Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Heb zo 2 verschillende "Ex Lessers" routes (~200Km) in gedachten.... en daarvoor ook 2 verschillende weekenden.
Eenmaal zo rond 29/30 April (weekend na Koningsdag)
Eenmaal zo rond 27/28 Mei.

Inschrijftopic gaat nog komen, routes moeten nog getest worden en ik moet nog stops inplannen etc. etc...
Maar om alvast een idee te gaan geven:

Idee route 1:
Bekijk bijlage 1843162

Idee Route 2:
Bekijk bijlage 1843163
Route 2 is wel interessant voor mij denk ik. Ben benieuwd naar de planning.
maar is 200km niet wat lang voor een tourrit?

Ik organiseer zelf regelmatig ritten voor mijn cabrio club, en had eens een rit van 190 km. Maar toen waren we echt een hele dag onderweg (van 9h30 tot 16h30), en sommige stukken zijn best lang.
 
Route 2 is wel interessant voor mij denk ik. Ben benieuwd naar de planning.
maar is 200km niet wat lang voor een tourrit?

Ik organiseer zelf regelmatig ritten voor mijn cabrio club, en had eens een rit van 190 km. Maar toen waren we echt een hele dag onderweg (van 9h30 tot 16h30), en sommige stukken zijn best lang.

Voorgaande Ex-Lessers ritten waren ook ongeveer 200Km. Is inderdaad wel een "dagje weg" ...
Meestal ~10 uur verzamelen, 10.30 vertrek ~1,5 a 2 uur rijden, dan uurtje /1,5 lunch-stop en dan nog eens ~1,5 a 2 uur... (beetje afhankelijk van tempo groep) dan zit je inderdaad tegen 16.30 a 17.00 aan.

Routes zijn nog niet definitief, word nog aan gewerkt.

-edit:
Deze editie(s) bewust gekozen voor een start/eind buiten Best....
Al was het Makro terrein een makkelijk verzamelpunt met tankmogelijkheid was er kwa koffie net wat te weinig mogelijk en eer je Best uit was had je mogelijk pech dat de groep erg uitgerekt was ivm de vele rotondes.
Het "foodcourt" te Uden geeft verzamelen en tankmogelijkheid met koffie mogelijkheid, daarnaast is er een "sluipweg" mogelijkheid voor motoren om daar niet over de rotonde weg te hoeven gaan.
1675173485522.png
1675173439454.png

1675173409614.png
 
Laatst bewerkt:
Morgen en donderdagochtend nog een les en dan donderdagmiddag op voor AVB. Ben benieuwd, is nog geen zekerheidje. Is alweer 4 weken geleden dat ik voor het laatst hebt gelest. Was de snelle slalom nou ook alweer in zijn 2 of 3? (Yamaha MT07 lesmotor).
 
Voorgaande Ex-Lessers ritten waren ook ongeveer 200Km. Is inderdaad wel een "dagje weg" ...
Meestal ~10 uur verzamelen, 10.30 vertrek ~1,5 a 2 uur rijden, dan uurtje /1,5 lunch-stop en dan nog eens ~1,5 a 2 uur... (beetje afhankelijk van tempo groep) dan zit je inderdaad tegen 16.30 a 17.00 aan.

Routes zijn nog niet definitief, word nog aan gewerkt.

-edit:
Deze editie(s) bewust gekozen voor een start/eind buiten Best....
Al was het Makro terrein een makkelijk verzamelpunt met tankmogelijkheid was er kwa koffie net wat te weinig mogelijk en eer je Best uit was had je mogelijk pech dat de groep erg uitgerekt was ivm de vele rotondes.
Het "foodcourt" te Uden geeft verzamelen en tankmogelijkheid met koffie mogelijkheid, daarnaast is er een "sluipweg" mogelijkheid voor motoren om daar niet over de rotonde weg te hoeven gaan.
Bekijk bijlage 1843665Bekijk bijlage 1843664
Bekijk bijlage 1843663
150 à 175 km vind ik echt genoeg. Het moet wel leuk blijven. En ik moet ook nog naar huis.
 
Heb zo 2 verschillende "Ex Lessers" routes (~200Km) in gedachten.... en daarvoor ook 2 verschillende weekenden.
Eenmaal zo rond 29/30 April (weekend na Koningsdag)
Eenmaal zo rond 27/28 Mei.

