Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Geslaaaaagd! Lekker ritje gereden.
Het was een route die ik grotendeels niet eerder heb gereden, veel smalle 60km weggetjes met veel begroeiing dus ik deed een beetje rustig aan. Kreeg ik de opmerking dat het wel wat vlotter mocht 😆
Terwijl ik tijdens de lessen altijd complimenten kreeg voor m’n vlotte rijstijl haha. Zo zie je maar, het is een momentopname.
Hoera *O* Goed werk! :t En nu zelfstandig :] Staat er al een machine klaar?
Natuurlijk is vlot doorrijden belangrijk, maar nog belangrijker is veilig doorrijden!
 
Hoera *O* Goed werk! :t En nu zelfstandig :] Staat er al een machine klaar?
Natuurlijk is vlot doorrijden belangrijk, maar nog belangrijker is veilig doorrijden!
Thx! Ja ik heb een Kawasaki ER6N van 2013 staan. Hopelijk kan ik er overmorgen op rijden. Het rijbewijs kan tegenwoordig digitaal aangevraagd worden, de pasfoto wordt rechtstreeks vanuit de fotograaf naar het RDW gestuurd. Ze worden nog eens modern daar :-)
 
De pasfoto wordt rechtstreeks vanuit de fotograaf naar het RDW gestuurd. Ze worden nog eens modern daar :-)
Gefeliciteerd, en gelijk een vraagje. Dit hoop ik donderdag ook te gaan doen, weet jij of je rijbewijs hierdoor inderdaad sneller klaarligt? En kun je direct na het slagen naar de fotograaf om een foto te maken + je rijbewijs aan te vragen?
 
Gefeliciteerd, en gelijk een vraagje. Dit hoop ik donderdag ook te gaan doen, weet jij of je rijbewijs hierdoor inderdaad sneller klaarligt? En kun je direct na het slagen naar de fotograaf om een foto te maken + je rijbewijs aan te vragen?
Ja je rijbewijs ligt dan na 2 werkdagen klaar i.p.v. 6 dus dat scheelt behoorlijk.
Je kunt zelfs van tevoren al naar de fotograaf, dan staat je foto alvast klaar. Maar het gaat zo snel dat ik gewacht heb tot ik geslaagd was.

Succes donderdag!
 
Laatst bewerkt:
Ja je rijbewijs ligt dan na 2 werkdagen klaar i.p.v. 6 dus dat scheelt behoorlijk.
Je kunt zelfs van tevoren al naar de fotograaf, dan staat je foto alvast klaar. Maar het gaat zo snel dat ik gewacht heb tot ik geslaagd was.

Succes donderdag!
Super, dat is mooi snel zeg! Ik had gebeld naar de gemeente, die zei dat ik pas naar de fotograaf kon nàdat ik geslaagd ben. Bedankt, en veel rijplezier gewenst!
 
Ik had gebeld naar de gemeente, die zei dat ik pas naar de fotograaf kon nàdat ik geslaagd ben.

je pasfoto mag maximaal een half jaar oud zijn, dus je moet de foto niet te vroeg laten maken. Maar wachten op het halen van je rijbewijs hoeft niet.
 
Geslaaaaagd! Lekker ritje gereden.
Het was een route die ik grotendeels niet eerder heb gereden, veel smalle 60km weggetjes met veel begroeiing dus ik deed een beetje rustig aan. Kreeg ik de opmerking dat het wel wat vlotter mocht 😆
Terwijl ik tijdens de lessen altijd complimenten kreeg voor m’n vlotte rijstijl haha. Zo zie je maar, het is een momentopname.
AVB geslaagd alle oefeningen goed. Mag ook na 28uur avb.
Gefeliciteerd allebei!!!
Ride safe 🤙
 
je pasfoto mag maximaal een half jaar oud zijn, dus je moet de foto niet te vroeg laten maken. Maar wachten op het halen van je rijbewijs hoeft niet.
Inderdaad, alleen bij de (RDW-erkende) fotograaf kun je ook gelijk het daadwerkelijk aanvragen van je rijbewijs regelen via een link die je dan krijgt via de RDW. Mij is door de gemeente verteld dat je dit daarom pas na het slagen kunt doen. Als dit niet klopt, hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Inderdaad, alleen bij de (RDW-erkende) fotograaf kun je ook gelijk het daadwerkelijk aanvragen van je rijbewijs regelen via een link die je dan krijgt via de RDW. Mij is door de gemeente verteld dat je dit daarom pas na het slagen kunt doen. Als dit niet klopt, hoor ik dat natuurlijk graag!

Nee dat klopt echt niet, de pasfoto wordt niet gekoppeld aan je examen uitslag. De foto wordt gebruikt om je rijbewijs te verlengen. Op het moment dat je inlogt worden je rijbewijs categorieën erbij gezocht. Voor het examen zie je uiteraard alleen de oude categorieën en na het examen de nieuwe (mits je geslaagd bent uiteraard).
Dus: de foto kan je vooraf maken en de link om te verlengen gebruik je als je geslaagd bent. De foto wordt 6 maanden bewaard dus je hebt tijd genoeg: Veelgestelde vragen digitaal aanvragen rijbewijs
 
Inderdaad, alleen bij de (RDW-erkende) fotograaf kun je ook gelijk het daadwerkelijk aanvragen van je rijbewijs regelen via een link die je dan krijgt via de RDW. Mij is door de gemeente verteld dat je dit daarom pas na het slagen kunt doen. Als dit niet klopt, hoor ik dat natuurlijk graag!

Nee dat klopt echt niet, de pasfoto wordt niet gekoppeld aan je examen uitslag. De foto wordt gebruikt om je rijbewijs te verlengen. Op het moment dat je inlogt worden je rijbewijs categorieën erbij gezocht. Voor het examen zie je uiteraard alleen de oude categorieën en na het examen de nieuwe (mits je geslaagd bent uiteraard).
Dus: de foto kan je vooraf maken en de link om te verlengen gebruik je als je geslaagd bent. De foto wordt 6 maanden bewaard dus je hebt tijd genoeg: Veelgestelde vragen digitaal aanvragen rijbewijs
Oh, duidelijk, dat is top zeg! Dan heeft de gemeente mij verkeerd voorgelicht. Ik ga morgen gelijk bij zo'n erkende fotograaf langs 👌
 
Geslaaaaagd! Lekker ritje gereden.
Het was een route die ik grotendeels niet eerder heb gereden, veel smalle 60km weggetjes met veel begroeiing dus ik deed een beetje rustig aan. Kreeg ik de opmerking dat het wel wat vlotter mocht 😆
Terwijl ik tijdens de lessen altijd complimenten kreeg voor m’n vlotte rijstijl haha. Zo zie je maar, het is een momentopname.
AVB geslaagd alle oefeningen goed. Mag ook na 28uur avb.


Gefeliciteerd allebei!
 
Net even contact gehad met de rijschool maar ze weten ook niet echt wat er aangepast is aan mijn examen 😬 die opdracht geeft het CBR nav de gezondheidsverklaring.
Omdat ik aan 1 oog blind ben/daardoor geen diepte zie mocht ik bij mijn autorijbewijs wat meer tijd nemen om te kijken. Ze verwachten dat dit nu weer zo is. Nouja dat is prima, ik denk niet dat ik het nodig heb maar het zal allicht het wat relaxter maken.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, waar zitten jullie op de zadel? Waarschijnlijk is het ook per motor type verschillend.
Ik ben gewend om helemaal tegen de tank aan te zitten. Nu legde iemand mij laatst uit dat ik iets meer naar achteren moet.
Toen ik het probeerde merkte ik dat de bochten veel soepeler en makkelijker gingen. Nadeel was dat ik bij hard remmen naar voren schoof en meer leunde op mijn armen.
 
Vraagje, waar zitten jullie op de zadel? Waarschijnlijk is het ook per motor type verschillend.
Ik ben gewend om helemaal tegen de tank aan te zitten. Nu legde iemand mij laatst uit dat ik iets meer naar achteren moet.
Toen ik het probeerde merkte ik dat de bochten veel soepeler en makkelijker gingen. Nadeel was dat ik bij hard remmen naar voren schoof en meer leunde op mijn armen.
Je tank moet je vastknijpen met je knieën, dan zal je niet naar voren schuiven en zul je niet op je armen leunen.
 
je zit te ver naar voor omdat je armen te kort zijn en je meer gaat hangen.
stuur iets naar je toe halen, en misschien omhoog en iets rechter gaan zitten.
 
@jsp1990. Dat is nog ver weg, ik ben eigenlijk begin augustus begonnen met alles, intakeles en daarna gelijk door met avb lessen. Van en naar het avb les terrein in principe avd gehad, tussendoor een half uurtje de snelweg op. Half augustus theorie gehaald en gelijk avb en avd ingepland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan