Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gefeliciteerd beiden!

Ik mag zaterdag voor het eerst in twee weken weer :] Stomme stormen en regen!
Hele drukke stressvolle week gehad dus ben wel even toe aan een lekker stukje rijden.
 
Termaat in Nijmegen heeft alles. Wat ze daar niet hebben is de moeite niet waard.

Ik had deze winkel al een keer eerder op internet voorbij zien komen en ben op je aanraden vanavond even langsgeweest.

Toen ik kwam aanlopen en de voorkant van de winkel zag had ik een idee van "is dit het nou?" Echter wanneer je binnen stapt zie je pas hoe groot deze winkel is! Ze hebben inderdaad echt alles.

Vanavond al een jas, broek en laarzen uitgekozen. Ik ben uitgekomen op een losse leren jas en broek maar die wel aan elkaar te ritsen is. Alles van het merk Dainese. Ben er vriendelijk geholpen en de dame in kwestie leek verstand van zaken te hebben.

Morgen nog even terug voor een helm en handschoenen. Het juiste pak kiezen heeft toch wat tijd nodig en dat was er te weinig vanavond.

Meteen daarna kan ik 's middags alles uitproberen voor mijn AVB😁
 
Ik heb ook mijn helm, pak, handschoenen en laarzen bij Termaat gehaald, erg fijne winkel met behulpzaam personeel.

Vandaag ook de datum geprikt, ik mag op 30 april mijn kunstje vertonen voor de AVD. 9 april was ook vrij, maar dan ben ik zelf voor werk 2 dagen in Amsterdam met geen mogelijkheid om tussendoor op te gaan jammer maar helaas. Maar goed, ik heb nu iets om naar uit te kijken*O*
 
Ik heb ook mijn helm, pak, handschoenen en laarzen bij Termaat gehaald, erg fijne winkel met behulpzaam personeel.

Vandaag ook de datum geprikt, ik mag op 30 april mijn kunstje vertonen voor de AVD. 9 april was ook vrij, maar dan ben ik zelf voor werk 2 dagen in Amsterdam met geen mogelijkheid om tussendoor op te gaan jammer maar helaas. Maar goed, ik heb nu iets om naar uit te kijken*O*
Nog rustig de tijd om een paar lesjes te nemen en tijdig de zenuwen weg te werken :t
 
Nog rustig de tijd om een paar lesjes te nemen en tijdig de zenuwen weg te werken :t

Zeker, ik ben nu net door mijn lespakket uren heen. 1 lesje per week waarschijnlijk, en nog 1 les voor het examen, die krijg ik wel cadeau aangezien die les in principe naar het CBR toe rijden is. De puntjes op de i zetten en van 2 verschillende instructeurs les, dat vindt ik zelf prettig want ze kijken allebei toch net iets anders. (Zoals iedereen eigenlijk)
 
Vandaag met het nieuwe pak mijn AVB examen gedaan. Resultaat: geslaagd. Het was wel even wennen rijden met een nieuw ( lees stug) pak. Oefeningen gingen erg goed en uiteindelijk op het eind ook niet meer het lopen hoeven doen.

Verder ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Ik heb een nieuwe arai helm gekocht. Krijg hem lastig op maar zit erg prettig als ik hem eenmaal op heb. Nu is wel mijn hele gezicht schraal en beurs. Komt dat omdat de helm te klein is of door het vele passen van helmen(veel op en af doen) vandaag?

Ook zit de broek heel fijn in de winkel. Goede lengte naar mijn idee. ik kreeg wel last van mijn knieholte vandaag. Zou die dan te lang kunnen zijn?
 
Das natuurlijk ook niet heel handig om een examen te doen met kleding wat je niet gewend bent , maar ach je bent geslaagd dus van harte gefeliciteerd *O*
Ik heb vandaag best vaak mijn helm op en af gedaan ( totaal 350km gereden ) en mijn gezicht is nog net zo als vanmorgen toen ik wegging of jou helm te klein is laat ik in het midden aangezien je zegt dat die wel goed zit maar erg handig is het niet.
 
Mag niet echt pijn doen, mag wel strak zitten in het begin.. Als in de zin, kauwgum kauwen, moet niet kunnen. Dan moet je op je wangen bijten. Probeer een paar helmen, en als uitgangspunt even je hoofd laten opmeten.. De rest is proberen en passen. Als je kan kauwen zonder op je wangen te bijten, is hij meestal te los. Maar probeer ook de lift test, van acher je nek omhoog trekken.. Je hebt verschillende vormen qua helm. Zo kan het zijn dat de kauw test in orde is, maar toch te strak zit. Stukje advies van mensen daar vragen welk ervaring ermee hebben.

Zelfde met kleding. Meestal laten ze je proef zitten op diverse motoren. En kijken hun hoe het zit of dat een ander model beter is. Heb goede ervaringen met kleding helm en handschoenen bij motoplaza groningen. Daar stuur ik iedereen heen, die voor het eerst iets koopt. Meestal vragen ze me mee.. altijd leuk. Zulke vakmensen zullen ook wel in jouw buurt moeten zitten.
Even snel motor gear kopen zit er in het begin,dan ook niet in!
 
Laatst bewerkt:
@MadKing01 Gefeliciteerd!! Ik zou zelf niet zo snel compleet nieuwe kledingset pas voor het eerst aandoen met examen. Maar lekker boeiend, je hebt hem *O*

Ik heb vandaag weer een les gehad en ging goed! Lekkere les, dat is wel lekker gevoel. Vandaag voor het eerst halve draai gehad en ging uiteindelijk redelijk, maar grootste uitdaging is snelheid constant houden en niet te langzaam gaan. Alweer zin in volgende week!