Inschrijftopic gaat nog komen, routes moeten nog getest worden en ik moet nog stops inplannen etc. etc...
Maar om alvast een idee te gaan geven:

Idee route 1:
Bekijk bijlage 1843162

Idee Route 2:
Bekijk bijlage 1843163
Ik zou voor route1 eerder de andere kant van de Maas kiezen voor het Limburgse deel.
 
De eerste AVD les vandaag voelde als de allereerste keer fietsen. Wat een bevrijding. Vast voor meer mensen herkenbaar.

Ook meteen de snelweg op en 140 km/u aangetikt. :p
 
De eerste AVD les vandaag voelde als de allereerste keer fietsen. Wat een bevrijding. Vast voor meer mensen herkenbaar.

Ook meteen de snelweg op en 140 km/u aangetikt. :p

Haha idd herkenbaar. Helemaal anders dan dat oefenterrein :]
Ik had wel expliciet gevraagd niet de snelweg op te gaan :$
De helft van die 140 km/u voelde al snel genoeg, na 4 uur lessen _O-
 
Mijn eerste keer op de snelweg was op weg naar AVB-examen. En dan ook direct een tunnel in (Roertunnel). Je mocht toen gewoon nog 130 op de snelweg, maar die heb ik toen niet gehaald. Veel te bang dat ik er vanaf waaide
 
Wat heb je nu op het oog? Of is de keuze nog niet gemaakt?

Momenteel Ninja 650, ziet er prima uit om veel ervaring op te doen.
Wil als ik mn (voorlopig) rijbewijs heb zoveel mogelijk rijden en ervaring opdoen op een fiets die toch vergevingsgezinder is dan die zx6r.
Maar wil sowieso wel ooit eens op een zx6r gereden hebben, als is maar voor een dag lenen van een vriend ofzo.
Oude jeugdliefdes blijven nostalgisch :')
 
Amai nu moet ik wel ver terug gaan in mijn geheugen. Volgens mij heb ik die ooit zien staan in Kawasaki good times world in Kobe, in 2009. In het museumgedeelte wel, die is al 20 jaar ofzo uit productie toch? Moesten ze die ooit terug in productie brengen, zou die nieuwe versie dan genoeg zijn of wil je echt de classic?
 
Geef mij de oude maar. Een aantal jaar geleden zag ik een render voorbij komen van hoe een moderne versie eruit zou kunnen komen te zien. Het is niet verkeerd, maar ik mis toch een beetje de feeling van het origineel.

kardesign-koncepts-kawasaki-h2-zx-7r-concept.jpg
 
Die render is wel goed gedaan maar je weet zo dat ze die kenmerkende look ook zouden aanpassen bij een moderne versie.
Kijk maar naar die zx-6r van eind jaren '90 vergeleken met nu, ziet er ook anders uit.
Logisch natuurlijk, maar de nostalgie is er dan wel af.
 

Voor iedereen die moeite heeft met lessen, het is voor een goed doel dames en heren! Jullie kunnen het!

Je zou toch niet willen dat je zo de weg opgestuurd wordt als deze meneer hierboven? Kennelijk hoef je in Amerika 0% ervaring te hebben op 2 wielen alvorens je losgelaten wordt op de openbare weg. Arme motorfiets :(

Ronduit bizar...
En juist daarom heb ik de mijne gisteren thuis laten bezorgen 🤣
 
Bij de Veluwe-rit vorig jaar hebben we geloof ik uurtje rijden - beentjes strekken - uurtje rijden - uitgebreid lunchen - uurtje rijden - beentjes strekken - uurtje rijden aangehouden. Was prima te doen w.m.b.t., al hadden we toen niet echt ex-lessers meer mee geloof ik. Bij de rit die @Okami_Xci zomer 2020 had uitgezet idem, ook nog ff een kwartiertje eraf tussen start en lunch / lunch en eind. Dan is het prima vol te houden, je zit dan natuurlijk nog wel met de heen- en terugweg. Voor mij is Uden prima aan te rijden (kantoor is verder), als je in noord Groningen woont zal het een iets ander verhaal zijn. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan