Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik in ieder geval niet. Een grindpad en een motor van tegen de 300 kilo bleken zelfs voor mijn niet al te geringe omvang wat teveel van het goede. :+ Ik was dan ook erg blij met mijn enorme valbeugels.
 
Ik niet helaas :N

Ik voel een polletje opkomen :)
Ik weet niet hoe je zoiets doet, maar ik stel het volgende voor.

Zijn jullie nadat jullie je motorrijbewijs gehaald hebben wel eens omgegaan met de motor?

O Ja, meer dan één keer ;(
O Ja, maar nog maar één keer '(
O Bijna, kon 'm nog nét houden :$
O Nog niet, maar 't zal heus wel een keer gebeuren B|
O Nee, en ik hoop dat zo te houden :Y
O :? Nee, dat zal mij niet overkomen
 
Ik heb alleen de lesmotor een keer heel zachtjes neergelegd omdat ik dacht dat de standaard uit was, maar dat was dus niet zo :+

Heb m'n eigen motor nog nooit laten vallen gelukkig.
Maar goed, het kan je ook altijd door een andere worden aangedaan natuurlijk. Moest laatst nog op een rotonde vol in de ankers omdat een oud opaatje in een koekblik(je) mij over het hoofd zag en gewoon de rotonde op reed.
 
Ik wordt net gebeld door de rijschool met een best fijn bericht voor mijzelf.
Er is een uitvaller voor een examen en als ik dus vanaf nu even volle bak ga lessen mag ik 1 maart al op voor mn AVD.

Uiteraard heb ik dit geaccepteerd , wel vaker 2x lessen op een dag dus motor en vrachtwagen door elkaar maar dat doet me niks *O**O**O**O*
 
Mijn eerste les gisteren gehad, WOW wat gaaf was dat zeg. Schakelen ging echt goed, dat had ik ook zonder ervaring op een schakelbrommer gelukkig snel door. Wel 1x laten afslaan bij het wegrijden in een bocht en dat was nog best ff zwaar om die motor dan recht te houden maar dat ging gelukkig goed. Ik heb er het postuur gelukkig voor.

Half maart gaat hij het AVB examen voor me plannen. Gaat allemaal best rap zo. Vorige week Mn theorie, gisteren de eerste les en over 4-5 weken al examen. Ik ben benieuwd of ik het ga redden. De leraar was in ieder geval erg positief😂

Vooral op de weg terug, lekker zelfstandig terug door het avond-verkeer ging echt heel lekker. Heerlijk om zo mee te kunnen komen met het verkeer op een 70kmph weg i.p.v. op het scootertje👍
 
Ik kan niet wachten. Nu al in de zenuwen. Moet pas 20 maart afrijden maar elke ochtend krijg ik die spanning van ga ik het halen of niet. Met de mooie weer van afgelopen dagen krijg ik die gevoel van verdorie lekker weer om op de motor te stappen en dan besef ik dat ik nog rijbewijs hebt :(.
Ik moet ook 20 maart! *O*
Vanmorgen weer heerlijk gelest...alles ging goed en als het een examen zou zijn geweest, was ik volgens mijn instructeur zeker geslaagd!
En ja...met dit mooie weer is het heel frustrerend om niet te mogen rijden, maar wel een motor thuis te hebben staan...|(
Daarom morgen maar ff kwijlen op de motorbeurs...:Y
 
Gefeliciteerd Bart!

Ik baalde ervan dat ik vandaag geen rijles had :')
Wat een heerlijk weer zeg <3

Morgen naar de motorbeurs en heb er echt zin in!
Kreeg helaas niemand mee, maar maak er gewoon een leuke dag van :)

Ben trouwens wel heftig aan het sparen sinds ik verliefd werd op de cbr :D
Goede motivatie om even wat rustiger aan te doen met geld :P
 
Mijn medeplichtige zegt net af verdomme
Ga dus ook maar alleen denk ik.
Wil toch even tussen de koopjes kijken

Ben trouwens dankzei jou ook stiekem aan het kijken naar een 600f voor erbij maar dan zo rond de 2001 tot 2003 O-)
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar ben dan nu eindelijk zelf ook begonnen met lessen! Na eerst een opstaples gehad te hebben gister mijn eerste echte les gehad, waarbij ik gelijk de weg op ging om naar de oefenlocatie te rijden. Daar de precisie stop en snelle slalom geoefend. Dat slalommen was goed te doen maar bij de precisie stop komt toch wel veel kijken in een korte tijd. Daarna via de snelweg terug naar de rijschool, dat was wel even spannend maar gaf wel een enorme kick gelijk de eerste les.


Pittige tijden Rick
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 16 februari 2019
Theorie: ntb
AVB: ntb
AVD: ntb
Rijschool: ANWB De Kleijnen, Rijswijk
Lesmotor: Suzuki SV650A
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar ben dan nu eindelijk zelf ook begonnen met lessen! Na eerst een opstaples gehad te hebben gister mijn eerste echte les gehad, waarbij ik gelijk de weg op ging om naar de oefenlocatie te rijden. Daar de precisie stop en snelle slalom geoefend. Dat slalommen was goed te doen maar bij de precisie stop komt toch wel veel kijken in een korte tijd. Daarna via de snelweg terug naar de rijschool, dat was wel even spannend maar gaf wel een enorme kick gelijk de eerste les.


Pittige tijden Rick
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 16 februari 2019
Theorie: ntb
AVB: ntb
AVD: ntb
Rijschool: ANWB De Kleijnen, Rijswijk
Lesmotor: Suzuki SV650A
Welkom en succes! :W

Ik heb je post eerlijk gezegd wel met gemengde gevoelens gelezen.... Gelijk de eerste les zelfstandig over de snelweg? :? Bizar.

Maarre, succes en heel veel plezier :]
 
Ja ik vond het ook wel spannend toen hij in m'n oortje zei, we gaan hier rechtsaf de snelweg op. Maar het ging helemaal super, ben er alleen maar enthousiaster van geworden en kan niet wachten op de volgende les.
 
Ik vind dat ook nogal heftig voor een eerste les :')

De rijschool waar ik zit heeft een eigen oefenterrein (is ook gelijk de examenlocatie) en je mag pas de weg op als je, je avb gehaald hebt.
Vind ik eigenlijk wel een goede zaak :)
 
Ik vind dat ook nogal heftig voor een eerste les :')

De rijschool waar ik zit heeft een eigen oefenterrein (is ook gelijk de examenlocatie) en je mag pas de weg op als je, je avb gehaald hebt.
Vind ik eigenlijk wel een goede zaak :)

Precies dat. Nu snap ik ook dat niet elke rijschool over een priveterrein beschikt. Zo moest ik een klein ritje rijden binnen de bebouwde kom naar een parkeerplaats. De eerste 2 lessen was het nog achterop bij de instructeur.

Het kost even tijd om ervaring op te doen met het rijden op een motor. Van lieverlee kreeg ik ook meer AVD aspecten voor de kiezen tijdens de AVB periode. Echter, direct de eerste les de snelweg op vind ik eerlijk gezegd bizar. Maar dat had ik al gezegd.
 
Laatst bewerkt:
I
Precies dat. Nu snap ik ook dat niet elke rijschool over een priveterrein beschikt. Zo moest ik een klein ritje rijden binnen bebouwde kom naar een parkeerplaats. De eerste 2 lessen was het nog achterop bij de instructeur.

Het kost even tijd om ervaring op te doen met het rijden op een motor. Van lieverlee kreeg ik ook meer AVD aspecten voor de kiezen tijdens de AVB periode. Echter, direct de eerste les de snelweg op vind ik eerlijk gezegd bizar. Maar dat had ik al gezegd.

Ik zag en ervaarde het eigenlijk wel als iets positiefs. Zoals ik zei ik ben er alleen maar enthousiaster van geworden. Als ik jullie reacties zo lees is het dus niet gebruikelijk...

Dan nog wat anders. Ik ben het theorie boek een beetje aan het doorspitten maar vind oefen examens toch altijd makkelijker. Ik zag dat tet al ergens voorbij komen, nog andere suggesties?
 
Nou eerlijk gezegd denk ik dat ik was overgestapt als dat bij mijn eerste les gebeurd zou zijn :')
Maar denk ook niet dat zoiets voor iedereen werkt, ik vond de snelweg met mijn tweede avd les al spannend genoeg.

Ik heb ook online theorie examens geoefend.
Zal even kijken of ik de site nog kan vinden.
 
Dan nog wat anders. Ik ben het theorie boek een beetje aan het doorspitten maar vind oefen examens toch altijd makkelijker. Ik zag dat tet al ergens voorbij komen, nog andere suggesties?
Ik heb het gedaan via “wegrijden.nl”.
Daar kun je proefexamens doen tegen een redelijk bedrag
 
theorie-leren.nl is ook ook zo 1
Motor en Vrachtwagen/Bus via hun geleerd en boek eigenlijk nooit open gehad dus die doen ook wel iets goed denk ik dan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan