Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Is dat net ziets sls Ride like a pro?

Gaaf! En super leerzaam.

1638651019747.png


 
Hoe krijg je meer zelfvertrouwen met inhalen van vrachtwagens en afritten met pijlen erop?
Bij afritten moet je alle pijlen die naar rechts ”wijzen” door de hals raken. Goed ver vooruit kijken zodat je die pijlen eerder ziet en er dus ook op tijd op kan reageren.
 
Hoe krijg je meer zelfvertrouwen met inhalen van vrachtwagens en afritten met pijlen erop?
het zijn wel twee heel verschillende onderwerpen .

Ik kan niet zeggen hoe je het moet doen , ik kan alleen zeggen hoe ik het doe

ik probeer een vrachtwagen uit mijn ooghoeken waar te nemen zodat ik wel kan zien of ie van koers verandert.
Maar ik ga niet zitten kijken naar die grote wielen waar mijn hoofd onder verpletterd zou kunnen worden .
ik vertrouw op mijn reflexen als er dingen als wind of opspattend water mij uit de koers proberen te brengen .
Ik las het ergens boven ook al ; proberen met tempo de boel in te halen .

Afritten met pijlen vind ik alleen gevaarlijk als het nat is en als het nat is heb ik mijn tempo al aangepast .
Verder probeer ik niet te gassen of te remmen op zo'n streep en de motor niet heel schuin te houden sterker nog ik probeer hem iets rechtop te krijgen .
soms lukt het om ver vooruit te kijken en langs de pijl te gaan , maar vaak is het zicht toch al klote met regen dus lukt dat zelden.

Over het algemeen is het toch een stukje zelfvertrouwen proberen op te bouwen zonder dat je veel te ver gaat in je durf.

nou zoiets dus een beetje
 
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik heb moeite met inschatting. bijv ik moet over 1500m eraf maar er rijden drie vrachtwagens op de rechterbaan inhalen of niet?

Andere vraag is deze foto waar langs de pijl die op een afrit staan?

1638931336266.png
 
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik heb moeite met inschatting. bijv ik moet over 1500m eraf maar er rijden drie vrachtwagens op de rechterbaan inhalen of niet?

Andere vraag is deze foto waar langs de pijl die op een afrit staan?

Bekijk bijlage 1701999
Dat inhalen van vrachtwagens wel/niet herken ik wel inderdaad. Ik blijf er met de auto vaak achter, maar dan rij ik over het algemeen in de spits ik denk dat het gewoon proberen is met de les, niet zo erg om een keer een afslag te missen en de volgende te pakken. En je bouwt wat ervaring om om beter te kunnen inschatten
 
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik heb moeite met inschatting. bijv ik moet over 1500m eraf maar er rijden drie vrachtwagens op de rechterbaan inhalen of niet?

Andere vraag is deze foto waar langs de pijl die op een afrit staan?

Bekijk bijlage 1701999
in deze situatie ga IK persoonlijk in het begin in de buitenbocht zitten, net links van deze pijl dus. Dit zijn "rechtdoor" pijlen, en hebben geen "hals"
De pijl in aanloop naar de afslag, welke dus echt een hals hebben, rij ik zoals geleerd over de hals, vaak maak je dan ook nog geen bocht en heb je prima de tijd en ruimte om aan het begin van jouw rode lijn al links van de "rechtdoor" pijl te zitten.

Geen idee of dit een goede manier is hoor.... daar zullen anderen vast wel wat over zeggen :)
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik eigenlijk nooit ga rijden als het regent :P hihi
 
Terug
Bovenaan Onderaan