Kleding en schoenen staat nog steeds op to do helaas, druk met werk/reizen.

Vanmiddag ga ik even langs motorzaak om mezelf lekker te maken en met name kijken naar: GSX-S 750, Z900 en Street Triple. En dus wellicht even kleding scoren als het niet belachelijk druk is.
 
Gelukkig in ieder geval alvast geslaagd voor laarzen vanmiddag.

1379482
 
Ik heb nog even naar Ter Maat gebeld omtrent mijn helm en broek. Volgens de verkoopster heeft mijn arai helm een binnenvoering tegen transpireren en dat schuurt sneller. Echter zou wel snel over moeten zijn met meer gebruik. Ik ben uitgenodigd om eventueel een keer terug te komen met de helm om nog een keer te kijken

Ook gaf ze aan dat de irritatie in mijn knieholte een combinatie is van geen onderkleding dragen onder een leren motorbroek + nieuwigheid.

Binnenkort dus maar langsgaan voor de onderkleding en dan direct nog even nog een keer kijken naar de helm. Ik ben in ieder geval zeker tevreden hoe Ter Maat omgaat met vragen/klachten.

7 mei AVD examen. Van mij had het eerder gemogen maar dit was de eerste plek. Maar ach, hoorde van mijn instructeur dat het nog veel langer kan duren dus ik mag niet klagen.
 
Mocht of wilde je niet lessen?
Ik heb gewoon gereden hoor, pittig maar wel leerzaam :D
De instructeur vond het te gevaarlijk om te rijden. Zeker om avb dingen te doen. En dat vond ik zeer terecht aangezien ik vorige zaterdag half de snelweg afgeblazen werd in m'n ka :$ En de lessen in dezelfde omstandigheden gereden zouden moeten worden....

Vandaag best lekker lesje gereden!
Begon met stukje rijden, even slalommen zonder pionnen om het gevoel te krijgen.
Toen was het tijd voor de snelle slalom! Ging best wel goed! Paar keer bij de laatste 2 pionnen moeten stoppen omdat ik een draai aan het gas gaf en daardoor maar rechtdoor ging.... :+
Toen stapvoets rijden... Pfff wat is dat moeilijk om de juiste balans te vinden tussen de koppeling, gas en de achterrem. Pfffft. :/
Instructeur zei dat ik 6 moest rijden, maar heel vaak bleef ik op 7 hangen....
Toen de langzame slalom! Heb ik 4x gedaan en 1x is ie helemaal gelukt. *O*_O-
En jeetje wat was het warm met al die oefeningen!!!! pffft

Toen moest ik terug naar zijn garagebox en hij vroeg of ik via de snelweg wilde. Na wat aarzelen toch gedaan. Hij ging voor mij rijden en dacht kijk maar hoe je het oplost! Een auto naast me was aan het twijfelen om voor of achter me te gaan (blokmarkering en hij moest naar links, ik naar rechts) daardoor bleef ik wel even kijken wat hij aan het doen was, maar toch maar er voorlangs gegaan. Instructeur zag dat het allemaal prima ging! Was wel vet ff flink het gas open trekken!
Alleen gaat mijn vizier open als ik opzij kijk. Super irritant..... Meer mensen hier last van?B|

En de bocht die ik vorige keer niet haalde/bijna fout ging, nu zonder problemen gehaald! De bocht doorkijken helpt echt. :) Ik was heel blij dat het gelukt was
 
Laatst bewerkt:
@lotje95 ik heb ook gewoon voor AVB gelest afgelopen twee zaterdagen met harde wind. Het was wel te doen, maar uiteindelijk wel een stuk minder effectief door die wind. Dus denk dat je niet rouwig hoeft te zijn om keuze van je instructeur.

Het was vandaag inderdaad best warm! Ik had ook een warme jas van rijschool aan en dan nog hesje erover.

Het lijkt me trouwens niet goed dat je vizier opengaat als je opzij kijkt! Zou wel raar zijn.. Ik heb er iig geen last van.

Hoeveel lessen heb jij gehad?
 
@Springbok Nee het was ook de meest verstandige keuze, ik wil wel wat aan de les hebben.
Heb tot nu toe een proefles gehad, 3 uurtjes intake/try the bike achtig iets en vandaag anderhalf uur AVB lesje.

Ik heb de bon erbij gezocht en de winkel een bericht gestuurd. Ik gok dat ik langs moet komen. Ben benieuwd
 
Jep! Ik weet niet meer of ik mijn hele outfit al eens had laten zien..... Maar bij deze!
Ik vind het ook gewoon vies om spullen te dragen die al tientallen andere lichamen hebben bedekt en bezweet.... 8)7

Niet een volledig pak zoals een aantal hier, maar dat lijkt mij wel enorm gaaf!
Nu nog een beetje de 'budget' opties gekozen, alhoewel alsnog takke duur voor mij :')


WhatsApp Image 2019-03-23 at 23.10.55.jpeg
 
Jep! Ik weet niet meer of ik mijn hele outfit al eens had laten zien..... Maar bij deze!
Ik vind het ook gewoon vies om spullen te dragen die al tientallen andere lichamen hebben bedekt en bezweet.... 8)7

Niet een volledig pak zoals een aantal hier, maar dat lijkt mij wel enorm gaaf!
Nu nog een beetje de 'budget' opties gekozen, alhoewel alsnog takke duur voor mij :')


Bekijk bijlage 1379660

Echt duur allemaal ja.. Snap het wel heel goed hoor, wil ook echt mn eigen spul.

Je hele outfit? Ik mis je helm en laarzen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan