dat mij gegeven werd door mijn instructeur: de oefening simuleert een situatie op een bergweg waarbij je 'ineens' moet remmen en uitwijken, b.v. voor een bocht. aangezien het overgrote deel van Nederland nogal plllllllllllllattttt is, hebben ze dus deze bijzondere verrichting bedacht om je toch op een rem-situatie in de bergen te trainen. uiteindelijk leer je dat eigenlijk alleen maar als je in de bergen rijdt. ik heb daar zelf (nog) geen ervaringen mee.
Ik ben ook aan het lessen. Nu wat minder actief. Vakanties en wachten op het CBR maken dat ik minder frequent les. Op zich gaat het best lekker en de laatste lessen gingen goed genoeg om te slagen.Ik vind het verder trouwens best rustig hier! Wie zijn er allemaal aan het lessen en hoe gaat het ermee?
Ik heb ook 2 maanden bijna niet gelest ivm vakanties en lange wachttijd voor AVD.Ik vind het verder trouwens best rustig hier! Wie zijn er allemaal aan het lessen en hoe gaat het ermee?
18 augustus theorie gehaald, AVB staat gepland op 15 september. Ik heb alle oefeningen op de vertragingsoefening na al een keertje geoefend met lessen. Had wel wat moeite met het 8je draaien laatste keer, dat is toch behoorlijk krap tussen die pionnen... Ik merk ook dat ik meer moeite heb met een scherpe draai naar rechts dan naar links. Maar goed, kwestie van oefenen.Ik vind het verder trouwens best rustig hier! Wie zijn er allemaal aan het lessen en hoe gaat het ermee?
Het verschil in de scherpe draai naar links en naar rechts is normaal. Naar links gaat makkelijker.18 augustus theorie gehaald, AVB staat gepland op 15 september. Ik heb alle oefeningen op de vertragingsoefening na al een keertje geoefend met lessen. Had wel wat moeite met het 8je draaien laatste keer, dat is toch behoorlijk krap tussen die pionnen... Ik merk ook dat ik meer moeite heb met een scherpe draai naar rechts dan naar links. Maar goed, kwestie van oefenen.
Wat is daar de verklaring voor, weet jij dat? Tussen 2 stoepranden keer ik namelijk ook altijd met een linkse bocht om. Is het niet per persoon verschillend want iedereen heeft een "betere" kant. Zijn er mensen hier die juist naar rechts makkelijker draaien? Meestal is een rechtse bocht op de weg ook korter dan een linkse dus dan zou je denken dat rechtsom makkelijker zou moeten zijn omdat je dat in de praktijk meer doet.Het verschil in de scherpe draai naar links en naar rechts is normaal. Naar links gaat makkelijker.
Tja,ikmoet zeggen opzich gaat het best aardig, hoewel 100 km op de snelweg niet mijn favoriet is.
Wat een gewapper en geschud.
Ik denk dat het nog wel meevalt. Zal vooral gewenning zijn.Vraag aan je instructeur of de motor in orde is. Als hij eerlijk is zal hij "nee" antwoorden en er iets aan (laten) doen, want bij 100 hoort geen enkele motor te wapperen en te schudden, zeker niet bij zulk rustig weer als vandaag.
En t.z.t. ga je zelf een motor kopen, en dan zorg je er wel voor dat je er eentje neemt die niet wappert en schudt bij 100!
Die tip van je pink (of iets meer van je hand) om het stuurgewichtje te doen kreeg ik ook en heeft me enorm geholpen. Niet alleen bij de halve draai maar helemaal bij de langzame slalom.Draaitjes linksom/rechtsom vooral niet te krampachtig stuur vasthouden denk ik. Een tip die ik hier ooit wel eens gelezen heb, waar ik ook wat aan had is om met de pink van je rechterhand het stuurgewichtje 'vast te pakken'. zo heb je een referentie en draai je misschien minder snel aan het gas bij slalom/draai.
Maar mijn instructeur had het vooral over niet krampachtig/losjes je stuur vasthouden
Nee, ik heb daar geen verklaring voor. Stiekem denk ik wel eens dat het komt door de ligging van de foetus in de baarmoeder, dat die iets naar links of juist naar rechts gebogen is, maar goed, dit is een verklaring die net zoveel waard is als de pixels die er voor nodig zijn op je scherm. Ik zou 't echt niet weten.Wat is daar de verklaring voor, weet jij dat? Tussen 2 stoepranden keer ik namelijk ook altijd met een linkse bocht om. Is het niet per persoon verschillend want iedereen heeft een "betere" kant. Zijn er mensen hier die juist naar rechts makkelijker draaien? Meestal is een rechtse bocht op de weg ook korter dan een linkse dus dan zou je denken dat rechtsom makkelijker zou moeten zijn omdat je dat in de praktijk meer doet.
Same hereDie tip van je pink (of iets meer van je hand) om het stuurgewichtje te doen kreeg ik ook en heeft me enorm geholpen. Niet alleen bij de halve draai maar helemaal bij de langzame slalom.